abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:27:30 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_133198054

De iPhone van Apple Inc. is een combinatie van een mobiele telefoon, iPod en pda. Met de iPhone is het onder meer mogelijk te bellen, sms'en, mailen, internetten, muziek te beluisteren, foto's en video's te maken en te bekijken, en games te downloaden en te spelen.

iOS 7 is de nieuwste software-update voor iPhone, iPod touch en iPad. iOS 7 is sinds 18 september 2013 beschikbaar voor de iPad 2 en hoger, iPhone 4 en hoger en de vijfde generatie iPod touch.

Meer informatie

Games

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuws:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sociaal:

SPOILER
Sport:

SPOILER
quote:
Respecteer elkaars mening, het kan best zijn dat die anders is dan de jouwe. Houd het gezellig!
Laatste vraag, is 5 gig genoeg voor ios 7.2?
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:30:59 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133198204
Wisten jullie dat als je Gmail via IMAP toevoegt, je je notities ook automatisch kan laten syncen met Gmail?

Stap 1: voeg Gmail toe (Instellingen -> E-mail, contacten en agenda's -> Nieuwe account). Zorg dat notities syncen aan staat terwijl je dit doet (wordt als het goed is om gevraagd).
Stap 2: ga naar instellingen -> notities en stel daar Gmail in als standaardaccount voor notities.

Als je nu naar Gmail staat, zullen al je notities onder het label 'notes' zichtbaar zijn. Om het helemaal af te maken geef je het label een kleur die gelijk is aan de kleur geel van de Notities-app. Superhandig imo. ^O^
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_133208330
Ik heb prive een 4s en die doet het eigenlijk nog steeds goed op 1 puntje na. En dat is battery life. Sinds ios7 lijkt het nog erger geweest en dat is gelijk mijn twijfel maar daar over later meer.

Eigenlijk wil ik nu mijn abo niet verlengen vanwege een x aantal praktische zaken. Het is handiger om die nog even aan te houden. De 4S doet alles nog wat ik wil dus de 5S is niet echt nodig. Dat zou voor de leuk zijn. Als laatste ben ik het een beetje zat om in de S reeksen te zitten. Het heft voor en nadelen maar ik ben het zat.

Dat laatste is het minst belangrijk maar de druppel.

Nu wil ik een nieuwe batterij er in laten zetten en hoop ik dat dat flink gaat helpen in mijn huidge ergernissen.

Momenteel gaat die verre van een dag mee en zo een zware gebruiker ben ik niet. Hij gaat ook raar doen met 8% naar leeg in 1 seconde.

Als ik een nieuwe batt er in laat zetten denken jullie dat die het dan weer leuk een jaartje doet alsof die nieuw is?
pi_133208472
Dan zou hij het weer goed moeten doen ja. Heb je hem vaak aan de lader liggen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133208510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:19 schreef Catch22- het volgende:
Dan zou hij het weer goed moeten doen ja. Heb je hem vaak aan de lader liggen?
Wat is vaak? Ik zeg nee want alleen avond maar dat red hij vaak niet eens meer.
En automatisch geladen in de Car Dock. Dus eigenlijk 3 keer en nog niet tot einde van de dag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 november 2013 @ 08:28:52 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133208534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:54 schreef Godtje het volgende:
Ik heb prive een 4s en die doet het eigenlijk nog steeds goed op 1 puntje na. En dat is battery life. Sinds ios7 lijkt het nog erger geweest en dat is gelijk mijn twijfel maar daar over later meer.

Eigenlijk wil ik nu mijn abo niet verlengen vanwege een x aantal praktische zaken. Het is handiger om die nog even aan te houden. De 4S doet alles nog wat ik wil dus de 5S is niet echt nodig. Dat zou voor de leuk zijn. Als laatste ben ik het een beetje zat om in de S reeksen te zitten. Het heft voor en nadelen maar ik ben het zat.

Dat laatste is het minst belangrijk maar de druppel.

Nu wil ik een nieuwe batterij er in laten zetten en hoop ik dat dat flink gaat helpen in mijn huidge ergernissen.

Momenteel gaat die verre van een dag mee en zo een zware gebruiker ben ik niet. Hij gaat ook raar doen met 8% naar leeg in 1 seconde.

Als ik een nieuwe batt er in laat zetten denken jullie dat die het dan weer leuk een jaartje doet alsof die nieuw is?
heb je de huidige al gekalibreerd?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_133208549
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je de huidige al gekalibreerd?
Waarom moet ik mijn Kompas kalibreren als mijn batterij slecht is?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 november 2013 @ 08:34:39 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133208577
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

kompas?ik zou eerst je batterij eens kalibreren, daarna je telefoon hertstellen en nagaan of dat verbetering biedt en daarna pas over op een batterijvervanging
Today is life -

Dale Carnegie
pi_133208597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

http://www.appletips.nl/d(...)betere-batterijduur/
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_133208605
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

kompas?ik zou eerst je batterij eens kalibreren, daarna je telefoon hertstellen en nagaan of dat verbetering biedt en daarna pas over op een batterijvervanging
Dat doe je al door hem helemaal leeg te laten lopen en dat gebeurd me bijna elke dag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 november 2013 @ 08:46:55 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133208697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat doe je al door hem helemaal leeg te laten lopen en dat gebeurd me bijna elke dag.
Nope, t beste is om hem na de eerste keer leeg te laten lopen 12 uur leeg te laten liggen en daarna weer op te laden en dan weer leeg te laten.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_133208802
Ik zou het gewoon proberen. Een nieuwe batterij zet je er voor een tientje in, dus om de kosten hoef je het niet te laten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 november 2013 @ 09:26:34 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133209223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik zou het gewoon proberen. Een nieuwe batterij zet je er voor een tientje in, dus om de kosten hoef je het niet te laten.
Via de Turk en dan ben je je garantie kwijt.
Service geleverd door Apple kost 75,00 ¤. Als voor deze service verzending noodzakelijk is, wordt ¤ 12,10 aan verzendkosten in rekening gebracht. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw.

http://support.apple.com/(...)=BATTERY_REPLACEMENT
Today is life -

Dale Carnegie
pi_133209647
Ik ben een beetje door de functies van mijn nieuwe 5S aan het lopen en heb drie vragen waar ik zo snel niet uit kom:

1) Als ik een foto maak met de knop langer ingehouden, dan krijg ik meerdere foto's achter elkaar, de burst modus. In mijn fotostream zie ik vervolgens 1 foto staan met linksboven een balonnetje met bijvoorbeeld Burst (10 foto's). Nou dacht ik daar op te klikken om ze alle 10 te bekijken, maar dat lukt niet. Hoe zoek ik dan de beste uit en hoe gooi ik de afbeeldingen die ik niet wil weg?

2) Als ik film met de slomo functie dan heb ik naderhand bovenin 1 range waarin ik slomo kan kijken. Kun je daar een 2e range aan toevoegen, dus binnen een filmpje slomo --> normaal --> slomo?

3) Mijn foto's worden automatisch naar dropbox gesaved. Mijn iPad met dezelfde userID doet dit ook. Nu zou ik graag zien dat foto's in verschillende mappen opgeslagen worden, is dat in te stellen?
  woensdag 13 november 2013 @ 10:12:02 #15
53267 TC03
pi_133210075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:52 schreef Coelho het volgende:
3) Mijn foto's worden automatisch naar dropbox gesaved. Mijn iPad met dezelfde userID doet dit ook. Nu zou ik graag zien dat foto's in verschillende mappen opgeslagen worden, is dat in te stellen?
Nee.

Maar waarom zou je dat willen? Foto's sorteer je hoogstens op plaats, locatie of persoon, toch niet op de gebruikte camera? :P
pi_133210485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

Nope, t beste is om hem na de eerste keer leeg te laten lopen 12 uur leeg te laten liggen en daarna weer op te laden en dan weer leeg te laten.
Ik dacht dat dit voor een li-ion batterij helemaal niet zo'n slim idee was, ivm capaciteit verlies. :?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 13 november 2013 @ 10:47:55 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133210918
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit voor een li-ion batterij helemaal niet zo'n slim idee was, ivm capaciteit verlies. :?
Is 't ook niet. Echt leeg laten lopen, tot hij uitgaat en dan volladen is prima zat. De software regelt eea wel.

als hij bij 8% uitvalt is je batterij gewoon gaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133211100
Wie heeft hier allemaal KPN? Is het verschil met T-Mobile echt zo groot als dat sommige stemmen mij vertellen?

Dilemma:
T-Mobile: 5000 MB @ 50Mb/s + onbeperkt bellen = 40 eu p/m
KPN: 2000 MB @ 50Mb/s + onbeperkt bellen = 50 eu p/m

Dus je betaald 10 euro per maand meer voor 3000 MB minder, maar wel beter bereik.
Lastig lastig lastig :{

En wat ook kut is, is dat een lagere bundel ook betekent lagere snelheid :')
People assume too much.
pi_133211116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

Via de Turk en dan ben je je garantie kwijt.
Service geleverd door Apple kost 75,00 ¤. Als voor deze service verzending noodzakelijk is, wordt ¤ 12,10 aan verzendkosten in rekening gebracht. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw.

http://support.apple.com/(...)=BATTERY_REPLACEMENT
Garantie is al weg en het gaat in elk geval niet via Apple gebeuren
pi_133211161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee.

Maar waarom zou je dat willen? Foto's sorteer je hoogstens op plaats, locatie of persoon, toch niet op de gebruikte camera? :P
Ik zou dat willen omdat ik met mijn iPad ook wel eens vertrouwelijke documenten fotografeer voor mijn werk. Die heb ik vervolgens liever niet in de photostream op mijn iPhone en liever niet tussen de vakantiekiekjes die ik met mijn iPhone heb gemaakt in Dropbox.
  woensdag 13 november 2013 @ 10:59:58 #21
53267 TC03
pi_133211217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:55 schreef very het volgende:
Wie heeft hier allemaal KPN? Is het verschil met T-Mobile echt zo groot als dat sommige stemmen mij vertellen?

Dilemma:
T-Mobile: 5000 MB @ 50Mb/s + onbeperkt bellen = 40 eu p/m
KPN: 2000 MB @ 50Mb/s + onbeperkt bellen = 50 eu p/m

Dus je betaald 10 euro per maand meer voor 3000 MB minder, maar wel beter bereik.
Lastig lastig lastig :{

En wat ook kut is, is dat een lagere bundel ook betekent lagere snelheid :')
Waarom geen Vodafone? Die zijn qua onbeperkt bellen abo's veel goedkoper.

https://www.vodafone.nl/s(...)nly-abonnement.shtml

¤39 per maand voor 4 GB met onbeperkt bellen, is beter dan zowel KPN (meer data en goedkoper) als T-Mobile (iets minder data maar beter bereik).
pi_133211259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:57 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik zou dat willen omdat ik met mijn iPad ook wel eens vertrouwelijke documenten fotografeer voor mijn werk. Die heb ik vervolgens liever niet in de photostream op mijn iPhone en liever niet tussen de vakantiekiekjes die ik met mijn iPhone heb gemaakt in Dropbox.
Dat soort dingen fotografeer ik meestal rechtstreeks vanuit de Evernote app. Die komen nooit in m'n photostream te staan, laat staan in dropbox.
pi_133211317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom geen Vodafone? Die zijn qua onbeperkt bellen abo's veel goedkoper.

https://www.vodafone.nl/s(...)nly-abonnement.shtml

¤39 per maand voor 4 GB met onbeperkt bellen, is beter dan zowel KPN (meer data en goedkoper) als T-Mobile (iets minder data maar beter bereik).
Ik hoor mensen in mijn nabije omgeving die nooit meer vodafone willen, en ik hoor dat het bereik soms ook tegenvalt :{

Weten doe ik het niet

Daarbij boeit het 10tje me niet, maar wel het feit dat KPN maximaal "maar" 2GB data heeft. Met 4G snelheden weet ik niet of dat genoeg is. Ik denk dat ik veel vaker data zal verbruiken als het gewoon snel gaat
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:04:44 #24
53267 TC03
pi_133211346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:57 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan zou ik een andere oplossing bedenken, als het echt zo vertrouwelijk is denk ik dat jouw werkgever het überhaupt niet fijn vindt dat je dit naar een privé cloud uploadt. Of het nou een aparte map is of niet. :o
  woensdag 13 november 2013 @ 11:07:50 #25
53267 TC03
pi_133211423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:03 schreef very het volgende:

[..]

Ik hoor mensen in mijn nabije omgeving die nooit meer vodafone willen, en ik hoor dat het bereik soms ook tegenvalt :{

Weten doe ik het niet
Vodafone is gewoon beter dan T-Mobile, helemaal met 4G.

T-Mobile heeft namelijk enkel 1800 MHz. Vodafone heeft ook 800 MHz. 800 MHz wordt nu gebruikt voor GSM, maar op termijn wordt alles wat nu GSM is ook 4G., dat is dus eigenlijk gewoon 100% dekking in heel NL. Bij T-Mobile is dat technisch onmogelijk en zal het bereik altijd dead spots blijven houden, net zoals nu ook het geval is met 3G bij alle providers. Echter, het zal nog wel even duren voordat alle 800 MHz-masten omgebouwd zijn naar GSM bij Vodafone, KPN doet dit (vooralsnog) veel sneller.

Als je echt absoluut het beste bereik wil met 4G (en ook 3G), dan moet je voor KPN gaan. Echter, als je het te duur vindt zou je ook kunnen kijken naar Hi. Weliswaar geen onbeperkt bellen, maar wel veel data. Vodafone is een goede tweede, gevolgd door T-Mobile.

Mocht je een iPhone 5 hebben dan is T-Mobile trouwens de beste keuze, aangezien zij alles met 1800 MHz doen en dit de enige frequentie is de iPhone 5 ondersteunt, Vodafone en KPN zullen 1800 MHz echter afwisselen met 800 MHz waardoor je op 1800 MHz minder bereik hebt bij Vodafone en KPN dan bij T-Mobile. Maar dat geldt dus echt alleen voor de 5, niet voor de 5S of 5C.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:10:49 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_133211510
Als je eenmaal aan 4G gewend bent is 3G echt bagger. Het is ongeveer net zo'n verschil als van inbellen naar een ADSL-verbinding voor je internet thuis.

Ik heb veel met de trein gereisd afgelopen week en had met KPN ongeveer 90% van de tijd een 4G-verbinding.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:12:10 #27
53267 TC03
pi_133211542
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:10 schreef remlof het volgende:
Als je eenmaal aan 4G gewend bent is 3G echt bagger. Het is ongeveer net zo'n verschil als van inbellen naar een ADSL-verbinding voor je internet thuis.

Ik heb veel met de trein gereisd afgelopen week en had met KPN ongeveer 90% van de tijd een 4G-verbinding.
Mja, totdat heel Nederland 4G heeft en de snelheden van 4G ook behoorlijk onder druk zullen komen te staan. ;(

Ik heb thuis ook 4G met Vodafone en gebruik eigenlijk zelden wifi. Best ideaal. 8-) Moet het alleen 's nachts aanzetten om iCloud backups te maken.
pi_133211555
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

T-Mobile heeft namelijk enkel 1800 MHz. Vodafone heeft ook 800 MHz. 800 MHz wordt nu gebruikt voor GSM, maar op termijn wordt alles wat nu GSM is ook 4G., dat is dus eigenlijk gewoon 100% dekking in heel NL. Bij T-Mobile is dat technisch onmogelijk en zal het bereik altijd dead spots blijven houden, net zoals nu ook het geval is met 3G bij alle providers. Echter, het zal nog wel even duren voordat alle 800 MHz-masten omgebouwd zijn naar GSM bij Vodafone, KPN doet dit (vooralsnog) veel sneller.

Als je echt absoluut het beste bereik wil met 4G (en ook 3G), dan moet je voor KPN gaan. Echter, als je het te duur vindt zou je ook kunnen kijken naar Hi. Weliswaar geen onbeperkt bellen, maar wel veel data.
Prijs is het probleem niet...ik zit meer in over die max 2GB aan data bij KPN.
Met snel internet zal ik vast ook meer internetten dan nu. Ik zit nu gemiddeld op 1GB.

Hi is geen optie; 300 minuten bellen is daar het maximum, en daar ga ik sowieso overheen.
Daarbij erger ik me kapot aan hun reclames :P

PS: ik heb een iphone 5s

Thanks voor je reactie ^O^
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:13:12 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_133211564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als je echt absoluut het beste bereik wil met 4G (en ook 3G), dan moet je voor KPN gaan. Echter, als je het te duur vindt zou je ook kunnen kijken naar Hi. Weliswaar geen onbeperkt bellen, maar wel veel data. Vodafone is een goede tweede, gevolgd door T-Mobile.

Mocht je een iPhone 5 hebben dan is T-Mobile trouwens de beste keuze, aangezien zij alles met 1800 MHz doen en dit de enige frequentie is de iPhone 5 ondersteunt, Vodafone en KPN zullen 1800 MHz echter afwisselen met 800 MHz waardoor je op 1800 MHz minder bereik hebt bij Vodafone en KPN dan bij T-Mobile. Maar dat geldt dus echt alleen voor de 5, niet voor de 5S of 5C.
Vergeet niet dat hoe lager de frequentie hoe groter het bereik van de masten is. KPN heeft met 800MHz dus veel minder masten nodig dan T-Mobile met 1800MHz om tot volledige dekking te komen.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:13:50 #30
53267 TC03
pi_133211573
quote:
3s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hoe lager de frequentie hoe groter het bereik van de masten is. KPN heeft met 800MHz dus veel minder masten nodig dan T-Mobile met 1800MHz om tot volledige dekking te komen.
Ja dat zeg ik, T-Mobile zal altijd dead spots blijven houden.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:14:41 #31
53267 TC03
pi_133211589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:12 schreef very het volgende:

[..]

Prijs is het probleem niet...ik zit meer in over die max 2GB aan data bij KPN.
Met snel internet zal ik vast ook meer internetten dan nu. Ik zit nu gemiddeld op 1GB.

Hi is geen optie; 300 minuten bellen is daar het maximum, en daar ga ik sowieso overheen.
Daarbij erger ik me kapot aan hun reclames :P

PS: ik heb een iphone 5s
Oké, dan snap ik het beter. Ik zou dan toch voor Vodafone gaan als je echt onbeperkt bellen wilt. Over een jaartje zullen zij ook een prima 4G-netwerk hebben en als je een 1-jarig abo neemt kan je tegen die altijd weer verder kijken of er niet iets beters is.

Echt onbegrijpelijk dat KPN een max van 2 GB heeft. Zelfs als je meer wil betalen is het onmogelijk om een grotere datalimiet te nemen. 8)7
  woensdag 13 november 2013 @ 11:15:53 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_133211605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, T-Mobile zal altijd dead spots blijven houden.
Oh ja, overheen gelezen :@

De 3G-dekking wordt trouwens ook rap minder in Nederland, komt dat doordat ze masten aan het ombouwen zijn naar 4G?
  woensdag 13 november 2013 @ 11:16:47 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_133211625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oké, dan snap ik het beter. Ik zou dan toch voor Vodafone gaan als je echt onbeperkt bellen wilt. Over een jaartje zullen zij ook een prima 4G-netwerk hebben en als je een 1-jarig abo neemt kan je tegen die altijd weer verder kijken of er niet iets beters is.

Echt onbegrijpelijk dat KPN een max van 2 GB heeft. Zelfs als je meer wil betalen is het onmogelijk om een grotere datalimiet te nemen. 8)7
Dan moet je KPN alles-in-een nemen, daarbij hoort een dataverdubbelaar, dan zou je op 4GB zitten.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:17:40 #34
53267 TC03
pi_133211641
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh ja, overheen gelezen :@

De 3G-dekking wordt trouwens ook rap minder in Nederland, komt dat doordat ze masten aan het ombouwen zijn naar 4G?
Nee en de 3G-dekking zou zelfs beter moeten worden aangezien KPN en T-Mobile ook 900 MHz gaan gebruiken (die hebben ze ook gewonnen op de veiling in 2012). 900 MHz heeft ook stukken beter bereik dan de 2100 MHz die ze voorheen hadden. Op 900 MHz doet Vodafone (helaas) niks. ;( Dat wil niet zeggen dat ze niet 3G verbeteren, maar de grootste winst kan je uit 900 MHz halen.

Iedereen die in Frankrijk is geweest en een buitenlandbundel aan had weet hoe fijn 3G op 900 MHz kan zijn, bijna overal gewoon 3G. :)
pi_133211772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik weet niet...ik heb zoveel crap gehoord over vodafone :')
Ik ga nog even op onderzoek uit :P

thanks
People assume too much.
pi_133211783
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan moet je KPN alles-in-een nemen, daarbij hoort een dataverdubbelaar, dan zou je op 4GB zitten.
Ja, maar ik heb al ziggo alles in 1...en die heeft 150Mbit ipv max 80, dus switchen is geen optie :P
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:27:30 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_133211935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan zou ik een andere oplossing bedenken, als het echt zo vertrouwelijk is denk ik dat jouw werkgever het überhaupt niet fijn vindt dat je dit naar een privé cloud uploadt. Of het nou een aparte map is of niet. :o
Ik heb geen werkgever :)
  woensdag 13 november 2013 @ 11:34:55 #39
53267 TC03
pi_133212027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb geen werkgever :)
Oké. :)
pi_133212213
quote:
Klinkt goed...maar godver, waarom in godsnaam max 2GB data.
Als dat nou gewoon 5 was, dan had ik geen moment getwijfeld.

Echt zo kut...geen enkel abo is perfect.

T-Mobile: qua data en bellen perfect, maar bereik is niet super
KPN: maar 2GB data
Hi: maar 300 belminuten
Vodafone: Eigenlijk ook perfect qua data en bellen. maar iedereen om me heen zegt dat het kut is.
Bij een maat van me nergens in huis bereik, maar met KPN wel. Zelfde op zijn werk.

Misschien dat 2GB meer dan genoeg is. Ik gebruik nu gemiddeld 750MB, maar ik gok dat ik met 4G gewoon veel sneller meer zal gebruiken :{
:(
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:46:52 #41
53267 TC03
pi_133212370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:41 schreef very het volgende:

[..]

Vodafone: Eigenlijk ook perfect qua data en bellen. maar iedereen om me heen zegt dat het kut is.
Bij een maat van me nergens in huis bereik, maar met KPN wel. Zelfde op zijn werk.

Misschien dat 2GB meer dan genoeg is. Ik gebruik nu gemiddeld 750MB, maar ik gok dat ik met 4G gewoon veel sneller meer zal gebruiken :{
Je kan een dataverdubbelaar aanzetten bij KPN waardoor je op 4 GB komt.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:47:59 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_133212399
quote:

[..]

Nou ja, ik gebruikte met 3G ook maar 200Mb per maand terwijl ik 1Gb had. Ik stream namelijk niet, maar dat gewone website lekker snel laden met 4G is wel prettig. Ik gebruik de meeste data in de trein met m'n iPad die via de hotspot van m'n iPhone aan internet hangt. Dat werkte met 3G al beter dan de T-mobile-wifi, laat staan met 4G.

Heb nu ook een 1Gb 4G bundel trouwens, zal eind van de maand eens checken wat ik verbruikt heb.
pi_133212440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je dus internet, tv en bellen van KPN hebben toch?
En dat hoef ik niet. Ik ben tevreden met mijn 150Mbit/s abo van Ziggo :Y
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:49:03 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_133212442
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk ook thuis internet, tv en telefoon van KPN hebben. Krijg je er ook nog gratis Spotify Premium bij :P
  woensdag 13 november 2013 @ 12:06:46 #45
53267 TC03
pi_133212964
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:49 schreef very het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je dus internet, tv en bellen van KPN hebben toch?
En dat hoef ik niet. Ik ben tevreden met mijn 150Mbit/s abo van Ziggo :Y
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk ook thuis internet, tv en telefoon van KPN hebben. Krijg je er ook nog gratis Spotify Premium bij :P
Oké dat wist ik niet.

Dan weet ik het ook niet. ;(
pi_133213148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Oké dat wist ik niet.

Dan weet ik het ook niet. ;(
I know. Echt zuigende zooi godverdomme.
People assume too much.
pi_133213554
quote:
Gast is gewoon op Twitch.tv een dotastream aan het kijken. Eckte eckte nerd dus. Ziet er wel goed uit dat 4G. Als ik in de trein zit mag ik blij zijn als mijn soundcloud fatsoenlijk streamt. :{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_133213580
quote:

[..]

2,5x zoveel is wel héél veel meer hoor. Dan moet je echt je gedrag ook aan gaan passen, dus gaan downloaden en streamen enzo. Als je gewoon wat meer internetpagina's bekijkt omdat ze nou eenmaal sneller laden, ga je echt niet 2,5x zoveel gebruiken.

Enneh, bij T-mobile is het voordeel van 4G sowieso maar beperkt, de helft van de tijd heb je überhaupt al geen dataverbinding en ze rollen 4G op de 1800MHz band uit, dus 4G gaat daar ook geen verbetering in brengen. Alleen als je naast de paal staat zal het echt sneller internetten zijn.
pi_133213597
Iemand een briljant idee hoe ik het beste de verschillen tussen KPN en Vodafone kan testen?
Ik kan eventueel van beide een prepaid kaartje kopen, en dan elk een halve week testen. Maar het liefst heb ik ze naast elkaar, zodat ik beter kan vergelijken. Maar ja...geen twee iPhones :{
People assume too much.
pi_133213611
Gewoon twee maandelijks opzegbare sim-only kaartjes kopen.
pi_133213617
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

2,5x zoveel is wel héél veel meer hoor. Dan moet je echt je gedrag ook aan gaan passen, dus gaan downloaden en streamen enzo. Als je gewoon wat meer internetpagina's bekijkt omdat ze nou eenmaal sneller laden, ga je echt niet 2,5x zoveel gebruiken.

Enneh, bij T-mobile is het voordeel van 4G sowieso maar beperkt, de helft van de tijd heb je überhaupt al geen dataverbinding en ze rollen 4G op de 1800MHz band uit, dus 4G gaat daar ook geen verbetering in brengen. Alleen als je naast de paal staat zal het echt sneller internetten zijn.
Dat is ook wel zo.
T-Mobile heb ik al afgeschreven...nu is de keuze KPN/Vodafone :P
People assume too much.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 november 2013 @ 13:30:13 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_133215373
Ik heb vodafone met 4GB. Erg tevreden over. Alleen is 4G op dit abonnement niet mogelijk :)
pi_133215926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb vodafone met 4GB. Erg tevreden over. Alleen is 4G op dit abonnement niet mogelijk :)
Ik ook, maar die 4GB is elke maand op.
pi_133216343
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:46 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat doe je dan? Veel hotspotten?
pi_133216388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:46 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ook benieuwd naar....waar gaat het zoal aan op?
People assume too much.
pi_133217032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:00 schreef very het volgende:

[..]

Ook benieuwd naar....waar gaat het zoal aan op?
Hotspotten, TED talks streamen en online poker voornamelijk.
pi_133217093
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:18 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hotspotten, TED talks streamen en online poker voornamelijk.
Noem me noob, maar een hotspot is toch een wifi zone? :{
En TED talks...wat zijn dat dan?

Ben je veel onderweg?
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:22:49 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_133217154
'Hotspotten' in deze context lijkt mij het tetheren met een ander apparaat dat op die manier van de internetverbinding van je telefoon gebruik kan maken.
pi_133217262
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:22 schreef remlof het volgende:
'Hotspotten' in deze context lijkt mij het tetheren met een ander apparaat dat op die manier van de internetverbinding van je telefoon gebruik kan maken.
Dus als modem gebruiken zegmaar. Maar dat doe je toch alleen als je thuis geen internet hebt, behalve je telefoon abo?
People assume too much.
pi_133217310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:33 schreef very het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo.
T-Mobile heb ik al afgeschreven...nu is de keuze KPN/Vodafone :P
Als het je om het bereik gaat: KPN heeft 40% meer masten in Nederland geloof ik. Ik vind dat ik beter bereik heb met KPN dan mijn pa met Vodafone op sommige plekken, en een collega van mijn vriend had op een bepaald stuk op de route werk-thuis gewoon geen bereik en is daarom ook overgestapt naar KPN (problem solved); maar eerlijk is eerlijk: wij bevinden ons ook wel in een gebied waar je er last van zou kunnen hebben. Ik denk niet dat je in de randstad bv. verschil merkt qua bereik :).

Als het je om het geld gaat, een gratis tip: als je KPN abbo wil afsluiten, telefonisch doen, krijg je korting. Op 500MB-abbo krijg je 7,50 korting, op het 2000MB abbo 10,- korting. Ik zit al 12 jaar bij KPN en heb zojuist weer verlengd voor mijzelf en mijn vriend. Een van ons krijgt ook nog een tientje extra korting vanwege 'familievoordeel'. Opgeteld hebben we samen nu 25 euro p/m korting op de 'internetprijs', dus bellen loont. Misschien kun je dat bij Vodafone ook eens proberen en dan een vergelijk maken voor jezelf.

Nu nog wachten op die iPhones.. iemand recente ervaring hiermee, enig idee wat de echte wachttijd is? Ze zeggen 3 weken maar iets zegt me dat het veel langer is :P.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:29:21 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133217351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:26 schreef very het volgende:

[..]

Dus als modem gebruiken zegmaar. Maar dat doe je toch alleen als je thuis geen internet hebt, behalve je telefoon abo?
Nee juist onderweg zodat je bijvoorbeeld toch wifi hebt op je ipad.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133217381
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee juist onderweg zodat je bijvoorbeeld toch wifi hebt op je ipad.
Ohja...dat is natuurlijk wel handig.
Misschien maar eens uitzoeken hoe dat werkt...al zit ik eigenlijk nooit in de trein o.i.d. met mijn iPad :p
People assume too much.
pi_133217407
iPhone5 kwijt *huilt*.
Ik heb op zoek mijn IPhone alles ingesteld zodat ik een berichtje krijg als hij online komt, sim-geblokkeerd, de lokatie waar ik hem misschien verloren heb gewaarschuwd.

Kan ik nog iets meer doen? Aangifte kan niet en hij staat geregistreerd bij Apple. ( net pas *kuch*).
Volgens Apple zouden mensen er weinig mee kunnen als Find my IPhone icm met Ios7 er op staat. Is dit waar? Heeft niemand er nu iets aan?
anonieme razernist
pi_133217428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:27 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Als het je om het bereik gaat: KPN heeft 40% meer masten in Nederland geloof ik. Ik vind dat ik beter bereik heb met KPN dan mijn pa met Vodafone op sommige plekken, en een collega van mijn vriend had op een bepaald stuk op de route werk-thuis gewoon geen bereik en is daarom ook overgestapt naar KPN (problem solved); maar eerlijk is eerlijk: wij bevinden ons ook wel in een gebied waar je er last van zou kunnen hebben. Ik denk niet dat je in de randstad bv. verschil merkt qua bereik :).

Als het je om het geld gaat, een gratis tip: als je KPN abbo wil afsluiten, telefonisch doen, krijg je korting. Op 500MB-abbo krijg je 7,50 korting, op het 2000MB abbo 10,- korting. Ik zit al 12 jaar bij KPN en heb zojuist weer verlengd voor mijzelf en mijn vriend. Een van ons krijgt ook nog een tientje extra korting vanwege 'familievoordeel'. Opgeteld hebben we samen nu 25 euro p/m korting op de 'internetprijs', dus bellen loont. Misschien kun je dat bij Vodafone ook eens proberen en dan een vergelijk maken voor jezelf.

Nu nog wachten op die iPhones.. iemand recente ervaring hiermee, enig idee wat de echte wachttijd is? Ze zeggen 3 weken maar iets zegt me dat het veel langer is :P.
Bedankt! Korting is altijd welkom, al is geld niet van belang in mijn keuze die ik maak.
Maar dat bellen zal ik proberen. Maar krijg je die korting niet omdat je al 12 jaar bij KPN zit?
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:35:06 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133217520
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef NoCigar het volgende:
iPhone5 kwijt *huilt*.
Ik heb op zoek mijn IPhone alles ingesteld zodat ik een berichtje krijg als hij online komt, sim-geblokkeerd, de lokatie waar ik hem misschien verloren heb gewaarschuwd.

Kan ik nog iets meer doen? Aangifte kan niet en hij staat geregistreerd bij Apple. ( net pas *kuch*).
Volgens Apple zouden mensen er weinig mee kunnen als Find my IPhone icm met Ios7 er op staat. Is dit waar? Heeft niemand er nu iets aan?
Dat klopt. Om Find My iPhone uit te zetten hebben ze je wachtwoord nodig, en ook als geprobeerd wordt hem te herstellen naar de fabrieksinstellingen zal eerst om een wachtwoord gevraagd worden. Het gevolg is dat de iPhone nauwelijks bruikbaar is, want zodra hij verbindt met internet zal de locatie doorgegeven worden en zullen jouw berichtjes continu tevoorschijn komen.

De locatie van de iPhone wordt niet meer doorgegeven begrijp ik?
2000 light years from home
pi_133217643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef very het volgende:

[..]

Bedankt! Korting is altijd welkom, al is geld niet van belang in mijn keuze die ik maak.
Maar dat bellen zal ik proberen. Maar krijg je die korting niet omdat je al 12 jaar bij KPN zit?
Mm weet ik niet, maar je kan het proberen door gewoon te bellen en te vragen of ze nog aanbiedingen hebben en/of je ook korting krijgt. Nieuwe klanten zijn ze vast ook gek op ;).
pi_133217656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat klopt. Om Find My iPhone uit te zetten hebben ze je wachtwoord nodig, en ook als geprobeerd wordt hem te herstellen naar de fabrieksinstellingen zal eerst om een wachtwoord gevraagd worden. Het gevolg is dat de iPhone nauwelijks bruikbaar is, want zodra hij verbindt met internet zal de locatie doorgegeven worden en zullen jouw berichtjes continu tevoorschijn komen.

De locatie van de iPhone wordt niet meer doorgegeven begrijp ik?
Dus het heeft geen zin meer om die te jatten? Is er echt geen methode omdat te omzeilen? Het klinkt nl. te 'mooi' om waar te zijn.
Bedankt coor je reactie overigens.
anonieme razernist
pi_133217863
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:39 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Dus het heeft geen zin meer om die te jatten? Is er echt geen methode omdat te omzeilen? Het klinkt nl. te 'mooi' om waar te zijn.
Dan jatten ze hem wel voor onderdelen.
Kan die trouwens niet gewoon compleet gereset worden zonder problemen?
People assume too much.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:45:44 #69
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133217871
quote:

[..]

Volgens mij is een gejatte iPhone vrij nutteloos idd.
pi_133218169
Je kunt het omzeilen door hem in DFU-mode te zetten en via iTunes te herstellen.
pi_133218594
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je kunt het omzeilen door hem in DFU-mode te zetten en via iTunes te herstellen.
Ah, daarvan ik al bang voor. Feitelijk iets dat iedere aap kan doen natuurlijk.
anonieme razernist
  woensdag 13 november 2013 @ 15:08:53 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133218745
quote:
Ook dan heb je een wachtwoord nodig volgens mij.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 november 2013 @ 15:10:06 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_133218798
quote:

[..]

http://www.ilounge.com/in(...)lock-find-my-iphone/
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 november 2013 @ 15:11:07 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_133218829
quote:
Niet als je 'm daarna wil activeren. Alleen een jailbreak kan het omzeilen maar zoals het artikel wat ik hierboven post al aanhaalt, dan zou apple nog steeds al HUN diensten (siri, maps, etc) kunnen blokkeren voor die specifieke telefoon.
pi_133219025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet als je 'm daarna wil activeren. Alleen een jailbreak kan het omzeilen maar zoals het artikel wat ik hierboven post al aanhaalt, dan zou apple nog steeds al HUN diensten (siri, maps, etc) kunnen blokkeren voor die specifieke telefoon.
Ah oke. In dat geval is het een mooie beveiliging :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')