denkt dat die drivers iedere keer device id hebben gewijzigd ofzo maar nee in aparaatbheer valt er geen 7 keer een nexus 7 te zien gewoon 1. en ik durf daar al niks meer te verwijderen uit schrik dat ik die drivers terug ga moeten doenquote:
Thanks, dan is dat dus gewoon allemaal compatible als het goed is. Wil die tablet natuurlijk niet meteen een overdosis geven waarna ie half Alkmaar in zijn ontploffing mee neemtquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:16 schreef Brecht35 het volgende:
Mijn Pipo U6 laadt goed op met een Samsung micro usb lader.
Da's apart.quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:34 schreef Mehari het volgende:
De M9 laadt niet via de micro usb, dus ik denk de pro ook niet.
Je hebt een voeding nodig van 2,5A, 5V.
Het voedings stekertje is verder vrij universeel, meer (china)tablets gebruiken die.
Ahaquote:Op zaterdag 30 november 2013 09:34 schreef Mehari het volgende:
De M9 laadt niet via de micro usb, dus ik denk de pro ook niet.
Je hebt een voeding nodig van 2,5A, 5V.
Het voedings stekertje is verder vrij universeel, meer (china)tablets gebruiken die.
Hoezo dan?quote:
MicroUSB B aansluiting?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:41 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Mijn Pipo laadt wel op met een gewone Samsung oplader.
Yeah, ik had al wat 'HK > NL stekkertjes' ingeslagen, die ik dan gewoon gebruik voor PS3, PSP, en whatever else, maar goed, als je dan zo stom bent om de originele adapter niet mee te nemen, dan heb je daar natuurlijk ook weinig aan...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Ja, zo'n 2.5mm dingetje kabel. Heb ik ook voor m'n external powerbank dinkie.
Alleen... dan krijg je geloof ik last van 'ghost touches'. Dus gebruiken en laden, mweh.
Zelf gebruik ik gewoon de lader met een US -> EU adapter thuis, no problemo daarmee.
Jij hebt ook die goedkopere genomen toenquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:52 schreef shiznuts het volgende:
Ja, zo'n 2.5mm dingetje kabel. Heb ik ook voor m'n external powerbank dinkie.
Alleen... dan krijg je geloof ik last van 'ghost touches'. Dus gebruiken en laden, mweh.
Zelf gebruik ik gewoon de lader met een US -> EU adapter thuis, no problemo daarmee.
Blokje?quote:Op zondag 1 december 2013 20:27 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Jij hebt ook die goedkopere genomen toen![]()
Ik heb er één met zo'n "blokje" er tussen en had nergens last van
Zie net dat hij daar niet op de foto staatquote:Op zondag 1 december 2013 20:29 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Blokje?
'k Heb deze: http://www.ebay.nl/itm/251263712597
Wat is dat eigenlijk??quote:Op zondag 1 december 2013 20:36 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zie net dat hij daar niet op de foto staat.
[ link | afbeelding ]
Wel lange naamquote:Op maandag 2 december 2013 23:10 schreef shiznuts het volgende:
Dúh. Een 5V 2A Lead Charger Power Supply USB Cable met 2.5mm plug (PiPO M8 Pro/M9 Pro, etc).
Wat ga je doen met Citrix op een tablet pc?Je servers beheren?quote:Op woensdag 4 december 2013 11:49 schreef WilliamGreider het volgende:
Weet iemand hier een tablet die goed met Citrix werkt?
Eind december alquote:Op donderdag 5 december 2013 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Android 4.4 naar RK3026 / RK3188 tablets?![]()
Bron
Freaktab forum
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Android 4.4 naar RK3026 / RK3188 tablets?![]()
Bron
Freaktab forum
Echt waar,eind december a.s al ?AndroidOS 4.4 KitKat op Rockchip RK3188 SoC?quote:
Je kan het op meerdere manieren interpreteren maar mijn google translate engels zegt dat dat hier staat:quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Echt waar,eind december a.s al ?AndroidOS 4.4 KitKat op Rockchip RK3188 SoC?
Dan maar wachten om mijn nieuwe Pipo S1 Pro tablet en Mini-pc/tv-stick te bestellen met 4.4 Kitkat erop.
quote:Currently, Rockchip Android 4.4 system has begun to open to international cooperation and domestic OEM manufacturers, end users in December to get OTA upgrade package
Upgraden via OTA ? 4.4 Kitkat is nog niet eens 1,5 maand oud.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:00 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Je kan het op meerdere manieren interpreteren maar mijn google translate engels zegt dat dat hier staat:
[..]
quote:
Persoon van RileyRom is al bezig met die van de U8 dus dus dan zal de RileyRom voor M9pro ook wel snel komen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:00 schreef RobertNL het volgende:
Je kan het op meerdere manieren interpreteren maar mijn google translate engels zegt dat dat hier staat:
Ja, dat soort bedrijven zijn overigens wel vaker vrij snel; komt naar mijn idee vooral omdat:quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Upgraden via OTA ? 4.4 Kitkat is nog niet eens 1,5 maand oud.
Doen ze lekker snel bij Rockchip,vergeleken bij andere bedrijven(minus Google/Motorola).![]()
Whut ?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:13 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, dat soort bedrijven zijn overigens wel vaker vrij snel; komt naar mijn idee vooral omdat:
- één team dat de hoofdontwikkeling van alle RK devices doet (inhouse bij RK)
- zeer grote concurrentie in China wat die bedrijfjes harder doet pushen als ze de firmware hebben
- beta firmware als normale firmware uitbrengen
Een Asus, HTC, Apple, etc houden eerst allerlij testen / certificaties voor hun firmware. Enkele Chinese fabrikanten fixen soms grotere problemen liever later (dus alpha / beta firmware uitbrengen als ''normale'' firmwarequote:
Ach ja,maakt niet zoveel uit.Weten ze tenminste waar foutjes ziet door hun eigen toedoen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:19 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Een Asus, HTC, Apple, etc houden eerst allerlij testen / certificaties voor hun firmware. Enkele Chinese fabrikanten fixen soms grotere problemen liever later (dus alpha / beta firmware uitbrengen als ''normale'' firmware).
De game draait goed op mijn Sony Xperia S, en die is qua hardware toch niet zo sterk denk ik.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:42 schreef RobertNL het volgende:
Hmz, Chrome moet wel prima kunnen draaien; Anders Chrome Beta proberen? (draaide hier prima afgelopen zomer).
Wat betreft de game het is het natuurlijk ook geen snapdragon S4 pro met ''super'' gpu, maar eerder een Tegra3+ / Exynos 4412 daar is de prijs ook naar. Ken die game niet, maar draait die wel goed op vergelijkbare chips met een zelfde (mali400) GPU?
De M8pro had een 1280x800 scherm en die draaide games zoals asphalt zeer aardig; wellicht speelt de hogere resolutie wel te veel parten (eerste standaard ROM had wel lag bij games, maar na update niet meer).
Dat van de batterij moet natuurlijk niet kunnen... Hoop voor je dat het een software issue is die ook met een update gefixt kan worden (lijkt er wel op met het niet kunnen uitlezen). Had je dat op de stock ROM ook?
Zou het wellicht allemaal volgende week kunnen testen maar ik heb besloten om de M7pro te weigeren omdat ik geen zin had om bijna 60 euro aan de postbode te gaan betalen.
EDIT: dacht ook dat de batterij groter was; 3700mAh, dacht 4200 of vergis ik mij nu..
Ik vergis mij. Standby ook een ramp? (want met 4.4 worden in dat artikel vooral veel betere stdby tijden beloofd als ik zo lees).
EDIT 2: En hoe is de GPS? die al geprobeerd?
EDIT 3: Ook nog even gekeken. Deze nieuwe firmware komt straks wel in een nieuwe ROM (sinds vandaag online, build 3-12)
De U6 heeft wel SDK 2.0 dacht ik later, die is ver na uitkomen van de SDK uitgekomen...quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:19 schreef RDMKR het volgende:
staat SDK2.0 op dat tablet..? zou een groot verschil moeten maken.
http://tabletrepublic.com(...)provements-4550.html
ik had eerder een rockchip tablet zonder sdk 2.0 en dat draaide ook niet echt lekker. maar hoorde van andere mensen dat met sdk 2.0 het wel goed draait.
maar 't zal ook wel per tablet verschillen...
performance ook iets beter?quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:11 schreef Brecht35 het volgende:
De update die Pipo uitbracht heeft geholpen(RileyRom 1.2 is hierop gebaseerd), de tablet kan gewoon als het scherm uitstaat opgeladen worden.
* Brecht35 = happy
Ja gezien, mooi wel. Ga wellicht als hij nog iets in prijs daalt de LG 8,3 halenquote:
Als je tenminste weet wat er in zietquote:Op woensdag 11 december 2013 15:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja gezien, mooi wel. Ga wellicht als hij nog iets in prijs daalt de LG 8,3 halen
Jep, ik kan het terug drukken.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:26 schreef RobertNL het volgende:
Staat wel op de lader hoeveel ampère die is.
En kan je het scherm terug drukken? (maw is het speling)
Zijn die Pipo ROMS geupdate met KitKat?quote:Op zondag 29 december 2013 16:22 schreef RobertNL het volgende:
Nee, normaal gesproken niet.
Overigens genoeg ROMS:
http://www.freaktab.com/forumdisplay.php?166-Current-Pipo-ROMs
Zonder overbodige apps; met root en simpel te flashen (via win 7)
Sinds begin december dwalen er wat builds rond; eerste Pipo tablets hebben inderdaad 4.4. Zover ik heb gelezen krijgen ze allemaal een updatequote:Op donderdag 2 januari 2014 00:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wanneer hebben tablets met Rockchip RK3188 SoC AndroidOS 4.4?
[..]
Zijn die Pipo ROMS geupdate met KitKat?
Dat wordt dus Pipo S1 Pro(met rk3188),U1 Pro blijft steken op rk3066.quote:Op donderdag 2 januari 2014 00:18 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Sinds begin december dwalen er wat builds rond; eerste Pipo tablets hebben inderdaad 4.4. Zover ik heb gelezen krijgen ze allemaal een update.
Wat ik overigens nog beter vond om te lezen waren de verhalen over custom kernels (ipv patched), nieuwe(re) drivers kan best een verschil maken
Wat voor fouten??quote:Op donderdag 2 januari 2014 00:19 schreef shiznuts het volgende:
De M8 Pro was kort firmware 4.4 voor, maar die bevatte fouten, hebben ze offline gehaald.
Maar verwacht het voor de M8 Pro, M9 Pro, M7 Pro en M6 Pro nog wel.
Russen??quote:Op donderdag 2 januari 2014 00:42 schreef shiznuts het volgende:
Weet ik het. Kon 'em al niet meer downloaden en meer durfden ze er niet bij te zetten.
Alleen wat Russen op Russische forums hebben geloof ik wat 4.4 builds.
Ja, zitten echt een paar helden wat betreft firmware van devicesquote:
Het is dan ook nog test/beta firmware zover ik heb gezienquote:Op donderdag 2 januari 2014 00:25 schreef Iemand91 het volgende:
Er gaat ROM's rond maar niet stabiel en zaken werken niet.
Die voor de M9pro schijnt redelijk goed te zijn maar daar doet bijv. GPS niet.
(voor zover die überhaupt werkt)
voor de dingen die jij wilt denk ik surface de beste optie is. dus zet die samsung maar uit je hoofdquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:33 schreef bulbjes het volgende:
Wie overtuigt mij dat je met een Android toestel (zit te denken aan Samsung galaxy tab 3):
-ook nog best Office-achtige apps kunt vinden die goed/ makkelijk zijn?
(zodat je ook een C.V. of zo zou kunnen maken op je tablet)
-dat het best lukt om iets te vinden zodat je alle bestandsformaten kunt afspelen (van bijv. films op externe HD of geheugenkaartje)
-dat een converter van mini-USB naar USB 2.0 best werkt?
Ik zit te twijfelen tussen Windows Surface RT 32 Gb of Samsung galaxy tab 3.
Wbt de Windows Surface: dat dat ding Office heeft is toch wel erg handig, want dan komt het nog het meest in de buurt van een laptop-ervaring (tablet wordt vervanging van mijn laptop namelijk, waar ik nooit meer op deed dan internetten en notities maken in Word) en kan ik hem ook nog gebruiken als ik ooit een C.V. moet maken e.d.
Dat laatste kan dan geloof ik weer niet met de Samsung galaxy tab 3, want die heeft geen Office en volgens verkopers komt Polaris office er niet echt in de buurt.
Zijn misschien wel office-achtige apps te krijgen, maar daar betaal je dan voor en ik vraag me dus af of deze een beetje goed/ handig zijn?
Bovendien heeft de Samsung geen USB 2.0 uitgang (kan er wel n converter aan hangen maar weet niet in hoeverre dat werkt) en is hij misschien niet compatible met de afspeelformaten van films op mijn externe HD of op geheugenkaartje e.d.
En je kan er geen internet explorer opzetten (niet dat IE nou zo goed is, maar ik gebruik het zelf wel altijd en er zijn misschien toch pagina's die alleen in IE goed openen?).
Bovendien is de Windows Surface goedkoper en op het feit dat ie weinig apps heeft na, voor die prijs denk ik een prima ding.
Maar voordeel van Samsung is dan weer dat ik m mooier vind (scherm vind ik alhoewel fel, wel beter leesbaar geloof ik), hij veeeel meer apps heeft, betere camera etc. MoeilijkWie overtuigt me?
Surface (2), zeker weten. Vooral omdat je er ook wat office taken op wil doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:33 schreef bulbjes het volgende:
Wie overtuigt mij dat je met een Android toestel (zit te denken aan Samsung galaxy tab 3):
-ook nog best Office-achtige apps kunt vinden die goed/ makkelijk zijn?
(zodat je ook een C.V. of zo zou kunnen maken op je tablet)
-dat het best lukt om iets te vinden zodat je alle bestandsformaten kunt afspelen (van bijv. films op externe HD of geheugenkaartje)
-dat een converter van mini-USB naar USB 2.0 best werkt?
Ik zit te twijfelen tussen Windows Surface RT 32 Gb of Samsung galaxy tab 3.
Wbt de Windows Surface: dat dat ding Office heeft is toch wel erg handig, want dan komt het nog het meest in de buurt van een laptop-ervaring (tablet wordt vervanging van mijn laptop namelijk, waar ik nooit meer op deed dan internetten en notities maken in Word) en kan ik hem ook nog gebruiken als ik ooit een C.V. moet maken e.d.
Dat laatste kan dan geloof ik weer niet met de Samsung galaxy tab 3, want die heeft geen Office en volgens verkopers komt Polaris office er niet echt in de buurt.
Zijn misschien wel office-achtige apps te krijgen, maar daar betaal je dan voor en ik vraag me dus af of deze een beetje goed/ handig zijn?
Bovendien heeft de Samsung geen USB 2.0 uitgang (kan er wel n converter aan hangen maar weet niet in hoeverre dat werkt) en is hij misschien niet compatible met de afspeelformaten van films op mijn externe HD of op geheugenkaartje e.d.
En je kan er geen internet explorer opzetten (niet dat IE nou zo goed is, maar ik gebruik het zelf wel altijd en er zijn misschien toch pagina's die alleen in IE goed openen?).
Bovendien is de Windows Surface goedkoper en op het feit dat ie weinig apps heeft na, voor die prijs denk ik een prima ding.
Maar voordeel van Samsung is dan weer dat ik m mooier vind (scherm vind ik alhoewel fel, wel beter leesbaar geloof ik), hij veeeel meer apps heeft, betere camera etc. MoeilijkWie overtuigt me?
Still waiting...quote:Op maandag 6 januari 2014 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Gerucht: Nexus 10 van Samsung te zien tijdens CES?
Ik wacht nog steeds op een nieuwe grote nexus tablet andersquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tot en met vandaag dus hou maar op met wachten.
Mits goed uitgevoerd een goede comboquote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:17 schreef shiznuts het volgende:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe Asus.
In principe wel geinig om met dezelfde processor zowel Android en Windows aan te sturen.
quote:The tablet display has 128GB of SSD storage that can be supplemented by a 64GB Micro SD card, while the keyboard dock houses up to a 1TB hard disk drive.
Hardware.info zegt dit:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:29 schreef RobertNL het volgende:
Mits goed uitgevoerd een goede combo, zou helemaal leuk zijn als je het opslag geheugen tussen de twee kon delen.
Dus als het ware krijg je denk ik 4 partities.quote:De machine bevat 4GB DDR3L-1600 geheugen en heeft afhankelijk van het model een 64GB of 128GB SSD aan boord. Daarvan is respectievelijk 16GB of 32GB gereserveerd voor Android en 2GB respectievelijk 4GB voor een gedeelde schijf om eenvoudig bestanden tussen Android en Windows uit te wisselen. De rest van de opslagcapaciteit is beschikbaar voor Windows. In de dock kan een normale harde schijf geplaatst worden.
Dat is mij dus niet alles 4GB gedeeld wat is dat nu? Bedoel een filmpje downloaden op W8 en kijken op Android (HD) gaat dus al niet (het overzetten althans).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hardware.info zegt dit:
[..]
Dus als het ware krijg je denk ik 4 partities.
#1 16GB/32GB voor Android.
#2 2GB/4GB voor gedeelde map.
#3 rest voor Windows
#4 Harde schijf in dock voor Windows.
I5 komt hopelijk dan met een 128gig, en 320GB maar gezien de prijs zal wat wel niet gaan lukkenquote:Ziet er inderdaad heel interessant uit. Maar ik denk dat het lekker heftige prijzen worden.
[...] Vanaf de i5 versie krijg je Full-HD scherm en die moet $699/¤699 gaan kosten [...]
En dan heb je nog 64GB of 128GB SSD en de harde schijf in de dock van 320GB t/m 1TB.
[...]
Wil je dus full-blown i7 met 128GB SSD en 1TB harde schijf dan ga je denk ik makkelijk over de ¤1000 heen. (gok dat je overigens ook een goedkopere versie kunt nemen en zélf de harde schijf vervangen door een grotere)
Ja, en is ook kleiner wat het tablet gedeelte (een stukje) bruikbaarder maakt. 13.3 inch ga je niet los uit het dock klikken. Veel te groot om vast te houden. De RT is al wel de max voor een tablet voor mij, eigenlijk nog wel wat te lomp.quote:Ter vergelijking; een Surface Pro 128GB SSD kost je net geen ¤1000 en met een type cover ga je rond de ¤1000-1100 zitten. Deze heeft echter wel een erg goede stylus erbij zitten wat bij sommige situaties erg handig kan zijn.
quote:Blijft mooi spul, maar wel duur...
Daar heb je denk ik het probleem. Heb zo geen tijd om op te zoeken hoe en wat maar klinkt aannemelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:54 schreef RobertNL het volgende:
Helaas zal dat wel niet kunnen met de verschillende indelingen van de bestandsystemen.
True, maar ik blijft op dat gebied misschien dan maar een zûnige Hollander; want zo'n apparaat is wel afgeschreven na een jaar of 4.quote:I5 komt hopelijk dan met een 128gig, en 320GB maar gezien de prijs zal wat wel niet gaan lukken.
De I7 met 128GB / 1TB gaat inderdaad boven de 1000 denk ik, maarja wat betaal je voor een stevige laptop met de zelfde specs?
Je moet het denk ik vooral zien als netbook waarvan je het scherm toevallig kunt losmaken.quote:Ja, en is ook kleiner wat het tablet gedeelte (een stukje) bruikbaarder maakt. 13.3 inch ga je niet los uit het dock klikken. Veel te groot om vast te houden. De RT is al wel de max voor een tablet voor mij, eigenlijk nog wel wat te lomp.
Even een vraag posten in dat kernel topic, bakken ze er wel 1 voor je (dacht ik)quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:43 schreef relativity het volgende:
[..]
Bedankt voor de links. Heb zelf ook een Pipo m9 max, fijn ding.
Alleen jammer dat er weinig verschil zit in roms en het aanbod erin, zowel als in roms en kernels beperkt is.
Welke kernels zijn compatible met pipo m9 max?
Ahh okquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Even een vraag posten in dat kernel topic, bakken ze er wel 1 voor je (dacht ik).
13.3 inch is een ideaal formaat om op +/- 240 graden geklapt op schoot te leggen met het scherm naar je toe. ik vind dat zelfs ergonomisch een betere form factor en stand dan de traditionele tablet of laptop, want je hebt het beeld vlak voor je neus zonder dat je je armen hoeft te buigen of het apparaat vast te houden; gewoon twee handen vrij. de mogelijkheid om terug te buigen naar keyboard stand is als het nodig is ook erg nuttig. maar je moet dan wel iets hebben waarmee het allemaal kan.quote:Ja, en is ook kleiner wat het tablet gedeelte (een stukje) bruikbaarder maakt. 13.3 inch ga je niet los uit het dock klikken. Veel te groot om vast te houden. De RT is al wel de max voor een tablet voor mij, eigenlijk nog wel wat te lomp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |