De clue is dat ze op tv leuke rendementen laten zien, maar dat iedere debiel afgelopen jaar zulke rendementen had gehaald door enkel de aex te volgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:02 schreef Astonmartin22 het volgende:
Ik zit al n tijdje aan te denken om te beginnen met beleggen, echter was n groot nadeel de transactiekosten ten opzichte van n lage inleg. Nu zit ik te denken aan Robeco one. Hier beleg je niet zelf maar neem je deel in n fonds als ik t goed begrijp. T schijnt dat de kosten 1.47 % per jaar zijn. Dit past zeker beter bij mij, alleen vraag ik mij af of er geen addertje onder t gras zit?
Heeft hier iemand ervaring met Robeco one?
Klopt helemaal, het zal ook vast minder risicogevoelig zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zit in de samenstelling van Robeco ONE: een deel aandelen, een deel obligaties, etc.
Actief handelen als amateur zorgt gemiddeld dat je het verliest van de professionals die dat doen. En zelfs de meerderheid van die professionals kan "de markt" niet verslaan...quote:
kun je lang en breed over lullen, maar serieus, dit is god de beste strategie die er is!!!quote:Op donderdag 23 april 2015 07:27 schreef Mrbrabo het volgende:
Zijn er mensen hier die al meer dan 5 jaar beleggen?
Zijn jullie er met de crisis jaren even uit geweest?
Ik kan me zo voorstellen dat het beste instap moment was geweest het voorjaar van 2012, toen de AEX op 230 stond.
Ergens weerhoudt het me nog om niet te beginnen met beleggen. Al wist ik toen in 2012 wel donders goed dat ik toen geld had moeten hebben dat ik kon missen.
Als je toen vol in was gegaan had je nu veel winst gehad, toch?
Ik heb in 2009 een huis gekocht en het huis staat nu nog vet onder water.
Hierdoor heb ik geleerd om geduldig te zijn. In 4/5 jaar kan je veel besparen/winst maken door te wachten.
Ik hoop het natuurlijk niet maar ooit zal er wel weer een crisis aankomen. Ik ga tot die tijd sparen en deels schulden aflossen. En zodra het dieptepunt weer daar is ga ik de helft van m'n spaargeld inzetten.
Zodra de beurzen dan weer zijn verdubbeld ga ik weer van de markt af.
Is dat een goede strategie? In feite zou het niet mis kunnen gaan. Want had je de AEX in 2012 nog richting de 100 zien gaan dan?
Toch bied het verleden geen garantie voor de toekomst, dus ook met deze strategie zul je moeten oppassen. Ook het vinden van de bodem is erg lastig waardoor je al gauw een aantal procenten misloopt.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:14 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
kun je lang en breed over lullen, maar serieus, dit is god de beste strategie die er is!!!
Klopt, maar je weet gewoon op een punt dat het gewoon weer vooruit gaat.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:19 schreef Rengar het volgende:
[..]
Toch bied het verleden geen garantie voor de toekomst, dus ook met deze strategie zul je moeten oppassen. Ook het vinden van de bodem is erg lastig waardoor je al gauw een aantal procenten misloopt.
Ja of het hele monetaire systeem als we het nu kennen valt uit elkaar. Of alleen bijvoorbeeld de Europese Unie. Het zal een klap zijn voor bijvoorbeeld de AEX en het zal dan ook wel meer dan een aantal jaar duren voordat het hersteld.. Als het al hersteld.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:18 schreef Mrbrabo het volgende:
[..]
Klopt, maar je weet gewoon op een punt dat het gewoon weer vooruit gaat.
Als je geld hebt dan moet je nu een huis kopen. Dit is gewoon het perfecte moment om te starten. Over 10 jaar kan je je huis zonder schulden verkopen. De kosten koper heb je eruit. Ik zal over 10 jaar nog steeds met 30/40k schuld zitten. Maar dit is wel heel erg offtopic.
En in 2012 was het ook wel zo'n bizarre situatie, AEX 230, wie had dat gedacht dat ie zo laag kon zijn.
Nou als er ooit een crisis komt en hij staat zo laag dan stap ik in. Oké, wie weet zakt het naar 210 en mis je een paar procenten maar de tientallen procenten heb je toch mooi op zak.
Het is naief om te denken dat er een ondergrens zit aan crashes...quote:Op donderdag 23 april 2015 20:18 schreef Mrbrabo het volgende:
Oké, wie weet zakt het naar 210 en mis je een paar procenten maar de tientallen procenten heb je toch mooi op zak.
Transparantie in de samenleving is nog ver te zoeken. Er worden nog genoeg beslissingen gemaakt waar de normale burger niets of veel te laat van hoort. De vraag of dit een probleem is, is natuurlijk iets anders. Persoonlijk vind ik dat, dat gewoon moet kunnen.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:17 schreef Mrbrabo het volgende:
Het hersteld uiteindelijk. En als dat het niet doet. Dan maakt het ook niet uit of je je geld op de bank of op de beurs hebt ingezet.
Dan gaat alles kapot. Maar zelfs daarna moet alles weer worden opgebouwd. En dan heb je weer winnaars en verliezers.
Tenminste. Zo voelt het bij mij.
Ik geloof ook in het ideaal beeld dat de samenleving transparant is geworden voor de echte oorlogen en bedreigingen in onze omgeving. Oke ecomonisch kan er een steek onder de gordel worden gestoken. (KLM weg) ik noem maar iets. Maar de samenleving wordt niet aangeraakt.
Zolang dit stand houdt zal je van tijd tot tijd goede en slechte economische jaren hebben. Ik ga m'n slag slaan. Over een jaar of 10.
Eerst naar eens schulden afbouwen en sparen.
Sorry economie voor al het dooie geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |