Vergeet je aankoopkosten niet... Als je vaker met kleine hoeveelheden wilt instappen dan is 1.45% nog niet eens zo heel gek. Afgezien van ING heb ik nog geen manier gevonden om echt goedkoop regelmatig in te kunnen stappen. En als je niet al bij ING zit heb je daar alsnog weer de kosten van een lopende rekening en ben je dus ook daar alsnog weer redelijk wat geld kwijt.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:55 schreef arjan1112 het volgende:
1,45% is best veel 0,5% is gebruikelijk
koop anders een paar trackers 0,15% kosten dat
Je kunt toch ook gewoon geld storten op je spaarrekening en bijvoorbeeld 2x per jaar instappen?quote:Op woensdag 13 november 2013 10:58 schreef nikao het volgende:
[..]
Vergeet je aankoopkosten niet... Als je vaker met kleine hoeveelheden wilt instappen dan is 1.45% nog niet eens zo heel gek. Afgezien van ING heb ik nog geen manier gevonden om echt goedkoop regelmatig in te kunnen stappen. En als je niet al bij ING zit heb je daar alsnog weer de kosten van een lopende rekening en ben je dus ook daar alsnog weer redelijk wat geld kwijt.
Klopt, en daarom moet je minder vaak en met grotere bedragen instappen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:13 schreef Astonmartin22 het volgende:
Maar als je trackers koopt betaal je toch weer transactiekosten, of zie ik dat verkeerd?
Zou je niet wat verschillende opties naast elkaar zetten?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:32 schreef nikao het volgende:
[..]
Neemt overigens niet weg dat ik Robeco One wel heb aangevraagd voor de 50 euro die je erbij krijgt
Hoezo? .. 1.45% * 100 euro (50 minimale storting eenmalig + 50 robeco) is toch echt maar 1,45 ?quote:Op woensdag 13 november 2013 11:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zou je niet wat verschillende opties naast elkaar zetten?
Die vijftig euro is een wassen neus, die ben je namelijk in jaar 1 alweer kwijt door de hoge kosten van dat product.
Klopt, ik overdrijf een beetje.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:57 schreef nikao het volgende:
[..]
Hoezo? .. 1.45% * 100 euro (50 minimale storting eenmalig + 50 robeco) is toch echt maar 1,45 ?
Je bent nog jong, dus je kunt best wat risico nemen. Je hebt meer tijd om het goed te maken. Ik zou een combinatie van offensief en neutraal doen. Een idee is wel om wat aandelen met veel dividend er bij te hebben, daar moet je het vaak van hebben.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:30 schreef cyberterrorist het volgende:
Wat is dan het beste advies? Offensief, defensief of neutraal?
Gaat om een beginnende belegger, student, weinig vermogen.
Waarschijnlijk wordt het via Binck goedkope indexfondsen kopen. Voor hier laat ik het inderdaad bij de 100 euro.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Klopt, ik overdrijf een beetje.
Maar je wil toch sparen? Of laat je het bij die honderd euro?
Maar met Robeco spaar je toch ook (als je ervan uit gaat dat ze n hun aangegeven rendementen halen) t is misschien niet de optimale manier, maar toch geen slechte investering?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Klopt, ik overdrijf een beetje.
Maar je wil toch sparen? Of laat je het bij die honderd euro?
Je kunt zeker sparen bij Robeco, maar zoals al eerder gezegd, ik vind 1,45% van je totale vermogen elk jaar inleveren wat veel. Ik denk dat er betere alternatieven zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:33 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Maar met Robeco spaar je toch ook (als je ervan uit gaat dat ze n hun aangegeven rendementen halen) t is misschien niet de optimale manier, maar toch geen slechte investering?
Ik denk aan een maandelijkse storting van 25 en een instapbedrag van rond de 250.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je kunt zeker sparen bij Robeco, maar zoals al eerder gezegd, ik vind 1,45% van je totale vermogen elk jaar inleveren wat veel. Ik denk dat er betere alternatieven zijn.
Kun je aangeven hoeveel je per maand wil storten en met welk bedrag je begint (eerste storting)?
Vanaf wanneer mag je je volledige saldo opnemen en weer vertrekken? Klinkt als een leuke actiequote:Op donderdag 21 november 2013 20:36 schreef nikao het volgende:
vandaag de 50 euro bijgestort gekregen... leuk rendement: 50 euro storten en 50 euro krijgen
3 maanden volgens mijquote:Op zondag 24 november 2013 13:40 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Vanaf wanneer mag je je volledige saldo opnemen en weer vertrekken? Klinkt als een leuke actie
Dat zegt natuurlijk niksquote:Op zondag 24 november 2013 22:55 schreef JOHAN410 het volgende:
Volgens mij kan dat altijd. Het rendement valt tegen trouwens de afgelopen twe maanden bij het offensieve profiel zo rond de 1%.
Hee, weet jij wat de minimale maandelijkse inleg is?quote:Op donderdag 21 november 2013 20:36 schreef nikao het volgende:
vandaag de 50 euro bijgestort gekregen... leuk rendement: 50 euro storten en 50 euro krijgen
identificatie storting is minimaal 50 euro, verder geen minimum.quote:Op zondag 1 december 2013 20:12 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Hee, weet jij wat de minimale maandelijkse inleg is?
Dankquote:Op zondag 1 december 2013 20:18 schreef nikao het volgende:
[..]
identificatie storting is minimaal 50 euro, verder geen minimum.
inderdaad... daarom 50 euro storten, 3 maanden wachten en +/- 100 euro eraf halenquote:Op woensdag 4 december 2013 07:39 schreef QBay het volgende:
1,45% ter? Ongelooflijk wat hoog. Jammer dat ze niet gewoon een indexfonds hebben met een TER van max 0,3%, dat was wel interessant geweest.
Je bent student. Neem nu dus risico. Stel je zou op 25e jarige leeftijd 10k kwijtraken is dat geen probleem. Stel je bent 65 en je bent 10k kwijt zit je wel met een probleem daar je geen arbeidsjaren meer hebt om vermogen op te bouwen.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:30 schreef cyberterrorist het volgende:
Wat is dan het beste advies? Offensief, defensief of neutraal?
Gaat om een beginnende belegger, student, weinig vermogen.
En dan er even rekening mee houden dat je in jaar 2 het dubbele betaalt bij Robeco, want het is een percentage over het hele vermogen.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:06 schreef QBay het volgende:
Even een simpele en snelle berekening van Rebeco One vs beleggen in een ETF bij Binck. Als ETF bj Binck kies ik de Vanguard Total World Stock ETF (VT) omdat deze betrouwbaar is, veel verhandeld en lage TER.
Stel je legt elke maand ¤500 in, dan betaal je bij Robeco One grofweg ¤87 per jaar ((500 * 12) * 0,0145). Bin Binck betaal je ¤9,50 + 0,15% per transactie, elke maand een transactie van ¤500 is:
9,50 + (500*0,0015) = ¤10,12 * 12 transacties = ¤123 per jaar. Kortom, met ¤500 per maand is Robeco One goedkoper, echter is het rendement wel lager dan met de Vanguard ETF...
Absoluut.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En dan er even rekening mee houden dat je in jaar 2 het dubbele betaalt bij Robeco, want het is een percentage over het hele vermogen.
Bij Binck zou je nog kunnen kiezen om bijvoorbeeld 4 keer per jaar te storten (ipv elke maand), dan is Binck gewoon vele malen goedkoper op de lange termijn.
Ben de 3 maanden aan het uitzitten, dan haal ik het geld daar weer weg. Los van de TER (of dankzij?) presteren ze ook niet bepaald goed.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:25 schreef cyberterrorist het volgende:
Zijn er nog mensen actief bij Robeco hier op het forum?
Vandaag maar de gok gewaagd en mij ingeschreven en tegelijkertijd 100 euro overgemaakt.
Welk pakket heb je gekozen? (Offensief/defensief).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:32 schreef nikao het volgende:
[..]
Ben de 3 maanden aan het uitzitten, dan haal ik het geld daar weer weg. Los van de TER (of dankzij?) presteren ze ook niet bepaald goed.
offensief, maar dus puur gedaan voor de 50 euro bonus.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:35 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Welk pakket heb je gekozen? (Offensief/defensief).
En wat is jouw huidige verlies dan?
Nu heb ik (nog) helemaal geen verstand van beleggen, maar heb op dit moment een spaarrekening met 1.6% (schrok ervan hoe weinig eigenlijk).quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:00 schreef BasEnAad het volgende:
Het addertje onder het gras is dat je 1,45% over je hele vermogen betaalt aan kosten.
Als je dus nu bijvoorbeeld 10.000 euro stort dan heb je na 10 jaar met 6% rente 17.900 euro.
Als je ING klant bent kun je ook daar een beleggingsrekening openen. betaal je alleen voor het aanhouden van de rekening, transactiekosten bij beleggingsfondsen zijn er niet.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:14 schreef QBay het volgende:
[..]
Absoluut.
Je zou zelfs kunnen overwegen om niet via Binck te handelen, maar via DeGiro (al is die partij wel enigszins schimmig). DeGiro is velen malen goedkoper en daar kost dezelfde transactie per maand ¤3.00.
1,6% vind ik nog vrij veel. Ik krijg zelf 1,20% (grootbank) maar ik hop dan ook niet van de 1 naar de ander voor een paar tienden procentpunt.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:15 schreef DeHeer het volgende:
[..]
Nu heb ik (nog) helemaal geen verstand van beleggen, maar heb op dit moment een spaarrekening met 1.6% (schrok ervan hoe weinig eigenlijk).
Hoe reeel is die 6% rente bij Robeco dan? Ik ga ervan uit dat daar het risico in zit?
Dat nooit meer! Heb ik in het verleden jarenlang gehad, en jarenlang hadden ze mooie grafieken van het rendement dat altijd omhoog ging. Alleen mijn saldo ging niet omhoog... Pas later kwam ik er achter dat ze verborgen kosten hadden, dat niet vertelden, het ook niet in hun grafieken laten zien, maar het wel gewoon van je saldo afhalen.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:19 schreef ikjijallebei het volgende:
Als je ING klant bent kun je ook daar een beleggingsrekening openen. betaal je alleen voor het aanhouden van de rekening, transactiekosten bij beleggingsfondsen zijn er niet.
Ja, pas als je identificatie is afgerond krijg je je rekening te zien.quote:Op maandag 10 februari 2014 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Komt dat als ze mijn eerste inleg verwerkt hebben, of zie ik door de bomen het bos niet meer?
Precies, daarom kan je beter index trackers met veel lagere kosten aankopen dan deze fondsen gebruiken. Ik ben nu alleen maar bij Robeco voor die actie, dat is tenminste een leuk gegarandeerd rendementquote:Op maandag 10 februari 2014 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat nooit meer! Heb ik in het verleden jarenlang gehad, en jarenlang hadden ze mooie grafieken van het rendement dat altijd omhoog ging. Alleen mijn saldo ging niet omhoog... Pas later kwam ik er achter dat ze verborgen kosten hadden, dat niet vertelden, het ook niet in hun grafieken laten zien, maar het wel gewoon van je saldo afhalen.
Robeco doet ongetwijfeld hetzelfde: ze laten ook grafieken zien van het rendement, maar als hun 1,4% kosten daar nog niet vanaf zijn, wordt de werkelijke lijn dus aanzienlijk lager.
Index trackers lees ik vaker, maar de details zijn me nog onduidelijk. Tips?quote:Op maandag 10 februari 2014 09:16 schreef nikao het volgende:
Precies, daarom kan je beter index trackers met veel lagere kosten aankopen dan deze fondsen gebruiken. Ik ben nu alleen maar bij Robeco voor die actie, dat is tenminste een leuk gegarandeerd rendement
Zoek even op ETF, dan gaat er een wereld voor je open.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Index trackers lees ik vaker, maar de details zijn me nog onduidelijk. Tips?
AEX / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)quote:Op maandag 10 februari 2014 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Index trackers lees ik vaker, maar de details zijn me nog onduidelijk. Tips?
Je hebt toch geen keuze in wat ze kopen, dus je weet ook niet of het wordt beïnvloedt door de koersquote:Op woensdag 12 februari 2014 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Nadeel 1 van Robeco: op het moment dat ik zeg: "stort die 50 euro maar in het fonds" wordt het niet uitgevoerd, maar moet ik wachten tot ze dat doen. Zo kan je dus nooit op een bepaalde koers in/uit-stappen?
Het fonds zelf heeft ook een koersquote:Op woensdag 12 februari 2014 13:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je hebt toch geen keuze in wat ze kopen, dus je weet ook niet of het wordt beïnvloedt door de koers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |