abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136256861
Jullie stellen me gerust! Thanks dames! :*
pi_136292323
Ik heb nu sinds zaterdagmiddag soms helderrood en soms bruin bloedverlies met afvegen. Vooral na ontlasting. Eigenlijk niet echt krampen. Nu lees ik op veel sites dat een normale miskraam begint met 2-4 dagen licht bloedverlies zonder krampen dat het daarna een dag stopt en dat het dan pas echt begint met heftig bloedverlies en krampen.

Dat klinkt tot nu toe zoals het verloopt hier. Hoe was dat verloop bij jullie?
pi_136292765
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:46 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nu sinds zaterdagmiddag soms helderrood en soms bruin bloedverlies met afvegen. Vooral na ontlasting. Eigenlijk niet echt krampen. Nu lees ik op veel sites dat een normale miskraam begint met 2-4 dagen licht bloedverlies zonder krampen dat het daarna een dag stopt en dat het dan pas echt begint met heftig bloedverlies en krampen.

Ik had zelf zo'n 5 dagen bruinverlies (en, erop terugkijkend, namen alle symptomen -moe, pijnlijke borsten- af gedurende die dagen tot ze weg waren), om ineens kramp en onderrugpijn te krijgen (net zoals wanneer ik ongesteld word). Op het toilet (veel) bloedverlies en later die nacht (het begon rond 9u 's avonds) zette het volledig door.
pi_136292868
Ik denk dat het net als een zwangerschap met alle bijverschijnselen verschilt van persoon tot persoon.

Ik had zelf bijvoorbeeld in week 7/8 's nachs ongesteldheidsbuikpijn en in de ochtend helder rode stolsels en al snel een vruchtzakje. Geen dagen opbouw tot er iets kwam. Wel een week erna blijven doorbloeden. Wisselend veel en weinig.
pi_136292950
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:34 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hoor je eigenlijk elke dag last van de kwalen te hebben? Of dat het iedere dag erger word.
Sommige klachten nemen vaak juist af naarmate je verder in de zwangerschap komt (zoals misselijkheid en moeheid).

Wat de onzekerheid betreft: ik was na mijn miskraam ook vrij onzeker over de zwangerschap, vooral tot aan de 8 weken (voor mijn gevoel een 'magische' grens omdat ik toen de miskraam kreeg). Daarna nog steeds aardig onzeker (maar idd, vooral bij toiletbezoek ;)), en vooral echo's vond ik extreem spannend/'eng'.

Overigens heb ik een doppler aangeschaft bij mijn tweede zwangerschap, en voor mij was dat vanaf week 14 ofzo echt een geruststelling. Kon ik regelmatig even luisteren of alles daarbinnen het nog deed. Vanaf week 22 ongeveer begon ik de baby te voelen, en werd ik weer wat zekerder. De zenuwen/zorgen namen dus wel af gedurende de zwangerschap.

Bij mijn huidige zwangerschap heb ik me eigenlijk nog bijna geen moment zorgen gemaakt, wel wat lichte zenuwen voor de echo's, het is wel wat spannend, maar verder echt nauwelijks. Ik denk dat de ervaring met de goede zwangerschap daarvoor heeft gezorgd.
pi_136293913
Dank je coco. Dat stelt me gerust. Ik leef naar donderdag toe. Dan zijn we verder dan de vorige keer. En elk toiletbezoek word het ook beter, als het nog steeds goed blijkt te zijn.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:09:42 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_136295434
quote:

Ik had op zaterdag ineens een flinke veeg bruin bij het afvegen. Schrok er wel van, maar het bleef daarbij. Ik kreeg die avond wel last van vreselijke krampen, maar die weet ik aan de stress (geen idee of dat achteraf ook waar was hoor). De krampen namen na een paar dagen af, dus ik durfde weer adem te halen, tot ik woensdagmiddag ineens rood bloed had bij afvegen. Toen wist ik voor mezelf al genoeg. Het heeft zich toen doorgezet als een soort menstruatie, zonder kramp of pijn, het duurde alleen wat langer, maar zeker niet met stralen bloed en weet ik wat meer. Het kon gerust een halve dag bloedvrij zijn voor het weer verder ging.

Maar wat BlueEyes ook al zegt, het verloopt voor iedereen anders. Hopelijk valt de pijn voor jou iig mee, het is al rot zat allemaal :*
disclaimer
pi_136304051
Pijn valt nog wel mee.
Als die zere tetten en misselijkheid nu ook maar stoppen.
pi_136313440
quote:

Hoe is het nu Cygne?

Bij mij was het wel zoals je schrijft, een paar dagen lichtroze bloed/slijmverlies, en op dag 5 ging het los. Ik heb trouwens bijna geen kramp gehad, wel bekkenpijn, zoals altijd als ik ongesteld word, daardoor wist ik dat het mis was. Maar ik denk dat elke mk anders is. Ik hoop dat je er gauw doorheen bent, sterkte daar :*
pi_136314928
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:47 schreef Cygne het volgende:
Pijn valt nog wel mee.
Als die zere tetten en misselijkheid nu ook maar stoppen.
vervelend is dat hè? Ik vond dat ook zo gemeen, er was niks meer maar wel net alsof blijven doen. Dat maakte me boos en dat is heel gek want boos op wat of wie wist ik ook niet. Hoop voor je dat het gauw minder word :*
pi_136316604
Ik heb nog niet heel veel bloedverlies en ook nog geen pijn, maar het bloedverlies is wel oplopend.

Voor de rest voel ik me gewoon kut.

Doen ze trouwens altijd een echo na een miskraam of niet?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:39:21 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_136316740
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:31 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nog niet heel veel bloedverlies en ook nog geen pijn, maar het bloedverlies is wel oplopend.

Voor de rest voel ik me gewoon kut.

Doen ze trouwens altijd een echo na een miskraam of niet?
Nee, niet standaard. Maar je mag er wel om vragen, ik vond het wel fijn om bewijs te zien dat ik echt "schoon" was :)
disclaimer
pi_136318320
Wat een verwarring. Vk gebeld en die vindt het vreemd dat ik vrijwel geen buikpijn heb en dat mijn maandverband schoon blijft hoewel er toch wel flink veel rood bloed en soms stolsels zijn bij het afvegen.

Morgen moet ik weer bellen hoe het gaat en als het bloeden nou toch nog afneemt krijg ik meteen een echo.

Maar echt, ik weet nu al helemaal niet meer wat ik met mezelf moet.
pi_136318352
Ik zou aandringen op die echo, Cygne. Dit lijkt me ook geen doen zo :*. Hoe ver ben je nu volgens je eigen berekening?
Home is where the O+ is...
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:45:13 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_136318419
Cygne, voor wat het waard is, ik testte nog vrij lang na de mk positief, ik had 8 dagen flink gebloed met slijm en stolsels en toen ik daar de VK over belde zei ze dat ze niet kon uitsluiten dat er nog een zwangerschap zat.
Ik wèèt uit ervaring dat je dat graag wil geloven, maar ik denk zelf niet dat die hoop gerechtvaardigd is. Hoe kut het ook is en hoe lomp dit ook klinkt :@
Wat Cwen zegt, vraag even om een echo, even ter bevestiging voor jezelf ook, dan weet je het in elk geval zeker. Sterkte :*
disclaimer
pi_136318437
6w5d volgens hun berekening 6w1d.

Ik voel me ook gewoon ongesteld dan heb ik ook geen pijn. Nu is t alleen met veel minder bloed.

SQ, ik geloof er zelf ook niet in, eerlijk gezegd.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:48:12 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_136318509
Wat ik inmiddels geleerd heb over zwangerschappen en alles dat er bij komt kijken is dat er geen een hetzelfde is. Ik vind het vervelend dat je VK je daar niet in kan geruststellen. Want dat zou zij ook moeten weten.
disclaimer
pi_136318625
Oh, dat zei ze ook wel. En ook dat de kans echt nihil is. Maar dat ze het toch wel uit willen sluiten.

Ik denk zelf eigenlijk dat het in een heeel vroeg stadium al mis is gegaan waardoor het meer op een lichte menstruatie lijkt. Klinkt logischer, in elk geval.
pi_136318691
Cygne, sterkte met afwachten. Het is lastig als anderen nog wel dat sprankje hoop op een goede zwangerschap hebben voor jou. Maar heel begrijpelijk dat dat bij jou weg is.

Dat ze met jouw (berekende) termijn nog geen echo ter verificatie doen is wel begrijpelijk. Helaas nog even geduld hebben ook al heb je zelf geen hoop.

Sterkte! :*
pi_136319446
Ik ben op zich ook wel blij met deze praktijk want ze nemen me wel serieus en het geeft ook een fijn gevoel dat ze zeggen dat ik altijd mag en zelfs moet bellen als ik dat nodig vind.
pi_136329347
Kreeg net een zwangerschapsdagboek, per post via bol. Geen idee van wie.
Helpt ook niet mee dat man nog denkt dat het best goed kan gaan nog. Terwijl ik gewoon wil verwerken nu.
pi_136329377
Cygne :*
Home is where the O+ is...
pi_136329720
Cygne :*
pi_136331366
Wat een onzekerheid Cygne. Ik zou zo graag meer willen zeggen om je een klein beetje te steunen, maar ik weet niet zo goed wat. Dus daarom :*
pi_136331592
Oh Cygne, wat rot deze situatie! Je leeft nu tussen hoop en vrees (of hoe die uitdrukking ook is) en hopelijk komt er snel duidelijkheid (óf bevestiging). Ik zou persoonlijk een echo 'afdwingen'. Heel veel sterkte iig...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')