Hahahha neeee veels te vroeg! Ik woon er 10min fietsen vandaag. Kan om 06:00 uur mijn bed uitrollen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wen je vanzelf aan.
Als je wil kan ik je wel wakker bellen als ik om 04.30 m'n bed uit ga
en hoe beviel je eerste werkdag?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:33 schreef blanket het volgende:
[..]
Hahahha neeee veels te vroeg! Ik woon er 10min fietsen vandaag. Kan om 06:00 uur mijn bed uitrollen.
Beviel goed! Heb er goed gevoel over en vind fijn om weer ergens bij te horen. Ik zit al ruim 2 jaar thuis en heb wel ergens 3 maanden "gewerkt". Dat was een proefplaatsing. Maar daar ben ik gewoon "misbruikt" om een periode op te vullen en niet omdat ze de intentie hadden om mij in dienst te nemen. Verder heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan maar daar was/ben ik een beetje klaar mee. Kost eigenlijk alleen maar geld en ik haal daar mijn voldoening niet uit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en hoe beviel je eerste werkdag?
Vaste eindtijden zijn er niet, want de hoeveelheid werk wisselt iedere dag. Je bent in principe klaar op het moment dat jouw team klaar is met voorbereiden, tenzij je gevraagd wordt om nog elders even mee te helpen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:38 schreef blanket het volgende:
Nou ging goed vandaag. 2 wijken kunnen doen. Ben natuurlijk nog crisis langzaam. Komt zoveel info op mij af. Maar het ging redelijk. De postbode/bezorger van de wijk heeft mij ingewerkt. Leuke man met veel geduld![]()
Viel mij wel op dat er voornamelijk 40 en 50+ werken! Geen jonge broekies gezien.
Ik heb dus contract van 8 uur. Heb vandaag van 07:15 tot 11:00 uur gewerkt. 15min koffie gedronken. Was mij beetje onduidelijk wat de werktijden nou precies zijn. Maar neem aan dat het tot einde werk is ofzo? Ze gingen in de tijd dat ik er zat 2x koffie drinken. Heb 1x bedankt omdat ik het af wilde maken waar ik mee bezig was.
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken? Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:38 schreef blanket het volgende:
Nou ging goed vandaag. 2 wijken kunnen doen. Ben natuurlijk nog crisis langzaam. Komt zoveel info op mij af. Maar het ging redelijk. De postbode/bezorger van de wijk heeft mij ingewerkt. Leuke man met veel geduld![]()
Viel mij wel op dat er voornamelijk 40 en 50+ werken! Geen jonge broekies gezien.
Ik heb dus contract van 8 uur. Heb vandaag van 07:15 tot 11:00 uur gewerkt. 15min koffie gedronken. Was mij beetje onduidelijk wat de werktijden nou precies zijn. Maar neem aan dat het tot einde werk is ofzo? Ze gingen in de tijd dat ik er zat 2x koffie drinken. Heb 1x bedankt omdat ik het af wilde maken waar ik mee bezig was.
Wel als je ook nog de VOS/postbussen gedraaid hebt. Dan mag je een tweede pauze nemenquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken?
en ook dit klopt, maar ik de praktijk wordt er altijd wel een pauze genomen, ook al duurt het voorbereiden korter dan die 3 uren.quote:Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.
Ja ik had ook wel langer kunnen blijven. Want ze waren nog niet klaar. Maar ik had zoveel info gekregen dat ik het even moet laten bezinken hahhaha Maar moet zeggen dat die recruiter mij ook verkeerd heeft voorgelicht want ze had gezegd dat ik contract voor 6 uur zou krijgen en dat ik tot 09:15 uur zou werken. Dat klopt dus niet. Maar goed ik weet het nu en dan kan ik mij erop instellen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vaste eindtijden zijn er niet, want de hoeveelheid werk wisselt iedere dag. Je bent in principe klaar op het moment dat jouw team klaar is met voorbereiden, tenzij je gevraagd wordt om nog elders even mee te helpen.
Ze gingen om 08:45 uur koffie drinken en om 10:15 uur. Die van 10:15 uur had ik dus overgeslagen omdat ik die 2e wijk wilde afmaken. En het voelde een beetje raar om 2x zo kort op elkaar koffie te drinken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken? Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.
Echt vaste werktijden zijn er niet, je weet immers nooit precies hoeveel post er is en hoeveel mensen er ziek zijn en zo.
Contract van 8 uur is best netjes, bij ons geven ze nu alleen nog maar contracten tot 4 uur of zo.
Ja, maar aangezien hij pas om kwart over 7 hoefde te beginnen ga ik er niet vanuit dat ie moest vossen of zo.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel als je ook nog de VOS/postbussen gedraaid hebt. Dan mag je een tweede pauze nemen
[..]
en ook dit klopt, maar ik de praktijk wordt er altijd wel een pauze genomen, ook al duurt het voorbereiden korter dan die 3 uren.
Dus ik zou dan officieel die pauze van 10:15 uur hebben moeten nemen toch? Maar goed als het hele team je meesleurt om 08:45 uur hobbel ik er wel achteraanquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar aangezien hij pas om kwart over 7 hoefde te beginnen ga ik er niet vanuit dat ie moest vossen of zo.
En dat van die pauze, ook als het voorbereiden korter duurt dan 3 uur, dat klopt ook. Ik bedoelde meer dat je hem pas betaald krijgt als je wel daadwerkelijk 3 uur en 10 minuten hebt gewerkt in totaal. Als je maar 3 uur werkt mag je wel een pauze houden maar dan is dat in eigen tijd.
Uhuh. Om te mogen VOSsen moet je wel over flink wat ervaring beschikken en de wijken wat kennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:54 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, maar aangezien hij pas om kwart over 7 hoefde te beginnen ga ik er niet vanuit dat ie moest vossen of zo.
uhuh, maar even pauze nemen is wel lekker als de vroege wijken weg zijnquote:En dat van die pauze, ook als het voorbereiden korter duurt dan 3 uur, dat klopt ook. Ik bedoelde meer dat je hem pas betaald krijgt als je wel daadwerkelijk 3 uur en 10 minuten hebt gewerkt in totaal. Als je maar 3 uur werkt mag je wel een pauze houden maar dan is dat in eigen tijd.
Er zijn meestal gewoon vaste tijden voor de pauze. Bij ons team bijvoorbeeld om 09:15. Dan neemt het hele team dus wel pauze. Maar als je vervolgens om 10 uur klaar bent met voorbereiden terwijl je om 7 uur begonnen bent, dan krijg je die pauze dus niet betaald, dus dan sta je op papier tot 09:50 ipv 10:00quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:56 schreef blanket het volgende:
[..]
Dus ik zou dan officieel die pauze van 10:15 uur hebben moeten nemen toch? Maar goed als het hele team je meesleurt om 08:45 uur hobbel ik er wel achteraan
Wij hebben meestal pauze rond kwart voor 10/10 uur (half 8 beginnen) maar onze tijden moeten wij opschrijven op een papier aan een bord en dan schrijft wel iedereen gewoon de tijd op wat het op dat moment is dus niet 10 minuten eerder ofzo.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Er zijn meestal gewoon vaste tijden voor de pauze. Bij ons team bijvoorbeeld om 09:15. Dan neemt het hele team dus wel pauze. Maar als je vervolgens om 10 uur klaar bent met voorbereiden terwijl je om 7 uur begonnen bent, dan krijg je die pauze dus niet betaald, dus dan sta je op papier tot 09:50 ipv 10:00
Bij ons schrijven mensen dat ook wel op, maar dan trekt de teamcoach vervolgens zelf er overal wel weer die 10 minuten vanaf als ie het in de harmony zet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:00 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Wij hebben meestal pauze rond kwart voor 10/10 uur (half 8 beginnen) maar onze tijden moeten wij opschrijven op een papier aan een bord en dan schrijft wel iedereen gewoon de tijd op wat het op dat moment is dus niet 10 minuten eerder ofzo.
Aha, duidelijk!quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons schrijven mensen dat ook wel op, maar dan trekt de teamcoach vervolgens zelf er overal wel weer die 10 minuten vanaf als ie het in de harmony zet.
Sorry, mijn bewoordingen waren fout.. ik bedoelde: wanneer ik weet dat ik op vakantie kan gaan. niet dat ik het al met zekerheid geboekt en betaald heb.. Als het dan dus niet kan dan zoek ik een andere datum.. ik bedoel dus niet dat mensen maar voor mij moeten wijken xD. Mijn punt was meer dat ik nu nog met geen mogelijkheid kan weten wanneer ik in de zomer op vakantie ga, omdat dit volledig afhankelijk is van mijn herkansingen enzo..quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb daar zo'n schijthekel aan als mensen dat doen.
Je gaat je collega's benadelen op deze manier. Want door dat te doen heb je kans dat er tegen een collega gezegd wordt dat zij geen vrij kunnen krijgen omdat jij vrij genomen hebt
Ja moest ik ook doen. Heb ik samen met de postbode gedaan en gewoon 07:15 tot 11:00 uur ingevuld. Hij zei dat het goed was.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:00 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Wij hebben meestal pauze rond kwart voor 10/10 uur (half 8 beginnen) maar onze tijden moeten wij opschrijven op een papier aan een bord en dan schrijft wel iedereen gewoon de tijd op wat het op dat moment is dus niet 10 minuten eerder ofzo.
Ok...technisch gezien was het 11:10 uur toen ik er mee ophield. Heb daar zelf 11:00 uur van gemaakt. Maar dat moet ik dus niet doen? Gewoon 11:10 uur dus opschrijven?quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons schrijven mensen dat ook wel op, maar dan trekt de teamcoach vervolgens zelf er overal wel weer die 10 minuten vanaf als ie het in de harmony zet.
jupquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Ok...technisch gezien was het 11:10 uur toen ik er mee ophield. Heb daar zelf 11:00 uur van gemaakt. Maar dat moet ik dus niet doen? Gewoon 11:10 uur dus opschrijven?
Ik schreef eerst ook echt kwartieren op. Was ik 10:08 klaar schreef ik 10:00 op. Maar daar ben ik mee opgehouden toen ik de meesten zelf op de minuut!! zag schrijven. Nu doe ik dus gewoon 'per 5 minuten'. De post kan het niet schelen als je minder opschrijft maar je benadeeld wel jezelf vind ik. Je hebt het gewoon gewerkt dus ja..quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Ok...technisch gezien was het 11:10 uur toen ik er mee ophield. Heb daar zelf 11:00 uur van gemaakt. Maar dat moet ik dus niet doen? Gewoon 11:10 uur dus opschrijven?
Dat is inderdaad wat anders. Daar heb ik geen problemen mee. Het kwam op mij over alsof je alles al geboekt had en vervolgens bij je TC kwam van:"He dikkop! Ik ben er volgende week niet want ik heb een vakantie geboekt."quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:05 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Sorry, mijn bewoordingen waren fout.. ik bedoelde: wanneer ik weet dat ik op vakantie kan gaan. niet dat ik het al met zekerheid geboekt en betaald heb.. Als het dan dus niet kan dan zoek ik een andere datum.. ik bedoel dus niet dat mensen maar voor mij moeten wijken xD. Mijn punt was meer dat ik nu nog met geen mogelijkheid kan weten wanneer ik in de zomer op vakantie ga, omdat dit volledig afhankelijk is van mijn herkansingen enzo..
Wat een luxe dat jullie schrijven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Toen ik het terug las leek het ook zo inderdaad, te snel opgeschrevenquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat anders. Daar heb ik geen problemen mee. Het kwam op mij over alsof je alles al geboekt had en vervolgens bij je TC kwam van:"He dikkop! Ik ben er volgende week niet want ik heb een vakantie geboekt."
Mijn tijden zijn zo krap.. de meeste stoppen al voor 9 uur. En ik ben nog maar 1 keer klaar geweest om 9:15 omdat er zo weinig post was. De rest van de tijd ben ik nooit eerder klaar geweest dan 10 uur. Maar ik sta dan ook niet altijd voor dezelfde kast dus de ene keer heb ik een grote wijk en de andere keer een kleine dus dan kun je ook niet echt met vaste tijden werken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat anders. Daar heb ik geen problemen mee. Het kwam op mij over alsof je alles al geboekt had en vervolgens bij je TC kwam van:"He dikkop! Ik ben er volgende week niet want ik heb een vakantie geboekt."
[..]
Wat een luxe dat jullie schrijven.
Hier krijg je de tijden die er voor je voorbereiding staan, meer niet. Tenzij er omstandigheden zijn zoals een overload aan reject etc.(Mensen die net nieuw zijn krijgen de eerste twee weken wel wat ze gewerkt hebben, dan heb je twee weken om een beetje op snelheid te komen.)
Over de pauze, officieel gezien hoef je pas de pauze te betalen als je langer dan 3 uur en 10 minuten werkt. Hier betaal ik van de twee pauzes altijd 1 pauze uit. Die tweede pauze is eigen tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |