Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat afgelopen jaar in elk geval niet zo was. Altijd minimaal 16 weken, beval je na de UD dan krijg je die dagen extra. Beval je voor de UD, dan gaan ze uit van je UD+10/12 weken, beval je er na dan gaan ze uit van de geboortedatum+10/12 weken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Oeh, dat van áltijd minimaal 16 weken in totaal wist ik niet! Mij is ook wijsgemaakt dat als je met 37 weken bevalt dat je dan gewoon pech hebt en je (in mijn geval) nog steeds maar 10 weken daarna hebt.
Zou wel echt heel erg lullig zijn als je inderdaad te weinig hebt gehadquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben bevallen met 38+3 en met verlof (verplicht wegens al gedeeltelijk ziek) 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik zou na moeten kijken hoe het is gegaan, maar als het zo is, wil ik nog wel die twee weken terug
Op de site van de Rijksoverheid staat hoe het werkt, daar staat dat je recht hebt op minimaal 16 weken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:53 schreef Molline het volgende:
Wat ik me herinner heb je inderdaad "pech" en heb je korter verlof als de baby eerder komt. Kan me niet herinneren dat er een minimum van 16 weken was? Het zou kunnen dat dat inderdaad nu anders geregeld is. Is er geen website met een calculator die het voor je uitrekent?
Dat kan, maar het is verwarrend (en dat is het altijd al geweest....)quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op de site van de Rijksoverheid staat hoe het werkt, daar staat dat je recht hebt op minimaal 16 weken.
Zullen we het over iets anders hebben voordat nodeloos de verwarring bij iedereen toeslaat?.
Het is al jaren zo. En ik doe de aanvragen bij het UWV en heb ze regelmatig aan de lijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:53 schreef Molline het volgende:
Wat ik me herinner heb je inderdaad "pech" en heb je korter verlof als de baby eerder komt. Kan me niet herinneren dat er een minimum van 16 weken was? Het zou kunnen dat dat inderdaad nu anders geregeld is. Is er geen website met een calculator die het voor je uitrekent?
edit: hier
Het verschil is dat dan direct je verlof in gaat dus ja dan hou je aan de andere kant van de streep minder over maar die 16 weken blijven overeind.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:58 schreef WupWup het volgende:
Als je ziek wordt tussen 34 en 36 weken terwijl je met 36 weken plande met verlof te gaan, worden de dagen dat je ziek bent afgetrokken van je bevalverlof. Dus ipv 12 weken hou je dan minder over en moet je eerder aan het werk. http://www.uwv.nl/Particu(...)ot_begin_verlof.aspx
Goed geregeld hè
Het is niet verwarrend, het wordt verwarrend doordat iedereen maar in het wilde weg wat dingen roeptquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:58 schreef Molline het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is verwarrend (en dat is het altijd al geweest....)
Mijn geheugen kan ook wat minder geworden zijn met de jaren, ik was er al bang voor...quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is al jaren zo. En ik doe de aanvragen bij het UWV en heb ze regelmatig aan de lijn.
Rommel is my middle name! Maar het het zet niet door. 13/11 is prachtig, schijnt ook beter weer te worden dan vandaagquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:56 schreef Burdie het volgende:
Bijvoorbeeld of er al iets rommelt bij Limone? Of bij Martine? Mabawa? Purple?.
prima bevalweertje dit!quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:17 schreef Limone het volgende:
[..]
Rommel is my middle name! Maar het het zet niet door. 13/11 is prachtig, schijnt ook beter weer te worden dan vandaag
En je originele UD!quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:17 schreef Limone het volgende:
[..]
Rommel is my middle name! Maar het het zet niet door. 13/11 is prachtig, schijnt ook beter weer te worden dan vandaag
Babybytes? Of vind je die stom? ik wel namelijkquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:10 schreef Burdie het volgende:
Andere vraag. Weet iemand een website waarop je kunt zien hoe groot + hoe zwaar je baby ongeveer is bij welke termijn?
Oh ik kijk er wel regelmatig (heb er ook een account) maar vraag me af of de informatie klopt? Ik hoorde NoBoNo laatst over een baby van meer dan een kilo, en zijn vrouw loopt maar 2 weken voor op mij. Of groeit die baby in die twee weken ineens bijna een pond?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Babybytes? Of vind je die stom? ik wel namelijk![]()
Ja! Van harte!quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
prima bevalweertje dit!
En goeie dag om jarig te zijn
dank.quote:
Too late, Minilimone gaat nu al Nellie Buuf Citrone hetenquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dank.
Maar doe maar gewoon joh, ik verwacht heus geen vernoeming ofzo.
Ik weet het eerlijk gezegd nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh ik kijk er wel regelmatig (heb er ook een account) maar vraag me af of de informatie klopt? Ik hoorde NoBoNo laatst over een baby van meer dan een kilo, en zijn vrouw loopt maar 2 weken voor op mij. Of groeit die baby in die twee weken ineens bijna een pond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |