Intercity Rejectquote:Op woensdag 13 november 2013 12:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een naam die vraagt om flauwe grapjes
Dus een Chinese maatschappij gaat met Duitse treinen op het Zweedse spoor rijden?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:32 schreef James1988 het volgende:
MTR, het OV-bedrijf van de regio Hong Kong, heeft bij Stadler een order geplaatst voor de levering van 6 nieuwe treinen van het type FLIRT. De inzet is niet bedoeld voor in Hong Kong, maar voor een open access-dienst in Zweden.
[ afbeelding ]
Meer bij Railway Gazette.
fixedquote:Op woensdag 13 november 2013 12:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dus een Chinese maatschappij gaat met Duitse Zwitserse treinen op het Zweedse spoor rijden?
Geniaal.
Wel mooie treinen.
Past wel een stuk beter bij de dienst die ze nu aanbieden. Het is niets meer dan een gewone intercity, die alleen over een moeilijk duur stuk spoor rijdt.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef James1988 het volgende:
De naam Intercity Direct, ter vervanging van Fyra, is inmiddels bevestigd.
Moet je hopen dat het bij die ene rit blijftquote:Op woensdag 13 november 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Dat wordt dan meteen IC+30 als er weer eens een rit uitvalt.
Nopequote:Op woensdag 13 november 2013 12:46 schreef b2py het volgende:
Klopt. Volgens mij is RATP grootaandeelhouder.
Faaaaaaal.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:35 schreef b2py het volgende:
538 nieuws, Fyra heet vanaf 15 december Intercity Breda. Ook lekker
quote:Op woensdag 13 november 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Dat wordt dan meteen IC+30 als er weer eens een rit uitvalt.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)ty-direct-heten.htmlquote:Op de Fyra-lijn over het HSL-spoor wordt gebruikt gemaakt van snelle () Traxx-locomotieven en een reeks Intercity-rijtuigen. De treinen die nu worden gebruikt op deze lijn zullen wel wat uiterlijke wijzigingen ondergaan.
...wat?quote:Volgens Kroeze komt de naam Fyra niet meer terug. "Die naam was bedoeld voor HSL-treinen naar Brussel en Breda, maar dat worden onder andere Eurostar treinen."
Verwacht er niet veel van: de Fyra-logo's verdwijnen, maar daar zal het voor zover mij bekend bij blijven.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:23 schreef Sandrvich het volgende:
Om nog maar even verder te gaan over dat IC Direct gedoe:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)ty-direct-heten.html
Ik ben benieuwd naar die veranderingen...
Traxx was toch al opgevoerd naar 160 ? lijkt me sterk dat ze nog verder kunnen opvoeren.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Op Twitter beweert iemand dat de Traxxen worden opgevoerd naar 200 km/h. Heb je weinig aan zonder ook ICRm op te voeren.
Ja, klopt. Bij dit type ophanging van de tractiemotoren is het niet gebruikelijk dat er harder dan 140 km/h gereden wordt. Bij 200 km/h-locs wordt er gebruik gemaakt van een ander type ophanging.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:37 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ooit eens opgevangen dat dat te maken heeft met de ophanging van de tractiemotoren, maar ik weet er te weinig vanaf om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Zou kunnen, maar die zijn niet 1-2-3 geleverd (bestelling moet nog worden geplaatst) en IL&T kennende wordt het dan ook een nieuwe toelating. Daarnaast zijn er volgens mij nog helemaal geen Traxx'en die 200 kunnen...quote:Op woensdag 13 november 2013 14:42 schreef J.B. het volgende:
Misschien hebben die nieuweTRAXX'en dan een andere ophanging?
Link naar tweet?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:35 schreef James1988 het volgende:
Op Twitter beweert iemand dat de Traxxen worden opgevoerd naar 200 km/h. Heb je weinig aan zonder ook ICRm op te voeren.
quote:
twitter:JH_L_ twitterde op woensdag 13-11-2013 om 14:28:50@MartijnCoenen @treinreiziger @SvVeldhoven Traxxxen krijgen andere draaistellen en kunnen dan 200 km/h reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |