Eerste laag met water verdunde latex met een eetlepel behangselplak per liter H2O.quote:Op maandag 11 november 2013 22:43 schreef valentijn101 het volgende:
Een nieuw gestuckte muur zuigt nogal. Misschien verstandig om m voor te strijken.
K&W / Nieuwe stucmuren - verdunde latex of voorstrijk?quote:Op maandag 11 november 2013 22:43 schreef valentijn101 het volgende:
Een nieuw gestuckte muur zuigt nogal. Misschien verstandig om m voor te strijken.
Is een diepgronder nog nodig als ik het plafon echt goed kalkvrij heb gemaakt?quote:Op maandag 11 november 2013 22:50 schreef blomke het volgende:
Misschien is het een idee om de muur met witkalk, eerst met een diepgrondeer vóór te behandelen zodat de latexlaag niet loslaat.
In principe niet, maar ik zou het risico niet willen lopen. Stel je hebt op een paar stukken nog resten kalk achtergelaten; dat verknalt je hele texwerk als die paar stukken loslatenquote:Op maandag 11 november 2013 22:51 schreef Soldier2000 het volgende:
Is een diepgronder nog nodig als ik het plafon echt goed kalkvrij heb gemaakt?
Waarvoor is de rooster in de verfemmer nodig, als je met een bakje werkt?quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:48 schreef JerryLee het volgende:
Eerst je plinten ,je haalt latex makkelijker van lakverf dan andersom.
Voor verse verflagen heb je plakband met een lagere kleefkracht .
een goed roerhout of liever een mixgarde die je in je accutol steekt om je emmer tex goed om te roeren .
Bakje enkel voor het voorzetten gebruiken ,en niet teveel ineens anders zie je aanzetten
Rooster in je verfemmer
handschoentjes ,werkt zoveel makkelijker als je telefoon gaat
je naar de plee moet of zeurende familie voor de deur staat ;Oh dat knapt op zeg !
een klein vachtrolletje en bokkepoot voor achter verwarmingen e.d.
Wat versta je onder een bakje ?quote:Op woensdag 13 november 2013 21:23 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Waarvoor is de rooster in de verfemmer nodig, als je met een bakje werkt?
Ik heb een emmer van 14 liter, heb ik dan ook een soort van werkemmer nodig? Waar ik dan een paar liter in kan gieten, en dat kan gebruiken om in het verf bakje te gieten?
Kan, maar ik heb wel eens een emmer echt goede latex, gewoon de roller over het latexoppervlak gehaald. Bevochtigde prima egaal de roller.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:43 schreef JerryLee het volgende:
kan je net zo goed je rooster in de emmer zetten scheelt een bak schoonmaken /aanschaffen
bij een goede blijft de roller er ook wel opliggen ,dan heb je inderdaad geen rooster nodig .quote:Op woensdag 13 november 2013 21:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan, maar ik heb wel eens een emmer echt goede latex, gewoon de roller over het latexoppervlak gehaald. Bevochtigde prima egaal de roller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |