Je moet de voorstrijk op de juiste manier gebruiken. Het is gemaakt voor het hechten niet tegen.quote:Op zondag 10 november 2013 12:57 schreef blomke het volgende:
Geen voorstrijk gebruiken, nooit, bij een beetje laag, hecht de latex niet meer en blijf je glimmende plekken overhouden; zonde van je werk.
Het beste verdun je de latex 20% met water waarin een beetje (2 eetlepelscheppen) behangplaksel is gestrooid; je hebt dan én een anti zuigende laag én een beginlaag in de goede eindkleur.
Per liter H2Oquote:Op zondag 10 november 2013 13:39 schreef tiho1 het volgende:
Je moet de voorstrijk op de juiste manier gebruiken. Het is gemaakt voor het hechten niet tegen.
2 eetlepels per?
quote:
Overigens, wil je toch een voorstrijk gebruiken: mijn zegen heb je. Ben wel benieuwd naar het resultaat en de behandeling van evt. problemen daaruit voortvloeiend.quote:Op zondag 10 november 2013 12:57 schreef blomke het volgende:
................. je hebt dan én een anti zuigende laag .....................
quote:Op maandag 11 november 2013 14:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben er wel uit, ik ga alle voorstrijk terugbrengen, en ik ga het gewoon proberen met verdunde latex.
Hier hetzelfde. Daarom gebruik ik het sindsdien altijd en is het altijd goed. Ik begrijp ook niet waarom voorstrijken volgens iedereen met een blokkwast moet. Dat is ook vragen om druipers. Neem gewoon een gladde roller die je eerst goed verzadigd. Werkt prima en rolt glad uit.quote:Op maandag 11 november 2013 09:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hier kwam de verf van een complete muur naar beneden vallen omdat er niet was voorgestreken. Moest alles afkrabben. Daarna wel voorgestreken en het zit er strak op.
Ik raad aan om voorstrijk van SPS te gebruiken, en daarna te verven met Sikkens muurverf als je een echt strak resultaat wil.
Ja uiteraard, maar ik bedoelde te zeggen dat je met voorstrijk een hoop kan verzieken.quote:Op zondag 8 december 2013 10:22 schreef tiho1 het volgende:
Geld in de regel voor alles wel he? Dat je het goed moet doen. Het is niet bepaald hogere wiskunde.
Ik ben op een gegeven moment de voorstrijk gaan 'opschuimen' in het bakje. Het spetterde sowieso veel minder en leek zich beter en gelijkmatiger te verspreiden. Misschien werkt dat met verdunde latex ook.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:00 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Daarom gebruik ik het sindsdien altijd en is het altijd goed. Ik begrijp ook niet waarom voorstrijken volgens iedereen met een blokkwast moet. Dat is ook vragen om druipers. Neem gewoon een gladde roller die je eerst goed verzadigd. Werkt prima en rolt glad uit.
Dat zit er over tig jaar nog prima op; tot dat je de kleur zat bent en dan rol je er gewoon een andere laaag over heen!quote:Op zondag 8 december 2013 13:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hoe zit het dan met structuurverf eigenlijk? "Hoor" je dan ook voorstrijk te gebruiken? Wij hebben structuurverf over de gestucte muren gerold en daarna de latex verf. Het zit er na een jaar nog steeds prima op.
Kan je doen, heb je in plaats van 1 laag verf die van de muren dondert 2 lagen.quote:Op maandag 9 december 2013 12:54 schreef raulbouli het volgende:
Je kan ook gewoon 2 keer schilderen.....
Nog nooit gehad... als de muren/plafonds "texklaar" worden opgeleverd heb je daar geen last van.quote:Op maandag 9 december 2013 21:38 schreef Daeron het volgende:
[..]
Kan je doen, heb je in plaats van 1 laag verf die van de muren dondert 2 lagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |