Ze hacken je browser niet ofzo.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:38 schreef Iwanius het volgende:
Grappig de info in de OP. Betwijfel trouwens in hoeverre de informatie die daarin staat relevant is om jezelf veilig te voelen want de NSA als instantie zal ook daar wel weer een manier voor hebben gevonden om de veiligheid die het biedt te omzeilen.
Het gaat erom welke sporen je achterlaat. Privacy op internet staat gelijk aan de anonimiteit, niet de bescherming.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:38 schreef Iwanius het volgende:
Grappig de info in de OP. Betwijfel trouwens in hoeverre de informatie die daarin staat relevant is om jezelf veilig te voelen want de NSA als instantie zal ook daar wel weer een manier voor hebben gevonden om de veiligheid die het biedt te omzeilen.
Wat ik boeiend vind is om geen sporen achter te laten maar zo weinig mogelijk gebruiksgemak en snelheid in te hoeven leveren, dus geen retetraag geklooi met TOR etc. maar normaal snel internet en prettige email editor met alle opties.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:13 schreef Motorbass het volgende:
[..]
Het gaat erom welke sporen je achterlaat. Privacy op internet staat gelijk aan de anonimiteit, niet de bescherming.
Volledig anoniem is niet mogelijk, maar je kan ze het wel verdomd moeilijk maken
Als je zo min mogelijk sporen achterlaat op internet, kunnen ze niet een profiel van je maken met daarin al jouw informatie. Om je daarbij te helpen heb je verschillende add-ons, browsers, etc.
Maxthon is een van de beste en meest geavanceerde browsers maar qua privacy weet ik er nog te weinig van.quote:Op zondag 8 december 2013 10:03 schreef Banaanensuiker het volgende:
Welke browser is nou de betere van de twee, t.o.v. privacy? De epic-browser waar geen addons mogelijk zijn, of firefox met de privacy bevorderende addons?
Met firefox kun je zelf bepalen welke add-ons je installeert en daarmee heb je dus meer controle over je privacy. Met de Epic browser is er al een hoop gedaan, maar kun je helaas niet aanpassen.quote:Op zondag 8 december 2013 10:03 schreef Banaanensuiker het volgende:
Welke browser is nou de betere van de twee, t.o.v. privacy? De epic-browser waar geen addons mogelijk zijn, of firefox met de privacy bevorderende addons?
Wist je dat ik die niet eens kende?quote:Op maandag 11 november 2013 21:14 schreef robin007bond het volgende:
Als zoekmachine gebruik ik DuckDuckGo.
Helaas.quote:Op zondag 8 december 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wist je dat ik die niet eens kende?Er gebeurd zoveel dat je eigenlijk voor een 'gewone'gebruiker niet meer is bij te houden. Heb je een speciaal progje o.i.d voor om van alle nieuwigheden op de hoogte te blijven die het IT betreffen of is het voor jou ook via de gewone weg en met wat geluk dat je ertegen aanloopt.
De gewone gebruiker gebruikt nog geen 5% van het gehele internet.quote:Op zondag 8 december 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:
Wist je dat ik die niet eens kende?Er gebeurd zoveel dat je eigenlijk voor een 'gewone'gebruiker niet meer is bij te houden.
Meestal wordt er pas ruchtbaarheid aan iets gegeven als het relevant is (dus handig, populair, veel marketing, etc). Voor de rest kom je simpele handige 3rd party tools en sites amper tegen.quote:Heb je een speciaal progje o.i.d voor om van alle nieuwigheden op de hoogte te blijven die het IT betreffen of is het voor jou ook via de gewone weg en met wat geluk dat je ertegen aanloopt.
Ik gebruik een Android telefoon, een Nexus 4 zelfs die door Google zelf onderhouden wordt. Op die kaart zie ik helemaal niets, met name omdat ik zelf bepaal/instel wat Google bij mag houden. Het is dus aan de gebruiker wat zij prijs geven.quote:Op maandag 9 december 2013 11:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Oh, over privacy gesproken:
Klik hier om te zien wat Google allemaal bijhoudt met je Google Account. (Vooral leuk met Android systemen!)
Klik vervolgens hier om dat te wijzigen voor een Google Account.
Wist je trouwens dat Android systemen standaard een backup maken van je instellingen en gegevens en dat opslaat bij Google. En dat daar onder andere ook alle wachtwoorden inzitten van elk access point dat je ooit hebt gebruikt? Pas vanaf Android versie 4 wordt dat een beetje duidelijk omschreven in het systeem.
Standaard staat het al aan, dus al je het niet weet...quote:Op maandag 9 december 2013 11:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
Android slaat inderdaad die gegevens op, dat doen iOS en Windows Phone ook. Ik zie je punt niet helemaal in dit geval?
Pas zodra je een Google account invoert, ik zie in DIG nog steeds horden mensen die niets synchroniseren en dus ook geen Google account gebruiken. Het blijft je eigen keuze.quote:Op maandag 9 december 2013 11:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Standaard staat het al aan, dus al je het niet weet...
Dat klopt helemaal. Mijn ervaring was dat mensen "simpel een Gmail account maken", maar hier niet van op de hoogte zijn. Maakt niet uit. Was puur ter info.quote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Dubbeldrank het volgende:
Pas zodra je een Google account invoert, ik zie in DIG nog steeds horden mensen die niets synchroniseren en dus ook geen Google account gebruiken. Het blijft je eigen keuze.
Stond al in de OPquote:Op maandag 9 december 2013 14:16 schreef Piethur het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd erg bezig ben met privacy en dergelijke. Ik heb nu zelf een groot aantal maatregels genomen, ik ben zelf nu bezig met de browser 'epic' . Dit is een browser waar ik erg tevreden over ben en die privacy hoog in het vaandel heeft. Misschien een leuke toevoeging voor de OP
Iemand die serieus om privacy geeft houdt zich sowieso verre van alles wat met die cloud flauwekul te maken heeft. Je privé data vrijwillig op een onbekende oncontroleerbare locatie opslaan wtf waar ben je dan mee bezigquote:Op zondag 15 december 2013 15:18 schreef RipMcPants het volgende:
Iemand al ervaring met Younited? Een cloud storage dienst a la Dropbox, maar dan met respect voor je privacy![]()
We realized that we’d lost track of all of the stuff we had and where we’d put it. Our photos, videos, documents and files – our digital lives – were scattered across a mess of different devices and cloud services.
You have pictures in Facebook, Dropbox, Google Drive, Picasa. You have documents on your home computer and your work laptop. You have documents in Evernote, Office365, and as Gmail attachments. You have music on your smartphones and in iTunes.
That’s crazy. Utter madness.
All kinds of stuff in different places. And web services trying to box you in to their service alone. We are not cool with being in some big company's "ecosystem," with shackles chained to our arms and legs.
We didn’t want to build yet another cloud product where you store away your stuff and then forget about those precious moments. We wanted to create something that brings it all together and puts you back in control of your digital world. We wanted to make something where no photograph, song or video would ever get lost. We wanted to create a place where you can organize your stuff regardless of where it comes from – and then share it with the people you love. We wanted to give you a quick, safe and easy-to-use experience.
We wanted to provide you with a place where privacy is guaranteed and your stuff remains yours. We say NO to the prying eyes of governments and we don’t sell your information to advertisers.
So we’ve made younited for you. We hope you like it.
En de NSA zal intussen niet al de broodnodige maatregelen hebben genomen zodat deze info inmiddels ook al achterhaalt is.quote:Op zondag 8 december 2013 09:49 schreef De..Kraaien..van..Plezier het volgende:
Linkje voor in OT?
EDWARD SNOWDEN: How To Make Sure The NSA Can't Read Your Email.
www.businessinsider.com/e(...)ainst-the-nsa-2013-6
Ben jij de kraaien van plezier?quote:Op woensdag 25 december 2013 01:11 schreef No.P10079 het volgende:
Metadata maakt koppelen namen aan nummers kinderspel
Politici en inlichtingendiensten zeggen regelmatig dat metadata geen persoonlijke informatie bevat, maar onderzoekers van de Stanford Universiteit hebben aangetoond dat dankzij metadata het koppelen van namen aan telefoonnummers kinderspel is.
Lees verder
waar zie je dat op fok bedoel ikquote:
Jij kan dat niet zien. Alleen mods en mensen van de beveiliging.quote:Op woensdag 25 december 2013 01:20 schreef No.P10079 het volgende:
[..]
waar zie je dat op fok bedoel ik
wij zitten hier in een spirituele woongroep met verschillende fok leden
Mensen van de beveiliging ? Coolquote:Op woensdag 25 december 2013 01:36 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Jij kan dat niet zien. Alleen mods en mensen van de beveiliging.
Ik vond het wel leuk hoe je bang was voor profilering, want dat tegengaan kan gewoon niet.
Just kidding, ik zag gewoon overeenkomst met manier van posten / inhoud / karakter / rare naamquote:Op woensdag 25 december 2013 01:48 schreef No.P10079 het volgende:
[..]
Mensen van de beveiliging ? Cool
Heeft Danny dan ook al een fatwa aan z'n broek hangen, verbaasd me niks eigenlijk
Maar idd je hebt gelijk, niet zozeer bang trouwens maar heb er wel iets op tegen, ik wil niet met Fok getrouwd zijn of zoiets en post ook wel eens iets in een melige of dronken of vermoeide bui waar ik niet te lang aan herinnerd wil worden, zoiets.
Ontzettend grappig maar niet bijster overtuigend. Hoe stel je vast wat een 'rare naam' is?quote:Op woensdag 25 december 2013 01:53 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Just kidding, ik zag gewoon overeenkomst met manier van posten / inhoud / karakter / rare naam
Een nietszeggende naam bedoelde ik.quote:Op woensdag 25 december 2013 02:03 schreef No.P10079 het volgende:
[..]
Ontzettend grappig maar niet bijster overtuigend. Hoe stel je vast wat een 'rare naam' is?
Wat je eet ookquote:Op woensdag 25 december 2013 02:16 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Een nietszeggende naam bedoelde ik.
Maar dat stelde niet veel voor, dat is meer als een extra bevestiging zoals dat je ook in dit topic post.
Natuurlijk draait het meer om wat je postte.
Wat je doet is wat je bent.
Sterker nog; de locatie-gegevens van je telefoon worden ook gewoon door je provider opgeslagen. Dus dat je het bij Google uitzet wil niet zeggen dat het niet elders gewoon is op te vragen. Het kost alleen een stap extra.quote:Op maandag 9 december 2013 11:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik gebruik een Android telefoon, een Nexus 4 zelfs die door Google zelf onderhouden wordt. Op die kaart zie ik helemaal niets, met name omdat ik zelf bepaal/instel wat Google bij mag houden. Het is dus aan de gebruiker wat zij prijs geven.
Android slaat inderdaad die gegevens op, dat doen iOS en Windows Phone ook. Ik zie je punt niet helemaal in dit geval?
Nicequote:Op woensdag 25 december 2013 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:
en een mooi onderzoek van De Correspondent / BoF wat hier ook wel relevant is:
https://decorrespondent.n(...)/1711878960-32f1a8fe
OP waardig.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:
en een mooi onderzoek van De Correspondent / BoF wat hier ook wel relevant is:
https://decorrespondent.n(...)/1711878960-32f1a8fe
Ho.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:53 schreef visjes_circle het volgende:
Zoals inmiddels bekend slaat de internetprovider je zoekopdrachten op, niet zeker of dit daartegen helpt maar dit is 'Encrypted Google'. (wie kan het zeggen?)
https://encrypted.google.com/
En hier nog een anonimisering software.
http://anon.inf.tu-dresden.de/index_en.html
Nog meer.
https://flossmanuals.net/bypassing-censorship/
Verstuur zelfvernietigende berichtjes.
https://privnote.com/
En tot 1 Maart 2014 gratis 6 maanden IObit ASC PRO via Faceboek.
http://goo.gl/FC9FEm
Kun je wat voorbeelden geven van wat je met dat laatste bedoelt?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Sterker nog; de locatie-gegevens van je telefoon worden ook gewoon door je provider opgeslagen. Dus dat je het bij Google uitzet wil niet zeggen dat het niet elders gewoon is op te vragen. Het kost alleen een stap extra.
-edit-
zelf de laatste tijd ook veel stappen gezet, veel 'social' dingen uitgezet (foursquare / facebook/ etc.). Profielen verwijderd, encryptie aangezet.
Zoiets als TOR zie ik me echter niet gaan gebruiken. Je zet je meteen ook wel open voor de krochten van het internet met dat pakket.
Kijk eens naar de indexsites van The Hidden Wiki op deepweb en je snapt het meteen. Met name hackers, wapens, kinderprono, huurmoordenaars, politiek activisme en alles wat niet gezien wil worden op het normale internet begrijpelijk, en ook wel minder creepy dingen maar je hoeft niet lang te zoeken naar de 'krochten'. Deepweb (waar TOR/ The Onion Router de toegang tot is is talloze malen groter dat het normale internet.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:31 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kun je wat voorbeelden geven van wat je met dat laatste bedoelt?
Nou ja ik zou zeggen wat houd je tegen?quote:Op zondag 29 december 2013 10:05 schreef visjes_circle het volgende:
Wat ik mis in dit topic is een overzichtelijke lijst met de beste apps voor smartphones (Android en Iphone) die privacy bevorderen zoals bescherming tegen LSO/supercookies, cachecleaner, cookiemanager, tracker blocker (met Maxthon krijg ik nog steeds die shitty advertenties op Fok ea.), privé informatie voor apps blocken/vervormen (dus fake data geven), nuttigste apps voor secure informatie verzending etc.
Het enige waar jij al vanaf het begin mee komt in dit topic zijn hersenscheten, niet zoals ik. :p (al heb ik diverse nicks)quote:Op zondag 29 december 2013 10:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nou ja ik zou zeggen wat houd je tegen?
Interessant. Dank voor de uitleg en links.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:44 schreef visjes_circle het volgende:
Kijk eens naar de indexsites van The Hidden Wiki op deepweb en je snapt het meteen. Met name hackers, wapens, kinderprono, huurmoordenaars, politiek activisme en alles wat niet gezien wil worden op het normale internet begrijpelijk, en ook wel minder creepy dingen maar je hoeft niet lang te zoeken naar de 'krochten'. Deepweb (waar TOR/ The Onion Router de toegang tot is is talloze malen groter dat het normale internet.
http://pc-en-internet.inf(...)htbare-internet.html
http://securityaffairs.co(...)-into-the-abyss.html
Goed citaat wel, het gaat erom dat onze eigen instelling gaat veranderen en dat ook de grote massa zich meer bewust gaat worden van de waarde van privacy. Er zullen in rap tempo steeds meer privacybeschermende tools op de markt komen, zoals er hierboven een aantal zijn geplaatst, en het domme gemak van NSA's sleepnet spionage zou wel eens een stuk minder functioneel voor hun kunnen worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 07:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Je maakt het wat lastiger, maar uiteindelijk is er altijd wel een zooi informatie terug te halen.
Encrypted naar Google toe gaan zorgt ervoor dat het niet direct te achterhalen is, maar ze kunnen dan wel weer bij Google je zoekopdrachten opvragen.
Location-tracking in Android uitzetten? -> Locatie gegevens opvragen bij je provider.
Geen OV-Chipkaart? -> Pingegevens opvragen bij de bank, gegevens opvragen bij de NS van de kaartautomaten.
etc. etc.
om even een citaat uit een recent artikel van de correspondent te pakken:
"Wees niet naïef. Als de NSA in je computer wil komen, dan lukt dat. Maar als wij massaal onze digitale sporen uitwissen of bedekken door encryptie te gebruiken, zit de NSA met heel veel data waar ze niet zo makkelijk iets mee kan: incompleet of onbereikbaar. Als maar genoeg mensen de hooiberg groter maken waarin de NSA een speld moet zoeken, dan wordt de prijs op een gegeven moment simpelweg te hoog om iedereen in de gaten te houden. De dienst zal zich moeten focussen. It's simple economics, aldus Schneier. "
Tja, feit blijft wel dat de gemiddelde gebruiker daar niets mee gaat doen. Dat blijft toch voorbehouden aan degenen die meer van computers weten. Dus alle acties die software-leveranciers aan hun zijde doen (of je ze nu vertrouwd of niet) zetten meer zoden aan de dijk (denk ik).quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:42 schreef visjes_circle het volgende:
[..]
Goed citaat wel, het gaat erom dat onze eigen instelling gaat veranderen en dat ook de grote massa zich meer bewust gaat worden van de waarde van privacy. Er zullen in rap tempo steeds meer privacybeschermende tools op de markt komen, zoals er hierboven een aantal zijn geplaatst, en het domme gemak van NSA's sleepnet spionage zou wel eens een stuk minder functioneel voor hun kunnen worden.
Nice one, thanks. Is hier app voor en welke/ waar haal je die (niet op Playstore neem ik aan) of hoe doe je dat precies? Mijn phone is niet geroot maakt dat uit?quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:53 schreef RetRy32 het volgende:
Guys. Tip #1: zet Android PhoneID detectie uit bij je apps dmv een privacy app.
Soms is dat de primary key in de database, en Google heeft je PhoneID ook waardoor ze precies weten wie welke telefoon gebruikt (imei hebben ze ook), en welke apps download.
je apps zijn sowieso gekoppeld aan je Google-ID dus je PhoneID is al compleet irrelevant voor dat laatste.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:53 schreef RetRy32 het volgende:
Guys. Tip #1: zet Android PhoneID detectie uit bij je apps dmv een privacy app.
Soms is dat de primary key in de database, en Google heeft je PhoneID ook waardoor ze precies weten wie welke telefoon gebruikt (imei hebben ze ook), en welke apps download.
En laat dat nou net het grootste euvel al jaren zijn dat mensen willen gewoon niet luisteren of de moeite willen doen zichzelf beter te beschermen omdat ze van huis uit een houding hebben dat a: dit hen niet overkomt b: zij zelf nog niets verkeerds hebben ervaren en dus het gezegde "don't fix it if it ain't broke" maar in stand houden alias niets doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:42 schreef visjes_circle het volgende:
Goed citaat wel, het gaat erom dat onze eigen instelling gaat veranderen en dat ook de grote massa zich meer bewust gaat worden van de waarde van privacy.[knip]
Dat enerzijds, maar overschat de de kennis van de gemiddelde computergebruiker niet. Voor velen is het simpelweg te moeilijk en wordt het vervolgens afgedaan als 'teveel moeite want niets te verbergen'quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En laat dat nou net het grootste euvel al jaren zijn dat mensen willen gewoon niet luisteren of de moeite willen doen zichzelf beter te beschermen omdat ze van huis uit een houding hebben dat a: dit hen niet overkomt b: zij zelf nog niets verkeerds hebben ervaren en dus het gezegde "don't fix it if it ain't broke" maar in stand houden alias niets doen.
Moet je ze zien als er wel wat gebeurd hoe snel ze dan wel bereidt zijn iets te doen hieraan.
Wie zegt dat elke app toegang heeft tot je Google account?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
je apps zijn sowieso gekoppeld aan je Google-ID dus je PhoneID is al compleet irrelevant voor dat laatste.
En (als DBA zijnde) kan het idd zijn dat dat af en toe een primary key is, maar als ze de database een beetje genormaliseerd hebben doen ze alles op Google-account.
Bedankt!quote:Op maandag 6 januari 2014 07:40 schreef Ceased2Be het volgende:
En weer een mooi stuk van De Correspondent;
Hoe wapenen we ons tegen de machine die nooit vergeet?
https://decorrespondent.n(...)/1899926270-ca890e1d
-edit-
en ook relevant hier:
https://necessaryandproportionate.org/take-action/digitalcourage
Dus ik moet inschrijven met al mijn gegevens om te vechten voor privacy?quote:Op maandag 6 januari 2014 07:40 schreef Ceased2Be het volgende:
https://necessaryandproportionate.org/take-action/digitalcourage
Inderdaad voor mij ook een reden om daar niet aan mee te doen, beetje vreemd iid. Ik weet niet eens wie er allemaal achter die website zitten en waarom ze zoveel gegevens willen. Deugt niet dat is zeker.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dus ik moet inschrijven met al mijn gegevens om te vechten voor privacy?
Site is van de EFF, mocht dat nog wat uitmakenquote:Op maandag 6 januari 2014 12:32 schreef No.P10079 het volgende:
[..]
Inderdaad voor mij ook een reden om daar niet aan mee te doen, beetje vreemd iid. Ik weet niet eens wie er allemaal achter die website zitten en waarom ze zoveel gegevens willen. Deugt niet dat is zeker.
Interessant artikel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:21 schreef Broadway het volgende:
TU Delft ontwikkelt beveiliging tegen supercomputers
Ik denk dat het eerder een kwestie van hooguit enige maanden is totdat slimme devs met meer privacybeschermende tools komen maar dat het wel goed opletten wordt of die niet door NSA&Partners zelf zijn ontwikkeld.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Maar grofweg 15 jaar om te ontwikkelen? Hoop toch dat er eerder wat beters beschikbaar komt
Alle voorspellingen in dit artikelquote:Collapse Of The Internet. Alex Gostev, a security researcher at Kaspersky Lab, warns that the NSA surveillance revelations could cause the Internet to break up into "national segments," which would have serious consequences for the security industry. Kneejerk reactions by lawmakers in some countries to limit foreign access to data inside their boarders could lead to technical problems and ultimately widespread system failure, according to Gostev.
Other prominent security experts have also warned of the potential for problems. Huawei Technologies U.S.A. CSO Andy Purdy told CRN in October that he believes the potential exists for new laws requiring restrictions in different countries that could hamper adoption of new technology and hinder global commerce. Purdy, the former acting director of U.S. CERT's national cyber division and former White House advisor on critical infrastructure protection, said new government restrictions being considered in various countries can complicate an already difficult regulatory environment for multinational companies.
Nice, very nice.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef Ceased2Be het volgende:
Pgp-bedenker komt met veilige Android-telefoon
Samen met Geeksphone komt het bedrijf van pgp-bedenker Phill Zimmermann, Silent Circle, met een telefoon waarin privacy en beveiliging centraal zouden staan. De Blackphone is vanaf volgende maand te bestellen.
Oh, lekker dan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:24 schreef Ceased2Be het volgende:
En weer wat 'moois'
Nederland deelde gegevens 1,8 miljoen telefoongesprekken zelf met NSA
https://tweakers.net/nieu(...)en-zelf-met-nsa.html
Eind Oktober ontkende Plasterk datzelfde nog glashard... dus dat gaat nog leuke debatten opleveren (hoop ik dan)quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:45 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Oh, lekker dan.Zal ook wel een standaard praktijk zijn. Kijk nergens meer van op tegenwoordig.
Dat wel, maar vervolgens gebeurt er niks. In ieder geval niet 'achter de schermen', vrees ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Eind Oktober ontkende Plasterk datzelfde nog glashard... dus dat gaat nog leuke debatten opleveren (hoop ik dan)
http://politiek.theposton(...)ver-18-miljoen-taps/
Plasterk erkent eerder ontkende dataverzameling door Nederlandse veiligheidsdienstenquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:24 schreef Ceased2Be het volgende:
En weer wat 'moois'
Nederland deelde gegevens 1,8 miljoen telefoongesprekken zelf met NSA
https://tweakers.net/nieu(...)en-zelf-met-nsa.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |