abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 november 2013 @ 10:04:25 #26
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133567446
Ik dacht zelfs toen ik een gebouw uit een eerdere droom zag: 'Heey, hier heb ik laatst over gedroomd'. Ik dacht alleen dat ik wakker was, dus meer toevallig. Had ik maar 1 seconde gedacht: 'Heey, dit klopt allemaal niet' :')
pi_133567935
Een vriend van me gebruikt een programmaatje op z'n computer dat om de zoveel tijd vragen stelt als: "Am I dreaming?" en "Is this a dream?" Het zou je leren regelmatig je luciditeit te controleren, dus misschien helpt dat?

Zelf vergeet ik m'n dromen vrijwel direct, dus lucide dromen is mij nog nooit écht goed overkomen. Heeft iemand daar tips voor?
  zondag 24 november 2013 @ 11:01:33 #28
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133568065
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 10:49 schreef Gray het volgende:
Een vriend van me gebruikt een programmaatje op z'n computer dat om de zoveel tijd vragen stelt als: "Am I dreaming?" en "Is this a dream?" Het zou je leren regelmatig je luciditeit te controleren, dus misschien helpt dat?

Zelf vergeet ik m'n dromen vrijwel direct, dus lucide dromen is mij nog nooit écht goed overkomen. Heeft iemand daar tips voor?
Bij mij hielp meteen na het wakker worden zoveel mogelijk beelden terughalen en dan in je notities op je mobiel zoveel mogelijk dingen opschrijven. Na een paar dagen staan er al hele verhalen ^O^
pi_133568189
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:01 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Bij mij hielp meteen na het wakker worden zoveel mogelijk beelden terughalen en dan in je notities op je mobiel zoveel mogelijk dingen opschrijven. Na een paar dagen staan er al hele verhalen ^O^
Denk dat ik zelfs dát moet oefenen, want laatst vertelde ik m'n dromen meteen aan een vriend van me die boven me sliep, maar tijdens het vertellen van de eerste droom was ik de tweede alweer vergeten. :D
  zondag 24 november 2013 @ 11:17:01 #30
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133568241
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 11:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Denk dat ik zelfs dát moet oefenen, want laatst vertelde ik m'n dromen meteen aan een vriend van me die boven me sliep, maar tijdens het vertellen van de eerste droom was ik de tweede alweer vergeten. :D
Begin dan met die eerste droom opschrijven. Zo begon ik ook toen ik dit topic opende. Nu zijn mijn nachten alles behalve een zwart gat :P
  zondag 24 november 2013 @ 11:19:03 #31
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133568265
Gewoon alles dat je nog wel weet, hoe weinig dat ook is, opschrijven, de rest betaalt zich 1, 2 weken later wel uit ;)
Ook niet balen als het de hele tijd goed gaat en een nacht vergeet je alles, dat gebeurt gewoon wel eens.
pi_133568316
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:17 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Begin dan met die eerste droom opschrijven. Zo begon ik ook toen ik dit topic opende. Nu zijn mijn nachten alles behalve een zwart gat :P
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:19 schreef kristalhelder het volgende:
Gewoon alles dat je nog wel weet, hoe weinig dat ook is, opschrijven, de rest betaalt zich 1, 2 weken later wel uit ;)
Ook niet balen als het de hele tijd goed gaat en een nacht vergeet je alles, dat gebeurt gewoon wel eens.
Ik ga het weer eens aanpakken dan. Ben dan wel overdags met mindfulness bezig, maar wil het ook 's nachts graag doen. Wat betreft de superkrachten in lucide dromen hoeft het van mij niet, want ik bof met een heel sterk verbeeldingsvermogen. :)
  zondag 24 november 2013 @ 11:28:25 #33
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133568394
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 11:22 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Ik ga het weer eens aanpakken dan. Ben dan wel overdags met mindfulness bezig, maar wil het ook 's nachts graag doen. Wat betreft de superkrachten in lucide dromen hoeft het van mij niet, want ik bof met een heel sterk verbeeldingsvermogen. :)
Op zich vind ik lucide dromen niet het belangrijkste meer. Ik vind normale dromen waar je je alles van herinnert en waar je na het wakker worden nog twijfelt of het echt is gebeurd net zo leuk.
Mindfulness en zo ben ik niet zo van. Ik zit nog gewoon achter mijn mobiel/laptop voor het slapengaan in bed. Soms ook gewoon nog met koffie of cola achter de kiezen. Volgens mij gaat het vooral om denken aan je vorige dromen voor het slapen en getraind zijn in onthouden.
pi_133568540
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:28 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Op zich vind ik lucide dromen niet het belangrijkste meer. Ik vind normale dromen waar je je alles van herinnert en waar je na het wakker worden nog twijfelt of het echt is gebeurd net zo leuk.
Mindfulness en zo ben ik niet zo van. Ik zit nog gewoon achter mijn mobiel/laptop voor het slapengaan in bed. Soms ook gewoon nog met koffie of cola achter de kiezen. Volgens mij gaat het vooral om denken aan je vorige dromen voor het slapen en getraind zijn in onthouden.
Oh, maar dat doe ik ook vaak nog hoor. Afgezien van dat het slecht is voor de rust zie ik niet waarom dat niet moet kunnen. :s)

Zelf ben ik ook vooral nieuwsgierig naar wat m'n brein voor gekke dromen opzet, dus vandaar dat ik ze beter wil leren herinneren. (8>
  zondag 24 november 2013 @ 11:51:49 #35
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_133568819
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 11:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Oh, maar dat doe ik ook vaak nog hoor. Afgezien van dat het slecht is voor de rust zie ik niet waarom dat niet moet kunnen. :s)

Zelf ben ik ook vooral nieuwsgierig naar wat m'n brein voor gekke dromen opzet, dus vandaar dat ik ze beter wil leren herinneren. (8>
De gekkigheid van je brein ga je je echt nog over verbazen :P
Mijn enige lucide droom ooit was volgens mij onder invloed van cafeine trouwens.
Het kan wel bevorderend werken voor het bewustzijn in je dromen volgens mij
pi_133568942
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:51 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

De gekkigheid van je brein ga je je echt nog over verbazen :P
Mijn enige lucide droom ooit was volgens mij onder invloed van cafeine trouwens.
Het kan wel bevorderend werken voor het bewustzijn in je dromen volgens mij
Weet niet of dat zo is. Weet van mezelf dat ik met name sterke dromen had in tijden van stress. De meesten openbaarden ook duidelijke zorgen van me, die me overdag bewust of onbewust bezighielden. Anderen waren weer compleet random leek wel, zoals met een auto over ze zijkant van gebouwen rijden, terwijl ik 9 jaar oud was, met een boogje op en wiel terecht komen op de hoe van het gebouw en dan balanceren. :P
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:18:16 #37
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_135347205
Vannacht heb ik dan eindelijk een lucide droom gehad :s)
Ik rende een enorme trap af terwijl ik achterna werd gezeten. Zonder oefening de laatste tijd zei een vervormde stem in mijn droom: ' Je bent aan het dromen' en opeens besefte ik het.
Ipv naar beneden te rennen sprong ik gewoon naar beneden. Ik kwam keihard op de grond, maar voelde toch geen pijn. Toen sprong ik uit het torenraam en wou vliegen, maar ik stortte neer op mijn nek. Wtf :{ ...
pi_135434217
Eergister droomde ik dat mijn man in de droom zei van ' Ik weet dat dit niet echt is, het is maar een droom want ik zit nu eigelijk in de auto naar het werk."
Ik wist ook dat het een droom was dus klonk het op dat moment logisch voor mij. Maar dat kon natuurlijk niet eens, slapen terwijl je rijdt.. bedacht ik mij achteraf pas :P.
Overigens wist ik de hele droom wel dat ik droomde en dat ik zelf bepaalde wat ik kon doen. Vroeger kwam er dan een heel vaag gevoel over mij heen als ik besefte dat ik droomde, nu nog steeds maar maakt het mij niet meer wakker.

Wat ik wel vaker heb meegemaakt en heel eng was was dat ik wist dat ik droomde en dan wakker probeerde te worden en wakker schrokm, maar dan nog steeds sliep. En dat 3/4 keer, DAT is eng.
thats it
  maandag 13 januari 2014 @ 14:15:50 #39
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_135435368
Ik heb best vaak in een droom gezegd "dit is een droom", maar kon de droom nooit bewust aansturen.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:18:05 #40
409503 awiebo
bűter, brea en griene tsiis...
pi_135435467
Ik kon het vroeger...dat ik besefte dat ik droomde en dan de droom ook controleren.

Tegenwoordig niet meer. Uberhaupt weinig gedroom. ;(

Maar dit klinkt leuk. Ga er ook eens wat mee doen ^O^
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  maandag 13 januari 2014 @ 14:20:10 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135435555
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 10:49 schreef Gray het volgende:

Volgens mij is het verstandig om een notitieboek/recorder naast je bed te leggen en jezelf te trainen om direct als je na een droom wakker wordt deze kort en met steekwoorden neer te pennen en weer te gaan slapen. Door die steekwoorden wordt je geheugen aangewakkerd en onthoud je de dromen beter.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 13 januari 2014 @ 14:21:07 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135435597
[/spuitelf]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135450455
Dit is ook gewoon een droom. O+
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')