quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fink is niks mis mee, en als je een beetje rustig kijkt dan zijn blaudzun en london grammar ook wel oké
Ja van die laatste twee ben ik ook niet kapot maar die hadden mij niet gestoord op plaats 30.quote:
Sam Smith stond op Lowlands, die kan ik nog wel begrijpen. Maar het is wel jammer.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:57 schreef CPS2000 het volgende:
Sinds 2003 is 3FM een andere richting in gegaan en dat is ook te merken in dit soort lijsten. Uniforme playlist, pushen ontdekkingen van eigen bodem. En dan als je dan ook bijv. Katy Perry en Sam Smith op de longlist zet..
Yup, hij stond op een aantal 'alternatieve' festivals idd. Maar ook Ariane Grande op de keuzelijstquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sam Smith stond op Lowlands, die kan ik nog wel begrijpen. Maar het is wel jammer.
Maar de onderste 35 waren wel een aantal leuke liedjes
Vooral de rol van Giel en Matthijs (Corton wordt, vermoedelijk terecht, ook genoemd, maar ik vind Corton op dit moment geen sterke plugrol -meer- vervullen) is natuurlijk wat schrijnend. Zij smeden acts wat om naar hun smaak, zodat zij geplugd kunnen worden. Sommige acts zullen echt spelen wat ze willen, maar veel acts zullen daardoor toch aanpassingsgericht zijn. De niche krijgt te weinig ruimte, ook op 3voor12RADIO. En dat hebben we natuurlijk allemaal te danken aan Florent Luyckxquote:Op maandag 15 december 2014 19:38 schreef Tourniquet het volgende:
Arnold Scheepmaker (Muziekjournalist en dj, o.a. bekend van de "Kill All Hipsters"-avonden) heeft op zijn Facebook een interessante discussie ontketend over 3VOOR12 en de Song van het Jaar-lijst. O.a. ook met inbreng van Willem van Zeeland, Eindredacteur VPRO 3VOOR12: https://www.facebook.com/(...)15866656?pnref=story
98 was toch ook het laatste jaar van Mr Lee?quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nog zo'n papiertje thuis liggen die in 98 uitgedeeld werden, hing een tijdje op mijn muur. Daarin staat wat afwijkt legt het loodje (dat was in de tijd van vlak voor "het lek") en ze hadden gelijk...
Het kan ook een ouder papiertje zijn ik moet hem eens opzoeken volgensmij ging het over de horizontale programmering... daar is imo het geetter begonnen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
98 was toch ook het laatste jaar van Mr Lee?
Daar is het al langzaam mis gegaan
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef Grobbel het volgende:
Wat me nog veel meer verbaast is dat 3voor12 nu een artikel plaatst over de SvhJ-verkiezing waarbij ze zich in het bijzonder verbazen over de afnemende hoeveelheid Amerikaanse bands in de lijst. In dit artikel stippen ze vooral externe oorzaken aan. Totaal voorbijgaand aan het feit dat er intern bij 3FM misschien ook wel een oorzaak is te vinden in de high rotation selectieprocedure en de 'maakbaarheid' van radiohits.
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ropese-popmarkt.html
Die is toch gestart onder Luyckx in 2004 om het station te redden?quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het kan ook een ouder papiertje zijn ik moet hem eens opzoeken volgensmij ging het over de horizontale programmering... daar is imo het geetter begonnen.
nee joh ergens in 92 is het ingezet, en al ergens eind jaren 90 zijn de omroepen verdwenen van radio 3quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is toch gestart onder Luyckx in 2004 om het station te redden?
Dat vooral! Als je een nummer maar vaak genoeg draait, wordt het vanzelf wel een hit. Lekker pushen, al dan niet gepromoot door een platenmaatschappij. Ownee, sorry, "unaniem gekozen door dj's" heet dat dan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef Grobbel het volgende:
Wat me nog veel meer verbaast is dat 3voor12 nu een artikel plaatst over de SvhJ-verkiezing waarbij ze zich in het bijzonder verbazen over de afnemende hoeveelheid Amerikaanse bands in de lijst. In dit artikel stippen ze vooral externe oorzaken aan. Totaal voorbijgaand aan het feit dat er intern bij 3FM misschien ook wel een oorzaak is te vinden in de high rotation selectieprocedure en de 'maakbaarheid' van radiohits.
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ropese-popmarkt.html
Vroegahquote:De omroepen waren toen als volgt verdeeld:
Maandag: AVRO
Dinsdag: VARA
Woensdag: EO en VPRO (tot 1984 de KRO en in 1984 en 1985 EO, VPRO en NOS)
Donderdag: TROS
Vrijdag: Veronica (tussen 1982 en 1985 's ochtends EO en NCRV van 1979-1982 EO, NCRV, VOO en VPRO en voor 1979 EO, NCRV, NOS, VOO (1 uur) en VPRO)
Zaterdag: NCRV
Zondag: KRO (tot 1984 AVRO, VARA, TROS, NOS en KRO)
Ja omroependagen zijn in 1990 al afgeschaft, maar de horizontale muziekprogrammering is in 2004 sterker geworden, waardoor een omroep zich niet meer kon profileren in de muziekkeuze.quote:
Maar dan verdwijnt 3fm toch in zijn geheel?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:37 schreef Apostrof het volgende:
Toen het logo van het kuiken met zonnebril verdween bij 3FM is het allemaal misgegaan
Maar hoop zeer dat de plannen van de huidige staatssecretaris worden doorgevoerd. Probeert juist tegen de vervlakking van PO te zijn.
Ik vind enkele andere noteringen kwalijker dan deze Dotan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Dotan
Wat een stervende aids is dat stukje muziek zeg.
nee hoor popcultuur is ook cultuur... dat kun je goed aanpassen met wat meer dj's in de trant van "john peel" en wat minder cabaretiers.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar dan verdwijnt 3fm toch in zijn geheel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |