Hier hebben ze ook een heupecho gehad. D vond het prima en viel bijna in slaap. J vond het verschrikkelijk en heeft de hele boel bij elkaar gekrijst.quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef L-E het volgende:
Ja hoi. Niet bijgelezen, sorry.
Sticker moet een echo van zijn heupjes, wie heeft daar ervaring mee en kan me vertellen dat een baby dat zo erg niet vindt? Ik vind het niks leuk.
Een baby vindt dat zo erg niet!quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef L-E het volgende:
en kan me vertellen dat een baby dat zo erg niet vindt?
Oeh, hiervoor houd ik me ook aanbevolen. Op youtube kan ik ook niets fatsoenlijks vinden dat een tijdje duurt, heb geen zin om elke 3 minuten een nieuw nummer te zoeken.quote:Op maandag 11 november 2013 09:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Iets heel anders![]()
Heeft iemand tips voor leuke spotifykinderliedjeslijsten? Ik heb het talent om alleen smurfenhouseachtige troep te vinden, óf kinderliedjes die ingezongen zijn alsof je daarna head first van een brug moet springen ofzo.
Ik vind kinderkoortjes zonder begeleiding ook wel okee. Maar ik ben wel een beetje allerrrrrrgisch voor die enorrrrrrme Gooische rrrrrrrrrrenquote:Op maandag 11 november 2013 09:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben eigenlijk nog het meest fan van de heel ouderwetse kinderkoortjes, de Leidse Sleuteltjes enzoWat suffig, maar tenminste niet van die lellike begeleiding.
Oh en ik ben blij om te lezen dat E niet de enige is die nog geen hele potjes eet! Mijn vriend wordt toch wel een beetje zenuwachtig dat ze nu toch wel eens wat binnen moet gaan krijgen enzo... ook al valt dat natuurlijk reuze mee. Ze drinkt nog keiveel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Spees_Eend op 11-11-2013 09:39:14 ]
Zo wel Fee als Zoë hebben het fluitend doorstaan. Fee keek een beetje om haar heen en Zoë sliep bij de echo van haar ene heupje en lag te lachen bij de echo van het andere heupje.quote:Op maandag 11 november 2013 09:05 schreef L-E het volgende:
Ja hoi. Niet bijgelezen, sorry.
Sticker moet een echo van zijn heupjes, wie heeft daar ervaring mee en kan me vertellen dat een baby dat zo erg niet vindt? Ik vind het niks leuk.
Fee heeft ook een ongelijke plooi (één van de vele) en ook daar was niets aan de handquote:Op maandag 11 november 2013 09:20 schreef L-E het volgende:
Kyara, het cb meende een ongelijke bilplooi te zien, wat kan wijzen op heupdysplasie. Nu zien wij die ongelijke plooi ook wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het over het hoofd is gezien alle keren dat we bij de kinderarts waren. Kind heeft gewoon veel plooien daar. Denk dus dat het mee zal vallen. (Oja, en we moeten echt wat minder de borst geven, hij moet twee keer per dag warm en twee keer per dag fruit. Elke 3 uur aan de borst is veel te veel. Aldus het cb. Okiedokieeee!)
Gezellig CB hebben jullie zeg. Waarom in hemelsnaam 2x per dag warm en 2x per dag fruit?quote:Op maandag 11 november 2013 09:20 schreef L-E het volgende:
Kyara, het cb meende een ongelijke bilplooi te zien, wat kan wijzen op heupdysplasie. Nu zien wij die ongelijke plooi ook wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het over het hoofd is gezien alle keren dat we bij de kinderarts waren. Kind heeft gewoon veel plooien daar. Denk dus dat het mee zal vallen. (Oja, en we moeten echt wat minder de borst geven, hij moet twee keer per dag warm en twee keer per dag fruit. Elke 3 uur aan de borst is veel te veel. Aldus het cb. Okiedokieeee!)
Ja, dat was hier! Prima nacht gehad!quote:Op maandag 11 november 2013 09:04 schreef Olf het volgende:
Oja ik was nog nieuwsgierig, iemands baby was gisteren om 16u in slaap gevallen en sliep om 22u nog, is daar de nacht goed gegaan of was het dan ook om 3u 's nachts al ochtend? Bij Shandaly geloof ik?
Hier oefenen we af en toe met een beker. Ik heb zo'n beker met een uitsparing voor z'n neus van difrax, is wat makkelijker te controleren. Melk krijgt ie nog uit een fles, vind ik zo'n rotzooi geven als de helft er naast gaat...quote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Suikertante het volgende:
Spees je moet nog even zeggen dat je Roltrap naar de maan ook gaat luisteren, voor mijn gemoedsrust
L-E wat een raar advies zeg. Bij ons zei ze wel dat we nu brood mochten introduceren en dat hij vlees, rijst etc mocht gaan eten. Vond ik ook best heftig klinken, maar daarna besefte ik dat het ook in Olvarit zit.
Ik zie trouwens in het Groeiboekje en bij Nutricia enzo dat je vanaf zes maanden je baby zelf kan leren drinken, maar hoe moet ik dat voor me zien? Dat hij zelf de fles vasthoudt of dat je de melk in zo'n beker doet, of gaat het om slokjes water uit een tuitbeker ofzo?Of bedoelen ze dat ik hem slokjes kan geven? Dat doe ik wel eens, een slokje water uit mijn glas.
Sowieso, geven/gaven jullie met zeven maanden ook water bij de hapjes eigenlijk? En zoja hoeveel (en uit een fles of uit een beker)?
Shandaly die is goed bijgeslapen dus!Veel plezier met zwemmen!
Ik probeerde dat wel, steeds een klein beetje water bij het eten. Maar dat duurde echt wel even voor hij het snaptequote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Suikertante het volgende:
Spees je moet nog even zeggen dat je Roltrap naar de maan ook gaat luisteren, voor mijn gemoedsrust
L-E wat een raar advies zeg. Bij ons zei ze wel dat we nu brood mochten introduceren en dat hij vlees, rijst etc mocht gaan eten. Vond ik ook best heftig klinken, maar daarna besefte ik dat het ook in Olvarit zit.
Ik zie trouwens in het Groeiboekje en bij Nutricia enzo dat je vanaf zes maanden je baby zelf kan leren drinken, maar hoe moet ik dat voor me zien? Dat hij zelf de fles vasthoudt of dat je de melk in zo'n beker doet, of gaat het om slokjes water uit een tuitbeker ofzo?Of bedoelen ze dat ik hem slokjes kan geven? Dat doe ik wel eens, een slokje water uit mijn glas.
Sowieso, geven/gaven jullie met zeven maanden ook water bij de hapjes eigenlijk? En zoja hoeveel (en uit een fles of uit een beker)?
Shandaly die is goed bijgeslapen dus!Veel plezier met zwemmen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Suikertante het volgende:
Hier ook een fan van glazen/kopjes/glazen flesjes. En die van ons krijgt wel eens een slokje koffie, sue mequote:Op maandag 11 november 2013 10:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Wat grappig dat je dit nu zegt!! We hadden dus gisteren een papfles gemaakt maar Isa kreeg het niet door de speen. Dus man heeft gisteravond Isa uit de fles zonder dop laten drinken en dat vond ze gaaf joh!! Kledderde wel alles onder natuurlijk, maar een lol dat ze had
Ze vindt glazen en bekers trouwens ook gaaf, dus we geven haar regelmatig een slokje uit onze glazen (geen koffie of cola natuurlijk, just in case iemand hier vraagtekens bij krijgt)
Bier vindt fosse ook heurlijk!quote:Op maandag 11 november 2013 10:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ze vindt glazen en bekers trouwens ook gaaf, dus we geven haar regelmatig een slokje uit onze glazen (geen koffie of cola natuurlijk, just in case iemand hier vraagtekens bij krijgt)
Hier ook hoor. Als ik dan mijn meisjes vergelijk met Riley, die 2 dagen ouder is dan merk je echt wel verschil hoor. En dan heb ik het nog niet eens over snellerds als Nin en Isabel dus ook nog eens een stukje jonger zijn.quote:Op maandag 11 november 2013 10:48 schreef L-E het volgende:
Dat zelf drinken enzo, dat is hier nog niet aan de orde. Wat dat betreft merk ik wel dat hij te vroeg was, kindjes even oud als Sticker lijken wel echt meer te kunnen.
wat gaat het toch snel! Ik ben benieuwd naar jullie verjaardagsfoto'squote:Op maandag 11 november 2013 10:35 schreef Cathmar het volgende:
Nog 2 nachtjes en dan hoor ik hier niet meer. Nooit meer. *zucht*.
Woensdag is het dubbel groot feest bij ons. Mijn twee meisjes gaan babies meer. Echt bizar.
We hebben het overleefd (zo voel ik het soms echt), ze doen het goed en ik ben zo enorm trots op mijn meiden. Dus, ook al is papa deze week niet thuis, wij vieren feest. Met vriendinnetjes (van mijn oudste) en vrienden en oma. Ik heb er zo'n zin in!
Ik geloof dat jij twee dagen later uitgerekend was dan ik. Maar qua beweging lopen ze echt wel behoorlijk voor op Pi hoor!quote:Op maandag 11 november 2013 10:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Als ik dan mijn meisjes vergelijk met Riley, die 2 dagen ouder is dan merk je echt wel verschil hoor. En dan heb ik het nog niet eens over snellerds als Nin en Isabel dus ook nog eens een stukje jonger zijn.
Maar than again. M was/is ook geen snelle met grove motoriek dus de verwachtingen zijn ook laag
Echo was hier ook zoals Spees het beschrijft. Contrastvloeistof? *ril* Hier ook niet gelukkig. Maar goed, dan nog vond J het verschrikkelijk maar dat is maar een paar seconden en toen kon ze meteen aan de borst.
Wij bieden af en toe een flesje water aan als ze iets droogs eet, bijvoorbeeld na een soepstengel ofzo om het even weg te spoelen. Ze neemt dan echt superenthousiast een slok en kijkt me dan aan alsof ik haar voor de gek wil houden ofzo. Alles wat geen melk is, is oninteressant (tenzij het in mijn beker zit natuurlijk, dan is het gaaf).quote:Op maandag 11 november 2013 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Zelf de speen kunnen pakken is ook héééél fijn Suiker! Dat vond ik ook hoor
En ik gooi m er nog eens in: mijn zusje werkt al jaren op een kdv en die zegt dat er maar weinig kinderen onder het jaar zijn die tussendoor significante hoeveelheden drinken (dus behalve de melk). Het kán wel, maar het overgrote deel oefent alleen of kijkt er nauwelijks naar om. En zij bieden wel standaard aan.
Sparkling, succes dan vandaag!
Ze vallen er wat dat betreft een beetje tussenin denk ik. En Pi denkt ook gewoon "relax man".quote:Op maandag 11 november 2013 11:11 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij twee dagen later uitgerekend was dan ik. Maar qua beweging lopen ze echt wel behoorlijk voor op Pi hoor!
Ja ik vind het alleen zo lastig dat mijne op het kdv dus ook geen melk drinkt. Dan wordt het qua vocht lastig, gelukkig gaan fruit en yoghurt wel oke.quote:Op maandag 11 november 2013 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Zelf de speen kunnen pakken is ook héééél fijn Suiker! Dat vond ik ook hoor
En ik gooi m er nog eens in: mijn zusje werkt al jaren op een kdv en die zegt dat er maar weinig kinderen onder het jaar zijn die tussendoor significante hoeveelheden drinken (dus behalve de melk). Het kán wel, maar het overgrote deel oefent alleen of kijkt er nauwelijks naar om. En zij bieden wel standaard aan.
Sparkling, succes dan vandaag!
quote:Op maandag 11 november 2013 11:18 schreef Suikertante het volgende:
Oh! Oh!
Hulde voor F die zijn speen zelf in kan doen!! Dat scheelt toch een paar keer lopen, niet dat het zo zwaar was maar het voelt luxe
Fijn!quote:Op maandag 11 november 2013 11:18 schreef Suikertante het volgende:
Oh! Oh!
Hulde voor F die zijn speen zelf in kan doen!! Dat scheelt toch een paar keer lopen, niet dat het zo zwaar was maar het voelt luxe
Silvijn heeft als bijnaam vuilnisbak, dus ik gok het eerste.quote:Op maandag 11 november 2013 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
Zelf drinken zie ik E ook nog écht niet doenmaar ik ga wel eens proberen of ze een slokje water uit een bekertje lust!
Spees, vindt Silvijn koffie dan lekker of zit je nou weer grapjes te maken??
Nee echtquote:Op maandag 11 november 2013 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
Spees, vindt Silvijn koffie dan lekker of zit je nou weer grapjes te maken??
Hehe, ik durf het dreumestopic al niet meer in straks over een week, met die discussies over etenquote:Op maandag 11 november 2013 13:55 schreef LadyBlack het volgende:
En ik maar denken dat mijn vriend er vroeg bij wasDie kreeg al peuter al koffie door zn melk omdat ie anders geen melk of pap bliefde. Op aanraden van het cb dus he
Zo?quote:Op maandag 11 november 2013 14:06 schreef ferrari_rood het volgende:
sac is verkouden snot overal zo sneu en meer dan zoutoplossing mag ze nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op maandag 11 november 2013 14:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Zo?
Even heel kort, niet voor kijkers met een zwakke maag
nee dat nog niet. vooral hard snot met een beetje bloed af en toe. heeft ze toch iets van mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tuurlijk sorryquote:Op maandag 11 november 2013 14:11 schreef Spirit82 het volgende:
Awww dat klinkt echt sneu FR...
Zou je de foto even willen wissen uit je quote?
Ah jawel, ik hou je handje wel vastquote:Op maandag 11 november 2013 14:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hehe, ik durf het dreumestopic al niet meer in straks over een week, met die discussies over eten![]()
Uiteraard is dat Isa. Mijn kind is een kei in bellenblazenquote:Op maandag 11 november 2013 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Agos is dat Isa?(nog net op tijd gelukkig
)
Bepanthen, niet te dik smeren. En zo veel mogelijk bloot laten idd. Geen doekjes gebruiken bij billen poetsen, maar gewoon deppen met een nat washandje. Sudocreme hielp hier niet bij echt erge uitslagquote:Op maandag 11 november 2013 14:35 schreef Kyara het volgende:
Komt vanzelf Juud. Echt waar. Over een paar maanden ben je zelf als een volleerde moeder tips aan het geven over mini baby's.
J heeft nogal heftige luier-uitslag. 2 grote plekken. Echt nasty. Lijken wel brandblarenZelfs heeft ze nergens last van. Smeer er al dikke lagen sudocrem op maar dat helpt niet. Is ook de eerste keer dat ze hier zoiets hebben dus ik ben nu ook een beetje clueless. Iemand een idee? Maizena, ander soort creme?
Ik zal haar straks in elk geval ook even zonder luier neer leggen zodat het even niet gaat broeien.
Euhm, geen idee. Hoe kan ik dat zien?quote:
maizena en even geen creme of heel dun anders kan de maizena haar werk niet doenquote:Op maandag 11 november 2013 14:35 schreef Kyara het volgende:
Komt vanzelf Juud. Echt waar. Over een paar maanden ben je zelf als een volleerde moeder tips aan het geven over mini baby's.
J heeft nogal heftige luier-uitslag. 2 grote plekken. Echt nasty. Lijken wel brandblarenZelfs heeft ze nergens last van. Smeer er al dikke lagen sudocrem op maar dat helpt niet. Is ook de eerste keer dat ze hier zoiets hebben dus ik ben nu ook een beetje clueless. Iemand een idee? Maizena, ander soort creme?
Ik zal haar straks in elk geval ook even zonder luier neer leggen zodat het even niet gaat broeien.
maizena! Ja, strooien, net als poeder.quote:Op maandag 11 november 2013 14:35 schreef Kyara het volgende:
ja en ik strooi ook nog wat in de luier.quote:
quote:Op maandag 11 november 2013 14:46 schreef Kyara het volgende:
Ik heb net wel even gegoogled op schimmelinfectie en de foto's die ik zie lijken er toch wel heel erg sterk op. Morgen maar even de HA bellen.
Jquote:Op maandag 11 november 2013 15:56 schreef pessie het volgende:
[..]arme D (toch?). Ik vind luieruitslag er persoonlijk niet uitzien als een brandblaar. Daarom dacht ik eraan.
ik ben toch wel een redelijke ervaren moeder maar ik vraag ook regelmatig wat. Zoals nu dus met die uitslag.quote:Op maandag 11 november 2013 15:56 schreef LadyBlack het volgende:
Haha ik vind het al heel knap als je überhaupt meepost hier hoor! Dat t dan voornamelijk vragen zijn lijkt me logisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Jep, had J. ook een tijdje. Verschillende redenen: tandje, sprongetje... Als ie verder niet ziek is (geen verhoging) en voldoende plasluiers heeft zou ik me niet meteen zorgen maken. In fruit en groenten zit ook vocht, daar krijgt J. hier veel binnen, want dol op fruit. Anders water of thee proberen, werkt hier als een trein.quote:Op maandag 11 november 2013 16:35 schreef vencodark het volgende:
A drinkt sinds een paar dagen minder goed zijn melk. We moeten regelmatig een deel van zijn normale portie weggooien. Verder lijkt hij niet extra hongerig of wat dan ook. Hij eet wel graag brood, potjes etc. Hij heeft geen verhoging ofzo.
Is dit voor iemand herkenbaar?
O ja, da's ook nog de vraag. Hier zitten we al tijden op 2,5 fles, 's ochtends 1, lunch half, en voor het slapengaan 1. De lunchfles liet ie dus nogal eens staan.quote:Op maandag 11 november 2013 16:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk dat ie minder honger heeft Venco
Hoeveel vast voedsel en hoeveel flessen eet hij?
Ah ja, dan lijkt me zo'n filmpje wel een beetje confronterend iddquote:Op maandag 11 november 2013 15:10 schreef Kyara het volgende:
ik vind dat altijd zo mooi om te zien hoe pasgeboren tweelingen zo bij elkaar liggen. En tegelijkertijd ookomdat die van mij meteen uit elkaar zijn gehaald en pas veel later bij elkaar konden liggen.
Ja, die deed ik ook.quote:Op maandag 11 november 2013 18:43 schreef LadyBlack het volgende:
Ik doe wel alleen nog 4 maanden potjes,
Hier wordt ook niet van de lepel gegeten. Dat is voor mietjes. Zelf doen is hier het motto. En als ik er wel in prop dan haalt ze het er zelf weer uit.quote:Op maandag 11 november 2013 19:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, we zijn pas een weekje bezig, maar van een lepel happen is nog erg ingewikkeld. Toch maar ff wat potjes inslaan, om te proberen.
+1!!quote:Op maandag 11 november 2013 19:29 schreef becky27 het volgende:
[..]
Hier wordt ook niet van de lepel gegeten. Dat is voor mietjes. Zelf doen is hier het motto. En als ik er wel in prop dan haalt ze het er zelf weer uit.
Nou t is gelukkig geen woedeaanval, maar eerder hard lachen. Leuk, maar niet als hij daarvoor net sliep. Dus vandaar... Wat is dan t beste momentquote:Op maandag 11 november 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Loj, dat vroeg ik me bij mijn oppaskindje ook wel eens af, of het zin had; poetsen voor de fles. Maar inderdaad niet handig na het in slaap vallen want bij hem werd het meestal een enorme woedeaanval![]()
Zaire wat een fijne ontdekking!
quote:Op maandag 11 november 2013 18:45 schreef Tally het volgende:
Vers gaat er hier als zoete koek in. De olvarit potjes kan ik in mn haar smeren
quote:Op maandag 11 november 2013 15:10 schreef Kyara het volgende:
ik vind dat altijd zo mooi om te zien hoe pasgeboren tweelingen zo bij elkaar liggen. En tegelijkertijd ookomdat die van mij meteen uit elkaar zijn gehaald en pas veel later bij elkaar konden liggen.
Ze hadden geen tweepersoons couveusesquote:Op maandag 11 november 2013 22:22 schreef Shandaly het volgende:
Heb dat helemaal niet zo meegekregen dat ze uit elkaar zijn geweest. Had het een medische reden, of was het gewoon lompheid?
Worteltjes ga ik niet proberen hoor!quote:Op maandag 11 november 2013 22:41 schreef Shandaly het volgende:
Laat je weten welke variant het best werkt?
Ik drink geen koffie en om dat er nou speciaal voor te zetten.....quote:Op maandag 11 november 2013 22:46 schreef Shandaly het volgende:
Caffeine shampoo?
Zou naspoelen met een kopje koffie ook helpen?
(ik ben te flauw vandaag, sorry)
Ergste is dat mini die er naast ligt veel wakker wordt en hij daar niet wakker van wordt. Ienimini even de laatste fles geven en naar bovenquote:
Geen idee eigenlijk. Denk het niet want elk kind heeft eigen temperatuur en zo.quote:Op maandag 11 november 2013 22:26 schreef Shandaly het volgende:
Bestaan die wel eigenlijk? Tweepersoonscouveuses? Tweelingen komen wel vaker te vroeg toch?
Dit dus...quote:Op dinsdag 12 november 2013 05:20 schreef Spirit82 het volgende:
Neem in elk geval een schone luier en een omslagdoek mee Gotc. De eerste keer dat ik naar het cb ging had ik werkelijk niets bij meWist ik veel
Ervaringsverhaal over wat volgens artsen nog 'normaal' is...quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, temp was om 07:00 38,9.. Dus dat is wel fors, als je je bedenkt dat het 's ochtends vaak op het laagste punt is. Ze valt ook steeds in slaap. Wel met VEEL moeite al met al er 180 cc ingekregen, gelukkig. Vriendje belt zo ff met de huisarts voor overleg. We hebben haar nog nooit ziek meegemaakt, dus we weten ook niet zo goed wat 'normaal' is. Nouja, beter een keer teveel bellen dan te weinig. Ik zit op mn werk helaas, maar vriend is thuis met haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk knapt Noor snel op hoor!!
Venus in pocketformaat
© loveli
Hazenlip idd niet uit de punctie. Bij de 20wk echo zagen ze een hele rits afwijkingen. Bevalling stond voor vorige wk woe al ingepland. Maar bij de sneltest bij de punctie dus geen chromosoomsfwijking waarop bevalling geannuleerd. Gisteren de definitieve uitslag van de punctie gehad en uitgebreide echo door veel specialisten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ging ook regelmatig extra wegen in de eerste maanden hoorde eerste paar keer omdat ik onzeker was of hij via de bv wel genoeg binnen kreeg, daarna gewoon uit nieuwsgierigheid. Vervolgens heb ik zijn hele eerste jaar (omg
dat is echt gek om te typen
) iedere maand gewogen op het weeguurtje omdat ik dat leuk vond.
XM, zielig dat Noor ziek is. Heb je haar lekker luchtig aangekleed? Haar lichaam is in ieder geval goed bezig om het virusje weg te werken
FR, ze hebben uit de punctie toch geen hazenlip kunnen vinden lijkt me? Was dat niet op de echo? Wel superfijn dat er geen chromosoomafwijkingen zijn. Wat was in eerste instantie de aanleiding voor een punctie? Als een hazenlip het enige is lijkt het me logisch dat ze de zwangerschap gaan voldragen. Was het ruggetje mooi gesloten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, en nu ga ik met m'n meisje naar het CB voor de 6-mnd-afspraak
Mama van Lars & Femke
Ah, die aanloop had ik gemist. Wat engquote:Op dinsdag 12 november 2013 08:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hazenlip idd niet uit de punctie. Bij de 20wk echo zagen ze een hele rits afwijkingen. Bevalling stond voor vorige wk woe al ingepland. Maar bij de sneltest bij de punctie dus geen chromosoomsfwijking waarop bevalling geannuleerd. Gisteren de definitieve uitslag van de punctie gehad en uitgebreide echo door veel specialisten.
Nee die hebben ze gisteren gekregen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah, die aanloop had ik gemist. Wat eng![]()
maar alleen de sneltest is nog binnen? Want dan komen er in de komende 2 weken nog meer uitslagen toch? Wat enorm klote om in zo'n situatie te zitten.
Veel sterkte voor hen. Wat een vreselijke onzekerheid.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Het worden nog 20 onzekere weken voor ze. Echo's fijn dat ze er zijn maar soms brengen ze nog meer onzekerheid.
Thnx!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:35 schreef L-E het volgende:
XM, ter geruststelling: babies hebben heel snel hoge koorts. Dus 38.9 valt echt nog wel mee. Met de ha overleggen zou ik zeker doen, maar wilde je toch even meegeven dat de temperatuur niet enorm zorgwekkend is.
Jaaaaaaquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:36 schreef LadyBlack het volgende:
Zit op mn werk dus ff snel ego:
Huis onder voorbehoud gekocht!!OMG!
Was iets van 2300 gram geloof ik... Moesten t 8x per dag blijven geven tot 3500 gram. (Verminderd met de gekolfde bv natuurlijk)quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:54 schreef ferrari_rood het volgende:
lb wat fijn
@loj hier altijd 's avonds gedaan vanaf 2 jaar moet het 2x per dag. met welk gewicht kwam Ow naar huis? ik heb thuis nooit speciale voeding aan ean hoeven geven en die zat toen om de 3 uur en volgens het z-huis 's nachts niet. de nachtvoeding hebben wij er tot 3mnd ingehouden toen kwam ze zelf niet meer.
Ik vind meer ons ziekenhuis raar. met hoeveel wk kwam hij thuis?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:09 schreef Loj het volgende:
[..]
Was iets van 2300 gram geloof ik... Moesten t 8x per dag blijven geven tot 3500 gram. (Verminderd met de gekolfde bv natuurlijk)
Nooit gedacht dat dat raar wasvoor LB!
Hij kwam na 2 weken thuis toen was hij precies 37 weken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik vind meer ons ziekenhuis raar. met hoeveel wk kwam hij thuis?
oke ik gaf geen bv meer misschien dat dat het verschil is.
ean kwam na 3wk thuis ze was toen ook precies 37wk met een gewicht van 2080. ik snap dat idd ook niet geen landelijk protocol oid. ze had eerst wel neonatale voeding maar al snel ging ze over op standaard 1 toen viel ze weer stil in gewicht zelfs iets terug 1 dag maar terug naar neonataal hoefde niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:19 schreef Loj het volgende:
[..]
Hij kwam na 2 weken thuis toen was hij precies 37 weken.
Maar hij lag eigenlijk toen al een week lang alleen nog maar aan de sonde. (We zouden toen ook nog 2 dagen later een gesprek/spoedcursus krijgen om hem misschien met sonde naar huis te sturen. Gelukkig snapte hij t opeens)
En de bv die ik gaf was ook minimaal hoor, had bijna geen productie
Maar blijft altijd raar dat er geen duidelijk protocol is, je zou toch denken.
Ean was nog jonger toch?
Gaaf. Spannendquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:36 schreef LadyBlack het volgende:
Zit op mn werk dus ff snel ego:
Huis onder voorbehoud gekocht!!OMG!
Mijn eerste dag viel erg mee. Lekker weer wat andere verhalen gehoord. Sommige collega's hebben wel 4x gezegd hoe blij ze waren dat ik terug was. F. moest nog erg wennen aan de opvang. Heeft daar weinig geslapen maar wel veel gedronken. Mijn vermoeden wordt werkelijkheid. Ik kan niet kolven tegen zijn drinkgedrag. Wat een zuiplapje!quote:
Ohw fijn! Hier ook een lang slaper van 17.30 tot 6.30, maar dan wel met 2 drinkpauzes erin. Kun je 's avonds niet nog een keer kolven om wat voorraad op te bouwen. Zeker als hij toch niet meer komt 's nachts!quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:51 schreef Wizzy het volgende:
Hier weinig Sint Maarten liedjes aan de deur gehoord. Wel vanmiddag een postbode die toch op de deurbel moest drukken, als je al hebt laten zien dat je eraan komt. Daar gaat F zijn middagslaapje.
LB, onder voorbehoud verkocht![]()
GotC, heeft voor het eerst haar mini in bad gedaan. Wat een gedoe dat badje maar wat is het genieten.
E aan de banaan![]()
en beterschap voor alle zieke mama's en kindjes.
[..]
Mijn eerste dag viel erg mee. Lekker weer wat andere verhalen gehoord. Sommige collega's hebben wel 4x gezegd hoe blij ze waren dat ik terug was. F. moest nog erg wennen aan de opvang. Heeft daar weinig geslapen maar wel veel gedronken. Mijn vermoeden wordt werkelijkheid. Ik kan niet kolven tegen zijn drinkgedrag. Wat een zuiplapje!
Bij thuiskomst heerlijk geknuffeld. F is gaan slapen om 18:45 uur tot vanmorgen 6:00 uur
(omdat de wekker dan gaat). Dit slaapritme heeft hij sinds 2 weken
. Ik niet, wordt nog steeds regelmatig wakker 's nachts. Vorige week zijn we gaan wegen om zeker te zijn dat we F niet moeten wekken voor een laatste voeding. Maar dat was niet nodig. Boven de 6 kg was dit geen probleem.
Dat deed ik vorige week wel. Krijg dan 120 ml bij elkaar. F drinkt steeds meer 160-180 ml. Dus blijf achter de feiten aan kolven. Voor mijn gevoel wordt het kolven nu zo'n moeten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:57 schreef Sull het volgende:
Kun je 's avonds niet nog een keer kolven om wat voorraad op te bouwen. Zeker als hij toch niet meer komt 's nachts!
Dat wel, gelukkig krijgen we er geen cursus Nederlandsquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:09 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind de hoeveelheid uitroeptekens opvallend SparkMaar het klinkt goed! Zeker in jouw geval, zoals je het omschrijft.
F geeft misschien wel erg duidelijke signalen inderdaad.
Huh? Maar hij slaapt toch op je rug? En je gaat de oudste altijd lopend halen. Dan kan Kyan toch gewoon doorslapen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:28 schreef As1981 het volgende:
Spark![]()
Ik vind het soms zo zielig dat je als tweede kind mee moet in het ritme. Zoals vandaag leek het goed uit te komen ivm psz tijden. Maar meneer een uur geleden op bed gelegd. Eerst spelen en vervolgens dus overstuur huilen want tandjes pijn en te lang doorgegaan. Nu van ellende maar op mijn rug gebonden dus hopelijk valt hij zo in slaap. Maar nu weet ik dat ik hem over 45 min moet wakker maken omdat we de oudste moeten halen. Vind ik zo sneu. Ook omdat hij dan tot aan bedtijd niet meer gaat slapen.
Gemiddeld genomen rond de 930-950 cc.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:34 schreef .Sparkling. het volgende:
XM, hoeveel drinkt N. normaal dan op een dag? 550 vind ik echt heel goed voor een ziek kindjeE. haalt op sommige dagen krap aan 500 over de hele dag, al is E. ook gewoon een kleine eter
Op fok wordt alleen letterlijk geciteerd, wist je dat niet?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Klopt LB, maar ik vraag me ook wel eens af of het CB het écht zo letterlijk zegt als wordt geschetst. Of woorden ook niet verdraaid of aangedikt worden op een forum. En of men dat dan ook ter plaatse durft aan te geven zodat er iets aan gedaan kan worden, of dat er alleen naderhand elders gespuid wordt.
Wat de verschillen tussen de cb's onderling betreft: ik heb geen idee. Ik ken maar één cb. Net zoals de meeste mensen hier denk ik. Grootste variabele factor is tot nu toe steeds de klant, oftewel de moedersquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is jammer dat de verschillen tussen de cb's zo groot zijn. En ook tussen de verschillende medewerkers for that matter.
Ik ga nu met Luuk alleen voor de inentingen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:45 schreef Suikertante het volgende:
Zijn er eigenlijk behalve een moeder van wie ik het weet mensen hier die niet naar het CB gaan?
Wij komen er vanaf nu alleen voor de vaccinaties. Waarom hebben we overigens uitvoerig besproken met het cb, en ze waren heel begripvol.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:45 schreef Suikertante het volgende:
Zijn er eigenlijk behalve een moeder van wie ik het weet mensen hier die niet naar het CB gaan?
Eens. Maar misschien bedoel je oa mij wel na mijn verhaal van gisteren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Klopt LB, maar ik vraag me ook wel eens af of het CB het écht zo letterlijk zegt als wordt geschetst. Of woorden ook niet verdraaid of aangedikt worden op een forum. En of men dat dan ook ter plaatse durft aan te geven zodat er iets aan gedaan kan worden, of dat er alleen naderhand elders gespuid wordt.
Je zit ook met de temperatuur van de couveuse. Niet elke baby heeft dezelfde temperatuur. Ook worden er soms stofjes in de couveuse gespoten en je zit ook nog met allerlei draadjes en zo, je wil niet dat ze die bij elkaar lostrekken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:35 schreef Suikertante het volgende:
Kyara wat stom eigenlijk van die couveuse. Je zou inderdaad zeggen dat het feit dat er meer tweelingen vroeg worden geboren er voor zou kunnen zorgen dat een tweepersoonscouveuse gauw wordt uitgevonden! Of zijn ze ook gevoelig voor elkaars eventuele virussen enzo en willen ze daarin geen risico's lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |