abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136397981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

en met de dag worden politici onbekwamer.
Ik denk weleens dat ze meer met elkaar een hak zetten bezig zijn dan met de landsbelangen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 12:52:18 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_136398037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk weleens dat ze meer met elkaar een hak zetten bezig zijn dan met de landsbelangen.
of hun positie binnen hun industriebelangen 'veilig' te houden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_136425248
Ik hoorde vandaag op het Pownews dat Sochi niets meer is dan een massale afluistergelegenheid voor de Russische geheime dienst. Zodra mensen aankomen met hun smartphones in Sochi, dan raken ze ondetecteerbaar geïnfecteerd met virussen of wat dan ook. Van minister-presidenten, atleten tot gewone burgers. Bij terugkomst in Nederland kan men het beste een nieuwe telefoon aanschaffen. Ik vind het een sterk verhaal, maar een vraag die mij door het hoofd schiet: wat als teruggekeerde geïnfecteerde telefoons andere telefoons zouden kunnen besmetten, middels bestandoverdrachten bijvoorbeeld? Dan zouden de Russen de mogelijkheid hebben om iedere telefoon in Nederland af te luisteren. Dat lijkt mij veel gevaarlijker.
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_136426395
Dat stond een tijdje terug ook in The Guardian ja. :{

http://www.theguardian.co(...)ochi-winter-olympics
★★★
pi_136489743
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:53 schreef Being het volgende:
Ik hoorde vandaag op het Pownews dat Sochi niets meer is dan een massale afluistergelegenheid voor de Russische geheime dienst. Zodra mensen aankomen met hun smartphones in Sochi, dan raken ze ondetecteerbaar geïnfecteerd met virussen of wat dan ook. Van minister-presidenten, atleten tot gewone burgers. Bij terugkomst in Nederland kan men het beste een nieuwe telefoon aanschaffen. Ik vind het een sterk verhaal, maar een vraag die mij door het hoofd schiet: wat als teruggekeerde geïnfecteerde telefoons andere telefoons zouden kunnen besmetten, middels bestandoverdrachten bijvoorbeeld? Dan zouden de Russen de mogelijkheid hebben om iedere telefoon in Nederland af te luisteren. Dat lijkt mij veel gevaarlijker.
Dat zou alemaal wel erg vergaan. Geloof je dat?
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 14:11:49 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_138649381
schopje want:

'Uitspraak bewaarplicht raakt ook inlichtingendiensten'

De kritiek van het Europees Hof op de verplichte verzameling van gegevens over telefoon- en internetverkeer heeft vergaande gevolgen voor de werkwijze van Europese inlichtingendiensten.

Dat zegt Jacob Kohnstamm, voorzitter van het College bescherming persoonsgegevens, dinsdag tegen NU.nl.

Het Europees Hof bepaalde dinsdagochtend dat de Europese richtlijn dataretentie, waarin een bewaarplicht voor telefoon- en e-mailverkeer wordt vastgelegd, inbreuk maakte op de fundamentele rechten van Europese burgers. Volgens de rechtbank worden te veel gegevens te lang opgeslagen zonder voldoende beperkingen op het gebruik van de data.

De uitspraak betekent niet dat ook de Nederlandse bewaarplicht direct ongeldig is, maar omdat het Hof zo kritisch is over de Europese richtlijn ligt voor de hand dat ook de Nederlandse wet wordt geschrapt of herzien.

Volgens Kohnstamm is het verzamelen van 'metadata' door inlichtingendiensten ook niet meer geoorloofd na de uitspraak. "Dat soort algemene bewaringen van persoonsgegevens zijn in strijd met het Verdrag voor de Rechten van de Mens en het Verdrag van Lissabon."

Het feit dat gegevens ook buiten de EU mogen worden bewaard werd ook bekritiseerd door het Hof. "Ik kan niet anders lezen dan dat het bijna een politieke uitspraak is", zegt Kohnstamm daarover, na de ophef over massale dataverzameling door de Amerikaanse inlichtigendienst NSA. "Als de NSA overal aan kan komen, dan moet je met dit soort dingen voorzichtiger zijn dan dat je toch al bent."

Onlangs kreeg minister Plasterk (Binnenlandse Zaken) zware kritiek te verduren toen bleek dat Nederland metadata had doorgegeven aan de NSA, terwijl hij eerder had gezegd dat dat niet het geval was.

Kohnstamm zegt enthousiast te zijn over het oordeel van het hof. Het CBP reageerde eerder al kritisch op de Nederlandse bewaarplicht, omdat ook gegevens worden verzameld van mensen die niet worden verdacht van serieuze misdrijven.

"Je verzamelt gegevens van iedereen, en gaat er dus van uit dat je dat zomaar mag doen zonder dat je een redelijke verdenking hebt. Het is de omdraaiing van een heel principieel punt in onze wet- en regelgeving, die hier door het Europees Hof rechtgezet wordt."

Kohnstamm denkt niet dat er nog ruimte is voor een wet met een kortere bewaartermijn. De massaverzameling is sowieso te breed, "los van de periode waarin die gegevens moeten worden bewaard", zegt hij.

NSA
President Obama kondigde onlangs aan dat de NSA zelf geen telecomgegevens meer gaat verzamelen, maar dat die taak in de VS bij de providers komt te liggen. De inlichtingendienst kan vervolgens bij de providers om toegang vragen.

"De bewaarplicht verkeersgegevens waar Obama zich aan spiegelt voor de toekomstige wijze van verzameling van telefoongegevens in Amerika is nu onrechtmatig verklaard door het Europees Hof", zegt Kohnstamm.

Woensdag zal staatssecretaris Teeven (Justitie) tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer meer informatie geven over de gevolgen van de Europese uitspraak op de Nederlandse wet.

bron: http://www.nu.nl/politiek(...)htingendiensten.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')