quote:Op zondag 10 november 2013 20:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen. Hier ook de woonkamer (groot raam) en balkon op het zuiden. Groot deel van de dag was het zonnig, dus de balkondeur de hele tijd open gehad.
Gistermiddag visite gehad, idem, het was op een gegeven moment gewoon warm binnen. Men vroeg mij of de verwarming wat minder kon. Toen ik vervolgens zei dat ie nog niet eens aan was geweest stond men wel even te kijken.
Dat is wel netjes maar best warmquote:Op zondag 10 november 2013 20:33 schreef plintladdertje het volgende:
21,5 dag 18 nacht verbruik 1800m3 p/j
Ik heb het topic geteeveepeed. Ik zal morgen mijn papieren even erbij zoeken waar mijn beginstand op staat. Ben toch wel benieuwd eigenlijk.quote:Op zondag 10 november 2013 21:49 schreef TR08 het volgende:
Kun je wel zelf een slag naar slaan hoor...
Hoeveel heb je sinds 27 februari verbruikt tot vandaag?
Kijk even in dit topic
K&W / Gasverbruik "standaard verdeling" over jaar
Ooit gestart door ondergetekende. Deel je verbruik tot nu toe even door de percentages die gelden van maart tm oktober en je hebt een schatting die iets aan de hoge kant is maar wel in de buurt.
27 m3, dan heb je extreem zuinig met gas gedaan!quote:Op zondag 10 november 2013 22:45 schreef StateOfMind het volgende:
Heb even snel gekeken op mijn telefoon. Ik maak namelijk altijd een foto van de standen op het moment van de meter opname.
De afrekening loopt hier van mei tot mei.
Ik heb 16 mei 2013 (volgens de foto gegevens van mijn mobiel) de meterstanden door gegeven. Op dat moment stond mijn gasmeter op 16.268,500. Nu staat ie op 16.295,745.
Op 6 dagen na precies 6 maanden.
Electra: 16 mei 2013: 49.500. Nu 50.325
Wat ga je tapen dan? Alle kieren van de deuren??quote:Op zondag 10 november 2013 22:30 schreef Lemans24 het volgende:
14 nu bij thuiskomst, wordt langzaamaan minder behaaglijk... Morgen even extra tape aanbrengen tegen de tocht en dan maar zien of ik het nog boven de 15 graden krijg. Anders gaat het stoken beginnen.
Het mooie is: ik hou me er niet mee eens bezig, met bewust zuinig doen. Ik ga geen kou lijden in mij eigen woning voor een paar rotcenten. Als ik het koud heb, gaat ie aan, en zo niet, dan blijft ie uit. Ik neem de behaaglijkheid als uitgangspunt.quote:Op zondag 10 november 2013 22:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
27 m3, dan heb je extreem zuinig met gas gedaan!
Ik verbruik in die periode zo'n 80 m3 en m'n onderhuurders maarliefst het drievoudige daarvan.
Nou ja, met de verwarming de hele zomer uit verbruik je al meer met dagelijks tien minuten douchen.quote:Op zondag 10 november 2013 22:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het mooie is: ik hou me er niet mee eens bezig, met bewust zuinig doen. Ik ga geen kou lijden in mij eigen woning voor een paar rotcenten. Als ik het koud heb, gaat ie aan, en zo niet, dan blijft ie uit. Ik neem de behaaglijkheid als uitgangspunt.
Het is denk ik voor een groot deel te danken aan de ligging (recht op het zuiden), en de goede isolatie.
Dagelijks 10 min onder de douche kost meer dan 1 dag stoken bedoel je??quote:Op zondag 10 november 2013 22:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou ja, met de verwarming de hele zomer uit verbruik je al meer met dagelijks tien minuten douchen.
Nee, 180 dagen douchen kost (bij mij) meer dan 27 kuub. Veel meer.quote:Op zondag 10 november 2013 23:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dagelijks 10 min onder de douche kost meer dan 1 dag stoken bedoel je??
Nou scheelt het ook dat ik een snelle doucher ben en niet zo heel heet douche.quote:Op zondag 10 november 2013 22:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou ja, met de verwarming de hele zomer uit verbruik je al meer met dagelijks tien minuten douchen.
Ik heb net de 2 schoorstenen weglaten halen ivm lekkage, maar dat is wel super natuurlijk zoon open haard, dan ben je wel verwend.quote:Op maandag 11 november 2013 00:25 schreef FeyenoordRotturdam het volgende:
Heb s'avonds altijd de open haard aan, heerlijk!
Zeker, open haard aan, biertje erbij & voetbal! Focking levenquote:Op maandag 11 november 2013 00:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb net de 2 schoorstenen weglaten halen ivm lekkage, maar dat is wel super natuurlijk zoon open haard, dan ben je wel verwend.
Rook kanalen zitten er nog alleen de kachels zelf waren helemaal afgetimmerd, durfde ik eigenlijk niet los te halen je weet niet wat er achterheen komt huisje uit 1880.
Wie weet in de toekomst, schoorstenen moesten sws vervangen worden als ik het wel had gedaan, bakstenen kon je zo van elkaar pakken, met die storm van laatst had ik ze misschien wel op straat liggen
Kameraad hebben ze ook open haart 1 blokje derop en je vergaat bijna van de hitte heerlijk, maja ook al ergens gelezen scheelt ook wel wat voor hout je hebt.quote:Op maandag 11 november 2013 00:32 schreef FeyenoordRotturdam het volgende:
[..]
Zeker, open haard aan, biertje erbij & voetbal! Focking leven
Ik heb een enorme kier tussen de achterdeur en de deurpost, tocht als een tierelier. Doe er voorlopig twee lagen van dat schuimtape tussen, maar eigenlijk moet ik gewoon gaan timmeren.quote:Op zondag 10 november 2013 22:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat ga je tapen dan? Alle kieren van de deuren??
Aah hier ook idd, moet eigenlijk een nieuwe deur in denk ik maar dat vind ik zonde, glas in lood zit er in en net 2 x gelakt dus gaat ook gewoon van die schuim toch strippen tussen.quote:Op maandag 11 november 2013 01:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb een enorme kier tussen de achterdeur en de deurpost, tocht als een tierelier. Doe er voorlopig twee lagen van dat schuimtape tussen, maar eigenlijk moet ik gewoon gaan timmeren.
Wist je dat je glas in lood tussen dubbel glas kunt laten zetten?quote:Op maandag 11 november 2013 01:38 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah hier ook idd, moet eigenlijk een nieuwe deur in denk ik maar dat vind ik zonde, glas in lood zit er in en net 2 x gelakt dus gaat ook gewoon van die schuim toch strippen tussen.
Dat heb ik met een beetje geluk in juliquote:Op maandag 11 november 2013 13:31 schreef Dven het volgende:
23 graden binnen. Net wat warmer dan buiten dus
Juli zijn bepaald delen van het huis met gemak 40+quote:Op maandag 11 november 2013 14:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat heb ik met een beetje geluk in juli![]()
Bomen blokkeren de zon... Krengen krijgen pas blad in mei, maar laten het pas vallen in december.
Hier ook op 16C tshirt en boxerquote:Op maandag 11 november 2013 21:04 schreef Lemans24 het volgende:
Hij staat aan, voor het eerst sinds mei 2012 (waar ik bij ben althans).
Even op 16, want het wil maar niet meer opwarmen hier.
Dat is nogal een verschil, weet niet of de bijkeuken direct aan grenst aan de woonkamer?quote:Op maandag 11 november 2013 22:46 schreef Gwywen het volgende:
Bij ons in de bijkeuken was het net 12 graden, in de woonkamer gelukkig 20,5.
De bijkeuken zit in de aanbouw, er is daar geen verwarming. Het is al een hele verbetering met vorig jaar, toen het er 8 graden was. Die 6 graden winst (zonder stoken!) zit hem in de spouwmuurisolatie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 02:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat is nogal een verschil, weet niet of de bijkeuken direct aan grenst aan de woonkamer?
En hoe je stookt anders kun je het beter daar ook wat warmer houden, wanneer de thermostaat in de kamer zit gaat de cv minder snel aan, als je die al hebt.
Timmerman heeft vanochtend de afzuigkap tocht dicht gemaakt scheelt alweer flink!!quote:
Hoeveel waxinelichtjes branden er dan tegelijk?quote:Op maandag 2 december 2013 15:13 schreef Geerd het volgende:
Lol, ff langs de action geweest zak,waxine lichtjes gehaald, en het is alweer een halve graad warmer15,5C
Uh in de kamer 20+ en in de plee 6 ofzoquote:Op maandag 2 december 2013 15:17 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hoeveel waxinelichtjes branden er dan tegelijk?
Ah oké!quote:Op maandag 2 december 2013 15:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh in de kamer 20+ en in de plee 6 ofzo![]()
Ging me ook meer om de wc, is wel een spouw muur en net een nieuw kozijn met dubbel glas, maar als het in de kamer 18C is komt er nog steeds damp van je pis.
Dus als ik daar nou wat neer zet tocht het misschien ook wat minder
Natuurlijk welquote:Op maandag 2 december 2013 15:22 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ah oké!
Eens een keer testen of dat bij mij ook wil.
Ik denk dat jij het vorig jaar best aangenaam had gevonden in ons huis, toen we nog niet geïsoleerd hadden en het met moeite 15, 16 graden in huis werd.quote:Op maandag 2 december 2013 17:11 schreef Lemans24 het volgende:
14,5 graden nu. Paar kaarsjes aan en het wordt 15 graden. (niet dat kaarsen goedkoper zijn dan gas, wel gezelliger en ze geven licht...)
Hoe kun je het 21 graden krijgen, veel mensen over de vloer?
Het was ook meer voor de wc, omdat het daar zo tering koud is kunnen 4/8 kaarsjes wel schelen kwa tocht, ik doe het niet om kosten te besparen,quote:Op maandag 2 december 2013 17:08 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind 20 kaarsjes eigenlijk best wel veel om de temperatuur een halve graad omhoog te krijgen.
Hier lukt dat wel met de helft.
Momenteel niet nodig overigens, het is keurig 21 graden in de woonkamer.
Ah, ok, de verwarming help dus welquote:Op maandag 2 december 2013 17:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het vorig jaar best aangenaam had gevonden in ons huis, toen we nog niet geïsoleerd hadden en het met moeite 15, 16 graden in huis werd.
Maar aangezien ik problemen met mijn stofwisseling heb en mezelf niet goed op temperatuur kan houden, was het voor mij een ramp.
Nu is alles geïsoleerd en staat de CV op 21 graden afgesteld, en dat wordt en blijft het dus ook in huis, heerlijk.![]()
(En dan nog zit m'n man in z'n t-shirt en ik met een trui aan, dat terzijde)
Hoe lang branden die waxinelichtjes?quote:Op maandag 2 december 2013 17:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het was ook meer voor de wc, omdat het daar zo tering koud is kunnen 4/8 kaarsjes wel schelen kwa tocht, ik doe het niet om kosten te besparen,
En omdat ik toch zoon zak had gehaald dacht ik och in de kamer kunnen er ook wel wat staan.EN best wel gezellig
Onder tussen 16,5C
Geen idee, nu al 3 uur denk ik?? Waar ik wel achter kwam je moet wel zorgen dat al het kaarsvet smelt.quote:Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe lang branden die waxinelichtjes?
Dat is warm zeg! Mijn record vorig jaar was 24,5 en dat was in juli.quote:Op maandag 2 december 2013 17:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Nog een lekkere 23,1 graden. Vandaag de hele dag het zonnetje vol naar binnen gehad. Toen ik thuis kwam was het bijna 26 graden
Who, met alles dicht etc was het nog 28C Heb je wel muren??quote:Op maandag 2 december 2013 17:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is warm zeg! Mijn record vorig jaar was 24,5 en dat was in juli.
Begane grond, met veel schaduw, daar wordt het echt nooit 28 graden.quote:Op maandag 2 december 2013 17:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Who, met alles dicht etc was het nog 28C Heb je wel muren??![]()
Alle radiatoren behalve die in de woonkamer (met open keuken) staan hier in huis dicht.quote:Op maandag 2 december 2013 15:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh in de kamer 20+ en in de plee 6 ofzo![]()
Ging me ook meer om de wc, is wel een spouw muur en net een nieuw kozijn met dubbel glas, maar als het in de kamer 18C is komt er nog steeds damp van je pis.
Dus als ik daar nou wat neer zet tocht het misschien ook wat minder
Ja hier ook, alleen heb ik geen radiator in de plee, wel wc raam vervangen en dubbel glas, grapje koste 650,-quote:Op maandag 2 december 2013 17:44 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Alle radiatoren behalve die in de woonkamer (met open keuken) staan hier in huis dicht.
Uitzondering is de kleine radiator in de wc. Zo lekker...
Gefeliciteerd daarmee en je besparing zet je lekker op de bank? 18c is me veel te koud in huis, brrrrquote:Op maandag 2 december 2013 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:
18c, cv staat nog steeds uit. Afgelopen maand slechts 240kwh verbruikt om het huis warm te houden.
240 kWh kost net zoveel als 80 kuub gas, dat is best een normale hoeveelheid toch, voor november?quote:Op maandag 2 december 2013 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:
18c, cv staat nog steeds uit. Afgelopen maand slechts 240kwh verbruikt om het huis warm te houden.
Staan allemaal op het "sterretje", niet helemaal dicht dus.quote:Op maandag 2 december 2013 17:49 schreef Geerd het volgende:
Ohwja 1 tip radiatoren die je dicht draait, nooit vast draaien. Dicht en tikkie terug anders krijg je hem nooit meer los na x jaar
Ohw oke, zo modern heb ik het nietquote:Op maandag 2 december 2013 18:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Staan allemaal op het "sterretje", niet helemaal dicht dus.
Maar goede tip.
Hier 17 graden en voel me nog steeds goed.quote:Op maandag 2 december 2013 18:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Gefeliciteerd daarmee en je besparing zet je lekker op de bank? 18c is me veel te koud in huis, brrrr
Bij ons is 18c comfortabel genoeg voor doordeweeks. Comfortabeler als 21c bij vrienden in een jaren 30 woningquote:Op maandag 2 december 2013 18:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Gefeliciteerd daarmee en je besparing zet je lekker op de bank? 18c is me veel te koud in huis, brrrr
Tja, ik woon in een 19e eeuwse woning dus moeilijk vergelijk....quote:Op maandag 2 december 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij ons is 18c comfortabel genoeg voor doordeweeks. Comfortabeler als 21c bij vrienden in een jaren 30 woning
klopt, vorig jaar in de periode verstookte ik 45m3. Toen maakte ik echter gebruik van nacht verlaging, elektrisch verwarm ik 24 uur.quote:Op maandag 2 december 2013 18:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
240 kWh kost net zoveel als 80 kuub gas, dat is best een normale hoeveelheid toch, voor november?
Mwja hier 1880 jonguh!!quote:Op maandag 2 december 2013 18:57 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, ik woon in een 19e eeuwse woning dus moeilijk vergelijk....
21 graden, met veel mensen in huis, is veel te heet inderdaad.quote:Op maandag 2 december 2013 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij ons is 18c comfortabel genoeg voor doordeweeks. Comfortabeler als 21c bij vrienden in een jaren 30 woning
Ik neem aan dat je 2013 bedoelt?quote:Op donderdag 5 december 2013 22:07 schreef Lemans24 het volgende:
16 graden met verwarming, zonder is het momenteel 13,5 en dat is toch te koud.
Ik had vandaag m'n hoogste gasverbruik sinds februari 2012: 2,0 m3. Dat gaat natuurlijk nog wel hoger worden, deze winter.
Lol goh waar zal het door komen?? Goedkope tip, die kieren krijg je wel dicht met blanke acryl, even met een natte vinger derover lijkt het net echt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:51 schreef Democrazy het volgende:
Pf, volgens mij klopt mijn thermometer niet. Ik heb het koud bij 20c en mijn verwarming gaat pas aan bij 21.5c
Oja, ik heb enkel glas, leeg pand onder me en een hele klein kier langs alle ramen waar veel warmte uit ontsnapt.
Het probleem is alleen dat ik er niet bij kanquote:Op vrijdag 6 december 2013 01:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lol goh waar zal het door komen?? Goedkope tip, die kieren krijg je wel dicht met blanke acryl, even met een natte vinger derover lijkt het net echt.
Nee, ik bedoel 2012. Ik heb heel de winter van 2013 de verwarming niet aan gehad, wat ik veel op dit forum heb besproken.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:05 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 2013 bedoelt?
En dat is direct de reden dat het bij mij nooit echt warm wordt en in winter ronduit koud. De kruipruimte kun je namelijk ook zien als een leeg pand. Het is er ijskoud en het tocht er. En dat voel ik aan m'n betonnen vloer.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:18 schreef Geerd het volgende:
Enkel glas sja hoelang blijf je der wonen?? Anders gordijnen aanschaffen, leeg pand onder je helpt niet echt mee want daar is het nu denk ik nog geen 7 C
Je kunt er krantenpapier tussen schuiven, op maat gemaakt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:20 schreef Democrazy het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ik er niet bij kan. Het kozijn komt uit een soort luik vallen en ik mag absoluut niets aanpassen, omdat het een monumentaal pand is. Ik kan er misschien wel een stof tussen proppen, maar dat ziet er niet echt uit
Moet je betalen voor g/w/l? Gewoon vol stoken dan toch?? Hier gaat de cv tot 35, ook geen openhaard dan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:20 schreef Democrazy het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ik er niet bij kan. Het kozijn komt uit een soort luik vallen en ik mag absoluut niets aanpassen, omdat het een monumentaal pand is. Ik kan er misschien wel een stof tussen proppen, maar dat ziet er niet echt uit
Nou, ik zou eerst proberen de eigenaar van het pand of de woningbouwvereniging te bewegen tot aanpassingen. Is het een kooppand, tja, dan moet je toch een dure aanpassing doen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Moet je betalen voor g/w/l? Gewoon vol stoken dan toch?? Hier gaat de cv tot 35, ook geen openhaard dan?
Weet niet in hoeverre dat mag in een monumentaal pand??quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, ik zou eerst proberen de eigenaar van het pand of de woningbouwvereniging te bewegen tot aanpassingen. Is het een kooppand, tja, dan moet je toch een dure aanpassing doen.
Inpandig mag er veel, denk ik. Maar dat zal niet goedkoop zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Weet niet in hoeverre dat mag in een monumentaal pand??
Dubbel glas zou altijd wel moeten kunnen volgens mij zonder het exterieur te veranderen toch???quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inpandig mag er veel, denk ik. Maar dat zal niet goedkoop zijn.
En dubbel glas kan toch altijd wel?
Soms past dat blijkbaar niet. Maar anders is er gelaagd enkelglas, net zo goed of zelfs beter.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dubbel glas zou altijd wel moeten kunnen volgens mij zonder het exterieur te veranderen toch???
Ik betaal g/w/l zelf samen met mijn huisgenoot (we hebben 68m² in het centrum, een verdieping). Het eerste jaar hebben we een biertap 24/7 (ook met lege fust) aangehad, 's zomers een volwaardige airco dagen lang laten loeien en veel feestjes gehouden. Ik kan je zeggen dat de jaarafrekening best pittig is. We moesten 700 euro betalen boven op onze maandelijkse 160 (achteraf heb ik er nog 250 van af gekregen) Sindsdien hebben we voor alles LED verlichting gehaald, elektrische dekens, minder stoken, airco alleen mits thuis, biertap eraf gehaald en overal afstand bedienbare stopcontact switches gehaald. Ik ben toch wel erg benieuwd naar de volgende afrekening!quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Moet je betalen voor g/w/l? Gewoon vol stoken dan toch?? Hier gaat de cv tot 35, ook geen openhaard dan?
Regel ook even ander glas bij je huisbaasquote:Op vrijdag 6 december 2013 01:51 schreef Democrazy het volgende:
[..]
Ik betaal g/w/l zelf samen met mijn huisgenoot (we hebben 68m² in het centrum, een verdieping). Het eerste jaar hebben we een biertap 24/7 (ook met lege fust) aangehad, 's zomers een volwaardige airco dagen lang laten loeien en veel feestjes gehouden. Ik kan je zeggen dat de jaarafrekening best pittig is. We moesten 700 euro betalen boven op onze maandelijkse 160 (achteraf heb ik er nog 250 van af gekregen) Sindsdien hebben we voor alles LED verlichting gehaald, elektrische dekens, minder stoken, airco alleen mits thuis, biertap eraf gehaald en overal afstand bedienbare stopcontact switches gehaald. Ik ben toch wel erg benieuwd naar de volgende afrekening!
Zoals eerder gesteld, het is een monumentaal pand, ik/hij mag er niks aan veranderen. Zouden die switches meer verbruiken dan 15-20 apparaten in standby? Het is een staande airco die tot 30m2 koelt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Regel ook even ander glas bij je huisbaas
Overigens, die stopcontact switches verbruiken juist energie.
en airco in NL?
En waarom ga je niet wat anders huren dan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:58 schreef Democrazy het volgende:
[..]
Zoals eerder gesteld, het is een monumentaal pand, ik/hij mag er niks aan veranderen. Zouden die switches meer verbruiken dan 15-20 apparaten in standby? Het is een staande airco die tot 30m2 koelt.
Kijk even naar die pagina achter de link die ik hierboven postte. Een vorm van ander glas kan bijna altijd in monumentale panden. Ook daarin is energiebesparing nl een voordeel, zolang het aanzicht maar hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:58 schreef Democrazy het volgende:
[..]
Zoals eerder gesteld, het is een monumentaal pand, ik/hij mag er niks aan veranderen.
Even veel, denk ik. Een switch met afstandbediening staat ook op standby, voor zover ik weet. Je zult het apparaat helemaal uit moeten zetten met een standbykiller.quote:Zouden die switches meer verbruiken dan 15-20 apparaten in standby?
Het is an sich best goedkoop in vergelijking met andere appartementen in het centrum in regio Amersfoort, plus de locatie is perfect. In 5 minuten ben ik lopend bij elke winkel in het centrum en ik zit nèt buiten het luidruchtige epicentrum van het nachtelijk uitgaan. Het is perfect bereikbaar en ik heb een parkeerplaats op 50 meter. Zoiets geef ik niet op voor een beetje extra stookkostenquote:Op vrijdag 6 december 2013 02:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
En waarom ga je niet wat anders huren dan?
Ik had het al gelezen, thanks. Ik heb mijn stekkerbloken na de switch en die gaan uit, je hebt volgens mij wel gelijk dat er nog stroom 'loopt' door alles.quote:Op vrijdag 6 december 2013 02:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kijk even naar die pagina achter de link die ik hierboven postte. Een vorm van ander glas kan bijna altijd in monumentale panden. Ook daarin is energiebesparing nl een voordeel, zolang het aanzicht maar hetzelfde blijft.
[..]
Even veel, denk ik. Een switch met afstandbediening staat ook op standby, voor zover ik weet. Je zult het apparaat helemaal uit moeten zetten met een standbykiller.
Ik kan veel maken, maar de servicekosten zijn een grijs gebied geworden. De huurbaas maakte altijd een punt van alles wat de voorgaande huurders declareerde (en dat was een boel, ook allemaal terecht overigens) dus sinds wij er zijn hij heeft de huur omhoog gedaan en servicekosten naar 0 euro ten gunste van de totaalprijs. Ik heb hem aardig wat kunnen laten doen, maar de linoleum moesten we zelf laten leggen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 02:12 schreef Lemans24 het volgende:
Als huurder heb je erg veel rechten, dus maak er gebruik van, zou ik zeggen.
Ach, ik zeg het wel, maar ik wacht zelf ook gewoon tot de verhuurder wat doet hoor
Volgende keer even een TR aanmaken svp.quote:Op zondag 10 november 2013 20:25 schreef StateOfMind het volgende:
Misschien kan een mod de OP aanpassen dat alle voorgaande delen erin staan?
Waarom!?quote:Op zaterdag 7 december 2013 10:04 schreef Oerbeer het volgende:
23,5° Anderhalf maand geleden was dat nog veels te warm, maar ik merk dat ik er nu aan gewend ben geraakt.
quote:Op zondag 15 december 2013 10:14 schreef Jhali het volgende:
Waarom is dit een reeks met 5 delen?Wat boeit het mensen nou hoe warm het bij iemand anders thuis is?
Maar, ik gok iets van 18 of 19 graden.
Surequote:Op zaterdag 7 december 2013 21:00 schreef Geerd het volgende:
Hele middag 16C met cv maar begint nu wel kil te worden even op 17C tshirt en boxer![]()
No work, no pants![]()
Net uit bed 14C even op 15,5C tot 18.30 dan weer na het werk, en ja tot die tijd t-shirt en boxerquote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Sure![]()
Klinkt nogal ongeloofwaardig eerlijk gezegd
Op mijn slaapkamer heb ik nooit cv aan, lekker man koud bedquote:Op zondag 15 december 2013 16:17 schreef darkmond het volgende:
Vloerverwarming thuis, ook in mijn kamer. Er staan dus nergens radiatoren. Heb liever een radiator in m'n kamer want het wordt hier echt te vaak koud. Het hele huis is lekker warm, kom je mijn kamer in is het opeens koud. Logisch dat ik dan moeilijk m'n bed uit kan komen 's morgens omdat het dan al zo koud is. Er is tig keer gebeld over dit probleem. Elke keer weer een kwakzalver aan de deur die denkt het probleem te kunnen verhelpen waarna je een week later weer zelfde probleem hebt
Ligt waarschijnlijk niet aan het feit dat mijn kamer 4/5 meter de hoogte ingaat, zelfs met alles zo warm mogelijk verandert er niks en voel je ook op blote voeten geen warme vloer.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij vindt een koude kamer fijn? Ook als je 's morgens (6 uur) op moet staan en de kou je weerhoudt? Ik niet eerlijk gezegd...quote:Op zondag 15 december 2013 16:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
Op mijn slaapkamer heb ik nooit cv aan, lekker man koud bedMaar wel half hoogpolig vloerbedekking op de hele boven verdieping niet zo koud aan de voetjes en na het douchen etc hahaha
Voor 12.00 sta ik nooit op, nooit wekker etc.quote:Op zondag 15 december 2013 16:57 schreef darkmond het volgende:
[..]
Jij vindt een koude kamer fijn? Ook als je 's morgens (6 uur) op moet staan en de kou je weerhoudt? Ik niet eerlijk gezegd...
Jij boft zeg...Maar zelfs als ik niet vroeg op moet staan ben k 8 uur wel al wakker, en zit ik er dan nog lang in (Whatsappen enzoquote:Op zondag 15 december 2013 16:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voor 12.00 sta ik nooit op, nooit wekker etc.
Ja dat is nou eenmaal je ritme dan hey, ik werk alleen maar laat vaak om 00.45 thuis ff pa biertjes of filmpje kijken tot 0400 en dan lekker pitten tot 1 uur en och als het dan regent draai ik nog een keer om.quote:Op zondag 15 december 2013 17:01 schreef darkmond het volgende:
[..]
Jij boft zeg...Maar zelfs als ik niet vroeg op moet staan ben k 8 uur wel al wakker, en zit ik er dan nog lang in (Whatsappen enzo) omdat ik geen zin heb de ijzige kou in te gaan. Ben ook niet 't type dat graag een koude douche neemt et cetera.
Had ik bedongen in die maand dat ik taxichauffeur was: ik wil alleen de late dienst. Een collega wilde alleen de vroege dienst. Prima toch!quote:Op maandag 16 december 2013 02:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dat is nou eenmaal je ritme dan hey, ik werk alleen maar laat vaak om 00.45 thuis ff pa biertjes of filmpje kijken tot 0400 en dan lekker pitten tot 1 uur en och als het dan regent draai ik nog een keer om.
14?quote:Op dinsdag 17 december 2013 01:17 schreef Lemans24 het volgende:
En vanavond weer op 16 gezet en nu uit. Kan het weer langzaam afkoelen naar 14.
Wanneer je 20C+ gewend bent wel jaquote:Op vrijdag 20 december 2013 23:29 schreef gebrokenglas het volgende:
een max van 23.4 vandaag, nu 19.7. Buiten is het 5.4
[..]
14?Dat is me toch echt te chill.
Heb ik ook een paar weken gedaan bij de technische dienst van een (kleine) ijzergieterij.quote:Op dinsdag 17 december 2013 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Had ik bedongen in die maand dat ik taxichauffeur was: ik wil alleen de late dienst. Een collega wilde alleen de vroege dienst. Prima toch!
Nu ingesteld op 15 graden.
Het is vannacht 13, prima als je van buiten komt. Morgen overdag weer 14-15, heerlijk!quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:29 schreef gebrokenglas het volgende:
een max van 23.4 vandaag, nu 19.7. Buiten is het 5.4
[..]
14?Dat is me toch echt te chill.
Heb hetzelfde probleem. Alleen vloerverwarming en zelfs niet eens ramen die ik open kan doen want allemaal gefixed door een kut CO2 systeem. Komt alleen frisse lucht binnen wanneer die ratio CO2 niet goed is.quote:Op zondag 15 december 2013 16:17 schreef darkmond het volgende:
Vloerverwarming thuis, ook in mijn kamer. Er staan dus nergens radiatoren. Heb liever een radiator in m'n kamer want het wordt hier echt te vaak koud. Het hele huis is lekker warm, kom je mijn kamer in is het opeens koud. Logisch dat ik dan moeilijk m'n bed uit kan komen 's morgens omdat het dan al zo koud is. Er is tig keer gebeld over dit probleem. Elke keer weer een kwakzalver aan de deur die denkt het probleem te kunnen verhelpen waarna je een week later weer zelfde probleem hebt
Ligt waarschijnlijk niet aan het feit dat mijn kamer 4/5 meter de hoogte ingaat, zelfs met alles zo warm mogelijk verandert er niks en voel je ook op blote voeten geen warme vloer.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan heb ik een anderequote:Op zaterdag 21 december 2013 02:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou dat zelfde ding zat 15 jaar geleden ook bij moeders thuis op de muur..
Oldskool dus..
Hell er zit zelfs nog kwik in! Hahahaha
Hier ook honey well op 17C nuquote:Op zaterdag 21 december 2013 02:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Volgens de thermostaat 17... Voelt als 20...
Honeywell oldskool ding
Haha ja was vroeger niet anders, me oom en ma sliepen met 3 dekens en een muts op.quote:Op zondag 22 december 2013 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb een tijdje in een boerderij gewoond, waar we alleen de huiskamer warm stookten.
Ik was op bezoek in een studentenflat, liep een kamer uit en de gang op en merkte hoe ik me schrap zette tegen de kou. Dat merkte ik omdat het niet nodig was: de gang in de flat was, i.t.t. onze eigen keuken, ook verwarmd.
En nog langer geleden: als ik vroeger wakker werd in de winter stonden er gewoon ijsbloemen op de ramen.
Nu hier? 15 graden.
Regen valt wel mee toch? Mooie heldere dagen gehad s'avonds danquote:Op zondag 22 december 2013 01:15 schreef ddx het volgende:
Tja het is nu buiten ook gewoon hefst met temperaturen (en wind/regen), heeft weinig met winter te maken.
Ja klopt vandaag wel, maar heb de hele week Venus nog gezien toen ik na het werk liep,quote:Op zondag 22 december 2013 01:19 schreef ddx het volgende:
Naja vandaag redelijk veel regen en wind. (hier in noord holland iig)
Wat is blokverwarming?quote:Op zondag 22 december 2013 01:45 schreef Palomar het volgende:
Hier noodgedwongen 16 gradenHeb blokverwarming en kom net thuis, zet de kachel aan en er gebeurt niks. Heb dat wel vaker 's nachts. Volgens mij regelen ze centraal dat ie dan gewoon uit is
Gewoon kak dus.quote:Op zondag 22 december 2013 01:50 schreef Palomar het volgende:
[..]
Appartementencomplex met 1 centrale cv-ketel voor alle woningen.
Hij begint nu wel langzaam een beetje warm te worden. Misschien wordt er bij het openzetten van mijn radiatoren toch door de centrale cv-ketel opgemerkt dat er warmtevraag is en wordt de boel weer opgestartquote:
Wanneer je werkt of slaapt is het toch onzin als de cv aan staat?quote:Op zondag 22 december 2013 01:52 schreef theKiD het volgende:
24/7 staat de cv na de herfst op 21 graden. Tot de lente. Dan draai ik hem helemaal dicht.
Totaal na 7 jaar, 3000 branduren gedraaid. Dus heel erg weinig. (Zo werd mij verteld iig. Een normaal gezin van 4 personen zou 5000 branduren per jaar hebben) Appartement is 7 jaar oud, en goed geisoleerd. Ook stoken mijn onderburen goed, dus stook zelf weinig bij.
Luiquote:Op zondag 22 december 2013 01:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wanneer je werkt of slaapt is het toch onzin als de cv aan staat?
Vloerverwarming is ander verhaal idd wanneer je even een graad der bij wil gaat niet zo makkelijkquote:Op zondag 22 december 2013 01:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
22 graden 24 uur per dag.
Ik heb in het hele huis vloerverwarming en een dikke tegelvloer dus zet hem nooit lager 's nachts omdat het weer veel energie kost om de tegels opnieuw op te warmen.
In de lente gaat hij ook hier helemaal uit.
Je hebt zelf geen thermostaat dan?quote:Op zondag 22 december 2013 01:57 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hij begint nu wel langzaam een beetje warm te worden. Misschien wordt er bij het openzetten van mijn radiatoren toch door de centrale cv-ketel opgemerkt dat er warmtevraag is en wordt de boel weer opgestart
nee, moet de radiatoren zelf opendraaien... (wel met thermostaatknop).quote:
Moet je betalen voor gas dan?Ja hier ook oud 1880, laat je ze toch gewoon altijd open/halfdicht??quote:Op zondag 22 december 2013 02:01 schreef Palomar het volgende:
[..]
nee, moet de radiatoren zelf opendraaien... (wel met thermostaatknop).
Oud huis uit de jaren 60/70, dus dan heb je dat
Op alle radiatoren zitten warmtemetertjes die ze jaarlijks uitlezen. Aan de hand daarvan moet je bijlappen of krijg je geld terug van je voorschot. Draai ze dus altijd dicht.quote:Op zondag 22 december 2013 02:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Moet je betalen voor gas dan?Ja hier ook oud 1880, laat je ze toch gewoon altijd open/halfdicht??
Huur huis? Kun je beter beetje door laten stromen, kost je veel meer geld om paar graden te verwarmen.quote:Op zondag 22 december 2013 02:06 schreef Palomar het volgende:
[..]
Op alle radiatoren zitten warmtemetertjes die ze jaarlijks uitlezen. Aan de hand daarvan moet je bijlappen of krijg je geld terug van je voorschot. Draai ze dus altijd dicht.
Als ik mijn thermostaat naar 14 graden draai, blijft het binnen 18 graden...quote:Op zondag 22 december 2013 02:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Huur huis? Kun je beter beetje door laten stromen, kost je veel meer geld om paar graden te verwarmen.
Ben nu 3 dagen vrij dus zit je lang stil staat tie op 17C Wanneer ik werk op 13/14 kom ik thuis ff op 15,5 en dan pitten
Nee hier niet, ja een paar uurquote:Op zondag 22 december 2013 02:25 schreef theKiD het volgende:
[..]
Als ik mijn thermostaat naar 14 graden draai, blijft het binnen 18 graden...
Ja, dat is altijd het standaard commentaar wat ik van iedereen krijg "wordt het dan niet enorm vochtig ?".quote:Op donderdag 26 december 2013 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
Het krijgen van vochtproblemen wordt nogal eens aangehaald, als je ik vertel dat ik de verwarming uit of heel laag zet, maar uit ervaring weet ik dat dat nogal meevalt. Nu heb ik dus ook meetgegevens.
De beste ideeën ontstaan op onverwachte momenten. Bedankt voor je topic!quote:Op maandag 30 december 2013 00:36 schreef gogosweden het volgende:
24,8
dat dit topic wat ik ooit gestart heb uit pure verveling nog steeds doordraait verbaast me
Zit je nog in Zweden knul?quote:Op maandag 30 december 2013 00:36 schreef gogosweden het volgende:
24,8
dat dit topic wat ik ooit gestart heb uit pure verveling nog steeds doordraait verbaast me
Bedankt, we menen het.quote:Op maandag 30 december 2013 00:36 schreef gogosweden het volgende:
24,8
jazekers!quote:
niet zeker of je serieus bent of niet, maar geen dank, verveelde me een beetje en wou een discussie op gang helpen door mijn abnormaal hoge temperatuur te posten (rond de 25 dacht ik?) zodat ik wat te doen hadquote:Op woensdag 1 januari 2014 23:31 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Bedankt, we menen het.
Hij stookt niet graag dus zit liever in de koude.quote:Op zondag 5 januari 2014 08:28 schreef Fides het volgende:
14 graden Celsius? Dan zou ik constant aan het rillen zijn. Ik heb het zelf vaak op rond de 18/19 graden (waar ik zelf wel redelijk aan gewend ben) en dan zie ik visite het vaak al koud krijgen. Jullie krijgen nooit visite ofzo?
Dan gaat de verwarming op 16 en doen ze wel een vest aan hoor.quote:Op zondag 5 januari 2014 08:28 schreef Fides het volgende:
14 graden Celsius? Dan zou ik constant aan het rillen zijn. Ik heb het zelf vaak op rond de 18/19 graden (waar ik zelf wel redelijk aan gewend ben) en dan zie ik visite het vaak al koud krijgen. Jullie krijgen nooit visite ofzo?
Met visite gaat tie gewoon op 20/21 nu een weekje vrij dus veel thuis is 14C Te koud heur, op 18,5C nuquote:Op zondag 5 januari 2014 08:28 schreef Fides het volgende:
Je bent aan de warmte gewend geraakt? Ik dacht dat je altijd kouder zat dan ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
nu een weekje vrij dus veel thuis is 14C Te koud heur, op 18,5C nu
Klopt, zat altijd in 14C, maja kwam ook omdat ik gister visite had dus was het de hele avond 20C en vandaag nog steeds 16,5C Warm dus raak je snel aan gewend blijkbaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je bent aan de warmte gewend geraakt? Ik dacht dat je altijd kouder zat dan ik.
14 is fris, maar op 15 zonder stoken, voelt prima. Zeker omdat ik weet dat ik volgende week niet meer dan 12 graden zal zien, dus flink moet stoken of zo veel mogelijk naar buiten gaan.
Hier ook altijd 14 als ik ben werken na het werk even op 16 tot ik ga pitten,quote:Op zondag 9 februari 2014 22:04 schreef Matel het volgende:
14,5 graden, maar komt ook omdat ik vandaag weg ben geweest en het daarna niet nodig vond de verwarming hoger te zetten.
Achja met werk veel buiten dus 16 is gewoon aangenaam, morgen ben ik vrij en gaat die ook wel op 18quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:23 schreef Roadtrip het volgende:
Vriezen Jolie trouwens niet dood met 16 of 14 graden.
Goedkoop zal het wel zijnOnze gasrekening is helaas astronomisch.
Je went er aan (of beter, ík wen er aan). Ik liep afgelopen week 's avonds in T-shirt in een hal waarvan de laad- en losdeuren wagenwijd open stonden. Blijf je in beweging, dan is 16 graden zelfs dan niet koud.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:23 schreef Roadtrip het volgende:
Vriezen Jolie trouwens niet dood met 16 of 14 graden.
Goedkoop zal het wel zijnOnze gasrekening is helaas astronomisch.
Wauw nu begrijp ik eindelijk Hoe jullie dat doen. Als je van buiten komt is het inderdaad niet chill als het binnen heel warm is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Achja met werk veel buiten dus 16 is gewoon aangenaam, morgen ben ik vrij en gaat die ook wel op 18
zit je langer stil.
En ik slaap lang 10/12 uur
En sws als ik thuis ben boxer en t shirt.
Uhmzz als ik pit alleen boxer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:32 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wauw nu begrijp ik eindelijk Hoe jullie dat doen. Als je van buiten komt is het inderdaad niet chill als het binnen heel warm is.
Respect trouwens voor buiten werken met dit werk. Diehard
Ik ben trouwens wel jaloers op jouw slaap. Qua uren. Ik slaap veel liever poedelnaakt
Ja niet heel gek er is een keer een grens.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:35 schreef Lemans24 het volgende:
's nachts is het 12 graden, dan moet ik wel meer aan hoor.
Mwja gelukkig niet een bierbuikje dan houd het wel op 1.96 bij 100kg,quote:Op zondag 16 maart 2014 16:35 schreef Samson het volgende:
Je hebt waarschijnlijke een flinke vetlaag schat ik zo in? Ik zou dat niet trekken met mn 1.80 en 69kg....
Ja, dat wennen is vreemd. In de herfst kan ik beter tegen kou dan in de lente, lijkt het wel. Je zou omgekeerd verwachten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:42 schreef Lemans24 het volgende:
23 graden in de badkamer...? Ik zou twee uur douchen dan.
Hier is het nu trouwens 15, maar heb de verwarming maar eens op 17 gezet én heb een vest aan. Warmer dan in januari dus, maar ben de 'kou' niet meer zo gewend, na de afgelopen weken.
Wanneer je een goede zomer hebt moet je ook altijd wennen aan de warmte.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat wennen is vreemd. In de herfst kan ik beter tegen kou dan in de lente, lijkt het wel. Je zou omgekeerd verwachten.
Dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 19 maart 2014 01:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja gelukkig niet een bierbuikje dan houd het wel op 1.96 bij 100kg,
Nu 14C
Geen van beide, wel woning op bovenste verdieping.quote:
lekker hoor, gratis warmte.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Geen van beide, wel woning op bovenste verdieping.
Ik snap niet hoe men dat steeds voor elkaar krijgtquote:Op donderdag 29 mei 2014 16:15 schreef Gwywen het volgende:
Net scheen er heel even een waterig zonnetje naar binnen; meteen 22 graden in de kamer.
Goed geïsoleerd grote ramen bam!quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe men dat steeds voor elkaar krijgt
Woning is hier prima geisoleerd, heb een en al ramen en het is hier buiten zo'n 28 graden en dat is het al een week of twee. Een temperatuur die ik binnen enkel bereik door de ramen te openen.quote:
Apart, heb je de diepvriezer wel dicht gedaanquote:Op donderdag 29 mei 2014 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Woning is hier prima geisoleerd, heb een en al ramen en het is hier buiten zo'n 28 graden en dat is het al een week of twee. Een temperatuur die ik binnen enkel bereik door de ramen te openen.
Er zou ook niet te leven zijn op die manier in de zomer wanneer het continue 35 graden is. Dus wat voor matige isolatie kent men eigenlijk in NEderland?quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Apart, heb je de diepvriezer wel dicht gedaan
Pff enkel glas hier nog, wel spouwmuren maar geen iso, houtenvloer,quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zou ook niet te leven zijn op die manier in de zomer wanneer het continue 35 graden is. Dus wat voor matige isolatie kent men eigenlijk in NEderland?
Raam op het zuiden en goede isolatiequote:Op donderdag 29 mei 2014 16:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe men dat steeds voor elkaar krijgt
heb je mss hele dikke muren? mijn familieleden in tsjechie hebben namelijk dikke muren waardoor t binnen ook niet zo warm word in de zomerquote:Op donderdag 29 mei 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zou ook niet te leven zijn op die manier in de zomer wanneer het continue 35 graden is. Dus wat voor matige isolatie kent men eigenlijk in NEderland?
Wen je nog best wel aan. Mijn woning tikt de 32 aan op t heetst van de dag (ik zit in de tropen) en loopt terug naar 24 in de nacht. Na een maand is je lichaam er wel aan gewend. Als ik nu in 25 graden motor rij zonder jas wordt ik ziek van de kou.quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
[..]
De ramen en gordijnen kunnen ook dicht hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |