Klopt, technisch kan je ook gewoon mensen met korting en zonder korting laten reizen op de betreffende tijden in 1 rit. Gewoon je software aanpassen.quote:b]Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Aanstootgevend het volgende:[/b]
[..]
[quote]Aangezien je met papieren kaartjes een reis deels zonder (voor 09:00) en deels met (na 09:00) korting kan reizen zonder uit de trein te hoeven stappen is het verplichten in/uit te checken een wijziging in de productvoorwaarden. Dat mag niet zomaar.
Als de NS dat graag wil mogen ze automaten in de trein gaan hangen.
of in ieder geval bij elk station hetzelfde. of bij de ingang, of bij het perron.quote:Op zondag 10 november 2013 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zouden ze sowieso moeten staan.
Dat is waar. Ze zouden ook gewoon op elk perron moeten staan. Maar zelfs dan had deze dame nog twee uur vertraging opgelopen vrees is.quote:Op zondag 10 november 2013 13:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
of in ieder geval bij elk station hetzelfde. of bij de ingang, of bij het perron.
nu is het op elk station anders en zoek je je altijd wezeloos.
Hier in Leiden staan ze aan beiden uiteinden van het station, in de poortjes. Makkelijk te zien en je komt er altijd langs. Heb je ook geen excuus.quote:Op zondag 10 november 2013 13:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
of in ieder geval bij elk station hetzelfde. of bij de ingang, of bij het perron.
nu is het op elk station anders en zoek je je altijd wezeloos.
Tenzij je van het ene perron naar het andere moet en om welke reden dan ook moet inchecken. .quote:Op zondag 10 november 2013 13:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hier in Leiden staan ze aan beiden uiteinden van het station, in de poortjes. Makkelijk te zien en je komt er altijd langs. Heb je ook geen excuus.
Balie medewerker had haar gewoon een papieren kaartje moeten geven en geen ingewikkeld OV dalurenabonnement.quote:Op zondag 10 november 2013 12:57 schreef Ulx het volgende:
Ik vind dat de NS echt geen fout heeft gemaakt. Zowel de baliemedewerker als de conducteur leggen uit dat ze de kaart even voor die incheckpaal moeten houden houden. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze iets anders zouden vertellen.
Dus dat de dame het fout doet is toch echt haar eigen schuld. Ik heb veel meer het idee dat ze of in paniek raakte en daarom maar niets deed. (o, wat een enge ingewikkelde machine. Laat ik maar niks doen, anders ontploft dat paaltje misschien....) of te seniel is om alleen te reizen. Want hoezo krijg je twee uur vertraging als minstens elk half uur een trein gaat?
Het ligt er toch gewoon aan wat zij vroeg? Of is ze seniel of zo?quote:Op zondag 10 november 2013 13:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Balie medewerker had haar gewoon een papieren kaartje moeten geven en geen ingewikkeld OV dalurenabonnement.
Ik ben geen OV-expert, maar waarom zou je tussentijds moeten inchecken en uitchecken?quote:Op zondag 10 november 2013 13:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij je van het ene perron naar het andere moet en om welke reden dan ook moet inchecken. .
Mensen die van een internationale reis komen en verder willen reizen ?quote:Op zondag 10 november 2013 13:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben geen OV-expert, maar waarom zou je tussentijds moeten inchecken en uitchecken?
Dan nog, Leiden is een klein station. Het is mogelijk in 2 minuten dat te doen.
Ik had een tijd lang een maandtrajectkaart. Van papier. Maar als ik halverwege dat traject moet overstappen, wat soms gebeurde, moest ik wel weer inchecken. Dat is heel irritant. Vooral als je weinig tijd hebt en het pokkedruk is.quote:Op zondag 10 november 2013 13:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben geen OV-expert, maar waarom zou je tussentijds moeten inchecken en uitchecken?
Dan nog, Leiden is een klein station. Het is mogelijk in 2 minuten dat te doen.
Waarom moet je dan ineens weer inchecken?quote:Op zondag 10 november 2013 13:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mensen die van een internationale reis komen en verder willen reizen ?
In Leiden wel, Utrecht niet.
Dat is wel erg onhandig geregeld.quote:Op zondag 10 november 2013 13:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik had een tijd lang een maandtrajectkaart. Van papier. Maar als ik halverwege dat traject moet overstappen, wat soms gebeurde, moest ik wel weer inchecken. Dat is heel irritant. Vooral als je weinig tijd hebt en het pokkedruk is.
Helaas niet, ze heeft een bos bloemen en twee dagkaartjes gehad als troost voor het zwartrijden.quote:
Ik ga bv naar Parijs, koop een retour Rotterdam-Parijs maar wil bij thuiskomst overstappen/verder reizen omdat dat handiger is voor mij. Dan zal ik moeten inchecken in Rotterdam.quote:Op zondag 10 november 2013 13:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom moet je dan ineens weer inchecken?
De reactie van de ouderbond is ook weer geweldig. Alsof ze haar in Bedum uit de laatste trein hebben gezet en ze er moet overnachten op het bankjequote:Op zondag 10 november 2013 13:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Helaas niet, ze heeft een bos bloemen en twee dagkaartjes gehad als troost voor het zwartrijden.
Ah, op die fiets. Nee, dat begrijp ik.quote:Op zondag 10 november 2013 13:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ga bv naar Parijs, koop een retour Rotterdam-Parijs maar wil bij thuiskomst overstappen/verder reizen omdat dat handiger is voor mij. Dan zal ik moeten inchecken in Rotterdam.
Bij Utrecht zal je daar meer mee te maken hebben.
Eerder op een scootmobiel denk ik.quote:Op zondag 10 november 2013 13:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Nee, dat begrijp ik.
27 dagen vertraging omdat de bus doorreed nadat mevrouw geen vervoersbewijs kon overleggen.quote:Op zondag 10 november 2013 15:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eerder op een scootmobiel denk ik.
Hoe was haar terugreis ?
Lijkt me geen ramp als je terug naar Rotterdam moet.quote:Op zondag 10 november 2013 15:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
27 dagen vertraging omdat de bus doorreed nadat mevrouw geen vervoersbewijs kon overleggen.
Gelden daar andere regels voor dan?quote:De hoogbejaarde vrouw met de bruine ogen en het grijze vlassige haar
Ja. Ze moeten het maar op de rails krijgen.quote:Op zondag 10 november 2013 17:38 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Gelden daar andere regels voor dan?
Ach, ze heeft nu een uurtje in de Starbucks gezeten ofzo. Ook een drama.quote:Op zondag 10 november 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
De reactie van de ouderbond is ook weer geweldig. Alsof ze haar in Bedum uit de laatste trein hebben gezet en ze er moet overnachten op het bankje
man, als ze het in 6 minuten niet haalt kan ze al bijna meteen in de volgende trein stappenquote:Op zondag 10 november 2013 17:58 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ach, ze heeft nu een uurtje in de Starbucks gezeten ofzo. Ook een drama.
Ik vraag mij nog steeds af hoe ze aan 2 uur vertraging komt. Reed de NS die dag gewoon niet goed ?
Lou reed niet meer.quote:Op zondag 10 november 2013 17:58 schreef Aanstootgevend het volgende:
Reed de NS die dag gewoon niet goed ?
Daarom inderdaad. Al kan het natuurlijk zijn dat precies toen wat treinen uitvielen.quote:Op zondag 10 november 2013 17:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
man, als ze het in 6 minuten niet haalt kan ze al bijna meteen in de volgende trein stappen
De Zwarte Piet discussie ligt een beetje op zijn gat.quote:
NS moet conducteurs gewoon de mogelijkheid geven om bij hun alsnog in te checken.quote:Op zondag 10 november 2013 18:02 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom gaf de conducteur haar niet gewoon een boete dan?
Hij is ergens zeer coulant geweest haar de optie ''inschecken op het volgende station'' te geven, maar gezien haar leeftijd had hij dat beter niet kunnen doen
Dan heb je ook nooit meer last van zwartrijders.quote:Op zondag 10 november 2013 19:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
NS moet conducteurs gewoon de mogelijkheid geven om bij hun alsnog in te checken.
Dat kan je toch zo doen op hun computertje.
Nee ? Want iedereen kan dan inchecken door de computer te stelen van de conducteur ?quote:Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan heb je ook nooit meer last van zwartrijders.
Kaarten kopen kan nog steeds bij de conducteur. Tegen wat ze noemen het treintarief. In de volksmond heet dat ook wel een "boete".quote:Op zondag 10 november 2013 19:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ? Want iedereen kan dan inchecken door de computer te stelen van de conducteur ?
Wat een onzin. Je kon eerst toch ook kaartjes kopen bij de conducteur ? Dan moet het ook mogelijk zijn om bij de conducteur in te checken, wel met toestemming dus .
Het is daarnaast technisch vast mogelijk om een aantekening op het apparaat te maken dat je ingecheckt bent door een conducteur ipv een normale incheckzuil. Zodat mensen die keer op keer "vergeten" dat ze moeten inchecken "omdat hen dat nooit verteld is" ook herkenbaar zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 19:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ? Want iedereen kan dan inchecken door de computer te stelen van de conducteur ?
Wat een onzin. Je kon eerst toch ook kaartjes kopen bij de conducteur ? Dan moet het ook mogelijk zijn om bij de conducteur in te checken, wel met toestemming dus .
Maar je begrijpt in elk geval nu dat mensen alleen in noodsituaties zouden moeten kunnen inchecken bij de conducteur.quote:Op zondag 10 november 2013 19:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kaarten kopen kan nog steeds bij de conducteur. Tegen wat ze noemen het treintarief. In de volksmond heet dat ook wel een "boete".
Dus mensen die zwartrijden kunnen gewoon tegen de conducteur zeggen dat het een noodsituatie is en dan mogen ze alsnog inchecken zonder boete? Bedoel je dat?quote:Op zondag 10 november 2013 19:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt in elk geval nu dat mensen alleen in noodsituaties zouden moeten kunnen inchecken bij de conducteur.
En je zegt het zelf, ze hadden mevrouw ook die boete kunnen geven, dan had ze gewoon door kunnen reizen en achteraf aan kunnen vechten.
Verder heb ik liever dat ze overlastveroorzakers eens de trein uitzetten, zet deze conducteur maar eens in op probleemlijnen, kijken of hij nog zo stoer is.
Nee natuurlijk niet, als er een storing is van de lezers bv op een station. Niet elk station heeft 20 paaltjes staan.quote:Op zondag 10 november 2013 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus mensen die zwartrijden kunnen gewoon tegen de conducteur zeggen dat het een noodsituatie is en dan mogen ze alsnog inchecken zonder boete? Bedoel je dat?
Ik vond het maar een hoop gezeur om niets, maar als ze in de Starbucks heeft moeten zitten is het alsnog onvergefelijk.quote:Op zondag 10 november 2013 17:58 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ach, ze heeft nu een uurtje in de Starbucks gezeten ofzo. Ook een drama.
Ik vraag mij nog steeds af hoe ze aan 2 uur vertraging komt. Reed de NS die dag gewoon niet goed ?
Daarom zet je er een tellertje bij. Iemand die 5x per week een noodsituatie heeft wordt al snel een tikje ongeloofwaardig.quote:Op zondag 10 november 2013 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus mensen die zwartrijden kunnen gewoon tegen de conducteur zeggen dat het een noodsituatie is en dan mogen ze alsnog inchecken zonder boete? Bedoel je dat?
Dan zeg je toch gewoon dat die kaartlezer ineens "ongeldige kaart" aangaf? En je had geen tijd om een andere paal te zoeken.quote:Op zondag 10 november 2013 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, als er een storing is van de lezers bv op een station. Niet elk station heeft 20 paaltjes staan.
Of voor gevallen als deze.
Ik mis een mondige conducteur in de 2e-kamer.quote:Op zondag 10 november 2013 20:21 schreef Ulx het volgende:
Ik zie de discussies al ontstaan die de conducteur dan moet aangaan.
Voel je vrij om over Romeo G. te beginnen. Geenstijl doet dat alquote:Op zondag 10 november 2013 18:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Zwarte Piet discussie ligt een beetje op zijn gat.
Wie is dat nu weer?quote:Op zondag 10 november 2013 21:48 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Voel je vrij om over Romeo G. te beginnen. Geenstijl doet dat al
Als je een internationale reis maakt, dan kies je toch gewoon van te voren je eindbestemming? Als je bijvoorbeeld van Antwerpen naar Leiden wilt, dan is het nogal vreemd om een kaartje te kopen tot aan Den haag HS, daar de trein uitstappen om te inchecken en vervolgens weer de volgende trein te nemen. Koop dan gelijk een kaartje naar Leiden.quote:Op zondag 10 november 2013 13:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mensen die van een internationale reis komen en verder willen reizen ?
In Leiden wel, Utrecht niet.
Jij wel, maar toeristen niet.quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als je een internationale reis maakt, dan kies je toch gewoon van te voren je eindbestemming? Als je bijvoorbeeld van Antwerpen naar Leiden wilt, dan is het nogal vreemd om een kaartje te kopen tot aan Den haag HS, daar de trein uitstappen om te inchecken en vervolgens weer de volgende trein te nemen. Koop dan gelijk een kaartje naar Leiden.
Kan niet altijd. Als de vervoerder (Thalys, NS Hispeed, CNL, etc.) niet stopt op dat station kun je vaak geen kaartje kopen.quote:Op zondag 10 november 2013 22:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als je een internationale reis maakt, dan kies je toch gewoon van te voren je eindbestemming? Als je bijvoorbeeld van Antwerpen naar Leiden wilt, dan is het nogal vreemd om een kaartje te kopen tot aan Den haag HS, daar de trein uitstappen om te inchecken en vervolgens weer de volgende trein te nemen. Koop dan gelijk een kaartje naar Leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |