abonnement Unibet Coolblue
pi_133050580


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133050605
Ik kreeg het idee dat het vergeten was dus heb ik het gedaan. Was je er mee bezig dan sorry :@
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:39:02 #3
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133050701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kreeg het idee dat het vergeten was dus heb ik het gedaan. Was je er mee bezig dan sorry :@
Ik was netjes aan het wachten ;)

Maar goed, jullie taal is duidelijk, we gaan voor een muilkorf als de hond losloopt. Dan vraag ik nu nogmaals om een advies hoe ik mijn hond kan aanleren dit gedrag niet meer te vertonen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:39:58 #4
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133050731
Verder Thinkk-Pinkk, geen dingen zeggen die niet waar zijn:

quote:
Want je zei dat hij ook al bezig was tegen je oppas hondje. Ik vind dat geen normaal gedrag.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_133050768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik was netjes aan het wachten ;)

Maar goed, jullie taal is duidelijk, we gaan voor een muilkorf als de hond losloopt. Dan vraag ik nu nogmaals om een advies hoe ik mijn hond kan aanleren dit gedrag niet meer te vertonen?
Een gedragstherapeut. Bij je DA of hondenschool even navragen waar er een zit. Als je al 5 maanden dat gedrag aan het afstraffen bent en het helpt niet is het misschien handig als iemand met iets meer verstand van zaken dan wij/jij ervan hebben er naar kijkt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133050772
Nee dat heb ik niet gelezen.

Je moet er toch harder aan trekken om dit gedrag de kop in te drukken en dan kan best met behulp van jouw hondenschool.
pi_133050782
Ik heb wel is gehoord dat een hond nooit voor je mag lopen omdat hij zichzelf dan boven jou plaatst in de roedel (bv met uitlaten of als je een deur opent). Wat vinden jullie daar van?
pi_133050794
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:41 schreef GroningseGast het volgende:
Ik heb wel is gehoord dat een hond nooit voor je mag lopen omdat hij zichzelf dan boven jou plaatst in de roedel (bv met uitlaten of als je een deur opent). Wat vinden jullie daar van?
Klopt wel naar mijn idee.

Met dit soort honden moet je terug naar de basis van de regels.
pi_133050822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:39 schreef maniack28 het volgende:
Verder Thinkk-Pinkk, geen dingen zeggen die niet waar zijn:

[..]

Wat moet ik dan uit deze tekst halen?

"Dit doet hij door honden die voor langere periode te dichtbij zijn een snauw te geven. Dit gebeurde vandaag na +/- 45 minuten 2x, terwijl het oppashondje lekker aan het spelen was. Ik heb hem gecorrigeerd en hij kwam daarna meteen naar me toe. Ik heb hem niet beloond"
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:43:06 #10
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133050823
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Een gedragstherapeut. Bij je DA of hondenschool even navragen waar er een zit. Als je al 5 maanden dat gedrag aan het afstraffen bent en het helpt niet is het misschien handig als iemand met iets meer verstand van zaken dan wij/jij ervan hebben er naar kijkt.
Ik ben niet al 5 maanden het gedrag aan het afstraffen. 5 maanden terug durfde hij niks en was hij overal bang voor. Dit gedrag is nieuw sinds +/- 1 maand en vind alleen plaats in de specifieke situatie waarin je voor langere periode op een bepaalde plek blijven zitten. Dit gebeurd ongeveer eens in de twee weken, want de rest van de keren dat ik het bos in ga loop ik met hem hard.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:44:43 #11
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133050878
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:41 schreef GroningseGast het volgende:
Ik heb wel is gehoord dat een hond nooit voor je mag lopen omdat hij zichzelf dan boven jou plaatst in de roedel (bv met uitlaten of als je een deur opent). Wat vinden jullie daar van?
Daar ben ik het helemaal eens en dat mag mijn hond ook niet. Hij gaat als laatste door de deur naar binnen, als laatste naar buiten. Hij loopt zowel aan de lijn als los achter me. Gaat alleen op mijn commando in de auto, alleen op mijn commando naar de overkant van de straat. Jij bent ten alle tijden leidend in wat je je van je hond verwacht. Niet je hond!

Als je hond naar je toe komt om te knuffelen dan stuur je hem weg en geef je hem gewoon 5 minuten later aandacht. Dan komt het knuffelen op jouw initiatief en niet op zijn initiatief.

snap je nu dat ik zo baal dat mijn hond vandaag een bijtplek heeft achtergelaten? Meer dan de helft van de mensen met een hond is helemaal niet zo consequent in leiding geven..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:45:30 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133050904
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat moet ik dan uit deze tekst halen?

"Dit doet hij door honden die voor langere periode te dichtbij zijn een snauw te geven. Dit gebeurde vandaag na +/- 45 minuten 2x, terwijl het oppashondje lekker aan het spelen was. Ik heb hem gecorrigeerd en hij kwam daarna meteen naar me toe. Ik heb hem niet beloond"
Dat hij 2x een andere hond wegjaagde die te dichtbij kwam. Daarna heb ik hem aan de lijn gedaan, omdat ik vond dat zijn gedrag op dat moment onacceptabel was. Excuus als het niet duidelijk was.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_133050995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat hij 2x een andere hond wegjaagde die te dichtbij kwam. Daarna heb ik hem aan de lijn gedaan, omdat ik vond dat zijn gedrag op dat moment onacceptabel was. Excuus als het niet duidelijk was.
Ik dacht dat hij het oppashondje een snauw gaf vandaar mijn opmerking.

Maargoed je oppashondje of een andere hond beide is niet goed natuurlijk en je hebt goed gehandeld.

Lastig hoor zo'n hond. Ik hoop dat je het eruit gaat krijgen.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:51:05 #14
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133051113
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij het oppashondje een snauw gaf vandaar mijn opmerking.

Maargoed je oppashondje of een andere hond beide is niet goed natuurlijk en je hebt goed gehandeld.

Lastig hoor zo'n hond. Ik hoop dat je het eruit gaat krijgen.
Dank, dat hoop ik ook. Ik snap jullie felle reacties wel hoor, maar ik hoopte dat er ook wat begrip zou zijn. Wij doen er samen alles aan om deze hond een fijn huisje te geven, om hem op te voeden op de juiste manier, door consequent te zijn in ons handelen. Heel veel lezen, iedere week langs de hondenschool en beetje bij beetje komen we verder. Dit had ik echter niet zien aankomen, daarom baal ik er zo van!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_133051618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:51 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dank, dat hoop ik ook. Ik snap jullie felle reacties wel hoor, maar ik hoopte dat er ook wat begrip zou zijn. Wij doen er samen alles aan om deze hond een fijn huisje te geven, om hem op te voeden op de juiste manier, door consequent te zijn in ons handelen. Heel veel lezen, iedere week langs de hondenschool en beetje bij beetje komen we verder. Dit had ik echter niet zien aankomen, daarom baal ik er zo van!
Ja daarom gaf ik al een gedragstherapeut aan. Die zien vaak meer dan wij of gewoon iemand van de hondenschool :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133051815
Alleen wel heel veel wildgroei met de gedragstherapeuten, doe eerst goed onderzoek.
Ook naar de werkwijze.
pi_133052240
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:12 schreef No.name.for.me het volgende:
Alleen wel heel veel wildgroei met de gedragstherapeuten, doe eerst goed onderzoek.
Ook naar de werkwijze.
Ja had er eerder ook al bijgezet dat hij dat het beste via de DA of hondenschool kan doen. Die kunnen meestal het kaf wel van het koren scheiden.

Maar denk dat dat berichtje ergens tussen verdwaald is haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133052459
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja had er eerder ook al bijgezet dat hij dat het beste via de DA of hondenschool kan doen. Die kunnen meestal het kaf wel van het koren scheiden.

Maar denk dat dat berichtje ergens tussen verdwaald is haha.
Dat heb ik inderdaad wel ergens gelezen ;)

Zelf heb ik ook veel bekeken op internet en de filmpjes, maar kwam toch wel handelingen tegen die bij mijn hond avarechts zouden werken. Dit gedrag moet je namelijk niet te licht nemen, het ontwikkeld zich langzaam steeds verder. Kennelijk is er wel een reden om te snauwen of bijten. Wat inhoudt dat de baas de baas niet is! Ook al denken we dat we het zijn. :+
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:37:32 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133052517
Mijn honden moeten van mij allemaal VOOR mij door deuren lopen en liefst ook voor me lopen buiten. Ik heb graat overzicht. Maar bij mijn roedel dan ook geen dominantie issues.
Ik ben duidelijk de baas :7 ~O>
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:44:36 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133052700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:35 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad wel ergens gelezen ;)

Zelf heb ik ook veel bekeken op internet en de filmpjes, maar kwam toch wel handelingen tegen die bij mijn hond avarechts zouden werken. Dit gedrag moet je namelijk niet te licht nemen, het ontwikkeld zich langzaam steeds verder. Kennelijk is er wel een reden om te snauwen of bijten. Wat inhoudt dat de baas de baas niet is! Ook al denken we dat we het zijn. :+
Nou dat zeker.
Zoiets overkomt je 1 keer en dan ga je echt alles doen om het te voorkomen.
En dus niet denken ach dat is de natuur of zo.
Maar goed het lijkt me eigenlijk heel makkelijk want als ie het echt alleen in die ene specifieke situatie doet ga je of niet meer stilstaan op een plek of hou je die hond meteen vast en kort als je het wel doet ( ik kan me voorstellen dat je mensen tegenkomt en dat je wil praten of dat de andere hond aan het spelen is met andere honden ). Dan pak je de hond meteen uit die situatie door hem vast te doen, heel kort naast je te houden en hem onmiddelijk heel duidelijk te corrigeren mocht ie weer beginnen met snauwen - happen.
En als de hond onbetrouwbaar blijft ( bij mij zou dat al zijn als ie twee keer een andere hond zou pakken, no matter welke excusen je kan bedenken daarvoor ) dan zou ik er een muilkorf om doen totdat het probleem opgelost is.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_133052919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou dat zeker.
Zoiets overkomt je 1 keer en dan ga je echt alles doen om het te voorkomen.
En dus niet denken ach dat is de natuur of zo.
Maar goed het lijkt me eigenlijk heel makkelijk want als ie het echt alleen in die ene specifieke situatie doet ga je of niet meer stilstaan op een plek of hou je die hond meteen vast en kort als je het wel doet ( ik kan me voorstellen dat je mensen tegenkomt en dat je wil praten of dat de andere hond aan het spelen is met andere honden ). Dan pak je de hond meteen uit die situatie door hem vast te doen, heel kort naast je te houden en hem onmiddelijk heel duidelijk te corrigeren mocht ie weer beginnen met snauwen - happen.
En als de hond onbetrouwbaar blijft ( bij mij zou dat al zijn als ie twee keer een andere hond zou pakken, no matter welke excusen je kan bedenken daarvoor ) dan zou ik er een muilkorf om doen totdat het probleem opgelost is.
Mee eens.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:35:34 #22
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133057325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou dat zeker.
Zoiets overkomt je 1 keer en dan ga je echt alles doen om het te voorkomen.
En dus niet denken ach dat is de natuur of zo.
Maar goed het lijkt me eigenlijk heel makkelijk want als ie het echt alleen in die ene specifieke situatie doet ga je of niet meer stilstaan op een plek of hou je die hond meteen vast en kort als je het wel doet ( ik kan me voorstellen dat je mensen tegenkomt en dat je wil praten of dat de andere hond aan het spelen is met andere honden ). Dan pak je de hond meteen uit die situatie door hem vast te doen, heel kort naast je te houden en hem onmiddelijk heel duidelijk te corrigeren mocht ie weer beginnen met snauwen - happen.
En als de hond onbetrouwbaar blijft ( bij mij zou dat al zijn als ie twee keer een andere hond zou pakken, no matter welke excusen je kan bedenken daarvoor ) dan zou ik er een muilkorf om doen totdat het probleem opgelost is.
Sterkste antwoord wat ik vandaag gehad heb! :) Thanks voor de tip!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_133060867
Ik lees alleen tegenstrijdige berichten, je schrijft dat je ten alle tijde leidend bent richting de hond. Dat jij de leider bent.
Maar dat je hond op de vlakte de roedel bewaakt/beschermd.
Als jij leidend bent dan hoeft jouw hond niet de boel af te snauwen en bijten.

Ten eerste moet je herkennen en erkennen dat jij geen roedelleider bent in deze. Vanaf daar kan je naar een oplossing werken. Doe je dit niet en blijft je bij je standpunt dat jij de baas bent dan kan je dit gedrag zelfs verergeren. Mijn advies is dan ook zoek echt goede hulp hierbij, ga niet aanmodderen. Je komt tegenwoordig niet meer weg met een bijtincident, vergeet dat niet. Een muilkorf om en dan toch los laten lopen voorkomt het probleem niet, alleen dat de hond geen schade kan aanrichten, proberen te bijten zal het wel. Je kan zelf al beginnen met de tips die Oh-Oh gaf, dat begint zodra jij de deur uitstapt en niet pas als je op de vlakte bent.
Lees ook rustig je eigen berichten terug, ik las een paar zorgelijke reacties van je en mijn mening is dat die reacties niet kunnen als je een snauwende /bijt hond hebt.(heel kort door de bocht, want ik geloof niet dat het een monster is, alleen goed bij geschaaft moet worden) Ik hoop ook dat je dit opvat als een positieve reactie en niet als kritiek. ;)
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:05:18 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133062491
De muilkorf is een hulpmiddel, geen oplossing he. Ik kan me voorstellen dat je je hond graag los wil laten rennen, maar zolang het vertrouwen er niet is kan het goed helpen denk ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:12:00 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_133062864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:39 schreef No.name.for.me het volgende:
Ik lees alleen tegenstrijdige berichten, je schrijft dat je ten alle tijde leidend bent richting de hond. Dat jij de leider bent.
Maar dat je hond op de vlakte de roedel bewaakt/beschermd.
Als jij leidend bent dan hoeft jouw hond niet de boel af te snauwen en bijten.

Ten eerste moet je herkennen en erkennen dat jij geen roedelleider bent in deze. Vanaf daar kan je naar een oplossing werken. Doe je dit niet en blijft je bij je standpunt dat jij de baas bent dan kan je dit gedrag zelfs verergeren. Mijn advies is dan ook zoek echt goede hulp hierbij, ga niet aanmodderen. Je komt tegenwoordig niet meer weg met een bijtincident, vergeet dat niet. Een muilkorf om en dan toch los laten lopen voorkomt het probleem niet, alleen dat de hond geen schade kan aanrichten, proberen te bijten zal het wel. Je kan zelf al beginnen met de tips die Oh-Oh gaf, dat begint zodra jij de deur uitstapt en niet pas als je op de vlakte bent.
Lees ook rustig je eigen berichten terug, ik las een paar zorgelijke reacties van je en mijn mening is dat die reacties niet kunnen als je een snauwende /bijt hond hebt.(heel kort door de bocht, want ik geloof niet dat het een monster is, alleen goed bij geschaaft moet worden) Ik hoop ook dat je dit opvat als een positieve reactie en niet als kritiek. ;)
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Vind het alleen apart dat jullie zo fel reageren, terwijl ik, iemand die 3x in zijn leven is gebeten door een klotehond, dat niet doet. Dat zal ook deels wel komen omdat het over mijn eigen kindje gaat.

Verder: ja, hij probeert op de vlakte sinds kort zijn roedel te beschermen. Dat is nieuw, want dat deed hij eerst niet. Dit zal ongetwijfeld iets te maken hebben met toegenomen zelfvertrouwen van de hond, iets wat hij 5 maanden terug niet had. Dit is ook precies de reden dat we bij de hondenschool lopen, je komt immers altijd wat nieuws tegen. Mensen die al 30 jaar met honden trainen hebben daarnaast ook meer kennnis dan wij.

Ook waren mijn reacties misschien wat kort door de bocht, hoewel ik nog steeds van mening ben dat het normaal is dat 2 honden de rangorde bepalen en dat dat soms gepaard kan gaan met een hap of een klap.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')