Een vriend van mij loopt non stop in kleding van Stone Island, Blauer, Canada Goose jas, dure broeken, etc..
Nu vind ik de prijzen van die kleding ronduit belachelijk, bij Stone Island betaal je al gauw 200+ euro voor een trui en al gauw boven de 300 euro voor een vest. Een Canada Goose jas kost ruim 600 euro, en half Nederland loopt er inmiddels mee (al dan niet nep)..
Zelf heb ik ooit een artikel van Stone Island gekocht, en hoewel ik de prijs belachelijk hoog vind, is het wel echt spul van kwaliteit. Daarbij zit het echt vele malen beter dan kleding van de sting of H&M.
Heb al geregeld in de winkel gestaan om een nieuw item van het merk te kopen, maar telkens als ik het sta te passen dan denk ik

wat ben ik nu aan het doen? Dan loop ik straks met een vest van 350 euro over straat, terwijl ik een student ben die nog niets heeft bereikt... En leg ik het weer terug, en loop ik de winkel uit om vervolgens wat meer down to earth kleding te halen bij gangbare zaken van normale merken...
Ik vind het dus wel mooi, en ik moet zeggen dat ik die vriend die dure kleding draagt er toch ook echt verzorgder bij vind lopen dan vrienden die H&M kleding dragen. Het lijkt gewoon beter te zitten, en het is zichtbaar van mooiere kwaliteit.. Maar of dat het prijsverschil waard is?
Hoe denken jullie daarover? Geven jullie geld uit aan zulke merken of niet? En zo ja/nee waarom?