Goddank, gezodn verstand prevaleert nog steeds.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef borisz het volgende:
Bestuursrechter sluit zich aan bij Van der Laan. Gewoon zwarte pieten bij de intocht in Amsterdam.
Nee. Dan is het niet ok. Alleen haal ik dan gewoon mijn schouders op over Kwakoe.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
en als zwarte piet mag blijven is het ineens wel ok???
de twee hebben geen bal met elkaar te maken
En terecht!quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef borisz het volgende:
Bestuursrechter sluit zich aan bij Van der Laan. Gewoon zwarte pieten bij de intocht in Amsterdam.
Gelukkig. Gezond verstand.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef borisz het volgende:
quote:Tijdens de Sinterklaasintocht in Amsterdam zal de aanwezigheid van Zwarte Piet dit jaar toegestaan blijven.
Die uitspraak doet de voorzieningsrechter vrijdagmiddag in Amsterdam.
De aanwezigheid van Zwarte Piet zal de openbare orde niet in het geding brengen en daarom blijft de vergunning voor de huidige intocht staan.
Burgemeester Eberhard van der Laan liet eerder al weten dat hij niet van plan was de vergunning voor de intocht op 17 november in te trekken, waarop enkele bezwaarmakers naar de rechter stapten.
Volgens een jurist van de gemeente kan de burgemeester een evenement verbieden als het in strijd is met de openbare orde. Die is hier volgens hem niet in het geding.
De tegenstanders zijn echter van mening dat het racistische element van Zwarte Piet al genoeg moet zijn om ervan af te zien.
Uiterlijk
Donderdag werd al bekend dat het uiterlijk van de Amsterdamse pieten zou worden aangepast. Zo zouden ze geen goudkleurige oorringen meer dragen, ze zouden een andere kleur lippenstift mogen dragen en in haardracht zou gevarieerd worden. De jurist van de gemeente zei vrijdag dat dit ''uitdrukkelijk een start'' is.
Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.
Volgens de voorzitter van de Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam verheugen honderdduizenden zich op het feest. ''Van wie het overoverovergrote deel niet racistisch is.''
Hij benadrukte dat de dialoog moet worden voortgezet, maar ook dat het niet alleen een traditie is van Amsterdam, maar van het hele land
Nu nog zien of ze de uitspraak gaan respecteren...quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Goddank, gezodn verstand prevaleert nog steeds.
Hopelijk kan het volgend jaar wél normaal.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Danny het volgende:
(alleen wel jammer dat er toch al gecapituleerd is en Pieten dit jaar lippen in allerlei kleurtjes hebben en haar in verschillende stijlen. Hanenkam-Piet. Kale-Piet. Matjespiet. Flikker toch op
quote:Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.
Dat is alleen in dat gekke Amsterdam joh en die haardrachten waren er al jarenquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Danny het volgende:
(alleen wel jammer dat er toch al gecapituleerd is en Pieten dit jaar lippen in allerlei kleurtjes hebben en haar in verschillende stijlen. Hanenkam-Piet. Kale-Piet. Matjespiet. Flikker toch op
Gewoon de racistische rechter wraken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nu nog zien of ze de uitspraak gaan respecteren...
dus het heeft er niets mee te maken?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Dan is het niet ok. Alleen haal ik dan gewoon mijn schouders op over Kwakoe.
Jij bent een heuse traditionalistquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Danny het volgende:
Ja en het liefst met zo'n heel erg overdreven dom Surinaams accent praten...quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent een heuse traditionalist
Piet moet op een neger met grote lippen en kroeshaar lijken?
Ja dat zei ik net, wat is je 06? Gaan we het vieren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:21 schreef Lavenderr het volgende:
Dit 'argument' is toch om te janken?
'Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.'
Neem je verlies Bluesdude. Volgend jaar mag je dit grote probleem weer aankaarten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent een heuse traditionalist
Piet moet op een neger met grote lippen en kroeshaar lijken?
Tja de genuanceerde massa schreeuwt niet hé. En helaas krijgt de blatende massa het meest gedaan want als iemand een genuanceerd verhaal ophangt dan is het saai en gaat men liever naar de Quinsies en Wilders van de samenleving luisteren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Forget dat zwartwitschema van "twee kampen".
Dat is mensen in een hokje stoppen.
Er is een grote diversiteit aan meningen Vele mengkleuren .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |