Had het al gelezen jaquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:32 schreef Trusten het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)beperking-fysio.html
Ik bedoelde dat een zorgverzekeraar geen lagere tarieven kan afdwingen door slechts een aantal goedkoop werkende huisartsen te contracteren, want er gelden standaardtarieven. Het kan wel zijn dat er in de contracten iets staat opgenomen over het doorverwijsbeleid van huisartsen. Daarmee valt uiteraard wel geld te besparen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is heel simpel, bij niet gecontracteerde zorg krijg je bij Menzis maar 50% terug. Dus nee, het is niet nodig. Maar dan heb je zelf een probleem.
Edit: Sorry, 60%:
van de Menzis site:
[..]
Ze dwingen via deze constructie toch gewoon een tariefverlaging van 40% af? Als ze geen enkele huisarts zouden contracteren dan zou je nog maar 60% terugkrijgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat een zorgverzekeraar geen lagere tarieven kan afdwingen door slechts een aantal goedkoop werkende huisartsen te contracteren, want er gelden standaardtarieven. Het kan wel zijn dat er in de contracten iets staat opgenomen over het doorverwijsbeleid van huisartsen. Daarmee valt uiteraard wel geld te besparen.
Menzis dwingt een eigen bijdrage af van de zorgvragers op deze manier en dat bespaart Menzis geld. De tarieven die de huisarts hanteert voor zijn/haar werk niet lager.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ze dwingen via deze constructie toch gewoon een tariefverlaging van 40% af? Als ze geen enkele huisarts zouden contracteren dan zou je nog maar 60% terugkrijgen.
Voor mij om diverse redenen een no-go dat Menzin. Zoals gezegd ben ik geen voorstander van Mediq, maar ik ben nog een veel grotere tegenstander van medicijnen bestellen op internet. En het klein aantal contracten is ook zorgwekkend, al moet daarbij gezegd worden dat het nog kan komen. Op 19 november moeten ze de contracten allemaal rond hebben, pas dan heb je een definitief overzicht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
ners in mijn regio door Menzis zijn gecontracteerd, dan ben ik trouwens niet verbaasd dat ze een lage premie kunnen hanteren. Voor bijn
Nog lang niet alle premies zijn bekend. Verzekeraars hebben daarvoor nog tot 19 november de tijd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:30 schreef ndss het volgende:
Wat is nu de goedkoopste zorgverzekeraar? Ik heb gehoord dat alle prijzen bekend zijn sinds vandaag via RTL Nieuws. Maar als ik dan op een vergelijker voor 2014 kijk (link) dan zie ik nog veel prijzen op onbekend staan.
Dus niet eerst je eigen risico, en daarna die fysiotherapie?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Fysio zit pas in de basisverzekering vanaf de 21e keer. Vanaf dan gaat ook je eigen risico tellen. In de aanvullende verzekeringen kan je je over het algemeen verzekeren voor 4 tot 18 bezoeken. Die gaan dan natuurlijk niet van je ER.
Opzich is het heel eenvoudig, ER geldt voor de basisverzekering (muv huisarts, kraamzorg en nog paar dingen). Aanvullend heb je geen ER.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dus niet eerst je eigen risico, en daarna die fysiotherapie?
Duidelijk!
Simpel, kado betekend geen korting en je bind je voor 2 jaar. Altijd fijn als ze volgend jaar de premie 30 euro per maand ophogenquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:38 schreef Renesite het volgende:
https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp
Zoekkkk het addertje!
Ja voor 30 euro per maandquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er eigenlijk een zorgaanbieder waarbij je de eigen risico kan afkopen?
12*30=360 euro, en het eigen risico is...quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
oke
Dacht als het 10/20 euro is dan wil ik het wel doen want gebruik toch ieder jaar mijn eigen risico maar 30 euro
Ja dat weet ik wel, maar geen voordeel dus als ik het afkoopquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
12*30=360 euro, en het eigen risico is...
Anders deed iedereen dat wel die zeker wist dat 'ie het ging gebruiken..quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar geen voordeel dus als ik het afkoop
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:41 schreef Ludacriss het volgende:
¤ 58,92 bij zilverenkruis studenten collectief en een eigen risico van 860 euro. Prima prijs!
Oh ja, moest even zoeken naar het studenten collectief. Lekker heur.quote:
Kan ik me daarvoor nog aanvullend verzekeren?quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het consult bij de huisarts valt inderdaad niet onder het eigen risico, maar de door de huisarts voorgeschreven medicijnen (in bepaalde gevallen, bijvoorbeeld i.v.m. een eigen bijdrage) en/of (bloed e.a.)-onderzoeken dus wèl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |