¤66,50/mnd (¤774 bij jaarbetaling). Het is wel een verzekering waarbij volgens de website geen aanvullende verzekering bij afgesloten kan worden. De site van Menzis is echter een beetje krakkemikkig, dus de premieberekening werkt niet altijd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 06:34 schreef Ambrosius het volgende:
Menzis gaat naar 66 hoor ik net op radio.
Je kunt wel een aanvullende verzekering nemen, maar alleen "BudgetBewust" ofzo. Het punt met zowel de Budget BV als de Budget AV is dat je voor bepaalde behandelingen alleen een volledige vergoeding krijgt mits de zorgaanbieder het Menzis TopZorg label heeft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:53 schreef freako het volgende:
[..]
¤66,50/mnd (¤774 bij jaarbetaling). Het is wel een verzekering waarbij volgens de website geen aanvullende verzekering bij afgesloten kan worden. De site van Menzis is echter een beetje krakkemikkig, dus de premieberekening werkt niet altijd.
Ja, ik zie het nu staan op de homepage, dus dat zal wel kloppen. Bij de premieberekening staat er dan weer:quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:59 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Je kunt wel een aanvullende verzekering nemen, maar alleen "BudgetBewust" ofzo. Het punt met zowel de Budget BV als de Budget AV is dat je voor bepaalde behandelingen alleen een volledige vergoeding krijgt mits de zorgaanbieder het Menzis TopZorg label heeft.
quote:Met een aanvullende verzekering heeft u extra dekking voor bijvoorbeeld brillen en contactlenzen of fysiotherapie. De BudgetBasis verzekering is onze voordeligste basisverzekering. Het is echter niet mogelijk om hierbij een aanvullende verzekering te kiezen. Wilt u toch een aanvullende verzekering?
Reuma behandelingen vallen volgens mij gewoon volledig in het basispakket. Je moet alleen kijken of je behandelaar/arts/ziekenhuis een contract heeft met je verzekeraar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:42 schreef lipjes het volgende:
Ondertussen al her en der aan het zoeken geweest, maar kom er maar niet uit wat ik nu het beste kan nemen met reuma
Fysio heb ik op het moment wel, plus daarbij nog sporten met ondersteuning van een fysiotherapeut.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:46 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Reuma behandelingen vallen volgens mij gewoon volledig in het basispakket. Je moet alleen kijken of je behandelaar/arts/ziekenhuis een contract heeft met je verzekeraar.
Alleen als je fysiotherapie nodig denkt te hebben moet je goed gaan vergelijken tussen verzekeraars.
http://www.nu.nl/binnenla(...)beperking-fysio.htmlquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:42 schreef lipjes het volgende:
Ondertussen al her en der aan het zoeken geweest, maar kom er maar niet uit wat ik nu het beste kan nemen met reuma
Ik heb dit "slim" opgelost in mijn ogen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:08 schreef rene90 het volgende:
Als je geen 'vrije zorgkeuze' hebt, heb je dan ook kans dat je niet naar je eigen huisarts mag? Of is het dan zo dat wanneer je bepaalde onderzoeken moet je naar een bepaald ziekenhuis hiervoor moet?
Fysio zit pas in de basisverzekering vanaf de 21e keer. Vanaf dan gaat ook je eigen risico tellen. In de aanvullende verzekeringen kan je je over het algemeen verzekeren voor 4 tot 18 bezoeken. Die gaan dan natuurlijk niet van je ER.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:28 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm,
Als je nou een verzekering hebt die 4x fysiotherapie vergoed, maar je hebt nog eigen risico, gaat t dan eerst van je eigen risico af, of vergoeden ze eerst die 4x?
Zijn er verzekeraars die geen contract hebben met je huisarts of apotheek?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb dit "slim" opgelost in mijn ogen.
Ik heb een Excel sheet gemaakt waarin ik per verzekeraar afvink of ze een contract hebben met:
1. Mijn huisarts
2. Mijn apotheek
3. Mijn ziekenhuis
4. Mijn fysio
Menzis bijvoorbeeld niet, daar MOET je naar Mediq. Die hebben we niet in mijn woonplaats en buiten dat, mijn vrouw werkt bij een Boots Apotheek. Dus ik wil daar mijn medicijnen vandaan hebbenquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:40 schreef freako het volgende:
[..]
Zijn er verzekeraars die geen contract hebben met je huisarts of apotheek?
Voor huisartsenzorg gelden toch vaste tarieven? Dan is er toch ook geen contract nodig?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Menzis bijvoorbeeld niet, daar MOET je naar Mediq. Die hebben we niet in mijn woonplaats en buiten dat, mijn vrouw werkt bij een Boots Apotheek. Dus ik wil daar mijn medicijnen vandaan hebben
Huisarts is meestal wel geregeld.
Het is heel simpel, bij niet gecontracteerde zorg krijg je bij Menzis maar 50% terug. Dus nee, het is niet nodig. Maar dan heb je zelf een probleem.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Voor huisartsenzorg gelden toch vaste tarieven? Dan is er toch ook geen contract nodig?
quote:Basisverzekering:
Gecontracteerd: 100%, inclusief laboratoriumkosten
Niet-gecontracteerd: conform gecontracteerde zorg, gemaximeerd tot 60% van geldende tarieven
Bron: http://www.menzis.nl/web/(...)57-983F-4E188619E0EEquote:oor huisartsenzorg gaat u naar de huisarts. In de avond, nacht, of in het weekend kunt u voor huisartsenzorg bij acute, spoedeisende problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag naar de huisartsenpost of naar de dienstdoende huisarts.
Huisartsenzorg kan ook worden verleend door een hulpverlener die onder de medische verantwoordelijkheid van een huisarts werkt. Bijvoorbeeld een doktersassistente, nurse practitioner, praktijkondersteuner of door een zorgaanbieder waarmee Menzis afspraken heeft gemaakt over huisartsenzorg en een overeenkomst heeft gesloten.
In de Zorgvinder vindt u een overzicht van de zorgaanbieders die met Menzis een overeenkomst hebben gesloten. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst met Menzis heeft gesloten, krijgt u de kosten vergoed tot een maximumbedrag per behandeling. Als er een Nederlands wettelijk tarief geldt, krijgt u 60% van dat tarief vergoed. Als er geen Nederlands wettelijk tarief geldt, krijgt u een vergoeding van 60% van het tarief dat Menzis gemiddeld voor die behandeling heeft gecontracteerd.
Had het al gelezen jaquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:32 schreef Trusten het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)beperking-fysio.html
Ik bedoelde dat een zorgverzekeraar geen lagere tarieven kan afdwingen door slechts een aantal goedkoop werkende huisartsen te contracteren, want er gelden standaardtarieven. Het kan wel zijn dat er in de contracten iets staat opgenomen over het doorverwijsbeleid van huisartsen. Daarmee valt uiteraard wel geld te besparen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is heel simpel, bij niet gecontracteerde zorg krijg je bij Menzis maar 50% terug. Dus nee, het is niet nodig. Maar dan heb je zelf een probleem.
Edit: Sorry, 60%:
van de Menzis site:
[..]
Ze dwingen via deze constructie toch gewoon een tariefverlaging van 40% af? Als ze geen enkele huisarts zouden contracteren dan zou je nog maar 60% terugkrijgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat een zorgverzekeraar geen lagere tarieven kan afdwingen door slechts een aantal goedkoop werkende huisartsen te contracteren, want er gelden standaardtarieven. Het kan wel zijn dat er in de contracten iets staat opgenomen over het doorverwijsbeleid van huisartsen. Daarmee valt uiteraard wel geld te besparen.
Menzis dwingt een eigen bijdrage af van de zorgvragers op deze manier en dat bespaart Menzis geld. De tarieven die de huisarts hanteert voor zijn/haar werk niet lager.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ze dwingen via deze constructie toch gewoon een tariefverlaging van 40% af? Als ze geen enkele huisarts zouden contracteren dan zou je nog maar 60% terugkrijgen.
Voor mij om diverse redenen een no-go dat Menzin. Zoals gezegd ben ik geen voorstander van Mediq, maar ik ben nog een veel grotere tegenstander van medicijnen bestellen op internet. En het klein aantal contracten is ook zorgwekkend, al moet daarbij gezegd worden dat het nog kan komen. Op 19 november moeten ze de contracten allemaal rond hebben, pas dan heb je een definitief overzicht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:13 schreef lyolyrc het volgende:
ners in mijn regio door Menzis zijn gecontracteerd, dan ben ik trouwens niet verbaasd dat ze een lage premie kunnen hanteren. Voor bijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |