Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd naar Promovendum, of hun vrije keuze in zorgverleners gehandhaafd blijft in 2014. Vandaag een bevestigend mailtje terug gehad.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:47 schreef Mallet het volgende:
Morgen wordt de premie van Besured / Promovendum / National Academic bekend gemaakt. Ben benieuwd.
Correcte tandarts, geeft in ieder geval de informatie waar je je beslissing op kunt baseren voor het komende jaar om je al dan niet bij te verzekeren. "Zó 'heurt' het", inderdaad.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:21 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Inderdaad. Bij mij valt de beslissing de andere kant op: wel verzekeren dus. Mijn tandarts kon in een oogopslag zien wat ik de afgelopen jaren heb moeten betalen, en omdat daar af en toe een kroon tussen zat, raadde hij mij aan de tandartskosten wél te verzekeren. Ik stap komend jaar over naar een ¤ 500 dekking tandartskosten. Dat was ¤ 5 per maand duurder dan de ¤ 250 dekking.
Ook geen korting bij een jaarbetaling.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:52 schreef Black-Death het volgende:
Premie van Besured is bekend. 81,25 EUR, geen verhoogd ER mogelijk, vrijze zorgkeuze.
Jammer dat ER verhogen niet mogelijk is. Ga nu denk ik toch weg bij Besured.
Klopt. Kan dat bij Promovendum eigenlijk wel?quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:57 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ook geen korting bij een jaarbetaling.
Er staat bij veel websites dat ze het nog kunnen aanpassen de zorgverleners.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:59 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Klopt. Kan dat bij Promovendum eigenlijk wel?
Want die is met max eigen risico 66,90 EUR
Wel weer jammer btw dat Promovendum geen vrije zorgkeuze heeft (althans niet alles wordt vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners.)
Ik vind bijvoorbeeld mijn tandarts bij geen enkele zorgzoeker.
Plus een korting als je voor een volledig jaar betaald.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:22 schreef rene90 het volgende:
[..]
Er staat bij veel websites dat ze het nog kunnen aanpassen de zorgverleners.
Anders misschien PNO een optie? Vrij zorgkeuze en met hoogste ER 774,53 per jaar. Tandarts kost 10.50 per maand voor 100% 250 euro vergoed.
Wij ook!quote:Op maandag 11 november 2013 19:22 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ja, maar baal er gewoon meer van dat mijn gezondheid een hoop geld kost
Mij werd laatst verteld dat de kosten tussen de 200-250 voor één kies liggen. Wel door een ziekenhuis zelf, maar aangezien ik de rekening nog niet binnen heb weet ik niet of het ook klopt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:18 schreef Bucketlist het volgende:
Ik verwacht volgend jaar geen zorg nodig te hebben, behalve 1x kaakchirurg voor 1 verstandskies. Moet nog uitzoeken wat dat precies kost (kan de NzA-tarieven 2014 niet vinden/geen wijs uit worden). Dat zal +- 400 euro aan kosten zijn dus dat zit maar iets boven de 360 eigen risico die je toch al hebt.
ik heb eind 2012 bij de kaakchirurg 3 verstandskiezen laten trekken (1 complexe, 2 simpele extracties). kreeg (vorige weekquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:16 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Mij werd laatst verteld dat de kosten tussen de 200-250 voor één kies liggen. Wel door een ziekenhuis zelf, maar aangezien ik de rekening nog niet binnen heb weet ik niet of het ook klopt.
Wordt nog lastig om een goede zorgverzekering te kiezen. Ik heb dit jaar (want verstandskiezen) toevallig kosten van de kaakchirurg, maar dat is toch hopelijk over volgend jaar... (ik heb er dan ook geen meer over) PNO ziet er goed uit, dat wel.
Eigenlijk is dat helemaal nix dat dat kan, al snap ik dat je het doet.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:07 schreef kahlie het volgende:
[..]
Top verzekering via FBTO gedaan, kroon in Januari erop laten zetten en in Feb. weer uitgezet.
Vorig jaar in ieder geval niet, zal ze voor het komende jaar wel eventjes hierover bellen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:59 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Klopt. Kan dat bij Promovendum eigenlijk wel?
Ik heb zojuist een mail in de bus gehad dat er dus wèl vrije zorgkeuze is. Dat je bij niet-gecontracteerde zorgverleners moet bijbetalen is bij iedere zorgverzekering zo, toch?quote:Wel weer jammer btw dat Promovendum geen vrije zorgkeuze heeft (althans niet alles wordt vergoed bij niet-gecontracteerde zorgverleners.)
Vraag het hem zelf?quote:Ik vind bijvoorbeeld mijn tandarts bij geen enkele zorgzoeker.
en de andere:quote:Promovendum heeft met ¤66,90 voor het vierde jaar op rij de voordeligste zorgverzekering van Nederland
Duidelijk, much?quote:Promovendum heeft met ¤75,90 voor het vierde jaar op rij de voordeligste zorgverzekering van Nederland
Promovendum heeft in haar Excellentpakket orthodontie vanaf 18 jaar zitten. Maximaal 1135 euro, met een premie van 50 euro per maand.(de aanvullende dekking, uiteraard)quote:
Huh hoe kan dit dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Zojuist inderdaad per post Promovendumpasjes gekregen. Twee brieven...
[..]
en de andere:
[..]
Duidelijk, much?
. (Bron: defriesland.nl).quote:Voor tandheelkundige zorg (mondzorg), met uitzondering van de kaakchirurg, en voor huisartsenzorg geldt voor niet-gecontracteerde zorgverleners een volledige vergoeding van de geldende tarieven in Nederland.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
en de andere:
[..]
Duidelijk, much?
Ik heb in 2013 Besured, heb geen addertjes onder het gras gezien. Ben erg tevreden, ook snel qua declaraties, maar volgend jaar stap ik over omdat andere toch net iets goedkoper zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gcjoel het volgende:
Bij Besured kan je toch ook gewoon verzekeren als je geen student bent?
Komt voor mij namelijk wel goedkoop uit met aanvullend en tandarts!
Zitten er daar nog addertjes waar ik op moet letten?
de ene is de normale verzekering,quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
en de andere:
[..]
Duidelijk, much?
En wat verklaart het verschil in prijs dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:15 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
de ene is de normale verzekering,
de andere de studentenverzekering.
Nope. Er zit gewoon, zoals KK meldde, verschil in het eigen risico.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:15 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
de ene is de normale verzekering,
de andere de studentenverzekering.
Maar het prijsverschil is nog geen tientje. Dus het verschil in vrijwillig ER zal niet de maximale 500 EUR zijn. Beetje vreemd vind ik dat dan, om zo te promotenquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nope. Er zit gewoon, zoals KK meldde, verschil in het eigen risico.
klopt, haal twee verzekeringen door elkaarquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nope. Er zit gewoon, zoals KK meldde, verschil in het eigen risico.
Nee, per 100 euro scheelt het 3 euro aan premiequote:Op vrijdag 15 november 2013 14:17 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar het prijsverschil is nog geen tientje. Dus het verschil in vrijwillig ER zal niet de maximale 500 EUR zijn. Beetje vreemd vind ik dat dan, om zo te promoten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |