Nee alleen een paar uit de oude platencollectie van mijn ouders. Verder zal ik helemaal from scratch moeten beginnen. Dus dat wordt de komende tijd platenzaken af gaan, vlooienmarkten en kringlopen. Verschrikkelijkquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:14 schreef Luigi het volgende:
Nice. Heb je al plaatjes ook? Of een verlanglijstje?
Heb zelf net de SACD van Brothers in Arms besteld. Niet een heel spannende keuze maar wel een album dat ik in allerlei variaties (origineel, remaster, vinyl in 2 edities) van voor tot achter ken. Ben wel benieuwd, hoewel ik er uiteraard geen wonderen van verwacht uiteraard.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb de remote tussen de versterker en de CD speler niet eens aangesloten en ik kan beiden al met 1 afstandbediening bedienen. De handleiding was totaal niet duidelijk hierover.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:37 schreef Luigi het volgende:
Molleman, weet dit toevallig...? Ik heb nu de PM6004 en de ST6003 staan en de 'remote' poort aan de achterkant met 1 ader van een tulp kabel verbonden. De 'out' kant op de versterker naar de 'in' kant op de tuner zodat ik beide met 1 afstandsbediening kan bedienen. Werkt perfect! Maar nu komt straks de DV7600 erbij, die ook weer een remote aansluiting heeft. Moet ik nu gewoon van de 'out' poort op de tuner weer naar de 'in' poort op de DV7600? Gewoon doorlussen dus? De handleiding(en) zijn hier niet heel duidelijk in...
Ja ik kan met de ab van de CD speler de versterker bedienen en met de ab van de versterker de CD speler.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef Luigi het volgende:
Hm, zonder kabel reageerde de tuner niet op de AB van de versterker... Dacht eigenlijk dat het noodzakelijk was, wat raar dat jouw CD speler het wel zonder kabel doet dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Oke, dit is eigenlijk een antwoord op je post waarin je vraag om ervaringen met SACD maar ik heb je verkeerde post gequote. Het is nog vroegquote:Op donderdag 6 februari 2014 09:58 schreef Luigi het volgende:
Ik heb de laatste tijd vooral kabels van Klotz, uit de AL serie, die vind ik nog net betaalbaar genoeg en bevallen mij prima qua kwaliteit.
Nog even snel een SACD'tje bestellen bij bol.com, kan ik daar morgen ook eens naar luisterendenk een album dat ik al heb zodat ik goed de verschillen kan beoordelen.
Deze had van de speakers eigenlijk het beste totaalplaatje. In eerste instantie stond deze niet in de luisterruimte, wel het grote broertje, de R300.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:54 schreef Luigi het volgende:
Een outsider? Vertel, hoe ben je tot die keus gekomen? Welke heb je nog meer gehoord?
Moet ik nog over nadenken, maar de kans is wel groot dat ze verkocht gaan worden. 1 van de 2 is wel optisch beschadigd. Daarom dat ik ook op zoek ben gegaan naar nieuwe speakers. Technisch zijn ze 100% in orde en klinken geweldig.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:05 schreef Luigi het volgende:
Wat doe je eigenlijk met je dali's, molleman?.
Als ze voor een zacht prijsje weg mogen heb ik misschien wel interessequote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:39 schreef Molleman het volgende:
[..]
Moet ik nog over nadenken, maar de kans is wel groot dat ze verkocht gaan worden. 1 van de 2 is wel optisch beschadigd. Daarom dat ik ook op zoek ben gegaan naar nieuwe speakers. Technisch zijn ze 100% in orde en klinken geweldig.
Ik meen dat maar iets van 15% van alle muziek die ooit op plaat is gezet ook op CD is verschenen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 07:14 schreef Molleman het volgende:
Pfjew. Dat staat!
Platenspeler is afgesteld. In Den Bosch gisteren nog een leuk winkeltje gevonden ramvol met nieuwe maar ook ontzettend veel oude platen. Ontzettend veel titels waar ik van mijn lang zal ze leven nog niet van gehoord heb.
Goed om te horen dat je er tevreden mee ben. Kind of blue gaven de speakers inderdaad geniaal weer. Rock zijn ze inderdaad vrij zwak in, al moet ik zeggen dat veel speakers daar moeite mee hebben om dat echt goed weer te geven.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:53 schreef Luigi het volgende:
Zo, ondertussen een weekendje verder met de Dali's. Veel geluisterd, veel geprobeerd. Heb ze oa op spikes gehad van het weekend (3cm spikes van Conrad, niks fancy maar ook geen rommel) maar dat beviel totaal niet. Het geluid werd erg 'iel' (altijd lastig om geluid te omschrijven), stereo beeld werd rommeling, weet niet wat het was. Kennelijk profiteert de 1 heel erg van de koppeling met het meubel en de vloer. Ze zijn echt heel erg gevoelig voor positionering ook lijkt het. Paar cm naar links of rechts scheelt echt veel.
Ik vind de Zensor 1's echt verbluffend klinken met jazz, bijvoorbeeld. Gisteren met open mond zitten luisteren naar Kind of Blue. Voor stevigere rock komen ze wel iets tekort. Maar toch, en dit is persoonlijke voorkeur, ik heb liever iets meer nadruk op het hoog dan dat gerommel in het laag. Gaat alles zo duister en ongedefinieerd van klinken icm mijn Marantz.
Al met al nog steeds tevreden. Geen speakers voor 10 jaar maar dat was de insteek ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |