abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136278797
Ik kom van een plastic fantastic Philips microsetje dus dan is alles een upgrade ;)
Heb eerst wat geprobeerd met 2e hands versterkers, leuke dingen, oa een oude Kenwood en Yamaha versterker maar op een gegeven moment wilde ik toch wat nieuws en is die Marantz er gekomen. Daarvoor had ik die Thorens al via Marktplaats gescoord en op laten knappen, het is vaak een samenloop van hoe je aan je spullen komt merk ik.

Mijn Tannoys knappen ook wel op van een flink volume, maar ik ben niet vaak in de omstandigheid dat de knop ver open kan. Eventueel nieuwe speakers moeten 'dus' een wat hogere gevoeligheid hebben, dat is sowieso aangeraden met de PM6004 geloof ik.
pi_136280726
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:00 schreef Luigi het volgende:
Overigens afgelopen paar dagen een maildiscussie gehad met mijn 'huis audiofiel' ;) (dat is de man die mijn Thorens grotendeels verbouwd heeft en hoewel hij erg veel verstand van zaken heeft ook erg nuchter blijft) over de niet fris klinkende Tannoys. Hij kon het zich bijna niet voorstellen en heeft me toch naar wat andere zaken laten kijken. Ten eerste het element op de Thorens. Hoewel een net klinkend element is, is het er ook 1, in zijn woorden, 'om lekker bij in slaap te vallen' ;). Dus ik heb (op zijn aanraden) een Audio Technica van 25 euro besteld om eens mee te kunnen testen. Ik word natuurlijk erg verdrietig als dit element beter (of iig, beter in mijn situatie) presteert dan de Denon die 8x zo duur is maar ik wil het nu gewoon eens weten.

Daarnaast schoot me opeens te binnen dat mijn Thorens nog waterpas gesteld moest worden. Gisteren even gekeken, in de breedte (dus qua aanzicht) hing hij pas (gelukkig, een plankje waterpas ophangen lukt nog!) maar hij hing enorm naar voren over. Ik heb aan de voorkant ruim een cm op moeten hogen! En alhoewel ik gisteren niet uitgebreid heb kunnen testen (de kleine sliep al) was dit verschil echt mega. Ik snap het nog niet helemaal maar kennelijk heeft het waterpas stellen van de draaitafel voor een enorme verbetering gezorgd. Apart.

Plus dat ik heb gemerkt dat mijn speakers te laag staan. Als ik op de grond voor de bank ga zitten, zit ik echt in een sweet spot, maar zodra ik weer op de bank zit, is het over. Moet dus daar ook nog met de plaatsing spelen.
Dit heb ik ook. Voorovergebogen op de bank of voor de bank op de grond. Dat is de ideale spot.
pi_136280880
En dit is mijn opstelling:

Ofwel:

Marlux MX-66 met origineel Marlux element

Voor 50 euro in een naburig dorpje opgehaald. Die mensen, ja hij is zo mooi, daar willen we minimaal 50 euro voor hebben. Ik had er wel 100 voor betaald. :')

En deze klasse A versterker. Denon PMA-700V. Enige defect is de aan/uit schakelaar, maar die is overbrugd en aan de achterzijde zit nu zo'n schakelaar van een stekkerdoos. Prima. ^O^

De speakers zijn 4x JBL E100. Ofwel het vlaggenschip uit de Northridge serie. Laatst opgehaald voor 615 euro totaal. Hier ben ik wel even tevreden mee. :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2014 12:59:31 ]
pi_136307499
Zozo, dat zijn flinke jongens die speakers. Mij te groot. :P Hoe klinken die JBL's? Wat voor muziek luister je er voornamelijk mee?

Ziet er gaaf uit die versterker. Hou wel van die jaren 70 geborsteld metaal look. Daarom vind ik die huidige serie van Yamaha versterkers ook zo gaaf :)
pi_136307992
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:52 schreef Molleman het volgende:
Zozo, dat zijn flinke jongens die speakers. Mij te groot. :P Hoe klinken die JBL's? Wat voor muziek luister je er voornamelijk mee?

Ziet er gaaf uit die versterker. Hou wel van die jaren 70 geborsteld metaal look. Daarom vind ik die huidige serie van Yamaha versterkers ook zo gaaf :)
Ja goed. :D
Vooral op laag volume klinken ze uitstekend. Het laag komt veel beter naar voren door de 10" woofers. Je moet wel in het midden (sweet spot) zitten, door de kleine ruimte verziek je snel het stereogeluid als je verschuift.

Nou, altijd vinyl. Dire Straits, The Doors, Pink Floyd, Arcade Fire, Alan Parsons Project

Dus van elektronisch tot folk, en van klassiek tot prog-/alternative rock. Eigenlijk geen metal, rap, funk en house/techno etc…
  dinsdag 4 februari 2014 @ 00:16:39 #96
224960 highender
Travellin' Light
pi_136310577
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef Luigi het volgende:
Luisteren jullie trouwens nog met bepaalde settings, een equalizer, of weet ik veel wat? Zoals ik al zei, ik ben geen purist of audiofiel en moet eerlijk bekennen dat ik meestal wel loudness aan heb staan :@. Ook omdat ik meestal op lage volumes luister hoor (als de kleine ligt te slapen), op standje hard gaat ie wel uit en ook via de koptelefoon, maar toch. Ik merk dat ik iets meer 'boost' in de muziek wel aardig vind altijd.

Al zal het in audiofiele kringen vast vloeken in de kerk zijn ;).
Ik gebruik software om de invloed van de akoestiek zoveel mogelijk te neutraliseren. Je zou het een equalizer kunnen noemen alleen dan vele maken geavanceerder, het corrigeert namelijk ook in het tijdsdomein en de frequentierespons wordt op Hz niveau gecorrigeerd, dit in tegenstelling tot die paar banden op een normale equalizer. De weergave wordt hierdoor zeer veel beter bij mij. Ik merk wel dat er bij de conservatieve audiofielen, geheel onterecht overigens, nog veel weerstand is tegen DSP opossingen. Ze stellen dan dat het signaal wordt veranderd waarbij ze voor het gemak er even aan voorbijgaan dat de akoestiek veruit de grootste vervorming veroorzaakt en gewoon in de signaalweg zit. 8)7
pi_136314719
Leuk spul, highender. En wat audiofielen zeggen moet je niet altijd serieus nemen ;). Vertrouw vooral je eigen gehoor zou ik zeggen.

Vandaag komt m'n tuner binnen als het goed is! Dan nog een optische unit erbij en m'n setje is aardig compleet.
pi_136335550
En toch is dat leuk, een bij elkaar passende set. Tuner werkt prima, lekker alles met 1 afstandsbediening bedienen ook, ben een blije gup. Kleine beschadiging op de bovenkant die ik niet gespot had op de foto's, maar goed, het ding staat in een kast, dat zie ik toch niet. En voor die 5 tientjes mag ik nog steeds niet mopperen.

Nu alleen nog een optische unit uit dezelfde Marantz serie.
pi_136348628
Voor 5 tientjes mag je zeker niet klagen :P

Vrijdagmiddag een luistersessie bij een audiozaak. Ze zorgen dat ze een PM6005 klaar hebben staan (ik heb de PM6004, maar die schelen elkaar weinig). Daarnaast hebben ze een CD6005 klaar staan (heb ik dan ook) en een Pro-ject platenspeler met het zelfde element als ik ga krijgen. Ideaal om speakers te testen dus. Ik heb mij een maximum van ¤ 400-450 per speaker gesteld. Daar moet ik vast mooie boekenplankjes voor kunnen krijgen.

Maar eens CD's zoeken die ik wil gaan luisteren en dan moet het helemaal goed komen.
pi_136348744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:38 schreef Molleman het volgende:
Voor 5 tientjes mag je zeker niet klagen :P

Vrijdagmiddag een luistersessie bij een audiozaak. Ze zorgen dat ze een PM6005 klaar hebben staan (ik heb de PM6004, maar die schelen elkaar weinig). Daarnaast hebben ze een CD6005 klaar staan (heb ik dan ook) en een Pro-ject platenspeler met het zelfde element als ik ga krijgen. Ideaal om speakers te testen dus. Ik heb mij een maximum van ¤ 400-450 per speaker gesteld. Daar moet ik vast mooie boekenplankjes voor kunnen krijgen.

Maar eens CD's zoeken die ik wil gaan luisteren en dan moet het helemaal goed komen.
Ik zou juist wat mooi vinyl meenemen. Zoek iets elektronisch, bijv. The Turn of a Friendly Card vind ik altijd perfect om speakers te testen op zuiverheid.
pi_136352797
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:40 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik zou juist wat mooi vinyl meenemen. Zoek iets elektronisch, bijv. The Turn of a Friendly Card vind ik altijd perfect om speakers te testen op zuiverheid.
Ik heb nog geen vinyl. Heb een platenspeler gekocht om een platencollectie te gaan starten. :P
pi_136354203
Ben benieuwd, Molleman. Erg benieuwd waar je mee thuis komt en wat je geluisterd hebt!

Twijfel hier. Trof op MP een niet helemaal bijpassende (Super Audio) CD / DVD speler van Marantz, de DV7600:

Toch wel één van de betere uit z'n tijd en het zou een aardige zijn om er naast te zetten hier, naast de PM6004 en de ST6003. Alternatief was doorsparen voor een UD5007 oid, die qua looks er wel helemaal bijpast maar ik weet niet of ik echt op BluRay zit te wachten (HD materiaal stream ik meestal...). Misschien eens kijken of ik er nog een paar tientjes af kan lullen ;).
  woensdag 5 februari 2014 @ 09:41:32 #103
54408 Parzival
Where it happens
pi_136354329
'Net' een nieuwe set aangeschaft.. de Yamaha RX-3030
http://usa.yamaha.com/pro(...)_black_u/?mode=model

en dan daarbij Sonus Faber Venere speakerset.. bestaande uit 2x Venere 2.5, 2x Venere 1.5 en de Center.. als sub een REL-T9

[ Bericht 16% gewijzigd door Parzival op 05-02-2014 09:58:48 ]
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_136354348
Ben ook wel benieuwd naar het fenomeen super audio cd moet ik zeggen. Iemand hier ervaring met (Stereo) super audio cd's? Wat ik er over kan vinden is redelijk lovend, ondanks dat het nooit is aangeslagen bij het grote publiek.
pi_136354378
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:41 schreef Parzival het volgende:

en dan daarbij Sonus Faber Venere speakerset.. bestaande uit 2x Venere 2.5, 2x Venere 1.5 en de Center.. als sub een REL-T9

http://www.novedadesaudio(...)nus-faber-venere.jpg
Mooie set, flinke aanschaf zo te zien. Staat -ie al thuis? Tevreden?
  woensdag 5 februari 2014 @ 09:50:34 #106
54408 Parzival
Where it happens
pi_136354500
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mooie set, flinke aanschaf zo te zien. Staat -ie al thuis? Tevreden?
Ja.. super tevreden..

ik heb eerst nog gekeken naar de Yamaha 5000 series.. maar ik haakte een beetje af toen ik ontdekte dat de Amp een andere maat heeft als de voorversterker.... .., (ohja en de prijs van 5000USD) had er ook wat mee te maken.. de 3030 is werkelijk super.. met die ingebouwde Airplay enzo.. en internet radio :) ..

De speakers zelf zijn supergoed.. zelfs bij zacht volume hoor je alles.. de toetsaanslagen etc.. eigenlijk zou je de Venere's ook gewoon in stereo opstelling moeten zetten.. dan is het geluid het mooist bij gewone muziek..

Maarja.. we willen ook films kijken dus vandaar de 5.1 opstelling

de REL-T9 is eigenlijk een beetje een overkill voor mijn appartement, een T7 of T5 zou ook gepast hebben.. het volume staat nu nagenoeg dicht.. voor het sub kanaal vanuit de 3030 staat die een heul klein beetje open (15%).. voor extra bass in de speakers (aparte aansluiting bij REL) staat die helemaal dicht.. zodat bij muziek alleen mijn Venere's spelen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_136356393
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:33 schreef Luigi het volgende:
Ben benieuwd, Molleman. Erg benieuwd waar je mee thuis komt en wat je geluisterd hebt!

Twijfel hier. Trof op MP een niet helemaal bijpassende (Super Audio) CD / DVD speler van Marantz, de DV7600:

[ afbeelding ]

Toch wel één van de betere uit z'n tijd en het zou een aardige zijn om er naast te zetten hier, naast de PM6004 en de ST6003. Alternatief was doorsparen voor een UD5007 oid, die qua looks er wel helemaal bijpast maar ik weet niet of ik echt op BluRay zit te wachten (HD materiaal stream ik meestal...). Misschien eens kijken of ik er nog een paar tientjes af kan lullen ;).
Mooie lijn van Marantz is dat ja :) Ikzelf heb nog wel een collectie Blu-Rays liggen maar daar heb ik ondertussen gewoon een Panasonic blu-ray spelertje voor (werk bij een Panasonic distributeur dus goedkoop voor mij). Ik ben inderdaad benieuwd wat ik vrijdag allemaal ga horen.

Ik heb in ieder geval aangegeven welke apparatuur ik heb,wat ik graag luister en wat ik mooi vind qua ontwerp. En mijn maximum budget uiteraard. Dus ik ben benieuwd waarmee ze aan komen zetten :)

Als je niet veel met Blu-Rays doet dan zou ik inderdaad zeggen ga voor die UD5007. Ikzelf ben voor die CD6005 gegaan omdat die gewoon een hele lekkere DAC heeft, goed matcht met mijn PM6004 en dat ik geen SACD's afspeel, en nog goed betaalbaar is met zijn 359,00.

Ben benieuwd wat je kiest Luigi. :)
pi_136356657
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:09 schreef Molleman het volgende:

Als je niet veel met Blu-Rays doet dan zou ik inderdaad zeggen ga voor die UD5007.
Je bedoelt denk ik voor de DV7600 gaan? ;).

Ja, ik denk dat ik ga proberen voor deze speler te gaan. Ik moet (helaas, zou ik bijna zeggen, anders was ik ook voor de CD600x gegaan denk ik) iets hebben wat ook DVD's speelt aangezien de kleine en de vrouw nog regelmatig een DVD opzetten maar Blu Ray hoeft niet zo nodig. Ga ik vast weer allemaal Blu Rays kopen ook enzo :P. Eens kijken of ik er uit kom met de verkoper.
pi_136357241
quote:
12s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik voor de DV7600 gaan? ;).

Ja, ik denk dat ik ga proberen voor deze speler te gaan. Ik moet (helaas, zou ik bijna zeggen, anders was ik ook voor de CD600x gegaan denk ik) iets hebben wat ook DVD's speelt aangezien de kleine en de vrouw nog regelmatig een DVD opzetten maar Blu Ray hoeft niet zo nodig. Ga ik vast weer allemaal Blu Rays kopen ook enzo :P. Eens kijken of ik er uit kom met de verkoper.
Ja ik bedoel die DV7600, zat even in de war met de artikelnummers :P
pi_136360654
Nou, we konden elkaar snel vinden kennelijk, deal is gesloten! Mooi. Kan ik de boel in het meubel ook eens echt netjes gaan maken, zat nu al een hele tijd in een soort tijdelijke situatie met een half microsetje waarvan ik wist dat het weer weg zou gaan.
pi_136361420
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Luigi het volgende:
Nou, we konden elkaar snel vinden kennelijk, deal is gesloten! Mooi. Kan ik de boel in het meubel ook eens echt netjes gaan maken, zat nu al een hele tijd in een soort tijdelijke situatie met een half microsetje waarvan ik wist dat het weer weg zou gaan.
Netjes!

Ik moet wellicht ook eens wat gaan doen aan mijn CD/DVD speler. Dit is echt zo'n ding van 20 euro.. :')
pi_136361608
Mijn CD6005 is zojuist binnen gekomen. Erg dat je dan op het werk moet zitten en het ding niet aan je set kunt hangen :{ En dan moet ik straks ook nog uit eten, kan ik niet gelijk gaan luisteren :{
pi_136361617
Gefeliciteerd Luigi!
pi_136361679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:56 schreef Molleman het volgende:
Mijn CD6005 is zojuist binnen gekomen. Erg dat je dan op het werk moet zitten en het ding niet aan je set kunt hangen :{ En dan moet ik straks ook nog uit eten, kan ik niet gelijk gaan luisteren :{
Haha, ik heb daar ook nooit geduld voor idd. Binnen = aansluiten! Lag gisteren 5 minuten nadat de kleine lag ook al achter het meubel om m'n tuner aan te sluiten :P.
pi_136363673
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Haha, ik heb daar ook nooit geduld voor idd. Binnen = aansluiten! Lag gisteren 5 minuten nadat de kleine lag ook al achter het meubel om m'n tuner aan te sluiten :P.
First world struggles!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:41 schreef Parzival het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sonus Faber, als ik het geld had.... Gefeliciteerd man! Echt een paar geweldige speakers heb je daar in huis gehaald.

Die 1.5's had ik ook nog wel willen hebben. Alleen dan wil ik ze in het hout en met dedicated stands. En 1900 euro is mij iets te veel momenteel ;)

Geniet er van!
pi_136363838
Louis CK! _O_.
pi_136390820
Gisterenavond nog lekker CD's zitten luisteren op mijn nieuwe speler. Wat een verschil, het detail, minder ruis, strakke bas. Geweldig apparaat :)
pi_136391052
Fijn als je merkt dat zo'n aanschaf niet voor niets is geweest altijd he? Marantz maakt mooie spullen hoor en tegenwoordig ook echt goed betaalbaar als je ziet wat je voor je geld krijgt. Ik ben fan in ieder geval.

Vandaag komt hopelijk/waarschijnlijk mijn DV7600 binnen. Heb gelijk ook wat betere en passende bekabeling besteld om het af te maken ;). Liggen nu kabels van ruim 2 meter waar een stukje van 60 of 90cm ruim voldoende is ;).
pi_136391961
Mijn interlinks zijn eigenlijk allemaal van QED (klik). Heb toentertijd goede ervaringen gehad met scartkabels van QED, daarom dat ik nu voor deze heb gekozen, niet overdreven veel geld en gewoon goed. Speakerkabel die ik heb is overigens ook van QED (klik). Die was 5 euro per meter, goed betaalbaar en gewoon oke, had ook niet meer dan 4 meter nodig. Heb bij een speaker zelfbouw winkel banaanpluggen gehaald en die er aan gemonteerd.

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn met die DV7600 Luigi, laat maar weten :) Ja die CD speler is zeer goed betaalbaar voor wat je er voor terug krijgt, inderdaad sowieso met Marantz tegenwoordig ;) Vanmorgen voor ik naar het werk ging toch nog even CD van Cat Stevens opgezet. Nou ik hoor dingen en instrumenten die ik met mijn vorige CD speler echt niet hoorde (crappy Kenwood van 15 jaar oud).

Tot nu toe dus zeer tevreden. :)
pi_136392879
Ik heb de laatste tijd vooral kabels van Klotz, uit de AL serie, die vind ik nog net betaalbaar genoeg en bevallen mij prima qua kwaliteit.

Nog even snel een SACD'tje bestellen bij bol.com, kan ik daar morgen ook eens naar luisteren ;) denk een album dat ik al heb zodat ik goed de verschillen kan beoordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')