Dit heb ik ook. Voorovergebogen op de bank of voor de bank op de grond. Dat is de ideale spot.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:00 schreef Luigi het volgende:
Overigens afgelopen paar dagen een maildiscussie gehad met mijn 'huis audiofiel'(dat is de man die mijn Thorens grotendeels verbouwd heeft en hoewel hij erg veel verstand van zaken heeft ook erg nuchter blijft) over de niet fris klinkende Tannoys. Hij kon het zich bijna niet voorstellen en heeft me toch naar wat andere zaken laten kijken. Ten eerste het element op de Thorens. Hoewel een net klinkend element is, is het er ook 1, in zijn woorden, 'om lekker bij in slaap te vallen'
. Dus ik heb (op zijn aanraden) een Audio Technica van 25 euro besteld om eens mee te kunnen testen. Ik word natuurlijk erg verdrietig als dit element beter (of iig, beter in mijn situatie) presteert dan de Denon die 8x zo duur is maar ik wil het nu gewoon eens weten.
Daarnaast schoot me opeens te binnen dat mijn Thorens nog waterpas gesteld moest worden. Gisteren even gekeken, in de breedte (dus qua aanzicht) hing hij pas (gelukkig, een plankje waterpas ophangen lukt nog!) maar hij hing enorm naar voren over. Ik heb aan de voorkant ruim een cm op moeten hogen! En alhoewel ik gisteren niet uitgebreid heb kunnen testen (de kleine sliep al) was dit verschil echt mega. Ik snap het nog niet helemaal maar kennelijk heeft het waterpas stellen van de draaitafel voor een enorme verbetering gezorgd. Apart.
Plus dat ik heb gemerkt dat mijn speakers te laag staan. Als ik op de grond voor de bank ga zitten, zit ik echt in een sweet spot, maar zodra ik weer op de bank zit, is het over. Moet dus daar ook nog met de plaatsing spelen.
Ja goed.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:52 schreef Molleman het volgende:
Zozo, dat zijn flinke jongens die speakers. Mij te groot.Hoe klinken die JBL's? Wat voor muziek luister je er voornamelijk mee?
Ziet er gaaf uit die versterker. Hou wel van die jaren 70 geborsteld metaal look. Daarom vind ik die huidige serie van Yamaha versterkers ook zo gaaf
Ik gebruik software om de invloed van de akoestiek zoveel mogelijk te neutraliseren. Je zou het een equalizer kunnen noemen alleen dan vele maken geavanceerder, het corrigeert namelijk ook in het tijdsdomein en de frequentierespons wordt op Hz niveau gecorrigeerd, dit in tegenstelling tot die paar banden op een normale equalizer. De weergave wordt hierdoor zeer veel beter bij mij. Ik merk wel dat er bij de conservatieve audiofielen, geheel onterecht overigens, nog veel weerstand is tegen DSP opossingen. Ze stellen dan dat het signaal wordt veranderd waarbij ze voor het gemak er even aan voorbijgaan dat de akoestiek veruit de grootste vervorming veroorzaakt en gewoon in de signaalweg zit.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef Luigi het volgende:
Luisteren jullie trouwens nog met bepaalde settings, een equalizer, of weet ik veel wat? Zoals ik al zei, ik ben geen purist of audiofiel en moet eerlijk bekennen dat ik meestal wel loudness aan heb staan. Ook omdat ik meestal op lage volumes luister hoor (als de kleine ligt te slapen), op standje hard gaat ie wel uit en ook via de koptelefoon, maar toch. Ik merk dat ik iets meer 'boost' in de muziek wel aardig vind altijd.
Al zal het in audiofiele kringen vast vloeken in de kerk zijn.
Ik zou juist wat mooi vinyl meenemen. Zoek iets elektronisch, bijv. The Turn of a Friendly Card vind ik altijd perfect om speakers te testen op zuiverheid.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:38 schreef Molleman het volgende:
Voor 5 tientjes mag je zeker niet klagen
Vrijdagmiddag een luistersessie bij een audiozaak. Ze zorgen dat ze een PM6005 klaar hebben staan (ik heb de PM6004, maar die schelen elkaar weinig). Daarnaast hebben ze een CD6005 klaar staan (heb ik dan ook) en een Pro-ject platenspeler met het zelfde element als ik ga krijgen. Ideaal om speakers te testen dus. Ik heb mij een maximum van ¤ 400-450 per speaker gesteld. Daar moet ik vast mooie boekenplankjes voor kunnen krijgen.
Maar eens CD's zoeken die ik wil gaan luisteren en dan moet het helemaal goed komen.
Ik heb nog geen vinyl. Heb een platenspeler gekocht om een platencollectie te gaan starten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zou juist wat mooi vinyl meenemen. Zoek iets elektronisch, bijv. The Turn of a Friendly Card vind ik altijd perfect om speakers te testen op zuiverheid.
Mooie set, flinke aanschaf zo te zien. Staat -ie al thuis? Tevreden?quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:41 schreef Parzival het volgende:
'Net' een nieuwe set aangeschaft.. de Yamaha RX-3030
http://usa.yamaha.com/pro(...)_black_u/?mode=model
en dan daarbij Sonus Faber Venere speakerset.. bestaande uit 2x Venere 2.5, 2x Venere 1.5 en de Center.. als sub een REL-T9
http://www.novedadesaudio(...)nus-faber-venere.jpg
Ja.. super tevreden..quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mooie set, flinke aanschaf zo te zien. Staat -ie al thuis? Tevreden?
Mooie lijn van Marantz is dat jaquote:Op woensdag 5 februari 2014 09:33 schreef Luigi het volgende:
Ben benieuwd, Molleman. Erg benieuwd waar je mee thuis komt en wat je geluisterd hebt!
Twijfel hier. Trof op MP een niet helemaal bijpassende (Super Audio) CD / DVD speler van Marantz, de DV7600:
[ afbeelding ]
Toch wel één van de betere uit z'n tijd en het zou een aardige zijn om er naast te zetten hier, naast de PM6004 en de ST6003. Alternatief was doorsparen voor een UD5007 oid, die qua looks er wel helemaal bijpast maar ik weet niet of ik echt op BluRay zit te wachten (HD materiaal stream ik meestal...). Misschien eens kijken of ik er nog een paar tientjes af kan lullen.
Je bedoelt denk ik voor de DV7600 gaan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:09 schreef Molleman het volgende:
Als je niet veel met Blu-Rays doet dan zou ik inderdaad zeggen ga voor die UD5007.
Ja ik bedoel die DV7600, zat even in de war met de artikelnummersquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je bedoelt denk ik voor de DV7600 gaan?.
Ja, ik denk dat ik ga proberen voor deze speler te gaan. Ik moet (helaas, zou ik bijna zeggen, anders was ik ook voor de CD600x gegaan denk ik) iets hebben wat ook DVD's speelt aangezien de kleine en de vrouw nog regelmatig een DVD opzetten maar Blu Ray hoeft niet zo nodig. Ga ik vast weer allemaal Blu Rays kopen ook enzo. Eens kijken of ik er uit kom met de verkoper.
Netjes!quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Luigi het volgende:
Nou, we konden elkaar snel vinden kennelijk, deal is gesloten! Mooi. Kan ik de boel in het meubel ook eens echt netjes gaan maken, zat nu al een hele tijd in een soort tijdelijke situatie met een half microsetje waarvan ik wist dat het weer weg zou gaan.
Haha, ik heb daar ook nooit geduld voor idd. Binnen = aansluiten! Lag gisteren 5 minuten nadat de kleine lag ook al achter het meubel om m'n tuner aan te sluitenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:56 schreef Molleman het volgende:
Mijn CD6005 is zojuist binnen gekomen. Erg dat je dan op het werk moet zitten en het ding niet aan je set kunt hangenEn dan moet ik straks ook nog uit eten, kan ik niet gelijk gaan luisteren
First world struggles!quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Haha, ik heb daar ook nooit geduld voor idd. Binnen = aansluiten! Lag gisteren 5 minuten nadat de kleine lag ook al achter het meubel om m'n tuner aan te sluiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sonus Faber, als ik het geld had.... Gefeliciteerd man! Echt een paar geweldige speakers heb je daar in huis gehaald.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:41 schreef Parzival het volgende:
'Net' een nieuwe set aangeschaft.. de Yamaha RX-3030
http://usa.yamaha.com/pro(...)_black_u/?mode=model
[ afbeelding ]
en dan daarbij Sonus Faber Venere speakerset.. bestaande uit 2x Venere 2.5, 2x Venere 1.5 en de Center.. als sub een REL-T9
[ afbeelding ]
Die 1.5's had ik ook nog wel willen hebben. Alleen dan wil ik ze in het hout en met dedicated stands. En 1900 euro is mij iets te veel momenteel
Geniet er van!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |