Jaquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:54 schreef TanteTruus het volgende:
Ik bedoel zoiets:
http://www.klassiekdeurbe(...)n-30-blinkend-nikkel
en... dezelfde man haalt zijn werk via internet van werkspot.nlquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:30 schreef TanteTruus het volgende:
Hallo, ben benieuwd of ik hier wat advies kan krijgen. Ik had net iemand van werkspot over de vloer voor een offerte en daar werd ik niet veel wijzer uit.
Ik liet hem een plaatje zien van een deur die ik mooi vond, en was hij nogal verbolgen over het feit dat ik nu ook de prijs van de deur wist. En vervolgens bleef hij er wel een kwartier over doorzagen dat het internet alles verpest heeft. Mensen wisten nu precies wat ze wilden hebben en wat het kost en nu kon hij mij de deur niet meer duurder verkopen.
Ik had er een beetje slecht gevoel bij. Ook vroeg ik hem advies over het merk. De éne deur is duurder dan de ander. De ene is MDF en de ander honinggraat (goedkoop, maar daar zal ook wel kwaliteitsverschil in zitten). En ook over het deurbeslag kon hij me geen advies geven: 'Dat kan ik toch niet zeggen, wat u zelf wilt'.
Nouja, dan post ik het hier wel. Mijn favoriete goedkope deur is van Skantrea, het is wel zo'n board deur met honinggraat, 84, euro inclusief
Mijn favoriete deur:
http://www.onlinedeurenko(...)endeur-skantrae-e034
Deze is eveneens van Skantrea, MDF en 170, euro (nu een aanbieding)
Of heeft iemand nog andere adviezen voor mij. Ik ga in totaal 9 vervangen. Waarvan vier waarschijnlijk ook het kozijn. Ik heb geen onbeperkt budget maar ik wil ook geen troep kopen.
Een opdekdeur. Gewoon paumelles indraaien.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:46 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lekker wegblijven bij die oplichters, gewoon uitzoeken wat je wil hebben en een plan maken met een goede timmerman. Informeer ook even naar scharnieren, welke worden gebruikt, of deze worden in gefreesd of dat deze met de hand worden uitgebeiteld bijvoorbeeld. Kom je later niet voor verassingen te staan.
Waar zie je dat? Daar heb ik dan even overheen gelezen...quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Een opdekdeur. Gewoon paumelles indraaien.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:06 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Daar heb ik dan even overheen gelezen...
quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:02 schreef TanteTruus het volgende:
Bedankt jpajs, ik heb dan opdek. Dat valt dan weer mee als ik jou begrijp.
Bedankt voor de tips. Ik ga zo even een aantal bouwmarkten bij langs.
Had ik even gemist, dankjewelquote:
Nog makkelijker! De gaten waar de paumelles moeten komen zitten al in de deur! Het enige wat je moet doen is de breedte en de hoogte opnemen en naar de draairichting kijken. Hoe je dat weet? Ga aan de kant staan waar de deur naar je toe draait. Zitten de paumelles links dan heb je een links draaiende deur nodig. Zitten de paumelles dan heb je een rechts draaiende deur nodig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:12 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Had ik even gemist, dankjewel
Dan is het ook prima zelf te doen lijkt mij als je een beetje handig bent. Komt allemaal niet op de millimeter aan bij opdekdeuren. Questie van paumelles aftekenen, boren en erin draaien inderdaad. Gat voor de slotkast zit er vaak al in dus dan hoef je ook alleen een gat te boren voor de klink.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:30 schreef TanteTruus het volgende:
Hallo, ben benieuwd of ik hier wat advies kan krijgen. Ik had net iemand van werkspot over de vloer voor een offerte en daar werd ik niet veel wijzer uit.
Ik liet hem een plaatje zien van een deur die ik mooi vond, en was hij nogal verbolgen over het feit dat ik nu ook de prijs van de deur wist. En vervolgens bleef hij er wel een kwartier over doorzagen dat het internet alles verpest heeft. Mensen wisten nu precies wat ze wilden hebben en wat het kost en nu kon hij mij de deur niet meer duurder verkopen.
Ik had er een beetje slecht gevoel bij. Ook vroeg ik hem advies over het merk. De éne deur is duurder dan de ander. De ene is MDF en de ander honinggraat (goedkoop, maar daar zal ook wel kwaliteitsverschil in zitten). En ook over het deurbeslag kon hij me geen advies geven: 'Dat kan ik toch niet zeggen, wat u zelf wilt'.
Nouja, dan post ik het hier wel. Mijn favoriete goedkope deur is van Skantrea, het is wel zo'n board deur met honinggraat, 84, euro inclusief
Mijn favoriete deur:
http://www.onlinedeurenko(...)endeur-skantrae-e034
Deze is eveneens van Skantrea, MDF en 170, euro (nu een aanbieding)
Of heeft iemand nog andere adviezen voor mij. Ik ga in totaal 9 vervangen. Waarvan vier waarschijnlijk ook het kozijn. Ik heb geen onbeperkt budget maar ik wil ook geen troep kopen.
Dit dus!quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:43 schreef bleiblei het volgende:
Van die figuren die gelijk binnen te janken over internetprijzen moet je naar buiten flikkeren.
Die janken alleen maar dat ze onwetenden niet meer af kunnen zetten. Daar word ik licht agressief van.
Honingraatdeuren met karton................quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:15 schreef tiho1 het volgende:
Is het niet zo dat bijna alle deuren niet massief zijn? Wat maakt dat uit.
De buitenkant is geen karton.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Honingraatdeuren met karton................
hardboardquote:
Als alleen de buitenkant van "hout" (voorzover je lichtjes geperste houtvezels hout kan noemen), is de deur dus niet massiefquote:
quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:15 schreef tiho1 het volgende:
Is het niet zo dat bijna alle deuren niet massief zijn? Wat maakt dat uit.
Van de week toevallig nog 1 afgehangen. Betrof wel een deur van een berging. Deze bestaan nog gewoon. Ook nieuwere types. Omdat deze nogal zwaar zijn, heb je ze tegenwoordig ook met een honingraat. De eerste 15 cm van de lange kant is gewoon volledig multiplex met 2 aluminium lagen voor de stijfheid en boven en onder is dit ongeveer 30 cm. Scheeld een hoop in het gewicht maar of het kwalitatief ook beter is?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef blomke het volgende:
Ik heb ook wel eens deuren van Multiplex gezien. Is dat tegenwoordig nog in de verkoop en/of een oplossing?
Sorry, niet voor een binenndeur, wel als voordeur.
Merk en type?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:07 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ik ben toch wel heel blij dat ik mijn board deur door een massieve deur heb laten vervangen. Dat voelt zo veel luxer en degelijker.
In de winkel heb ik ook de honingraat-lookalikes geprobeerd, en ik vond dat je wel voelde dat het een stuk minder stevig was dan de massieve variant.
Dan maar wat meer uitgeven, maar ik vervang de deuren dan ook niet om de haverklap.
Goede vraag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:41 schreef tiho1 het volgende:
Die is ook niet massief trouwens. Waarom denk je dat hij maar zoveel in te korten en te versmallen is?
Prutsers zijn de mensen die niet kunnen leven met de openheid van het internet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:30 schreef TanteTruus het volgende:
En vervolgens bleef hij er wel een kwartier over doorzagen dat het internet alles verpest heeft.
Tuurlijk is er verschil in kwaliteit, maar er is hol en hol om het zo te zeggenquote:Op vrijdag 8 november 2013 23:01 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ik doelde op het verschil met zeg maar zo'n deur. Op het plaatje ziet hij er best aardig uit, maar in het echt vond ik 'm tegenvallen:
[ afbeelding ]
Ik vond die deur (deuren eigenlijk, ik had er drie in totaal) behoorlijk zwaar. Heb echt moeite gehad om ze uit de auto in de berging te plaatsen, in afwachting van de timmerman.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:16 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er verschil in kwaliteit, maar er is hol en hol om het zo te zeggen
Er hoefde niet veel af; ik had gewoon heul goed gemeten, voor ik die deuren besteldequote:Op vrijdag 8 november 2013 23:27 schreef tiho1 het volgende:
Klopt ze wegen evengoed niet weinig, zijn gewoon goeie deuren. Voor mensen die af willen korten, ik had ze van de gamma of karwei een lijn voor mijn zolder die veel beter/meer aan te passen waren.
Weet alleen ff het merk niet meer.
Ja, ik was een beetje flauw.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:36 schreef tiho1 het volgende:
Bij de meeste mensen past de maat gewoon idd. Ik moest een deur voor zolder die ik zo breed mogelijk had gemaakt, maar de kapel was maar 201 cm hoog. Daar ging dus het kozijn nog vanaf.
Vrij lastig als standaard maat.
Gelukkig ben ik niet de enige die me hier kwaad om kan maken. Hem gewoon de deur wijzen en nooit meer binnen laten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:30 schreef TanteTruus het volgende:
Ik liet hem een plaatje zien van een deur die ik mooi vond, en was hij nogal verbolgen over het feit dat ik nu ook de prijs van de deur wist.
Klant is Koning. Een onbekend principe voor prutsers.quote:Mensen wisten nu precies wat ze wilden hebben en wat het kost en nu kon hij mij de deur niet meer duurder verkopen.
Daar moet je altijd naar luisteren.quote:Ik had er een beetje slecht gevoel bij.
Tsja is een merkdeur (CanDo) beter? Ik heb geen idee, maar het oogt mooier. En vergeet niet dat het binnendeuren zijn, dus ehm... tsja hoe onvoorzichtig verwacht je zelf te zijn?quote:Ook vroeg ik hem advies over het merk. De éne deur is duurder dan de ander. De ene is MDF en de ander honinggraat (goedkoop, maar daar zal ook wel kwaliteitsverschil in zitten). En ook over het deurbeslag kon hij me geen advies geven: 'Dat kan ik toch niet zeggen, wat u zelf wilt'.
Lelijk!quote:Nouja, dan post ik het hier wel. Mijn favoriete goedkope deur is van Skantrea, het is wel zo'n board deur met honinggraat, 84, euro inclusief
Is niet flauw, meestal klopt dat gewoon.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:37 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Ja, ik was een beetje flauw.
Wel fijn als je inderdaad wat speling hebt in de afmetingen.
Bij kromtrekken minimaal 1 jaar in de driepuntsluiting zetten is het adviesquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:02 schreef Gappie het volgende:
[..]
Van de week toevallig nog 1 afgehangen. Betrof wel een deur van een berging. Deze bestaan nog gewoon. Ook nieuwere types. Omdat deze nogal zwaar zijn, heb je ze tegenwoordig ook met een honingraat. De eerste 15 cm van de lange kant is gewoon volledig multiplex met 2 aluminium lagen voor de stijfheid en boven en onder is dit ongeveer 30 cm. Scheeld een hoop in het gewicht maar of het kwalitatief ook beter is?
Maar geen keizerquote:Op vrijdag 8 november 2013 23:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Klant is Koning. Een onbekend principe voor prutsers.
quote:
Een klant is iemand die op een nette manier, tegen een nette vergoeding, je hulp nodig heeft. Geen 'Koning'. Beide partijen moeten er samen tot een voor beiden acceptabele transactie uitkomen. Niet alleen de klant.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Klant is Koning. Een onbekend principe voor prutsers.
Ik vraag daarvoor per deur ¤75 inclusief loopslot en paumelles.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:54 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik heb een paar jaar terug ook 9 opdekdeuren en kozijnen laten vervangen in mijn huis.
Per deur+kozijn iets van 150¤ aanschaf en 50¤ per deur/kozijn voor het weghalen van de oude kozijnen en het plaatsen van de nieuwe kozijnen en deuren.
Dus klusjesman kreeg totaal 450 euro.
Als hij alleen de deuren hoeft te vervangen en niet de kozijnen moet het dus een stuk goedkoper kunnen.
Ambachtslieden hoeven echt niet voor je te kruipen alleen omdat je ze betaalt, juist niet, een vakman is meer dan iemand die klakkeloos uitvoert wat je denkt te willen. Vanuit dat vakmanschap zal hij juist tegengas geven en dat leidt tot betere keuzes. Daarom is het vooral belangrijk dat het klikt, dan kun je een beetje sparren over je eigen ideeen.quote:Op zondag 10 november 2013 08:44 schreef TR08 het volgende:
Toen ik nog bij de fietsenmaker werkte zeiden we: "De klant is koning, maar ik ben keizer!"
En zo is het uiteindelijk wel. De klant komt om een dienst vragen en heeft daar iets voor over. Het is aan de leverancier om dat bij een nette klant op nette wijze te doen.
Als ik bij een klant kom dan komt er een spervuur aan vragen en ideeën op ze af. Je moet ze niet te lang na laten denken want dan gaan ze twijfelen en krijg je rommel of een product ze eigenlijk niet willen. Op basis van hun antwoorden rolt er een product uit.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ambachtslieden hoeven echt niet voor je te kruipen alleen omdat je ze betaalt, juist niet, een vakman is meer dan iemand die klakkeloos uitvoert wat je denkt te willen. Vanuit dat vakmanschap zal hij juist tegengas geven en dat leidt tot betere keuzes. Daarom is het vooral belangrijk dat het klikt, dan kun je een beetje sparren over je eigen ideeen.
Als je dan al begint met misverstanden gaat dat niet werken lijkt me. Het lijkt me dan ook handig om iets langere telefoongesprekken te voeren alvorens zo iemand langs te laten komen.
Ja, maar dan gaat het er wel om dat je de goede vragen stelt. Maar andersom geldt dat ook als je wel sterke ideeen hebt over wat je wil, maar niet helemaal de consequenties kan overzien.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ik bij een klant kom dan komt er een spervuur aan vragen en ideeën op ze af. Je moet ze niet te lang na laten denken want dan gaan ze twijfelen en krijg je rommel of een product ze eigenlijk niet willen. Op basis van hun antwoorden rolt er een product uit.
Dat is de truc.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaat het er wel om dat je de goede vragen stelt.
Maar andersom ook. Ik was laatst bij een meubelstoffeerder om een of andere designklassieker te laten restaureren. Dan vraag ik bij de stofkeuze naar hoe welke stof plooit, dan krijg ik een antwoord waaruit blijkt dat hij snapt dat die plooiing van de stof een essentieel aspect van de vormgeving is. Snapt hij dat niet, dan wordt het moeilijk om zaken te doen want dan krijg ik het gevoel dat hij niet door heeft wat het eindresultaat moet zijn omdat hij het ontwerp niet begrijpt, en ik dus eigenlijk er bovenop zou moeten staan terwijl hij ermee aan het werk is om hem aanwijzingen te geven. Dan kun je beter naar een ander gaan.quote:
Dat is een kwestie van je vak verstaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar andersom ook. Ik was laatst bij een meubelstoffeerder om een of andere designklassieker te laten restaureren. Dan vraag ik bij de stofkeuze naar hoe welke stof plooit, dan krijg ik een antwoord waaruit blijkt dat hij snapt dat die plooiing van de stof een essentieel aspect van de vormgeving is. Snapt hij dat niet, dan wordt het moeilijk om zaken te doen want dan krijg ik het gevoel dat hij niet door heeft wat het eindresultaat moet zijn omdat hij het ontwerp niet begrijpt, en ik dus eigenlijk er bovenop zou moeten staan terwijl hij ermee aan het werk is om hem aanwijzingen te geven. Dan kun je beter naar een ander gaan.
Weet ik niet. Het kan best zijn dat zo iemand dat dan niet begrijpt, maar wel een kei is in het stofferen van grootmoeders stoel. Je moet een beetje op een lijn zitten, het zou wat arrogant zijn om iedereen die niet jouw oog voor bepaalde ontwerpen heeft, waar je zelf lang tegenaan hebt kunnen kijken, als prutser af te schilderen.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van je vak verstaan.
Iemand die zijn vak verstaat zal altijd samen met de klant tot een eindproduct komen en zal de klant voor 95% bij het tweede bezoek akkoord gaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weet ik niet. Het kan best zijn dat zo iemand dat dat niet begrijpt, maar wel een kei is in het stofferen van grootmoeders stoel. Je moet een beetje op een lijn zitten, het zou wat arrogant zijn om iedereen die niet jouw oog voor bepaalde ontwerpen heeft, waar je zelf lang tegenaan hebt kunnen kijken, als prutser af te schilderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |