Keep us posted!quote:Op donderdag 6 november 2014 01:30 schreef static het volgende:
Om er even op terug te komen: ben sinds februari niet meer thuis geweest - maar niet helemaal onbewoond, want mijn moeder kwam af en toe logeren, dus ben benieuwd naar dit jaar.
Dit ding schijnt dat te kunnen: http://www.smappee.com/nl/quote:Op donderdag 6 november 2014 01:25 schreef komrad het volgende:
maar een breakdown van je spullen zodat je het verbruik per apparaat weet en kunt controleren of er grote 'lekken' zijn zou misschien nog een optie kunnen zijn
Wat een geweldig ding!quote:Op donderdag 6 november 2014 01:31 schreef static het volgende:
[..]
Dit ding schijnt dat te kunnen: http://www.smappee.com/nl/
Nou let op, we maken een deal: ik zal binnenkort zo'n ding kopen en aansluiten. Dan doe ik de test. Als het mij lukt, dan kan jij het ook.quote:Op donderdag 6 november 2014 04:27 schreef static het volgende:
Geen idee, begin van het jaar hadden ze nog geen installateurs voor in Nederland, dus heb er maar vanaf gezien, want zelf klussen is voor een een grote(blaas waarschijnlijk half Amsterdam op).
Het schijnt simpel te zijn om te installeren, dus als je een beetje handig bent kun je het zelf.
Het werkt met bepaalde algoritmes die de diverse apparaten kan onderscheiden (hij moet wel even een tijdje leren), dus het zou geweldig spul (moeten) zijn.
Toch zijn het wel indrukwekkende besparingen, wat heb je zoal doorgevoerd?quote:Op woensdag 5 november 2014 22:51 schreef Queller het volgende:
Ik wil er toch nog even op terugkomen. We hebben het afgelopen jaar allerhande besparingsmaatregelen genomen en vandaag het resultaat:
nov 2012 - okt 2013
stroom: 5.352 kwh
gas: 4.125 m3
nov 2013 - okt 2014
stroom: 4.488 kwh
gas: 2.632 m3
We hebben een zachte winter gehad, dus dat scheelt zeker. Maar verder...:![]()
warme winter.quote:Op donderdag 6 november 2014 07:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Toch zijn het wel indrukwekkende besparingen, wat heb je zoal doorgevoerd?
Dat zal de besparing op gas zijn. Maar ook electra is minder geworden.quote:
quote:Op donderdag 6 november 2014 07:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Toch zijn het wel indrukwekkende besparingen, wat heb je zoal doorgevoerd?
Zeker! Maar daar hebben we er in de afgelopen 10 jaar wel meer van gehad. Geen enkel jaar is het verbruik zo laag geweest, maar absoluut en zonder meer: de zachte winter heeft zeker geholpen! Ik ben er erg dankbaar voorquote:
Kan inderdaad ook. Maar wij blijken ook prima zonder te kunnen, dus hebben we het maar zo gelaten...quote:Op donderdag 6 november 2014 12:59 schreef Leandra het volgende:
Afhankelijk van het soort halogeen spotjes zou je ze ook voor Led spotjes kunnen vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |