Hyperdude | donderdag 7 november 2013 @ 17:13 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coup 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
rival | donderdag 7 november 2013 @ 17:19 |
Best kut. Mijn E30 gaat toch een beetje lekken als het uren lang naar beneden komt.... | |
Hyperdude | donderdag 7 november 2013 @ 17:38 |
Mijn E46 klima blaast helemaal niet zo veel. lekker stil juist. Misschien is er een Chinees onderdeeltje van je E90 stuk? Stond vanmiddag naast een Mazda 6 station. Best een aardige bak vind ik dat. Ook een stuk groter dan mijn E46 station. Zwaarste motor maar 192 PK, weegt ook maar 1350 KG. Iemand ervaringen? [ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 07-11-2013 17:53:29 ] | |
Hyperdude | donderdag 7 november 2013 @ 17:56 |
Sorry, Moet natuurlijk wel een BMW-topic blijven. | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 18:05 |
Zojuist naar huis gereden en wederom bij een instelling van 20 graden, 4 blokjes draaisnelheid van de ventilator. Voor de grap heb ik de airco maar eens aangezet. Na enkele minuten was de ventilator gezakt naar 2 blokjes. De auto was dus op temperatuur. Prima, geen herrie aan mn kop, lekker temperatuurtje, niks aan het handje. Airco uit dus. En na enkele minuten wederom 4 blokjes van de windmachine. Airco weer aan, en het zakt weer in. Airco weer uit, en hij gaat weer blazen. Wat zijn dit voor geintjes? Je gaat mij echt niet vertellen dat er luchtconditionering of koeling nodig is om een auto te verwarmen. Of mr te verwarmen dan zonder. Of dat de auto in het tijdsbestek van enkele minuten afkoelt van 20 naar 10 graden. Sensor kapot? Kan... maar wat maakt dan dat de airco aan of uit zorgt dat de sensor het wel of niet goed doet Fout in het algorithme? | |
Sounddragon | donderdag 7 november 2013 @ 18:17 |
n. | |
Sounddragon | donderdag 7 november 2013 @ 18:20 |
luchtvochtigheids sensor gok ik zomaar | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 18:25 |
Zit die erin dan? Dat zou een logische verklaring kunnen zijn. | |
Sounddragon | donderdag 7 november 2013 @ 18:27 |
Een airco is in principe domweg een luchtontvochtiger, dus ik gok van wel | |
Hyperdude | donderdag 7 november 2013 @ 18:29 |
Thnx man. | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 18:31 |
Inderdaad maar is het ook een geregelde luchtontvochtiger? | |
Hyperdude | donderdag 7 november 2013 @ 18:36 |
Bij de E46 niet volgens mij. WDS kan ik nu niet bij op de foon. | |
maart78 | donderdag 7 november 2013 @ 18:42 |
ik ben een sloeber met van die draaiknoppen, werkt altijd | |
jitzzzze | donderdag 7 november 2013 @ 18:58 |
Maar wat verwacht je dan? Stel je niet zo aan zeg Je stelt een vraag waar maar n antwoord op mogelijk is; je wilt van je auto af, maar hem niet demonteren. Dan moet je hem dus in zijn geheel verkopen. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 09:10 |
Tijd voor weer iets serieus': heb onlangs een setje Style 32 15" overgenomen van iemand die ik wil gaan gebruiken voor de winterbanden. Ze zijn een keer overgespoten in het verleden, maar het was blijkbaar een haastklus want echt mooi is het niet De velgen zelf zijn nog in prima conditie, recht enzo, maar ze zien er niet uit. Hoe kan ik dat weer rechttrekken? Een paar opties: - plastidippen; komt tegenwoordig ook in metallic zilver. - Lakken; bij Schmiedmann kan je de OEM kleur bestellen in een spuitbusje; origineel BMW. Bij beide opties zal er nog een glanslaag (plastidip) of blanke laag (lakken) overheen moeten? Nou vind ik het niet erg om er wat tijd in te steken, maar het hoeft ook geen kunstwerk te worden. Dus wat zouden jullie doen? Ik heb weinig trek om uren lang te steken in de voorbereiding als oude verf strippen, ontvetten, etc. Maar wat is er kostentechnisch handig? Een bus kost al snel 2 tientjes of meer. [ Bericht 4% gewijzigd door jitzzzze op 08-11-2013 09:16:21 ] | |
Nadinarama | vrijdag 8 november 2013 @ 09:25 |
Juist ja! Wat ik zeg, een nuttige bijdrage *Gaapt* | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 10:21 |
Laten stralen en spuiten is een optie als je het zelf niet wil doen. Anders gewoon schuren en zelf spuiten. Maar dat had je beter 2 weken terug kunnen doen toen de temperatuur nog wat hoger was. (Mits je nu over een goede ruimte beschikt van ca 21 graden). | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 10:25 |
Als ik er iets aan ga doen, dan doe ik het zelf. Uitbesteden is het niet waard. Die ruimte binnen is het probleem niet, dat gaat wel lukken. Of ik doe het van de zomer; heb er niet zo'n haast mee. Maar heb je dan per velg een bus lak nodig? Want dan ben je zo 100 euro verder, en dat is het ook niet echt waard. | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 12:07 |
Busje lak is toch maar een tientje? Ik weet niet hoeveel velgen je met 1 bus kan doen. Denk dat 3 bussen idd wel nodig zijn. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 12:10 |
OEM lak en plastidip zijn 2 tientjes per bus. Misschien maar eens op zoek gaan naar iets wat niet oem is. | |
Piet__Piraat | vrijdag 8 november 2013 @ 13:32 |
http://www.plastidip.nl/ Kies je kleur. Met twee of drie bussen moet je een heel eind komen. Ben je voor vier tientjes incl. verzending klaar. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 13:43 |
Daar neig ik ook naar, metallic silver wordt het dan. Dan maar geen OEM kleur [ Bericht 22% gewijzigd door jitzzzze op 08-11-2013 18:05:50 ] | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 18:05 |
Gewoon Motip velgenspray is prima. Waarom zou je plastidip willen? Dat is pas echt zooi volgens mij. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 18:05 |
Weet niet, was gewoon een mogelijkheid. Heb er geen ervaring mee. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 18:05 |
Maar even iets anders h? Ik kom er net achter dat de style 32's die ik heb van een E39 afkomen. Dat is op zich niet erg, maar wel dat ze een ET waarde van 20 hebben. En de E36 heeft ET waarde van 42 of 47 heeft. Maar ze zijn wel met een ET waarde van 20 geleverd op de E36. Natuurlijk kan ik ze er wel onder schroeven, maar krijg je dan niet een heel verkeerd rijgedrag o.i.d.? En ja, ze komen onder een E36 vandaan. | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 18:06 |
ET20 velg op ET47 naaf geeft een velg die 27mm verder naar buiten staat. Nadelig effect is dat de auto "aan de velg" hangt omdat hart velg en hart naaf niet meer overeenkomen. Of je dat erg vind is een mening. Ik zou het niet willen (zeker niet aan de voorzijde), 25mm is aardig wat. | |
Andyy | vrijdag 8 november 2013 @ 18:45 |
Omdat als je het verneukt je het er af kan halen | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 19:14 |
Maar heb je dan meer kans op technische problemen? Of valt dat wel mee? Het blijven winterwielen, dus ga er niet veel mee rijden. | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 19:29 |
27 mm is aardig wat. Zoveel meer is dit ook niet. | |
Andyy | vrijdag 8 november 2013 @ 19:34 |
Dat is wel heel lelijk. | |
maart78 | vrijdag 8 november 2013 @ 19:35 |
ook echt geen porum | |
maart78 | vrijdag 8 november 2013 @ 19:35 |
tokkie bak | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 19:41 |
Tsja, ook niet mijn stijl. | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 19:44 |
Smaken verschillen Of zijn lagers het leuk vinden? Hier staan de voorwielen aardig ver naar buiten voor de Quattro-aandrijving | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 19:46 |
Dunno, dat lees ik wel meer maar niemand die weet of het echt zo is. | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 19:46 |
Dacht dat het juist meer schade achterliet omdat het moeilijk te verwijderen is? | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 19:47 |
Idd wel wat breed | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 19:47 |
Dat vinden je lagers echt niet leuk. En het slijtagepatroon van je banden ook niet. Sturen wordt er ook niet beter van. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 19:48 |
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten? | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 19:49 |
Waardoor de velgen nog verder naar buiten gaan staan? | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 19:50 |
Je wielen staan toch te ver naar buiten? Moet je ff een anti-spacer op eBay scoren. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 19:52 |
He? Ben ik nou in de war? OEM is 42 (staal) of 47 (LM), en deze zijn 20. Dus dan moet er toch wat bij? | |
daNpy | vrijdag 8 november 2013 @ 19:58 |
ET staat voor "Einpress Tiefe" Oftewel, hoe diep de aanleg van de velg tov het midden van de velg zit. 20 is lager dan 47, dus de aanleg is 27mm minder diep, maw komt de velg verder naar buiten. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 20:00 |
Oh ja, zo zat het in elkaar Haal het altijd door elkaar. Dus er is geen oplossing | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 20:02 |
Hier staat het ook uitgelegd: http://www.steekmaat.nl/wat-is-de-et-waarde.html Vakantieplaatje. Check de totaal verschillende velgen, oa qua ET-waarde, van beide Kevers. Afstand tot rand spatbord is niet eens zoveel verschillend. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 20:10 |
De antispacer is dus een slijptol | |
Andyy | vrijdag 8 november 2013 @ 20:10 |
WAT? | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 20:12 |
Ik mag ET waarde dan wel niet helemaal snappen, maar Quattro in een BMW? | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 20:13 |
Waarom denk je dat er een knipoogsmiley staat? Het is een iX Duidelijk zichtbaar op de pic, volgens mij. | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 20:15 |
Dat snapte ik , daarom ook de knipoog PI. | |
Hyperdude | vrijdag 8 november 2013 @ 20:19 |
Wat heeft Pi er nu weer mee te maken? Dat een wiel rond is, begrijp ik ook nog wel 3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307816406286208998628034825342117067982148086513282306647093844609550582231725359408128481117450284102701938521105559644622948954930381964428810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360011330530548820466521384146951941511609... | |
jitzzzze | vrijdag 8 november 2013 @ 20:24 |
Dan zijn we het eens | |
Fopje | zaterdag 9 november 2013 @ 14:28 |
Misschien iets heel stoms, maar ik had dezelfde klacht dat hij te hard blaast met een pokke herrie. 2 weken terug hebben ze wat aan mijn spruitstuk gedaan en kwamen ze ook achter een lekke luchtslang (die dikke van +/- 5 cm doorsnede?). Nu probeerde ik het vanmorgen weer voor de eerste keer en hij is nu een stuk zachter en ook blaast hij een stuk minder hard. Ik heb werkelijk geen idee of dat er mee te maken heeft maar het is opeens wel beter geworden. | |
jitzzzze | zaterdag 9 november 2013 @ 22:26 |
Bonusvraag; heb ook nog een setje liggen met ET35. Gezien de standaardwaarde van 42 voor "BMW stalen" velgen zou dat net aan kunnen toch? Is maar 7mm afwijking. Heb de auto ook gekocht op die velgen en er al heel wat km mee afgelegd. Maar niet OEM dus wilde ik ze ruilen. | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 00:31 |
Ik wil op mn daily alleen nog maar OEM. Dus ET 34 = ET34. En geen 28 of 42 Maar dat is mijn mening/voorkeur | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 08:22 |
Ik deel je voorkeur, maar soms moet je het even doen met het spul wat je voorhanden hebt Dus kan ik die velgen met ET35 wel gebruiken of loop ik daarmee net zo'n risico als met die ET20 velgen? | |
Hyperdude | zondag 10 november 2013 @ 09:45 |
7 mm. is peanuts | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 09:46 |
In ieder geval beter dan 22/27 afwijking | |
Andyy | zondag 10 november 2013 @ 16:32 |
Als ze voor verder naar buiten staan heb je ook later onderstuur omdat de spoorbreedte iets toe is genomen? | |
mitchelll0181 | zondag 10 november 2013 @ 16:39 |
Ooo oo... Ik had een tikkend geluid bij vaste toerentallen... Dacht dat het de disa was... Vervangen.. zelfde geluid.. Maar wordt steeds erger.. Nog is goed geluisterd... Lijkt op de distributie ketting .... Fuck.. En ik kan geen vrij nemen deze week.. | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 16:46 |
Geen idee | |
Piet__Piraat | zondag 10 november 2013 @ 20:02 |
Dan is er een oplossing: weinig rijden en van 't weekend verder kijken. | |
mitchelll0181 | zondag 10 november 2013 @ 20:28 |
Tja.. Wow.. kooppie... distri ketting is 30 euro hahahaha [ Bericht 86% gewijzigd door mitchelll0181 op 10-11-2013 21:23:41 ] | |
Piet__Piraat | zondag 10 november 2013 @ 21:35 |
Da's niet duur inderdaad. Alleen de vervanging is wel wat werk natuurlijk | |
mitchelll0181 | zondag 10 november 2013 @ 21:42 |
Gelukkig al is opengehad met koppakking vervangen dus weet ongeveer hoe of wat Moet lukken binnen paar uurtjes dus | |
maart78 | zondag 10 november 2013 @ 21:45 |
Ik heb mijn nieuwe auto gevonden http://www.marktplaats.nl(...)921a&previousPage=lr | |
mitchelll0181 | zondag 10 november 2013 @ 21:58 |
Tja ... Useless... | |
Piet__Piraat | zondag 10 november 2013 @ 21:59 |
Die X6 heeft echt wel wat in het wit. Al zou ik eerder voor de M50d gaan, puur omdat het praktischer is. En je door de geluidsisolatie toch amper motorgeluid hoort. | |
spectrumanalyser | maandag 11 november 2013 @ 00:03 |
sluit ik mij bij aan. hij ziet er inderdaad niet lelijk uit. echter, wat heb je er aan. zo groot. op de foto lijkt ie nog klein, totdat je er eens naast staat. 2265 kilogram. [ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 11-11-2013 01:06:10 ] | |
Piet__Piraat | maandag 11 november 2013 @ 00:08 |
Jezus, dat kan bijna niet. Je hebt zware auto's en zware auto's, maar dit moet rond 2.2 ton toch echt wel ophouden lijkt me. Zelfs de gemiddelde Range Rover of Landcruiser weegt geen 2.7 ton. | |
boegschroef | maandag 11 november 2013 @ 07:33 |
Lol, ik heb er 1 voor de deur die weegt 3 ton (met volle tank 3,1 ) | |
LoggedIn | maandag 11 november 2013 @ 08:12 |
De x5/6 zijn juist super gaaf Niet bepaald de uitgelezen auto voor kronkelende bergweggetjes, maar voor dagelijks verkeer en lange afstanden zijn ze fantastisch | |
Piet__Piraat | maandag 11 november 2013 @ 09:04 |
Jep. Al vind ik wel dat je aan de eerste serie X5 de leeftijd inmiddels wel echt af begint te zien. En de X5 is gewoon een SUV net als de ML en dergelijke. De X6 straalt ook nog lekker dat 'ik heb schijt aan jullie'-image uit. | |
jitzzzze | maandag 11 november 2013 @ 09:20 |
Een X6M is toch wel een kleine natte droom | |
LoggedIn | maandag 11 november 2013 @ 09:49 |
Ja, de oude vind ik niet zo mooi meer, maar de E70, in het wit.. | |
Hyperdude | maandag 11 november 2013 @ 18:07 |
Aso-bakken. | |
Catch22- | maandag 11 november 2013 @ 18:11 |
X6 vind ik ook niks. X5 vind ik wel heersen | |
Hyperdude | maandag 11 november 2013 @ 18:12 |
jitzzzze | maandag 11 november 2013 @ 18:36 |
Hmm, n van de remklauwen loopt af en toe wat aan. Eens kijken hoe ik dat nou weer ga fixen. | |
Hyperdude | maandag 11 november 2013 @ 18:57 |
Is ie niet krom? Als een banaan | |
jitzzzze | maandag 11 november 2013 @ 18:59 |
Nou, het is me pas vanavond echt opgevallen. Zal wel meevallen. Komende week rustig remmen, en volgende week maar eens het spul openmaken. | |
Piet__Piraat | maandag 11 november 2013 @ 19:32 |
En op blijven letten dat ie niet aan blijft lopen. Dat had ik een tijd terug... velg loeiheet ondertussen. Rustig mee naar huis gereden en de volgende ochtend alles al los gehaald. Kon er zelf niets mee dus daarna al snel naar de garage. Duur geintje. | |
jitzzzze | maandag 11 november 2013 @ 19:35 |
Je voelt het heel goed in het stuur als ie aanloopt, trillen als een malle. En dan gaat ie weer los. Even remmen en weer vast. Dus het moet gewoon vies/roest zijn, of er zit wat tussen. Qua remkracht merk ik niks, niet trekken of tillen. Worst/kaas scenario is een andere remklauw, die zijn er tweedehands genoeg te vinden. | |
Piet__Piraat | maandag 11 november 2013 @ 19:42 |
Oh dan valt het mee. Die van mij was vastgeroest maar kreeg ik niet echt los. Auto trok wat naar links en verbruik steeg ook 20%. Niet te lang mee doorgereden dus | |
jitzzzze | maandag 11 november 2013 @ 19:44 |
Precies, en kan met de koppeling/terugschakelen bijna tot stilstand komen vanaf elke snelheid. Niet harder dan 90/100 rijden en het komt wel goed. | |
spectrumanalyser | dinsdag 12 november 2013 @ 07:31 |
is er geen kans dat je met een tweedehands remklauw op termijn weer hetzelfde probleem krijgt? ik had vorig jaar een remklauw die vast bleef zetten, heb er een nieuwe voor in de plaats gemonteerd. remmen, daar wil je niet op besparen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 november 2013 @ 08:48 |
Ik heb die van mij toen laten reviseren en dat gaat alweer 25k goed. Tuurlijk wil je niet besparen, maar als een oplossing prima is, moet je niet meer gaan uitgeven dan nodig is | |
jitzzzze | dinsdag 12 november 2013 @ 10:08 |
ja, dat is theoretisch mogelijk ja. Maar voor mijn wagen is het economisch niet de moeite waard om een nieuwe remklauw te kopen. Trouwens vanmorgen nergens last van gehad, pas toen ik na een uur op bestemming was voelde ik wat. Dus het moet gewoon wat viezighied zijn. | |
Hyperdude | donderdag 14 november 2013 @ 19:52 |
Kent iemand deze boys? Kareltrans te Zwaag. Doet, zo te zien, vnl. in exportbakken. Staat een blauwe M3 met minder dan 50K kms. Is het de moeite daar eens te gaan kijken? advert: http://www.exportwagen.eu(...)rs=185&CurrentCar=11 Had 'm gevonden via mobile.de | |
maart78 | vrijdag 15 november 2013 @ 16:41 |
Vandaag de winterbandjes er weer onder gelegd, 5mm dus nog goed voor een half jaartje | |
jitzzzze | vrijdag 15 november 2013 @ 16:45 |
Dat is maar net afhankelijk van je rijstijl | |
maart78 | vrijdag 15 november 2013 @ 16:47 |
ik rij niet zo heel veel | |
jitzzzze | vrijdag 15 november 2013 @ 16:47 |
Dan moet je het toch wel tot het einde van de sneeuw kunnen redden? | |
maart78 | vrijdag 15 november 2013 @ 16:49 |
Ik hoop het zoniet jammer volgend jaar vervang ik ze pas | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 november 2013 @ 16:49 |
GVD... Hij is Terminaal Drijfstang lager eruit en waarschijnlijk ook krukas.. BOEHOEEEEEEEE | |
jitzzzze | vrijdag 15 november 2013 @ 16:50 |
Het is natuurlijk ook niet zo dat je onder de vier mm er helemaal niets meer aan hebt. Zet de beste twee op je achterwielen en je komt de winter prima door. | |
jitzzzze | vrijdag 15 november 2013 @ 16:51 |
Hmm, dan is het inderdaad wel een beetje afgelopen | |
Hyperdude | vrijdag 15 november 2013 @ 16:52 |
In 5 minuten meer posts dan in 5 dagen. Klote voor je Mitch. Klinkt idd. redelijk economisch TL | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 november 2013 @ 16:56 |
Ja.. Echt kut.. Maar ik heb echt geen zin in een motor swap.. Goddamn... Naja.. Sparen voor een 2004 5 serie... Ga t weekend wel ff carter eraf halen.. Kijken hoe het eruit ziet van binnen.. | |
jitzzzze | vrijdag 15 november 2013 @ 16:58 |
Echt klote inderdaad, ik hoop voor je dat het meevalt en je het kan fixen. | |
Hyperdude | vrijdag 15 november 2013 @ 17:00 |
Ik weet nog wel een blauwe M3 met weinig kms. Welke 5 aas je op? 525 oid? | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 november 2013 @ 17:01 |
Mijn grote vriend otto ( bmw specialist in hoogvliet ) super vent!!! Zegt dat in 80% vd gevallen de krukas ook beschadigd is en alleen de lagerschalen vervangen zal dus maar 50 km goed gaan.. Dus tja... Kan et proberen.. 60 euro.. Nieuwe schalen.. | |
jitzzzze | vrijdag 15 november 2013 @ 17:04 |
Luister naar die vent, en vervang ze alle vier als je de zooi toch open hebt liggen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 november 2013 @ 18:07 |
Ik ga gwn ff kijken en meten Lang leve digitale schuifmaat | |
Piet__Piraat | vrijdag 15 november 2013 @ 18:26 |
Dat is klote. Bij die km-stand is het ook niet meer rendabel om er een ruilblok in te lepelen. Het kan een poging zijn. Niet geschoten is altijd mis en op het totale budget maakt die 60 euro ook niet meer uit. Dat dus . Ik heb volgens mij nog een krappe 5mm op de achterbanden. Dus dat red ik ongeveer een maand . Dat zijn wel heel weinig km's. Wel frappant dat ie na een jaar in bezit al weggaat, dat zet me aan het denken. Een speciale auto als deze met deze tellerstand zoek je bewust; die gaan meestal niet na zo'n korte tijd al weg. Je zou het M3-topic op bimmerportal even kunnen checken op het kenteken. | |
Hyperdude | vrijdag 15 november 2013 @ 19:11 |
Kwam het ding toevallig tegen. Ben niet echt op zoek. Lage km. stand viel op. Kan verder weinig vinden over deze auto. Moet zeggen dat ze bij dat M3-topic er redelijk bovenop zitten. Maar kan daar verder niets vinden. Er zitten wel erg veel rotte appels in het M3-aanbod. Zoveel gecrashte bakken heb ik voor het laatst gezien toen ik op zoek was naar een Integrale. Op zich lijkt mij een E46 M3, CSL of geen CSL, met een lage km. stand geen gekke "investering". Als de aanschafprijs en de auto kloppen. Helaas geen ruimte meer hiero. | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 november 2013 @ 23:57 |
Denk dat ik morgen een chrysler neon op ga halen.. BOEHOEEEEEE | |
daNpy | zaterdag 16 november 2013 @ 00:34 |
Doei dan maar he | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 november 2013 @ 01:05 |
Boeeeeeee .... ! Nee man ...wil die 5 serie... Dus tot binnenkort | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 november 2013 @ 01:37 |
Een Neon Dat is wel echt een dweilbak... Wat voor Fnfer moet er komen dan? E39 of E6x? En wat voor motorisering? Wel een stapje vooruit hoop ik h? | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 november 2013 @ 08:17 |
E60, Ja uiteraard hahaha helemaal klaar met die 4 cyl... 528 ofzo | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 november 2013 @ 08:54 |
http://link.marktplaats.nl/739683069 Jetcars .... ? Haha | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 08:55 |
Doen, what could possibly go wrong? | |
Hyperdude | zaterdag 16 november 2013 @ 09:05 |
http://link.marktplaats.nl/740090142 Wie koopt dat nou? Voor zoon bedrag? | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 november 2013 @ 09:09 |
Ik ga dr ff bij kijken! Hahaha Ben wel benieuwd | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 09:10 |
Anders kan je altijd nog deze kopen: http://link.marktplaats.nl/735240247 Kost evenveel als vier lagerschalen | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 november 2013 @ 09:15 |
lol Wat een auto's staan daar joh.. | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 09:19 |
Ja, mooi he? Neem nou dit wonder der techniek: http://link.marktplaats.nl/732603739 Gezien de kleurstelling en algehele staat niet eens zo'n heel gekke prijs, maar dan dit zinnetje in de advertentie: "meerprijs velgen 50". Hoe kan je nou het gore lef hebben om dit te vragen aan je potentile klanten? | |
Hyperdude | zaterdag 16 november 2013 @ 09:30 |
En de laatste 3 jaar gestald in een droge en verwarmde opslag? Lijkt mij die 440 een betere gok. Koopt Hollandsche waar. | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 november 2013 @ 09:33 |
Ik zal wat foto's maken van die 328 ERG benieuwd | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 09:35 |
Ik bedoel maar, er is weinig mis met een 440. Heb er zelf ook n gehad | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 09:36 |
Op die Scenic ontbreekt ook gewoon een complete ruitenwisserarm | |
Hyperdude | zaterdag 16 november 2013 @ 09:38 |
Makkie dan; die APK. | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 09:42 |
De eis spreekt alleen maar over een goed werkende installatie die de bestuurder voldoende uitzicht moet geven. Dat is nogal een rekbare uitleg, wat de een goed vind hoeft de ander dus niet goed te vinden. Tevens hoeft er maar 1 snelheid te werken, niet zijnde de intervalstand. | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 november 2013 @ 09:48 |
Ideale Carbagerunner . En volgens mij staat die 'meerprijs velgen' bij veel advertenties. Gewoon een makkelijke prijsverhoger. | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 09:50 |
Ja, staat bij alle advertenties van ze. Voor mij al een reden om er niet heen te gaan, als ze al goed bekend stonden that is | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 november 2013 @ 09:57 |
Naar Jet wil je inderdaad sowieso niet, maar aan zulke advertenties heb ik ook een hekel. Ik wil gewoon de prijs weten waarvoor je het product aanbiedt. Ik wil geen losse toevoegingen voor garantie, afleverkosten en kontkrab-kosten. | |
Hyperdude | zaterdag 16 november 2013 @ 09:58 |
Ook ideaal als low-budget Rallymonster Die laatste alinea | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 10:00 |
Ik haak sowieso al af als er afleverings/rijklaar-kosten in beeld komen. Alleen reparaties zijn bespreekbaar, maar ook minimaal. | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 november 2013 @ 10:25 |
Ik ook. Daar ben ik niet van gediend en het is ook gewoon bullshit. Je krijgt voor vierhonderd euro een halve tank brandstof en opgepompte bandjes als je geluk hebt. Ja, doei. Oplazeren. Als ik ergens naar wil gaan kijken, wil ik weten wat het kost en daarover onderhandelen. Ik wil niet weten wat het zou kunnen kosten, maar waaraan ik nog anderhalf duizend euro moet bijleggen om echt onder de streep te weten hoe of wat. Of de prijs moet fantastisch goed zijn, echt 500 euro minder dan concurrenten. Maar meestal zie je een aantrekkelijke prijs waardoor men netjes scoort in de aanbodrubrieken, maar dan ineens 800 euro prijsverhoging ivm garantie en aflevering. Waarna ze ineens knap duur zijn. | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 10:31 |
Precies, ik zoek naar de totaalprijs. En daar kunnen we het dan over hebben, en ik wil bij de handelaar kunnen overschrijven. Ik heb geen zin in gezamenlijke tripjes naar het postkantoor. | |
aadspagaat | zaterdag 16 november 2013 @ 13:00 |
leuk die vandalen, zo trof ik me auto aan gisterochtend. nou heb ik eigenlijk een vraag over een nieuwe/ 2de hand spiegel. dit is het bevestegingspaneel(van de kapotte spiegel): nou keek ik de site van brabebo ( https://www.brabebo.nl/78(...)/autospiegel/spiegel ) en daar staat bij dat de afstand tussen de bevestegingsgaten 36mm zijn, nou klopt dat bij de onderste twee wel, maar tot de bovenste is +/- 56mm. en op het plaatje van brabebo lijkt het alsof alle 3 de bevestegingspunten 36mm van elkaar af zitten. op http://www.dparts.com/onderdelen/337/Spiegel-compleet hebben ze 34 spiegels, alleen allemaal voor rechts en http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSent heeft nog niet gereageerd iemand nog andere bestelsites of opties? ik heb niet echt zin om diverse slopen af te gaan. het betreft trouwens een e36 sedan 1997 | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 13:03 |
Je kan hem toch gewoon passen op je auto? Er zijn maar twee opties; hij past of hij past niet. Past ie niet dan heb je een voetplaat van een cabrio/coupe. | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 13:04 |
Je mag ze trouwens ook van mij kopen; heb hier nog een setje voor een touring/sedan liggen | |
aadspagaat | zaterdag 16 november 2013 @ 13:04 |
bedankt voor je reactie! de plaat op die foto is van me oude spiegel | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 13:05 |
Ah, vandaar. Je moet gewoon zoeken naar een spiegel voor een sedan/touring. Die zijn hetzelfde, maar bedenk je wel dat je zonder linkerbuitenspiegel niet de weg op mag | |
aadspagaat | zaterdag 16 november 2013 @ 13:08 |
nee dat weet ik heb je fototje van het setje wat jij hebt liggen? ik heb eventueel wel interesse (mits groen of zwarte) | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 13:11 |
Niet bij de hand, ze liggen ver weg. Heb er 1 van zwart plastic en 1 die zwart gelakt is; dat is direct de reden waarom ik twee andere gekocht heb Technisch zijn ze prima, alleen de linker wilde in harde wind een beetje trillen op de snelweg (bij meer dan 6bft). Zet je spiegelglas wel over, want er zitten twee vergrotende glazen in. Maar de verwarming doet het nog wel. Vraagprijs? 15 euro het stuk ex verzenden. | |
aadspagaat | zaterdag 16 november 2013 @ 13:16 |
oke, nou rij ik niet zo heel veel op de snelweg dus dat is niet echt een probleem. ik heb zeker interesse, in alleen de linker dan weet je wel nog of het zo een zelfde bevestingsplaat betreft en waar woon je? (voor eventueel ophalen) | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 13:18 |
Ze passen zeker, want heb hier een touring staan | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 november 2013 @ 14:07 |
Klote altijd, die achterlijke gladiolen die denken dat spiegeltrappen een goed idee is. | |
aadspagaat | zaterdag 16 november 2013 @ 14:39 |
jaman, wat voor een plezier beleef je eraan om iemands anders spullen te slopen | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 november 2013 @ 14:51 |
Ik ben blij met m'n parkeergarage dus het gebeurt me weinig en klap vaak m'n spiegels in, maar toch, bij een vorige auto ook twee keer dat probleem gehad. Ik heb overwogen om er een keer een grote metalen pin in te monteren die mooi onderin een voet prikt bij een volgende trapper. Dan leren ze het zo af. | |
aadspagaat | zaterdag 16 november 2013 @ 14:55 |
heb geen garage helaas. zat al te denken aan camerabewaking woon in een dorp, dus mocht het nog een x gebeuren, dan kan diegene maat 47 op ze kaak verwachten! [ Bericht 1% gewijzigd door aadspagaat op 16-11-2013 15:03:15 ] | |
Hyperdude | zaterdag 16 november 2013 @ 14:56 |
Das ook een beetje aso Maar begrijp je frustratie | |
jitzzzze | zaterdag 16 november 2013 @ 21:12 |
Gelukkig zijn spiegels voor een E36 niet duur, maar inderdaad, het blijft erg karig. Het enige wat je kan doen is aangifte en als je WA+ verzekerd bent hopen dat vandalisme onder je dekking valt. | |
leolinedance | maandag 18 november 2013 @ 00:54 |
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb begrepen dat de spiegels van mijn F30 stapsgewijs verwarmd worden (automatisch). Zo iets dus: 25% bij < 10 graden buitentemp. 50% bij < 5 graden buitentemp 100% bij vorst Is er een mogelijkheid deze waarden aan te passen? Ik vind het zeer irritant dat ik 's ochtends beslagen spiegels heb en het een half uur duurt voordat ik er fatsoenlijk iets in kan zien. edit: Dit dus: http://www.f30post.com/fo(...)4774142&postcount=13 En dat ben ik niet edit 2: En nog 1 http://www.f30post.com/fo(...)4776580&postcount=22 edit 3: En hier zou een oplossing moeten zijn!! http://www.f30post.com/fo(...)4779749&postcount=26 Morgen testen dus. [ Bericht 19% gewijzigd door leolinedance op 18-11-2013 01:05:46 ] | |
leolinedance | maandag 18 november 2013 @ 01:10 |
The door mirror heating is controlled dependent on the outside temperature and whether the wipers are switched on. With auto wipers switched off: Below 5C = 100% continuous heating Above 5C = 0% heating With auto wipers switched on: Below 5C = 100% continuous heating From 5 to 10C = 75% heating From 10 to 15C = 50% heating From 15 to 20C = 25% heating Above 20C = 0% heating | |
jitzzzze | maandag 18 november 2013 @ 07:26 |
Ben er van het weekend achter gekomen dat de klauw alleen blijft hangen bij een warme auto, dan even remmen en hij blijft hangen. Dan zou ik lucht/water in de remleiding verwachten, dit zet tenslotte uit als het warm wordt. Van de week maar eens het spul open maken, schoonmaken, opnieuw invetten en ontluchten. Ook ben ik op zoek naar een andere klauw, heb al wat langer problemen met deze. Tijdje terug trok de auto naar links bij remmen, dat wel gefixt maar er is dus ook iets met de klauw zelf aan de hand. Nu maar hopen dat ik de schijf en blokjes niet hoef te vervangen; dit staat eigenlijk niet in mijn planning. Ze zijn tenslotte nog maar 10 maanden oud (30.000Km). | |
Piet__Piraat | maandag 18 november 2013 @ 08:14 |
Zonde dat het tegenwoordig dus slechter werkt dan bij de eerdere modellen. In m'n E46 werkt het prima. | |
jitzzzze | maandag 18 november 2013 @ 09:50 |
Vervangende klauw gevonden, klauwen hoef je niet per as te vervangen toch? | |
rival | maandag 18 november 2013 @ 10:05 |
Nopes! Succes | |
jitzzzze | maandag 18 november 2013 @ 10:26 |
Het is toch niet moeilijker dan remklauw van de houder schroeven, remslang losdraaien, blokjes overzetten, alles weer terug meubelen en dan het hele remsysteem ontluchten? Of moet je alle vloeistof vervangen? Of ontlucht je alleen de rem die je los gehaald hebt? Ik weet wel hoe alles moet, maar niet welke stapjes ik moet uitvoeren. Wil niet teveel doen maar ook zeker niet te weinig | |
bokkepoot | maandag 18 november 2013 @ 10:37 |
Lijkt mij inderdaad gewoon de goede volgorde . | |
rival | maandag 18 november 2013 @ 11:30 |
Je hoeft alleen de rem te ontluchten die je wisselt. Zolang je niet de hele boel leeg laat lekken met verwisselen natuurlijk. Geef de slangen alvast een slag(stukje los draaien) als de klauw nog vast zit. Dan haal je de klauw los. dan de slangen zodat je die meteen weer op de nieuwe klauw kan zetten. | |
daNpy | maandag 18 november 2013 @ 12:47 |
Inderdaad, je wil zo weinig moglelijk lekkage want daarvoor krijg je lucht in je slangen terug. In principe is alleen de vervangen remklauw ontluchten voldoende, maar het kan geen kwaad om alles meteen te doen. Zoveel kost DOT4 nou ook weer niet | |
jitzzzze | maandag 18 november 2013 @ 15:07 |
Heb de remvloeistof een maand of drie geleden nog vervangen, maar het nogmaals doen kan inderdaad geen kwaad. Wil de flexibele remleiding ook meteen vervangen; die er nu onder zit zal wel lekker warm geworden zijn, zitten bij de vervangende remklauw. Dus wilde de oude klauw losmaken en ophangen aan de veer. Blokjes overzetten. Dan de nieuwe in zijn bracket schroeven en dan als een super ninja de remleiding overzetten Dan het spul ontluchten en gaan. | |
daNpy | maandag 18 november 2013 @ 15:13 |
Dat gaat vaak niet, je moet de klauw draaien om de slang eraf te krijgen | |
jitzzzze | maandag 18 november 2013 @ 15:18 |
Hmm, dat klinkt trouwens wel logisch ja. Nu ik er zo over nadenk Dan wordt het een smerige bedoeling met alle DOT4 | |
Hyperdude | maandag 18 november 2013 @ 19:29 |
Hiero idem. Ben ik de enige die de automatische wissers 95% van de tijd aan heb staan? | |
leolinedance | maandag 18 november 2013 @ 19:39 |
Denk het. Vind het vreemd dat de automatische wissers niet standaard aan staan bij het starten van de auto. | |
Piet__Piraat | maandag 18 november 2013 @ 19:48 |
Ik heb geen automagische wissers | |
Hyperdude | maandag 18 november 2013 @ 19:52 |
Ken niet meer zonder | |
Piet__Piraat | maandag 18 november 2013 @ 19:53 |
Jij bent al aan te veel luxe gewend Ik mis 'm niet echt. Het is een pr, maar echt geen eis. | |
maart78 | maandag 18 november 2013 @ 19:54 |
Dat wil je niet als het vriest | |
leolinedance | maandag 18 november 2013 @ 20:03 |
Bouw daar dan een temperatuurregeling in, en niet in de verwarming van de buitenspiegels | |
aadspagaat | maandag 18 november 2013 @ 20:39 |
heb ik met me oude auto een x gehad | |
maart78 | maandag 18 november 2013 @ 21:12 |
Ik heb dat ook met die spiegels is ook helemaal kut ja | |
jitzzzze | maandag 18 november 2013 @ 21:14 |
Maar mijn auto heeft tenminste wel een constant verwarmde linkerbuitenspiegel | |
Hyperdude | dinsdag 19 november 2013 @ 17:27 |
Je moet wel oppassen met die onverwarmde spiegels. Dacht eerst dat het een Z3M CP was [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 19-11-2013 17:57:11 ] | |
rival | dinsdag 19 november 2013 @ 17:28 |
Aardige knal geweest | |
Hyperdude | dinsdag 19 november 2013 @ 17:58 |
Geen winterbanden en geen verwarmde spiegels = you're fucked. | |
maart78 | dinsdag 19 november 2013 @ 18:12 |
blok is nog goed en makkelijk uit te bouwen | |
rival | woensdag 20 november 2013 @ 15:33 |
Deuken in het spruitstuk wel | |
Piet__Piraat | woensdag 20 november 2013 @ 15:55 |
Je kan er in elk geval makkelijk bij . Maar dat is een 3-coup zo te zien? E36? Beste knal wel geweest. Ik ben echt wel eens benieuwd voor hoeveel geld er nou gecrasht wordt daar, jaarlijks. Zowel schade aan de Ring als schade aan de auto's. Want er worden ook nog wel eens knap dure auto's afgeschreven tijdens die Touristenfahrten. | |
aadspagaat | woensdag 20 november 2013 @ 16:29 |
thanx nog jitzzze!! | |
jitzzzze | woensdag 20 november 2013 @ 18:08 |
Nice! Veel rijplezier ermee | |
2cv | woensdag 20 november 2013 @ 21:55 |
Voor de koplamptechneuten: kan ik in deze units Xenonverlichting monteren zonder dat dat een raar/vervelend/ongewenst lichtbeeld geeft ? | |
Treurwilg | donderdag 21 november 2013 @ 12:56 |
Ja | |
jitzzzze | donderdag 21 november 2013 @ 21:18 |
Andere remklauw zit erop, had het binnen een uurtje voor elkaar. Stelt echt niks voor. De remblokken en schijf waren nog goed, niet krom, niet scheef afgesleten. Dus die heb ik lekker laten zitten. Het hele remsysteem ontlucht en bijgevuld, en rijden als vanouds | |
Hyperdude | donderdag 21 november 2013 @ 21:21 |
Remmen als vanouds lijkt mij in dit geval van meer belang. Maar hopelijk heb je het lek nu boven water. | |
2cv | donderdag 21 november 2013 @ 21:54 |
Top Heb je er wellicht ervaring mee ? | |
jitzzzze | donderdag 21 november 2013 @ 22:04 |
Ook remmen als vanouds ja Alsof er nooit wat stuk geweest is. Ik kijk het nog een weekje aan, maar het lijkt alsof dit afdoende geweest is. | |
Andyy | vrijdag 22 november 2013 @ 14:40 |
Ging net naar de bandenboer voor een winterbandenwissel, hadden ze 4 velgen en 2 banden liggen van ons Ergens pleite gegaan dus daar.. Enne, heeft iemand ervaringen met BMW dealers rondom Utrecht? Wil 'm voor garantie terugbrengen, maar Ekris Utrecht heb ik 'm gehaald, wil ik niet weer heen en Ekris Zeist zijn klootzakken die me niet serieus nemen en negeren | |
boegschroef | vrijdag 22 november 2013 @ 14:42 |
Is het een nieuwe auto of een premium select wagen? Anders is het niet zeker dat je zomaar bij een andere dealer terecht kan (voor garantie). | |
Andyy | vrijdag 22 november 2013 @ 14:47 |
Nieuw, kan bij elke dealer terecht | |
jitzzzze | vrijdag 22 november 2013 @ 14:52 |
Dan zou ik naar Van Poelgeest gaan | |
Andyy | vrijdag 22 november 2013 @ 14:57 |
Hebben ze daar een Mini afdeling? Wil wel een propere leenauto krijgen dan (325i E90 bij Hans Severs gekregen ooit) | |
jitzzzze | vrijdag 22 november 2013 @ 14:58 |
Ja, bij de vestiging in Amstelveen zeker. | |
Hyperdude | vrijdag 22 november 2013 @ 14:58 |
Die hebben een Mini afdeling | |
jitzzzze | vrijdag 22 november 2013 @ 16:16 |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 23 november 2013 @ 00:22 |
Deze advertentie: http://www.marktplaats.nl(...)2a&previousPage=home | |
daNpy | zaterdag 23 november 2013 @ 00:29 |
zeven duizend euro | |
jitzzzze | zaterdag 23 november 2013 @ 09:49 |
Die velgen | |
Hyperdude | zaterdag 23 november 2013 @ 10:03 |
Wat kost zoiets bij Jetcars Deze lijkt mij wel 2500 meer waard. En dan mogen ze de velgen houden... | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 11:17 |
Was net mijn hond aan het uitlaten in de uiterwaarden, kom ik midden in een oldtimer rallye terecht (Star Rallye 2013) Deed ook een schitterende 2002 Touring mee. Werd goed de modderige bochten door gesmeten Mooi man | |
Catch22- | zaterdag 23 november 2013 @ 11:18 |
| |
Piet__Piraat | zaterdag 23 november 2013 @ 19:37 |
Leuk ja, ik kwam ze ook nog tegen. Een oude 2002 erbij en een mooie 911 voorop. Allebei onder de modder, dus goed gebruikt | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 19:46 |
Was de Star Rallye zag ik. Totaal rit van 550 kilometer, allemaal vandaag. Erg leuk om te zien dat men die oldtimers gewoon gebruikte waar ze voor bedoeld zijn: rijden. Heb jij ook die donkerblauwe Lancia Fulvia ( ) gezien? | |
Piet__Piraat | zaterdag 23 november 2013 @ 19:51 |
Nope, kwam toevallig drie auto's tegen op een heel klein stukje van het traject. Maar da's een beste rit op n dag in van die klassiekers. Gaaf hoor! | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 20:02 |
Ik kwam ze ook bij toeval tegen met de hond uit laten en heb het naderhand even opgezocht op internet.. Overigens werd er netjes gereden (op het betere gooi- en smijt werk in de bochten na). Als ik een auto zag naderen ben ik netjes in de berm gaan staan, maar men hield ook netjes rekening met wandelaars Al met al een kleine anderhalf uur gekeken, geluisterd en genoten. Maar vooral de bestuurder van die oranje BMW 2002 Touring (ik meen zelfs dat een een turbo was) had er erg veel zin in. En begrijpelijk. Een kleine zoektocht leverde op dat zo'n 2002 Touring zo tussen de 10k en de 20k zit voor een beetje serieus exemplaar. Schitterend, dat oude spul | |
Hyperdude | zaterdag 23 november 2013 @ 20:35 |
Moet je tegen mijn pa eens Kugelfischer zeggen. Krijg je een knal voor je bakkes. | |
Matty___ | zondag 24 november 2013 @ 17:16 |
Echt met zo een 2002 (of elke 15+jaar oude auto )kan ik totaal niets. Wordt er niet warm of koud van. | |
Piet__Piraat | zondag 24 november 2013 @ 17:52 |
Ik hoef er ook geen te hebben hoor (hoewel: een 635csi zou gaaf zijn), maar ik vind het wel leuk dat mensen zulke auto's in ere houden | |
jitzzzze | zondag 24 november 2013 @ 18:10 |
Ik heb altijd wel bewondering voor de mensen die ze op de weg houden, vind het mooi om te zien met hoeveel passie en emotie ze ermee bezig zijn. | |
Hyperdude | zondag 24 november 2013 @ 19:27 |
Ik wel Na ongeveer 1990-1995 worden auto's volgens mij snel zwaarder en groter/logger. Alles bekrachtigd, in rubbers en eventueel met fly-by-wire. Een E30 stuurt lekkerder over een bochtige 80 km/u weg dan een Fxx Morgenochtend is een moderne auto natuurlijk comfortabeler/veiliger. Maar voor een weekendje Eifel met mooi weer heb ik liever een oude bak | |
maart78 | zondag 24 november 2013 @ 20:01 |
Eifel heerlijk met de motor of auto | |
Catch22- | zondag 24 november 2013 @ 20:08 |
dan heb je nog nooit in een leuke oude auto gereden. Ik zou zo weer een e30 willen. Als ze niet zo zouden roesten. | |
Oksel | zondag 24 november 2013 @ 23:06 |
Mijn 118D wordt 2e auto. 1e auto wordt Opel Ampera | |
Piet__Piraat | zondag 24 november 2013 @ 23:31 |
Weer iemand die zwicht voor het Nederlandse belastingstelsel | |
Matty___ | maandag 25 november 2013 @ 11:04 |
Ooit op zo een racedag met een E36 325i gereden (wel alles veel directer zeker de motor) dat was leuk maar vind mij E90 uit 2011mooier (zeker van de voorkant) dan zo een oude E36. | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 11:33 |
Blijft moeilijk vergelijken maar die E36 straalt meer kracht en meer BMW uit maar de E90 zal ongetwijfeld een stuk prettiger rijden | |
daNpy | maandag 25 november 2013 @ 11:54 |
E36 is dan ook geen (echte) oude auto... | |
Matty___ | maandag 25 november 2013 @ 11:59 |
Ligt wel beetje aan de foto: | |
LoggedIn | maandag 25 november 2013 @ 12:16 |
Hier zou ik niet graag meer mee willen rijden, dit design heeft in mijn ogen echt z'n tijd gehad. Ik moet er wel bijzeggen dat ik met deze generatie ook niet gereden heb, alleen met die erna, dus mss ontbreekt er een stukje nostalgie De E90 kan nog prima mee, hoewel die in verhouding wel een erg "lieve" indruk maakt. Het lieft zou ik gewoon in de nieuwe rijden (F30) | |
Tarado | maandag 25 november 2013 @ 12:19 |
klopt | |
rival | maandag 25 november 2013 @ 13:03 |
Oude BMW | |
Piet__Piraat | maandag 25 november 2013 @ 13:14 |
Aan de E36 begin je de leeftijd inmiddels wel echt af te zien ja. Maar dat vind ik langzaamaan bij het eerste model E46 ook wel komen. De facelift daarvan kan nog wel goed mee. | |
mitchelll0181 | maandag 25 november 2013 @ 19:44 |
Pfff facelift is zo minimaal.. | |
maart78 | maandag 25 november 2013 @ 19:52 |
heb je al een m6 gekocht? | |
Hyperdude | maandag 25 november 2013 @ 19:59 |
Nette originele E36 CP in een goeie kleur vind ik nog steeds mooier dan de daaropvolgende series. Dingen worden alleen maar dikker en ronder. Met als enige uitzondering de E46 M3. | |
Piet__Piraat | maandag 25 november 2013 @ 20:43 |
Ben ik niet met je eens. De kont wel, al zijn de nieuwe achterlichten beter dan de oude. Jammer dat de touring niet gelift is. Maar de neus is er wel flink van opgeknapt met de nieuwe koplampen vind ik, stuk frisser. | |
daNpy | maandag 25 november 2013 @ 20:48 |
Vind de non-facelift ook wat oubolliger aandoen als de facelift. Maarja de E46 is natuurlijk ook een wat verouderd model | |
leolinedance | maandag 25 november 2013 @ 21:32 |
Aanrader hoor Wel een executive pakketje ofzo erbij nemen anders is ie wel erg kaal... | |
Hyperdude | maandag 25 november 2013 @ 21:48 |
| |
daNpy | maandag 25 november 2013 @ 21:53 |
Matty___ | maandag 25 november 2013 @ 21:57 |
Ook deze is na facelift net wat mooier | |
daNpy | maandag 25 november 2013 @ 21:57 |
Klopt maar ook ietsje duurder | |
Matty___ | maandag 25 november 2013 @ 21:59 |
Goedkoop is het nooit | |
Piet__Piraat | maandag 25 november 2013 @ 22:01 |
Mja... de E91. Misschien dat er ooit nog eens eentje komt, maar ik ben geen fan van het model. Liever een E46 FL met M-pakket. Alleen iets minder verlaagd en met andere velgen, maar het idee is duidelijk. | |
daNpy | maandag 25 november 2013 @ 22:01 |
O RLY? | |
Hyperdude | maandag 25 november 2013 @ 22:09 |
Waarom hebben die auto's vangrails op het dak? | |
daNpy | maandag 25 november 2013 @ 22:15 |
Omdat zonder best wel kaal is eigenlijk | |
Hyperdude | maandag 25 november 2013 @ 22:31 |
Zag laatst een sedan met van die dingen. Mazda oid. Helaas had ie geen achterruitenwisser. Mazda leverde dat volgens mij wel op oude 323 sedans. | |
Piet__Piraat | maandag 25 november 2013 @ 22:32 |
Ideale handvatten toch? En perfect om de dakdragers en skibox op te monteren! Hoe gek het ook is: de looks zijn belangrijk maar uiteindelijk moet een auto vooral praktisch zijn; het is een gebruiksvoorwerp. Dus daarom wordt de volgende auto een touring met dakrails en trekhaak. Ik wilde graag beige bekleding maar daar ben ik al vanaf gestapt: dan is de kofferbak ook beige en dat ziet er binnen no-time niet meer uit. Gewoon zwart, dus. | |
Hyperdude | maandag 25 november 2013 @ 23:10 |
Ik heb twee van die BMW-dakdragers. Kan je zo vastschroeven op het dak. Op die rails moet je toch ook nog dwarsbalken bevestigen? NB. Dingen 2 keer gebruikt in 6 jaar Onhandig van die bekleding trouwens. Weet je dat zeker? Heb zelf nl. wel licht leer en zwarte vloerbedekking en bagageruimte. [ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 25-11-2013 23:23:43 ] | |
Piet__Piraat | maandag 25 november 2013 @ 23:40 |
Misschien dat het een optie was, maar kwam laatst nog een advertentie tegen: mooi blauw van buiten, chromeline en beige leer van binnen. Heel chique combi. Maar toen zag ik de foto van de kofferbak en had ik besloten dat dat 'm niet ging worden, gezien mijn gebruik . Volgens mij kon je diverse kleurencombi's bestellen, bedenk ik me nu. Want je ziet licht leer met donkere vloer wel vaker, maar ik heb ze ook gezien met een lichte vloer. Net als dat je bijna het hele dash in grijs kan krijgen. Maw: het ligt dus aan de keuzes van de eerste koper. Op de rails moeten ook nog dwarsbalken inderdaad. Althans, voor een dakkoffer wel. Als je er een bank ofzo op wil zetten die breed genoeg is, hoeft het dus niet . Maar ik vind die dingen zeker niet misstaan hoor, het heeft wel iets. Dus het zou een pr zijn om ze te hebben, al zou ik ze niet echt missen anders. Want inderdaad: met een setje dragers kom je er ook. | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 november 2013 @ 07:20 |
Ik heb een andere daily.. Voordat mn blok echt in elkaar loopt.... Het is geworden... Eeen .... Hy-un-dai coupe.... Ook een groene.. Met zo'n achterlijke vleugel erop | |
jitzzzze | dinsdag 26 november 2013 @ 07:30 |
Met of zonder Wanli's? | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 november 2013 @ 08:41 |
Och jezus. Ze schijnen nog wel redelijk te rijden, maar dat lijnenspel aan de buitenkant maakt me compleet psychedelisch. | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 november 2013 @ 09:59 |
Hahahaha nog niet naar de banden gekeken.. Och voor 600 euro.. Leuk voor de winter | |
spectrumanalyser | dinsdag 26 november 2013 @ 10:13 |
dan komt er alsnog een einde aan de groene e46 die je voor een appel en een ei kon kopen. destijds had ik ook interesse in die auto. je hebt er mooi 3 jaar plezier van gehad. | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 november 2013 @ 12:40 |
Nee hoor! Wachten tot er een leuk motortje op MP staat. Ga hem gewoon schorsen Lekker motortje overbouwen | |
rival | dinsdag 26 november 2013 @ 12:50 |
Heb een M52B28 voor je liggen. | |
jitzzzze | dinsdag 26 november 2013 @ 13:49 |
Dat kan je dit weekend nog regelen mitchell! Trap snel die oerlelijke hyundai eruit! Dan heb je weer wat knaken om dat blok van rival te kopen | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 november 2013 @ 14:39 |
Als je helpt met erin hangen | |
rival | dinsdag 26 november 2013 @ 15:06 |
hoeveel hulp? | |
jitzzzze | dinsdag 26 november 2013 @ 18:16 |
Ach, dat kan een wannabee monteur als jij toch best alleen? | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 november 2013 @ 18:34 |
bijna | |
jitzzzze | dinsdag 26 november 2013 @ 19:03 |
Niet? | |
daNpy | dinsdag 26 november 2013 @ 19:06 |
Prutser. Geen brug zeker | |
Hyperdude | dinsdag 26 november 2013 @ 19:22 |
Is maar 1 blokkie, joh | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 november 2013 @ 22:40 |
Kan toch gewoon aan de straat jonguh! Met assteuntjes en een peuk op de lip, half uurtje werk. | |
daNpy | dinsdag 26 november 2013 @ 22:47 |
Gewoon met 2 man over de zijschermen tillen, wat weegt zo'n motorblok nou helemaal? | |
bokkepoot | dinsdag 26 november 2013 @ 22:58 |
Dat is toch iets waar ik een motor takel voor zou regelen.. Is echt niet goed voor je rug | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 november 2013 @ 23:04 |
Daar vergis je je in... Fuck... hahaha een keer nooit meer | |
Hyperdude | donderdag 28 november 2013 @ 18:23 |
bokkepoot | donderdag 28 november 2013 @ 18:57 |
Kan nog wel een jaartje mee, niks mee | |
mitchelll0181 | donderdag 28 november 2013 @ 19:17 |
Hahahahaha omg Ok ok ik weet dat ik niet meer mag posten hier maar fuck it, Die hyundai hield heel erg in... Zoeken zoeken zoeken... Soms is het niet zo ingewikkeld... Er komt amper lucht uit de uitlaat.. Hahahahaa pfff kat dicht | |
Hyperdude | donderdag 28 november 2013 @ 19:25 |
Akra er onder schroeven. | |
spectrumanalyser | vrijdag 29 november 2013 @ 08:49 |
in Heemskerk heeft de politie een straat afgesloten omdat men dacht dat er geschoten was. later heeft een automobilist zich gemeld op het politiebureau en aangegeven dat zijn uitlaat de knallen veroorzaakte. ook zoiets prachtigs. http://www.112ijmond.nl/i(...)loten-voor-onderzoek http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)nalpijp+kapotte+auto [ Bericht 14% gewijzigd door spectrumanalyser op 29-11-2013 08:57:32 ] | |
Andyy | vrijdag 29 november 2013 @ 11:13 |
Ik wil wel een anti lag systeem die activeerbaar is als je er zin in hebt oid :p geven ook van die harde klappen | |
Piet__Piraat | vrijdag 29 november 2013 @ 19:11 |
Kun je die zelf een beetje reinigen normaal gesproken? Is er een goedje dat je erin kan mikken ofzo? | |
mitchelll0181 | vrijdag 29 november 2013 @ 19:22 |
Ik ga hem leeghalen | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 november 2013 @ 10:27 |
Kun je er zo makkelijk bij? Of is dat slijpen, leeghalen en lassen? | |
mitchelll0181 | zaterdag 30 november 2013 @ 11:35 |
Ja bij deze wel.. Maarrruhhhh net ff de stofzuiger erop gezet aan een kant.. En zuigt gewoon goed aan aan de andere kant... Dusse.. Nu maar ff einddemper eraf halen ofzo.. En aan de andere kant zit gewoon een rechte flens, makkie dus.. Maar het lijkt niet van toepassing te zijn.. Ff verder zoeken | |
mitchelll0181 | zaterdag 30 november 2013 @ 12:03 |
Houston, we found the problem hahaha | |
Impry | zaterdag 30 november 2013 @ 12:17 |
Hoe komt zo'n kuikentje nou in die uitlaat? | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 november 2013 @ 12:29 |
Anne | zaterdag 30 november 2013 @ 15:49 |
Doet mij denken aan dit topic: PTA / 5 meter haar in uitlaat | |
jitzzzze | zaterdag 30 november 2013 @ 15:50 |
wat een briljant topic was dat zeg | |
mitchelll0181 | zaterdag 30 november 2013 @ 17:44 |
Hahahaha Ff naar rustig plekje gereden, met een staaf goed in die uitlaat gevroet en gas geven... In een keer BOEFFFFFF Maarre damn... Dat ding is snel! Wtf... K denk dat ik een 323 aardig bijhoud... | |
Hyperdude | dinsdag 3 december 2013 @ 18:25 |
Filmpie voor de lange winteravonden Ze rijden op een BMW. F800GS NB. geluid kan uit. | |
Andyy | dinsdag 3 december 2013 @ 18:58 |
Zijn 323's snel? | |
Andyy | dinsdag 3 december 2013 @ 18:59 |
Ooh, ik dacht even Mazda's 323 | |
Hyperdude | dinsdag 3 december 2013 @ 19:00 |
In 1982 wel | |
Andyy | dinsdag 3 december 2013 @ 19:02 |
Heuj, weten jullie leuke plekken om heen te rijden in de vakantie? Wilde eerst naar Zweden, maar is toch net iets te duur qua brandstof Pre's zijn natuurlijk sneeuw, leuke wegen en niet idioot druk | |
Hyperdude | dinsdag 3 december 2013 @ 19:06 |
Noorwegen is mooier. En duurder. Boot naar Noorwegen (kortste oversteek bovenin Denemarken naar onderin Noorwegen) kost echter niet veel meer dan 60 voor auto+ 2 pers. En vlotte Wegenwachters. | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 22:44 |
Alpenlanden? | |
Hyperdude | dinsdag 3 december 2013 @ 23:22 |
Oostenrijk/Dolomieten/Italiaanse meren. Rond Stelvio, Murano en Timmelsjoch kom je om in goede wegen, goed eten en goed weer. Mn. Oostenrijk is ook prima te betalen qua hotels en tanken. | |
Andyy | dinsdag 3 december 2013 @ 23:58 |
Vrees dan voor veel wintersporters eigenlijk. Ga tussen kerst en oudjaar een aantal dagen weg | |
Piet__Piraat | woensdag 4 december 2013 @ 00:18 |
Dan ga je zelf ook wintersporten, is je probleem opgelost Het voordeel dat je wel hebt, is dat die wintersporters voornamelijk op de piste staan natuurlijk . Nadeel is dat er zo veel wegen moeilijk begaanbaar zijn door de sneeuw en gladheid, dat het lang niet altijd lekker rijden is. Je kunt ook wat verder rijden richting Sloveni, heb je ook nog wel een mooi berglandschap. | |
Hyperdude | maandag 9 december 2013 @ 19:59 |
Iemand enige kennis over chippen ed. en de negatieve gevolgen daarvan? Afgelopen weekend een 2011 535iT "getest". Volgens verkoper was het ding nooit gechipt geweest. Zit wat te googlen ed; maar vlgns. mij heb je als toekomstig eigenaar van zo'n tweedehands gebakkie weinig mogelijkheden om te checken of er gechipt is of niet? Neem aan dat de gemiddelde BMW-coureur geen nee zegt tegen een schep extra vermogen "voor weinig"? Grootse deel van de turboblokken zal dan wel een chippie hebben gehad vermoed ik. Gratis foto BMW-brommert : [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 09-12-2013 20:34:22 ] | |
D. | maandag 9 december 2013 @ 20:20 |
Ik stel mijn vraag even hier omdat hier de 'kenners' zitten: Is de i3 al officieel uit? Zag 'm daarstraks nl. rijden en het oogde nogal futuristisch | |
Hyperdude | maandag 9 december 2013 @ 20:33 |
Volgens mij al vanaf november. https://www.press.bmwgrou(...)menu_item=node__8601 | |
Catch22- | maandag 9 december 2013 @ 20:40 |
nee. Zijn alleen testautos | |
Piet__Piraat | maandag 9 december 2013 @ 23:19 |
Het ligt er heel erg aan hoe er gechipt wordt. Een goede chip op maat (dus geen standaardprogramma la Ziptuning, maar iemand die je ECU uitleest, parameters verandert, test, opnieuw aanpast, test enz., tot er een goed compromis is bereikt), hoeft geen extra schade aan te richten. Er wordt wat met de grenswaarden gespeeld, maar zo lang je het materiaal goed blijft behandelen hoeft er weinig aan de hand te zijn. Wat er wl gebeurt, is dat als het extra vermogen constant aangesproken wordt, bepaalde onderdelen sneller zullen slijten. Een automaat kan maar een bepaald koppel aan en ook de koppeling e.d. zullen sneller slijten bij hogere vermogens. De turbo hoeft weinig te lijden te hebben, mits goed behandeld met warmdraaien en afkoelen. Maar als iemand laat chippen en lomp gaat rausen, want de boel gaat toch weg na twee jaar, dan kun je een fors probleem hebben (maar dat kan zonder chip ook). Bij de nieuwere modellen moet een dealer kunnen uitlezen wat er in de loop van de tijd aan het motormanagement veranderd is. Dan weet je hoe of wat. Als iemand erover liegt zou ik 'm al snel laten staan. Verder is het per auto verschillend en toch een beetje een gok. Mijn ervaring: ik rij zelf al ongeveer een ton gechipt rond en heb daar tot nu toe vooral profijt van. Nog geen extra slijtage als gevolg daarvan gemerkt, maar ik rij wel altijd goed warm en de laatste 2 3 minuten van de rit kom ik niet boven 2.000rpm. Overigens is chippen bij de meerderheid van de mensen niet zo bekend en doen velen het niet ivm garantie, leasebak, kosten etc. Naar mijn idee is misschien hooguit 5% van het NL wagenpark gechipt (en dan heb ik het over goed chipbare auto's, vooral turbo's dus). | |
jitzzzze | dinsdag 10 december 2013 @ 07:34 |
Vandaag maar eens de winterbanden eronder meubelen. I know, het is niet nodig nu, maar heb de komende weken niet meer de gelegenheid om ze te wisselen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 10 december 2013 @ 08:49 |
Ik wacht nog even rustig af, gezien het weer. Rond de kerst heb ik toch tijd zat om de boel te verwisselen, dus het kan altijd nog last-minute | |
rival | dinsdag 10 december 2013 @ 08:54 |
Ik heb aan de achterkant al winterbanden, voor nog niet. Mijn achterbanden waren op dus heb maar meteen de winters erop gezet. De voorbanden waren nog niet op de velg gemonteerd dus die komen binnenkort wel ff. | |
Tarado | dinsdag 10 december 2013 @ 09:14 |
Bij mij zitten ze er al een week onder, rijdt wel heel anders met 16" dan 18" | |
jitzzzze | dinsdag 10 december 2013 @ 09:18 |
Die tijd heb ik dus niet, dus zet ze er maar onder | |
boegschroef | dinsdag 10 december 2013 @ 09:21 |
uhhh volgensmij moet de " maat niets uitmaken in het rijgedrag.... De totale diameter is als het goed is gelijk.... De breedte en het type band maakt dan weer we verschil... | |
rival | dinsdag 10 december 2013 @ 09:22 |
Juist wel. Een 18 inch met dezelfde diameter als een 16 inch heeft veel minder rubber om de velg Hij zal nu dus comfortabeler rijden.... | |
Tarado | dinsdag 10 december 2013 @ 09:24 |
Dit dus en in bochten "rolt" hij meer naar buiten | |
rival | dinsdag 10 december 2013 @ 09:33 |
Ja de wegligging zal er niet beter op zijn geworden.... (tenzij hij nu veel beter rubber heeft natuurlijk) | |
Piet__Piraat | dinsdag 10 december 2013 @ 18:48 |
Achter winters en voor niet? Dat lijkt me vreemd rijden. Wordt ook niet geadviseerd toch? Mijn winterbanden zijn nog net goed voor n seizoen, dus vandaar dat ik ze zo laat mogelijk monteer. Wil voorkomen dat ik half maart nog voor nieuwe moet. Ze zijn nu toch nog niet nodig. Komen er echt pas onder als de sneeuw gaat vallen. | |
D. | dinsdag 10 december 2013 @ 21:02 |
Dank | |
jitzzzze | dinsdag 10 december 2013 @ 21:06 |
Nou, de winterbanden zitten eronder. Ben er ook achter waarom de auto trilt bij het remmen; de anderplaat RV zit los bij n bevestigingsmoer. Is afgescheurd daar, dus moet een andere ankerplaat monteren/deze weghalen/deze vastlassen | |
Hyperdude | dinsdag 10 december 2013 @ 21:28 |
Ik dacht dus dat je altijd wel 'spoorloos' kon chippen. Ik ga eens informeren bij mijn garagist. Denk dat de gemiddelde 535iofd toch wel wat vaker dan 5% gekieteld wordt. Zou ik zelf ook doen. ' | |
jitzzzze | woensdag 11 december 2013 @ 07:13 |
Volle tank. |