quote:Op donderdag 7 november 2013 15:50 schreef jitzzzze het volgende:
Fijn dat we je hebben kunnen helpen![]()
* jitzzzze schouderklopje geeft aan daNpy
luchtvochtigheids sensor gok ik zomaarquote:Op donderdag 7 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zojuist naar huis gereden en wederom bij een instelling van 20 graden, 4 blokjes draaisnelheid van de ventilator.
Voor de grap heb ik de airco maar eens aangezet. Na enkele minuten was de ventilator gezakt naar 2 blokjes.
De auto was dus op temperatuur. Prima, geen herrie aan mn kop, lekker temperatuurtje, niks aan het handje.
Airco uit dus.
En na enkele minuten wederom 4 blokjes van de windmachine.
Airco weer aan, en het zakt weer in. Airco weer uit, en hij gaat weer blazen.
Wat zijn dit voor geintjes? Je gaat mij echt niet vertellen dat er luchtconditionering of koeling nodig is om een auto te verwarmen. Of méér te verwarmen dan zonder.
Of dat de auto in het tijdsbestek van enkele minuten afkoelt van 20 naar 10 graden.
Sensor kapot? Kan... maar wat maakt dan dat de airco aan of uit zorgt dat de sensor het wel of niet goed doet
Fout in het algorithme?
Zit die erin dan?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
luchtvochtigheids sensor gok ik zomaar
Een airco is in principe domweg een luchtontvochtiger, dus ik gok van welquote:Op donderdag 7 november 2013 18:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zit die erin dan?
Dat zou een logische verklaring kunnen zijn.
Inderdaad maar is het ook een geregelde luchtontvochtiger?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een airco is in principe domweg een luchtontvochtiger, dus ik gok van wel
Maar wat verwacht je dan? Stel je niet zo aan zegquote:Op donderdag 7 november 2013 16:08 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Zoek wel effe verder, bedankt voor de nuttige bijdrage.
Juist ja! Wat ik zeg, een nuttige bijdrage *Gaapt*quote:Op donderdag 7 november 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan? Stel je niet zo aan zegJe stelt een vraag waar maar één antwoord op mogelijk is; je wilt van je auto af, maar hem niet demonteren. Dan moet je hem dus in zijn geheel verkopen.
Laten stralen en spuiten is een optie als je het zelf niet wil doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:10 schreef jitzzzze het volgende:
Tijd voor weer iets serieus': heb onlangs een setje Style 32 15" overgenomen van iemand die ik wil gaan gebruiken voor de winterbanden. Ze zijn een keer overgespoten in het verleden, maar het was blijkbaar een haastklus want echt mooi is het niet![]()
De velgen zelf zijn nog in prima conditie, recht enzo, maar ze zien er niet uit. Hoe kan ik dat weer rechttrekken?
Een paar opties:
- plastidippen; komt tegenwoordig ook in metallic zilver.
- Lakken; bij Schmiedmann kan je de OEM kleur bestellen in een spuitbusje; origineel BMW.
Bij beide opties zal er nog een glanslaag (plastidip) of blanke laag (lakken) overheen moeten?
Nou vind ik het niet erg om er wat tijd in te steken, maar het hoeft ook geen kunstwerk te worden. Dus wat zouden jullie doen? Ik heb weinig trek om uren lang te steken in de voorbereiding als oude verf strippen, ontvetten, etc.
Maar wat is er kostentechnisch handig? Een bus kost al snel 2 tientjes of meer.
Als ik er iets aan ga doen, dan doe ik het zelf. Uitbesteden is het niet waard. Die ruimte binnen is het probleem niet, dat gaat wel lukken. Of ik doe het van de zomer; heb er niet zo'n haast mee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laten stralen en spuiten is een optie als je het zelf niet wil doen.
Anders gewoon schuren en zelf spuiten. Maar dat had je beter 2 weken terug kunnen doen toen de temperatuur nog wat hoger was. (Mits je nu over een goede ruimte beschikt van ca 21 graden).
Daar neig ik ook naar, metallic silver wordt het dan. Dan maar geen OEM kleurquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
http://www.plastidip.nl/
Kies je kleur. Met twee of drie bussen moet je een heel eind komen. Ben je voor vier tientjes incl. verzending klaar.
Gewoon Motip velgenspray is prima.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
OEM lak en plastidip zijn 2 tientjes per bus.
Misschien maar eens op zoek gaan naar iets wat niet oem is.
Weet niet, was gewoon een mogelijkheid. Heb er geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon Motip velgenspray is prima.
Waarom zou je plastidip willen? Dat is pas echt zooi volgens mij.
ET20 velg op ET47 naaf geeft een velg die 27mm verder naar buiten staat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar neig ik ook naar, metallic silver wordt het dan. Dan maar geen OEM kleur![]()
Maar even iets anders hé? Ik kom er net achter dat de style 32's die ik heb van een E39 afkomen. Dat is op zich niet erg, maar wel dat ze een ET waarde van 20 hebben. En de E36 heeft ET waarde van 42 of 47 heeft.
Maar ze zijn wel met een ET waarde van 20 geleverd op de E36. Natuurlijk kan ik ze er wel onder schroeven, maar krijg je dan niet een heel verkeerd rijgedrag o.i.d.?
En ja, ze komen onder een E36 vandaan.
Omdat als je het verneukt je het er af kan halenquote:Op vrijdag 8 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon Motip velgenspray is prima.
Waarom zou je plastidip willen? Dat is pas echt zooi volgens mij.
Maar heb je dan meer kans op technische problemen? Of valt dat wel mee?quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
ET20 velg op ET47 naaf geeft een velg die 27mm verder naar buiten staat.
Nadelig effect is dat de auto "aan de velg" hangt omdat hart velg en hart naaf niet meer overeenkomen. Of je dat erg vind is een mening. Ik zou het niet willen (zeker niet aan de voorzijde), 25mm is aardig wat.
Dat is wel heel lelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
27 mm is aardig wat.
Zoveel meer is dit ook niet.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dunno, dat lees ik wel meer maar niemand die weet of het echt zo is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Smaken verschillen![]()
Of zijn lagers het leuk vinden?
[ afbeelding ]
Dacht dat het juist meer schade achterliet omdat het moeilijk te verwijderen is?quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Omdat als je het verneukt je het er af kan halen
Idd wel wat breedquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
27 mm is aardig wat.
Zoveel meer is dit ook niet.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vinden je lagers echt niet leuk. En het slijtagepatroon van je banden ook niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dunno, dat lees ik wel meer maar niemand die weet of het echt zo is.
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat vinden je lagers echt niet leuk. En het slijtagepatroon van je banden ook niet.
Sturen wordt er ook niet beter van.
Waardoor de velgen nog verder naar buiten gaan staan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten?
Je wielen staan toch te ver naar buiten?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus er zou eigenlijk een spacer tussen moeten?
Oh ja, zo zat het in elkaarquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef daNpy het volgende:
ET staat voor "Einpress Tiefe"
Oftewel, hoe diep de aanleg van de velg tov het midden van de velg zit.
20 is lager dan 47, dus de aanleg is 27mm minder diep, maw komt de velg verder naar buiten.
[ afbeelding ]
WAT?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Hier staan de voorwielen aardig ver naar buiten voor de Quattro-aandrijving![]()
Dan zijn we het eensquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Wat heeft Pi er nu weer mee te maken?
Dat een wiel rond is, begrijp ik ook nog wel
3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307816406286208998628034825342117067982148086513282306647093844609550582231725359408128481117450284102701938521105559644622948954930381964428810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360011330530548820466521384146951941511609...
Misschien iets heel stoms, maar ik had dezelfde klacht dat hij te hard blaast met een pokke herrie.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zojuist naar huis gereden en wederom bij een instelling van 20 graden, 4 blokjes draaisnelheid van de ventilator.
Voor de grap heb ik de airco maar eens aangezet. Na enkele minuten was de ventilator gezakt naar 2 blokjes.
De auto was dus op temperatuur. Prima, geen herrie aan mn kop, lekker temperatuurtje, niks aan het handje.
Airco uit dus.
En na enkele minuten wederom 4 blokjes van de windmachine.
Airco weer aan, en het zakt weer in. Airco weer uit, en hij gaat weer blazen.
Wat zijn dit voor geintjes? Je gaat mij echt niet vertellen dat er luchtconditionering of koeling nodig is om een auto te verwarmen. Of méér te verwarmen dan zonder.
Of dat de auto in het tijdsbestek van enkele minuten afkoelt van 20 naar 10 graden.
Sensor kapot? Kan... maar wat maakt dan dat de airco aan of uit zorgt dat de sensor het wel of niet goed doet
Fout in het algorithme?
Bonusvraag; heb ook nog een setje liggen met ET35. Gezien de standaardwaarde van 42 voor "BMW stalen" velgen zou dat net aan kunnen toch? Is maar 7mm afwijking.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef daNpy het volgende:
ET staat voor "Einpress Tiefe"
Oftewel, hoe diep de aanleg van de velg tov het midden van de velg zit.
20 is lager dan 47, dus de aanleg is 27mm minder diep, maw komt de velg verder naar buiten.
[ afbeelding ]
Ik wil op mn daily alleen nog maar OEM. Dus ET 34 = ET34. En geen 28 of 42quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bonusvraag; heb ook nog een setje liggen met ET35. Gezien de standaardwaarde van 42 voor "BMW stalen" velgen zou dat net aan kunnen toch? Is maar 7mm afwijking.
Heb de auto ook gekocht op die velgen en er al heel wat km mee afgelegd. Maar niet OEM dus wilde ik ze ruilen.
Ik deel je voorkeur, maar soms moet je het even doen met het spul wat je voorhanden hebtquote:Op zondag 10 november 2013 00:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wil op mn daily alleen nog maar OEM. Dus ET 34 = ET34. En geen 28 of 42
Maar dat is mijn mening/voorkeur
Geen ideequote:Op zondag 10 november 2013 16:32 schreef Andyy het volgende:
Als ze voor verder naar buiten staan heb je ook later onderstuur omdat de spoorbreedte iets toe is genomen?
Dan is er een oplossing: weinig rijden en van 't weekend verder kijken.quote:Op zondag 10 november 2013 16:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ooo oo...
Ik had een tikkend geluid bij vaste toerentallen... Dacht dat het de disa was... Vervangen.. zelfde geluid..
Maar wordt steeds erger.. Nog is goed geluisterd... Lijkt op de distributie ketting .... Fuck.. En ik kan geen vrij nemen deze week..
Jep. Al vind ik wel dat je aan de eerste serie X5 de leeftijd inmiddels wel echt af begint te zien. En de X5 is gewoon een SUV net als de ML en dergelijke. De X6 straalt ook nog lekker dat 'ik heb schijt aan jullie'-image uit.quote:Op maandag 11 november 2013 08:12 schreef LoggedIn het volgende:
De x5/6 zijn juist super gaafNiet bepaald de uitgelezen auto voor kronkelende bergweggetjes, maar voor dagelijks verkeer en lange afstanden zijn ze fantastisch
Ja, de oude vind ik niet zo mooi meer, maar de E70, in het wit..quote:Op maandag 11 november 2013 09:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Al vind ik wel dat je aan de eerste serie X5 de leeftijd inmiddels wel echt af begint te zien. En de X5 is gewoon een SUV net als de ML en dergelijke. De X6 straalt ook nog lekker dat 'ik heb schijt aan jullie'-image uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |