Ik koop in zo'n geval alleen als ik zeker ben wat het is... helemaal als het zo specifiek is....quote:Op donderdag 7 november 2013 09:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jij bent ook niet het helderste licht he?
TS vraagt "is het generatie 2", verkoper antwoord bevestigend.
Als jij via internet een schoudertas koopt, en het blijkt een handtasje te zijn, vind je dat dan een normale gang van zaken?
Specifiek? Er staat iets achterop, ts vraagt of dat er op staat. verkoper zegt "ja", moet het dan serieus nodig zijn om bewijs te vragen, voor het geval dat de verkoper gewoon letterlijk liegt?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
als het zo specifiek is zoals in dit geval dan dubbelcheck je dat gewoon.
Blijkbaar zijn er ook nog meerdere gen2 en zijn ze lastig te vinden dan check je dat gewoon.
quote:Op donderdag 7 november 2013 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Spa.
Het is onzin dat wanneer je een verkoper iets vraagt je niet aan je onderzoeksplicht zou hebben voldaan.
Mjah, TS was zeker, alleen loog de verkoper.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik koop in zo'n geval alleen als ik zeker ben wat het is... helemaal als het zo specifiek is....
Ik vertrouw niet wat een wildvreemde erover zegt...
Daarom is er ook zoiets als een proefrit voor een auto...
Het is de gen 2 en dan niet de normale maar de doorzichtige die niet te vinden is en als hij wel te vinden is dan is hij duurder dan de originele prijs. Hij zei dat er dan een 2 op zou staan of cirkels.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Specifiek? Er staat iets achterop, ts vraagt of dat er op staat. verkoper zegt "ja", moet het dan serieus nodig zijn om bewijs te vragen, voor het geval dat de verkoper gewoon letterlijk liegt?
Bron?quote:
Bronquote:De onderzoeksplicht kan met zich meebrengen dat de koper het huis nauwgezet inspecteert en daarbij, zonodig, een (bouw)deskundige inschakelt. Ook doet hij er verstandig aan relevante vragen te stellen aan de verkoper en bij vage antwoorden ‘door’ te vragen.
Ik zou dan denken dat ik de juiste heb door de cirkels.quote:Op donderdag 7 november 2013 08:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Ik stuur hem een mail waarin ik vraag op de achterzijde van de afstandsbediening te kijken. Hier kan 'Gen2' staan, of cirkels in elkaar. Hij reageert met 'er staat 2 op, wat bied je?'. Dan lijkt het mij dat ik aan mijn onderzoeksplicht op afstand heb voldaan toch?
De rechter is mijn eigen afstandsbediening, de linker die ik ontving.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 november 2013 08:35 schreef Skv het volgende:
Ik ben op zoek naar een behoorlijk specifiek product blijkbaar, want niemand heeft zo'n ding. En al helemaal niet in de buurt.
Tja het is ook wat je van een ander verwacht he..?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mjah, TS was zeker, alleen loog de verkoper.
Verder ben ik het met je eens hoor. Bij marktplaats figuren moet je eigenlijk altijd gewoon gaan kijken, want er zitten mensen die het doodschoppen nog niet waard zijn.
quote:Op donderdag 7 november 2013 08:54 schreef Skv het volgende:
Hier kan 'Gen2' staan, of cirkels in elkaar. Hij reageert met 'er staat 2 op, wat bied je?'.
Wacht wat?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:46 schreef Pvoesss het volgende:
Ik was afgegaan op de cirkels en had ook gedacht dat het de juiste was. Zoals TS ook al zei staat er vaak dus niet bij of het gen 2 is of niet omdat mensen dat niet weten.
Kunnen we concluderen dat TS ten onrechte heeft gedacht dat de verkoper niet te dom was om te poepen, en dat dat de fout was waar hij in het vervolg op moet letten?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja het is ook wat je van een ander verwacht he..?
Misschien staat er wel een lapje tekst op waar een 2 instaat...
Dan kun je van een ander verwachten te weten wat je precies bedoelt, maar je kunt ook uitgaan van dat niet iedereen snapt wat je precies bedoelde...
Daarom altijd duidelijk om foto's vragen samen met de specs..
quote:
quote:
quote:Op donderdag 7 november 2013 09:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kunnen we concluderen dat TS ten onrechte heeft gedacht dat de verkoper niet te dom was om te poepen, en dat dat de fout was waar hij in het vervolg op moet letten?
Wat brabbel je?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had gemeld het heeft de cirkels.. dan was hij er ook van overtuigd geweest
Ja ik ga even een dag vrij nemen en 200 km reizen om uit te sluiten dat iemand niet in staat is en antwoord te geven op een vraag met een binaire antwoordkeuze.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mjah, TS was zeker, alleen loog de verkoper.
Verder ben ik het met je eens hoor. Bij marktplaats figuren moet je eigenlijk altijd gewoon gaan kijken, want er zitten mensen die het doodschoppen nog niet waard zijn.
Als je toch al aan het mailen bent is een foto inderdaad zo gestuurd.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:33 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Had dan om het bewijs gevraagd een foto van de afstandsbediening of de 2 of iets.
Uit je bron:quote:
staat niks op verder, dus hou op met je aannames en ga een ander topic verzieken.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja het is ook wat je van een ander verwacht he..?
Misschien staat er wel een lapje tekst op waar een 2 instaat...
Dan kun je van een ander verwachten te weten wat je precies bedoelt, maar je kunt ook uitgaan van dat niet iedereen snapt wat je precies bedoelde...
Daarom altijd duidelijk om foto's vragen samen met de specs..
Ik snap je, ik zou hetzelfde hebben gedaan, en ook boos zijn geweest.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja ik ga even een dag vrij nemen en 200 km reizen om uit te sluiten dat iemand niet in staat is en antwoord te geven op een vraag met een binaire antwoordkeuze.
Voldoet product x aan kenmerk yquote:Op donderdag 7 november 2013 09:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Uit je bron:
De koper dient zorgvuldig en actief te werk te gaan. Koper dient daarmee te voorkomen dat hij onder invloed van een verkeerde voorstelling van zaken een koopovereenkomst sluit. Dit wordt de ‘onderzoeksplicht’ van koper genoemd. Houdt koper zich niet aan zijn onderzoeksplicht dan kan dit grote nadelige gevolgen voor hem hebben.
Zorgvuldig... een vreemde vertrouwen....
Of
Zorgvuldig naar foto's vragen?
Dit lijkt me sowieso een goed idee.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:54 schreef jogy het volgende:
En/Of je stapt in de auto en gooit dat sfeerlicht door zijn voorraam.
Per definitie is het gooien van voorwerpen door ramen een goed idee.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:55 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit lijkt me sowieso een goed idee.
volgens jouw redenering is iemand een vreemde die niet te vertrouwen is als hij in tekst reageert maar is hij wel te vertrouwen als er een foto wordt gestuurd? Hij kan toch ook een willekeurige andere foto opsturen? Jezusquote:Op donderdag 7 november 2013 09:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Uit je bron:
De koper dient zorgvuldig en actief te werk te gaan. Koper dient daarmee te voorkomen dat hij onder invloed van een verkeerde voorstelling van zaken een koopovereenkomst sluit. Dit wordt de ‘onderzoeksplicht’ van koper genoemd. Houdt koper zich niet aan zijn onderzoeksplicht dan kan dit grote nadelige gevolgen voor hem hebben.
Zorgvuldig... een vreemde vertrouwen....
Of
Zorgvuldig naar foto's vragen?
er KAN gen 2 op staan of cirkels..quote:Op donderdag 7 november 2013 09:51 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat brabbel je?
Versie 1 = cirkels
versie 2 = "gen 2"
"staat er gen 2 op?"
"ja er staat een 2 op"
Hoe kan dit mis gaan? En gun je mensen die dit daadwerkelijk fout kunnen doen nog stemrecht?
quote:Op donderdag 7 november 2013 08:54 schreef Skv het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Ik stuur hem een mail waarin ik vraag op de achterzijde van de afstandsbediening te kijken. Hier kan 'Gen2' staan, of cirkels in elkaar.
Hij kan ook gewoon niets opsturen..... en dan zou je opgelicht zijn...quote:Op donderdag 7 november 2013 09:57 schreef Skv het volgende:
[..]
volgens jouw redenering is iemand een vreemde die niet te vertrouwen is als hij in tekst reageert maar is hij wel te vertrouwen als er een foto wordt gestuurd? Hij kan toch ook een willekeurige andere foto opsturen? Jezus
Ik zie hier geen oplichting ik zie hier vooral veel onduidelijkheid die voorkomen had kunnen worden door om een foto te vragen of even langs te gaanquote:Op donderdag 7 november 2013 10:00 schreef Leipo666 het volgende:
ik weet niet wat erger is: dat er van die droeftoeters op MP zitten die mensen oplichten of dat er droeftoeters op Fok! zitten die het gedrag van de oplichters goedpraten
Je hebt gezien dat er geen 2 op staat maar cirkels he?quote:Op donderdag 7 november 2013 09:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
er KAN gen 2 op staan of cirkels..
En de verkoper zei dus niet er staat GEN2 op maar een 2.
Als ik dat had gelezen had ik gezien dat er dus geen gen2 op stond maar wel cirkels.
Dan had TS moeten zeggen he geef mij een foto dat er GEN2 op staat of van de cirkels.
[..]
Ja dat heb ik gezien maar genoegen nemen met alleen 2 ipv gen2 is ook gewoon dom.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je hebt gezien dat er geen 2 op staat maar cirkels he?Of heb je de posts van TS verder allemaal gewoon overgeslagen?
![]()
Ok, ik zal het even heel kort en extreem simpel voor je samenvatten.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gezien maar genoegen nemen met alleen 2 ipv gen2 is ook gewoon dom.
En TS zei er KAN niet er MOET of ZALjij leest ook gewoon maar half.
De verkoper zei niet er staat echt GEN2 op de verkoper zei er staat 2 op
Als we het letterlijk gaan doen:quote:Op donderdag 7 november 2013 10:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gezien maar genoegen nemen met alleen 2 ipv gen2 is ook gewoon dom.
En TS zei er KAN niet er MOET of ZALjij leest ook gewoon maar half.
De verkoper zei niet er staat echt GEN2 op de verkoper zei er staat 2 op
Maar niet Gen2 wat doe je dan stom en waarom vraag je dan niet om een foto.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Als we het letterlijk gaan doen:
"Is dit een eerste of een tweede generatie lamp? Dit is te zien aan de achterkant van de afstandsbediening. Bij de knop om het kapje er af te halen staan cirkels of de letters Gen2."
Reactie:
"Hallo,
Staat 2 op."
ts vraagt. verkoper liegt.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef Pvoesss het volgende:
Dat snap ik maar een onderzoeksplicht is niet denken dat je het juiste hebt door een half antwoord.
Dat had hij zelf beter moeten onderzoeken
Zie jij ergens íets staan wat op een 2 lijkt op de afstandsbediening met die cirkels? érgens?quote:Op donderdag 7 november 2013 10:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar niet Gen2 wat doe je dan stom en waarom vraag je dan niet om een foto.
Ik kan dit niet meer zo goed aan. Ik voel mijn hersencellen afsterven bij elke reactie van Pvoesss.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gvd, is dit nu een Lingo topic geworden ofzo?
We zien een stukje, van 1 kant, van iets wat lijkt op een versleten afstandsbediening......quote:Op donderdag 7 november 2013 10:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Zie jij ergens íets staan wat op een 2 lijkt op de afstandsbediening met die cirkels? érgens?
Het leven kan raar lopen.....quote:Op donderdag 7 november 2013 10:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gvd, is dit nu een Lingo topic geworden ofzo?
http://www.pearle.nl/nl_NL/quote:Op donderdag 7 november 2013 10:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
We zien een stukje, van 1 kant, van iets wat lijkt op een versleten afstandsbediening......
Waar staat een foto van elke zijde van zijn ontvangen AB dan?quote:Op donderdag 7 november 2013 10:14 schreef Maax het volgende:
[..]
http://www.pearle.nl/nl_NL/
Verklaard ook gelijk die domme opmerkingen..je kan waarschijnlijk niet helder zien en dus niet goed lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |