Hebben idd ruimte genoeg daar boven op de berg om er iets leuks van te maken zonder dat het megalomaan moet wordenquote:
Je zult er maar werken en er niets mee te maken hebben..quote:25 mannen bestormen kantoor Woonwenz
Een groep van 25 personen heeft vanmiddag het kantoor van woningstichting Woonwenz bestormd. De politie heeft vijf mannen aangehouden. Drie beveiligers en één politieagent raakten gewond.
Het incident houdt verband met de ontruiming van een caravan op de Bisschop Hoensbroeckstraat vanmiddag in Venlo-Noord.
Bij de bestorming van het gebouw werd een beveiliger met een buis in zijn nek geslagen. Een andere raakte gewond aan zijn arm. Een derde beveiliger liep gezichtsletsel, een kapotte tand en mogelijk een gebroken neus op. Alle drie de beveiligers zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Een agent raakte gewond aan zijn hoofd. De politie heeft een onderzoek ingesteld en sluit niet uit dat er nog meer aanhoudingen worden verricht.
[UPDATE]
Het gemeentebestuur reageerde aan het einde van de middag op het incident bij Woonwenz. Bij monde van loco-burgemeester Satijn laat het weten: 'Dergelijk gedrag tolereren wij niet. Als mensen denken dat ze met geweld de baas kunnen spelen in onze gemeente, dan komen ze van een koude kermis thuis. We zoeken dit tot op de bodem uit. Er is geen plaats en geen begrip voor intimidatie en agressie.'
Gelukkig wel in de kraag gevat.quote:Ruim twintig auto's vernield in Blerick
Een man van 26 uit Baarlo is zaterdagnacht aangehouden omdat hij ruim twintig auto's zou hebben vernield in Blerick.
Hij schopte spiegels van de auto's af en trapte deuken in deuren en het plaatwerk van de wagens.
De auto's die werden vernield, stonden geparkeerd op het Sint Hubertusplein in Blerick.
De verdachte had te veel gedronken. De politie kon hem aanhouden dankzij een getuige.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)tos-vernield-blerick
twitter:noordlimburg twitterde op woensdag 20-11-2013 om 14:52:37Klad zit in drugsaanpak Venlo http://t.co/hy8dkNjtwt reageer retweet
Pagina 7(!) van de regiokatern.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:28 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Nou, laat de Venlonaren maar naölen.Trouwens wel opvallend vandaag in DDL. Hele voorpagina Regio staat vol over de oude stadsmuur die verstopt zit in de Maaspoort, lekker non-nieuws wat al meer dan een jaar is. En dan een lullig klein stukje over het winnen van Beste Binnenstad een paar pagina's verder.
Gewoon even die tweet openen.twitter:leonthommassen twitterde op vrijdag 22-11-2013 om 07:41:09Opmerkelijke voorpagina regio in @DeLimburger geen woord over beste binnenstad maar over situatie die al 1,5 jaar zo is..... #naöle reageer retweet
Dat klopt ook weer.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:48 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Wat niet wegneemt dat het belachelijk is dat de Luif nu verstopt zit in een cheap-ass kledingzaak.
Die vijver was groot, maar zo groot?quote:Op woensdag 27 november 2013 15:08 schreef Klonk het volgende:
moet niet gekker worden, 300.000 vermiste op het floriadeterrein, het is best groot maar hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen
Toch nog een pluspunt in een jaar van politieke debacles.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:08 schreef Klonk het volgende:
Fort gered, VVV blijft op de huidige plek
http://www.l1.nl/nieuws/236090-nieuw-vvv-stadion-van-baan
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:08 schreef Klonk het volgende:
quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:08 schreef Klonk het volgende:
genbroekstraatquote:Op woensdag 18 december 2013 17:32 schreef MPG het volgende:
Venlonaar in Brussel opgepakt voor moord
quote:Op zondag 28 juli 2013 23:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe vet zou het zijn als er op het Floriadeterrein een meerdaags festival zou worden gegeven ala Lowlands?!Genoeg plek voor meerdere campings en de paviljoens gebruiken voor kleinschalige optredens en de mainstage onder Villa Flora Innovatoren.
Waar kan ik een factuurtje indienen?quote:Ruis verder als meerdaags dancefestival
De mensen achter het nieuwjaarsfeest Ruis in de Maaspoort organiseren op 6, 7 en 8 juni het eerste Ruis Festival op het voormalige Floriadeterrein.
De organisatie laat dat via Facebook weten. 'Drie dagen lang elektronisch genot van de bovenste plank. Verwacht een line-up met international allure in de meest uiteenlopende stijlen binnen de scene.'
Het Ruis Festival krijgt ook een eigen festivalcamping. Kaartjes gaan vanaf 1 februari in de verkoop.
http://www.omroepvenlo.nl(...)daags-dancefestival/
Ruis is toch van dezelfde organisatie als Stereo Sunday?quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:10 schreef JLSB het volgende:
Nergens... De gemeente is al een tijdje bezig om dergelijke evenementen naar het Floriadeterrein te halen. StereoSunday werd ook benaderd maar wilde liever in de (binnen)stad blijven...
Volgens mij een aantal namen die ook bij Free Funk zaten... (Dustin van Rhienen toch?)quote:Op zondag 5 januari 2014 13:44 schreef eight het volgende:
[..]
Ruis is toch van dezelfde organisatie als Stereo Sunday?
Inderdaad, feestdagen gelukkig weer voorbij, dus nu op naar de vastelaovendquote:Op zondag 5 januari 2014 23:02 schreef fratsman het volgende:
Ach ja, maar wat op dit moment even belangrijker is, het is weer haos... BOEREBROELOF!Komende zaterdag kaartverkoop Boeremoosbal. 12.00-13.00 in de maaspoort.
Ik zoog dich gisteren nog vleis hoale met dien meadje beej Schreinemachersquote:Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef fratsman het volgende:
Zo, verhuizing achter de rug. De mazzel Hogeweg, ik ga je niet missen.
Gefeliciteerd met je nieuwe woning.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef fratsman het volgende:
Zo, verhuizing achter de rug. De mazzel Hogeweg, ik ga je niet missen.
Danke!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:41 schreef Ruder het volgende:
[..]
Ik zoog dich gisteren nog vleis hoale met dien meadje beej Schreinemachers
Veel succes en plezier toegewenst in jullie nieuwe woning
Danke! In 't Groenveld, achter de basisschool.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe woning.
Waar ongeveer zit je nu, als ik vragen mag?
En er rijden nu al veel treinen..quote:Komende jaren meer goederentreinen via Venlo
Het aantal goederentreinen dat via Venlo rijdt, gaat de komende jaren toenemen.
Reden is dat er wordt gewerkt aan het Duitse deel van de Betuweroute, daardoor wordt er minder gebruik gemaakt van het Nederlandse deel van die lijn. Meer treinen op het traject tussen Rotterdam en Duitsland, gaan via Venlo rijden.
Dit concludeert het Financieele Dagblad. Die krant sprak met railvervoerders, Havenbedrijf Rotterdam en de exploitant van de Betuweroute.
De spoorverbinding via Venlo is al zwaar belast. Waarschijnlijk kan niet al het verkeer van de Betuweroute worden opgevangen.
De werkzaamheden aan het Duitse spoor gaan zo'n tien jaar duren.
Moet je toegang aanvragen om in FEE te kunnen reageren?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Inderdaad, feestdagen gelukkig weer voorbij, dus nu op naar de vastelaovend
FEE / Carnaval!
Mijn vriendin werkt bij de zorggroep boven op de berg, als er een goederentrein passeert is ze via Tegelen sneller thuis dan dat ze wacht tot die trein gepasseerd is...quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:11 schreef eight het volgende:
[..]
En er rijden nu al veel treinen..
Wat zullen die files bij de vierpaardjes lang worden
Ik zie dat ik ook niet kan reageren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:15 schreef eight het volgende:
[..]
Moet je toegang aanvragen om in FEE te kunnen reageren?
Ik kan nl. in geen enkel topic binnen FEE een reactie plaatsen..
http://www.funda.nl/huur/venlo/quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:20 schreef Luxuria het volgende:
Weet iemand hier trouwens misschien een leuk appartementje dat te huur staat in Venlo-Zuid?
Dat heb ik allemaal al gedaan/bekekenquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/huur/venlo/
of inschrijven bij de woningbouw en wachten
jeps, mischien in de wat kleinere kernen kijken om Venlo heen, heb in Belfeld precies twee pogingen nodig gehad, was binnen twee maandenquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat heb ik allemaal al gedaan/bekeken
Het is lastig.
Ik wilde graag in Venlo-Zuid omdat ik dat voor mij een ideale locatie vind. Maar inderdaad misschien tocht wat verder kijkenquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
jeps, mischien in de wat kleinere kernen kijken om Venlo heen, heb in Belfeld precies twee pogingen nodig gehad, was binnen twee maanden
Roermondsestraat zag ik laatst ook wat vrij.. particulier rond de 650, gezien op nolensplein dacht ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:20 schreef Luxuria het volgende:
Weet iemand hier trouwens misschien een leuk appartementje dat te huur staat in Venlo-Zuid?
Thnx, ik zal eens kijken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:01 schreef eight het volgende:
[..]
Roermondsestraat zag ik laatst ook wat vrij.. particulier rond de 650, gezien op nolensplein dacht ik.
Hoezo? Om het half uur, 50 minuutjes. Stukken beter dan een paar jaar geleden toen die maar 1 keer per uur ging.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:04 schreef JLSB het volgende:
Wat is die treinverbinding naar Nijmegen toch ontzettend ruk zeg...
Veolia doet dat stuk of niet?quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:04 schreef JLSB het volgende:
De treinen zijn het probleem niet, hooguit dat ze wat krap zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:04 schreef JLSB het volgende:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:09 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb die nieuwe bioscoop totaal gemist.
Ben al heel lang niet meer in dat gedeelte van Venlo geweest, maar ik vind het ook wel vreemd eigenlijk nu ik er zo over nadenk want mam vindt naar de bios gaan best leuk maar die is al jaren lid van één of andere filmclub in Venray. Maar ja ik heb het geld niet meer om uit te gaan en tijdlang werkloos op de bank gehangen dan krijg je waarschijnlijk ook niet veel mee. Andere verklaring heb ik niet.quote:
Ben benieuwd wat de persconferentie gaat doen als de kunstenaar al weet dat het weg moet.quote:Fons Schobbers is zeer aangedaan door de problemen rondom zijn Sfinx op de Maasboulevard. Volgens de kunstenaar heeft de techniek gefaald.
'Het is een ramp van de bovenste orde. De techniek en de ingenieurs hebben het niet waar kunnen maken. Het is een creatie die weggaat. Ik heb er met hart en ziel aan gewerkt en nu blijkt dat de techniek niet voldoet.'
Het kunstwerk vertoont sinds twee weken een grote scheur. Om 15.00 uur is er een persconferentie in het stadhuis. Scheuten en de gemeente lichten dan de situatie verder toe. De kans lijkt groot dat het beeld moet worden weggehaald.
De Sfinx werd in 1993 door Scheuten geschonken aan de stad. Onder meer door hoogwater en de werkzaamheden aan de Maasboulevard werd het beeld pas twintig jaar later gerealiseerd.
Na drie maanden vertoonde het beeld ineens een grote scheur. Er werd toen besloten om de Sfinx te voorzien van spanbanden. Ook werd het fietspad afgesloten en werden er hekken geplaatst.
bron: http://www.omroepvenlo.nl(...)d-morgen-weggehaald/quote:De Sfinx op de Maasboulevard wordt morgen helemaal weggehaald. Dat heeft het college besloten.
Het is te gevaarlijk om het beeld te laten staan. Twee weken geleden werd een grote scheur in de glazen Sfinx ontdekt.
Ja wtf moest dat 'n sfinx voorstellen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:29 schreef fratsman het volgende:
En waarschijnlijk haalt men de sphinx over een paar dagen weer weg...
http://www.omroepvenlo.nl(...)hniek-heeft-gefaald/
Ja dat zeker.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:51 schreef Klonk het volgende:
smaken verschillen, maar we zijn het er vast overeens dat het mooier is dan het gedrocht van de 2bruder
Kan ik me helemaal voorstellen, vond het zelf een van de mooiste zo niet het mooiste kunstwerk van Venlo, ding is elke keer anders, het licht wat er door heen speelt, echt heel tof.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:17 schreef Luxuria het volgende:
Ik werk bij Scheuten en was best trots op de Sfinx, net zoals de rest van mijn collega's.
Dat dit nu is gebeurd en hij zo snel alweer weg moet is echt een afgang.
...dus jij was 't die "cm" met "m" verwisseld hebt in de berekeningen!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:17 schreef Luxuria het volgende:
Ik werk bij Scheuten en was best trots op de Sfinx, net zoals de rest van mijn collega's.
Dat dit nu is gebeurd en hij zo snel alweer weg moet is echt een afgang.
Shhtttquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:25 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...dus jij was 't die "cm" met "m" verwisseld hebt in de berekeningen!
Ja he, ik vond het ook echt mooi.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kan ik me helemaal voorstellen, vond het zelf een van de mooiste zo niet het mooiste kunstwerk van Venlo, ding is elke keer anders, het licht wat er door heen speelt, echt heel tof.
Hoop dat ze bij jullie nog eens goed rond de tafel gaan zitten en iets minstens zo moois bedenken
Ben ik dus niet de enige die dat gerucht heeft opgevangen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:14 schreef JLSB het volgende:
Zonde, had wel wat dat ding. Overigens hoorde ik dat de andere Sfinx, de vadsige vreetschuur op de Kerkstraat, ook gaat verhuizen. Ze zouden naar het oude Favatex-pand gaan op de Parade. Iemand die hier meer van weet? Overigens is de shoarmazaak-dichtheid in de binnenstad echt niet meer normaal. Wanneer al die tenten het daadwerkelijk van het verkochte eten moeten hebben, zouden alle inwoners van de binnenstad iedere dag aan de döner zitten...
Ik mis Nourquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:14 schreef JLSB het volgende:
Zonde, had wel wat dat ding. Overigens hoorde ik dat de andere Sfinx, de vadsige vreetschuur op de Kerkstraat, ook gaat verhuizen. Ze zouden naar het oude Favatex-pand gaan op de Parade. Iemand die hier meer van weet? Overigens is de shoarmazaak-dichtheid in de binnenstad echt niet meer normaal. Wanneer al die tenten het daadwerkelijk van het verkochte eten moeten hebben, zouden alle inwoners van de binnenstad iedere dag aan de döner zitten...
twitter:roy_d twitterde op woensdag 22-01-2014 om 21:18:43Braekend: Belgische sloper geit de mist in beej sloop Venlose Sfinx... http://t.co/dkcba5uZ8N reageer retweet
Ik neem het mee. Heb meerdere geluiden gehoord over carnavalsband.nlquote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:52 schreef JLSB het volgende:
Zo als ieder jaar, alleen was de zaalindeling deze keer nogal prutswerk. En ik was niet echt onder de indruk van die (Zuid-)Limburgse band als afsluiter op het hoofdpodium. Toen ze 'sex met die kale' begon te spelen ben ik gegaan...
Jij stelt het samen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:54 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik neem het mee. Heb meerdere geluiden gehoord over carnavalsband.nl
Nee, programmering niet. Neemt niet weg dat wij er wel een mening over mogen hebben bij de evaluatie.quote:
Heb een paar keer achteraan gestaan tijdens de intocht van de gezelschappen, en kreeg het idee dat daar nog plaats genoeg was...?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:22 schreef Luxuria het volgende:
Wij stonden achteraan en stonden bijna de hele avond opgepropt op elkaar, dat was echt niet leuk.
JP Joosten dusquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:46 schreef fratsman het volgende:
"Ééééén 't is dan waal verbaoije maar we gaon de prins verraoije..."
Namen?
quote:Alcoholverbod bij carnavalsoptocht Nijmegen
NIJMEGEN – Deelnemers van de carnavalsoptocht in Nijmegen op 2 maart die worden betrapt op alcoholgebruik, worden gediskwalificeerd. Voorheen gebeurde dat alleen bij excessen. De Nijmeegse optocht is de 1e in de regio waarbij alcoholgebruik is verboden.
Stasiu Teunissen van de stichting Openbaar Carnaval Nijmegen zegt dat de stichting inspeelt op de maatschappelijke discussie over alcoholmatiging. "We geven een duidelijk signaal af.”
De SOCN heeft overlegd met de GGD en cafés over het verbod op alcohol voor jongeren onder de 18 jaar.
'Baanbrekend'
De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls vindt het een 'baanbrekend signaal dat plezier hebben ook zonder het drinken van alcohol mogelijk is'.
quote:Op maandag 17 februari 2014 15:01 schreef eight het volgende:
Het is maar goed dat Bruls weg is uit Venlo:
[..]
Belachelijk, toch? Nu zitten wij ermeequote:Op maandag 17 februari 2014 15:01 schreef eight het volgende:
[..]
Nijmegen en carnaval...quote:Op maandag 17 februari 2014 15:01 schreef eight het volgende:
[..]
Hier idem. Vanmorgen al ff een Träöt gehaald, langzaamaan moet 3FM tijdelijk gaan wijken voor vastelaovesmeziek, ut kriebelt!quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:38 schreef eight het volgende:
Bij mij begint het nu ook te kriebelen. Als we de weersvooruitzichten moeten geloven gaat het helaas niet kouder worden dus maar hopen dat het droog blijft.
Na vorig jaar (zondagavondquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:38 schreef eight het volgende:
Bij mij begint het nu ook te kriebelen. Als we de weersvooruitzichten moeten geloven gaat het helaas niet kouder worden dus maar hopen dat het droog blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |