Heb een clubje vrienden, paar die ik elke week zie/spreek en een paar die ik zo meerder malen in de maand zie/spreek. Heb vast contract bij een bedrijf waar ik een leidinggevende functie heb, kan doen en laten wat ik wil ga meestal wel met een vrolijke kop naar de zaak. Woon in een leuke stad, hou van vaak biertjes doen in de kroeg, beetje gamen, films kijken en boeken lezen. Mountainbike bijna elk weekend een flink stuk. Niets bijzonders lijkt me.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:48 schreef Springtouw het volgende:
Wil je vertellen hoe je leven een beetje in elkaar zit? (werk, vriendin, vrienden, hobby's)
Lekker volwassen, maat.quote:
Waarom zit je er zo mee? Bij mannen zit er misschien meer een stigma op, maar als dat alles is..quote:Op woensdag 6 november 2013 16:20 schreef ElSangreNaranja het volgende:
Mwah, voorheen had ik dat alleen maar als ik veel gezopen had, dan was ik de dag erna wat emotioneler. Hoe debiel dat ook klinktMaar tegenwoordig (zeg de laatste maand) steeds meer.
Ik schaam me er verder ook niet echt voor, vind het gewoon vreemd omdat ik over het algemeen best een kille lul ben. Misschien is het gewoon manier van acceptatie.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:34 schreef Kola het volgende:
[..]
Waarom zit je er zo mee? Bij mannen zit er misschien meer een stigma op, maar als dat alles is..
Je kan zo'n periode hebben waarin je wat over emotioneel reageert op dingen. Dat heb ik ook wel gehad, en ondertussen al jaren niet meer gehuild. Dus het kan ook zo weer omslaan. Op zich is er niets mis met huilen, het lucht vaak op (naar mijn ervaring tenminste). Blijkbaar is het iets wat eruit moet. Niets om je voor te schamen i.i.g.
Als je zegt je verder wel oke te voelen, weinig last te hebben van aanhoudende of overheersende depressieve gevoelens, lijkt mij dat er niets mis is. Accepteer het!
Ik ben niet depressief, het leven zien voor het feest dat het is wat anders depressief zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:39 schreef Vlier het volgende:
Misschien is het een idee om langs de huisarts te gaan? Plotselinge depressiviteit kan een lichamelijke oorzaak hebben.
Yep. Ik heb het idee dat met de jaren ook een stukje training qua emoties is gekomen.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:46 schreef ElSangreNaranja het volgende:
Iemand die zich hier in herkend?
TS zit in een fase dat ie snel huilt. Maar omdat de hele wereld mannen afschildert als robots die nooit huilen en altijd alles onder controle hebben, denkt TS, fuuuuuck ben ik een wijf?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:43 schreef wouter456 het volgende:
Ik ben nog bezig met het ontdekken wat nou precies het probleem is hier
Mijn emotie, of in ieder geval mijn gehuil komt niet voort uit verdriet, vaak is het verwondering. Een alomvattend gevoel van verwondering hoe prachtig en bijzonder het leven is en alles wat er bij hoort. Dat is anders, dat gevoel overweldigt me, letterlijk, tot tranen.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:21 schreef Cockwhale het volgende:
Als je kijkt naar hoe snel we ons wel eens blij voelen, geïrriteerd, nerveus of angstig, kwaad, jaloers en dergelijke, is het dan echt zo vreemd dat we ons ook makkelijk verdrietig kunnen voelen? Elke emotie uit zich lichamelijk, en het uiten van verdriet resulteert meestal in tranen. Objectief gekeken is het allemaal niet zo vreemd. Wat de samenleving er van maakt is een ander verhaal. Maar zoals ik al zei, mensen, samenlevingen en hun geloof en regels zijn voornamelijk gebaseerd op het gefantaseerde gedeelte van hun belevingswereld.
Nee, zo denk ik eerlijk gezged niet. Een vant mag janken, zolang die het maar in zijn eigen tijd doet. Ik vind het gewoon vreemd dat ik daar de laatste zovaak 'last' van heb.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:58 schreef Hallmark het volgende:
[..]
TS zit in een fase dat ie snel huilt. Maar omdat de hele wereld mannen afschildert als robots die nooit huilen en altijd alles onder controle hebben, denkt TS, fuuuuuck ben ik een wijf?
Nee TS, je bent geen wijf.
Nee, maar ik wil het wel graag begrijpen, of in de hand hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:04 schreef Scorpie het volgende:
Heb je er last van? Als in, functioneer je minder na zo'n emotionele tijd ?
Ikzelf heb gewoon periodes in mijn leven dat emoties wat dichter onder het oppervlak liggen. Dan heeft het geen zin voor mij om dat in de hand te houden. Het komt er toch uit, dus ik kan het beter ruimte geven.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:10 schreef ElSangreNaranja het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil het wel graag begrijpen, of in de hand hebben.
Ben je gelovig?quote:Op donderdag 7 november 2013 23:10 schreef ElSangreNaranja het volgende:
Misschien belangrijk om er bij te vertellen dat ik een ontzettende nederige houding heb naar het leven zelf. Ik heb een studie gedaan in de biologische richting waardoor ik de complexiteit van het universum en de toevalligheid van het leven probeer te bevatten. Blijkbaar heb ik nog niet genoeg geleerd om dit concept te verenigen met mijn plek in het universum, althans nog niet zo ver dat ik er vrede mee heb.
Kortom een existentiële crisis in een licht vorm, in vlagen.
Je verhaal komt mij zeker bekend voor en ik adviseer je dringend even naar de huisarts te gaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:46 schreef ElSangreNaranja het volgende:
Hallo,
Kort achtergrond verhaaltje om het allemaal in perspectief te zetten; ben een kerel van begin 30. Mijn instelling in het leven is eigenlijk...
Het is natuurlijk wel zo dat mannen altijd alles onder controle hebbenquote:Op donderdag 7 november 2013 22:58 schreef Hallmark het volgende:
[..]
TS zit in een fase dat ie snel huilt. Maar omdat de hele wereld mannen afschildert als robots die nooit huilen en altijd alles onder controle hebben, denkt TS, fuuuuuck ben ik een wijf?
Nee TS, je bent geen wijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |