Je bent al maanden te laat.
Met de komst van ASIC technologie specifiek voor bitcoin mining is het minen via je gpu nutteloos geworden. Er zijn een aantal bedrijven die ASIC hardware verkopen, voor vaak duizenden dollars. De immense snelheidswinst die dit geeft vergroot de rekenkracht van het hele bitcoin netwerk enorm. Het is momenteel dus ook een enorme race tussen die bedrijven en haar klanten, wie zo snel mogelijk zijn/haar ASIC's aan kunnen zetten en gaan minen. Dit komt omdat de hoeveelheid bitcoins die je mined, afhangt van jouw mining snelheid, relatief tov anderen. Omdat het netwerk dus enorm groeit door ASIC, moet je een van de eerste zijn die hiermee beginnen, wil het lucratief zijn. En dat kan helaas al lang niet meer, omdat die bedrijven allemaal werken met pre-orders, en zon beetje elke ASIC die geproduceerd wordt tussen nu en februari, al verkocht is.
Mocht je in willen stappen in (andere) cryptocurrencies minen, houd dan goed de ontwikkelingen van litecoin en FPGA (soort van voorloper van ASIC) in de gaten. Op het moment dat litecoin in waarde stijgt, wordt het lucratief voor bedrijven om speciale FPGA technologie voor litecoin te gaan ontwikkelen. Dit zal ongeveer hetzelfde gevolg hebben als in de 1e alinea: netwerksnelheid groeit enorm, maar daarmee ook de difficulty van het minen, waardoor je dus 1 van de 1e moet zijn die van die grote snelheid / betere technologie gebruik kan maken.
Ik hoop dat dit eea verheldert.
Ow en je zit ook met stroomkosten. Op een gegeven moment levert bitcoin minen zo weinig op, dat de elektriciteit meer kost. Al heb ik daar niet echt last van, want ik woon in een studentenhuis waar we de energierekening delen door 8

.
[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 06-11-2013 17:00:12 ]