Kijk eens naar India waar 1 mrd mensen minder dan 2 US$ per dag verdienen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Doe eens normaal.
Kijk naar Zuid-Europa, waar een baan voor jongeren al een utopie is geworden. De positie van Nederlanders is natuurlijk beter, maar veel jongeren zullen in de toekomst al blij zijn met *iets*. De eisen zullen veel en veel lager zijn dan die van de babyboomers en de generatie daarna.
Je haalt wat data door elkaar. Het is net andersom, ongeveer een derde zijn sociale huurwoningen (ca 35%).quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Net als de volwassenen...
Ongeveer twee derde van de huurwoningen in NL zijn sociale huurwoningen....
Twee derde van de huurwoningen gesubsidieerd door de overheid... de belastingbetaler dus.
Grapjas, heb jij de jaren '70 crisis meegemaakt? Waarschijnlijk niet ,want anders zou je hard lachen om die verwende gastjes van tegenwoordig die een crisis claimen van ongeachte omvang. 13% rente, 12% werkloosheid en bosjes mensen die huis en haard achterlieten voor een leven aan het andere einde van de wereld, niet uit fashion statement, maar uit noodzaak.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wie zijn 'jullie'?
De jaren '70 crisis was een korte, daarna kenden we ongekende groei. Dat deed de crisis snel vergeten. Wat er nu aan de hand is, kun je daar toch niet mee vergelijken?
En verder doe ik niet aan doemdenken, ik vind geremde groei zelfs erg gewenst. Deflatie, het Japan-scenario, allemaal een nachtmerrie voor economen, maar het zou totaal geen ramp zijn voor de gemiddelde mens.
Fuck de economie, het gaat natuurlijk om de individuele speculatieve positie van de poster in kwestie. D'ohquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:30 schreef monkyyy het volgende:
Deflatie is natuurlijk wel extreem slecht voor een economie.
Ja, dat zeggen we net.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:30 schreef monkyyy het volgende:
Deflatie is natuurlijk wel extreem slecht voor een economie.
Met normaal doen refereer ik aan je opmerking over zelfmoord.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:46 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kijk eens naar India waar 1 mrd mensen minder dan 2 US$ per dag verdienen.
En wat wil je daarmee aantonen?
Doe zelf eens normaal, het niet alsof je wereld op instorten staat.
Mensen die Nederland verlaten uit noodzaak, ben ik nu ook al tegengekomen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:50 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Grapjas, heb jij de jaren '70 crisis meegemaakt? Waarschijnlijk niet ,want anders zou je hard lachen om die verwende gastjes van tegenwoordig die een crisis claimen van ongeachte omvang. 13% rente, 12% werkloosheid en bosjes mensen die huis en haard achterlieten voor een leven aan het andere einde van de wereld, niet uit fashion statement, maar uit noodzaak.
ja vast...quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:52 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Fuck de economie, het gaat natuurlijk om de individuele speculatieve positie van de poster in kwestie. D'oh
Echt keus zat man. Zeker als je alleen bentquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:50 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Iemand met 46k inkomen, vast-contract, 35k spaargeld, wel alleenstaand heeft niet bijzonder veel keus als het om koopwoningen gaat. Welk deel van m'n sommetje klopt niet?
De rente wordt door de ECB nu extreem laag gehouden (juist weer een diepterecord gebroken). Geen idee hoe dat in de jaren '70 ging, maar de ECB bestond toen nog niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:16 schreef Lemans24 het volgende:
Er zijn overigens crises waarin de rente stijgt en crises waarin hij daalt.
Ik heb geen probleem hoor, ik heb een huis met maandlasten nagenoeg nul. Hoe vaak ze me ook zeiden dat een huis kopen weggegooid geld was. Die mensen betalen nu huurverhoging na huurverhoging. En een dito tandartsrekening, want knarsetanden laat zo onderhand sporen na.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De rente wordt door de ECB nu extreem laag gehouden (juist weer een diepterecord gebroken). Geen idee hoe dat in de jaren '70 ging, maar de ECB bestond toen nog niet.
Deze lage rente is alleen een kunstgreep om de echte problemen uit te stellen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Echt keus zat man. Zeker als je alleen bent
LOLquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mensen die Nederland verlaten uit noodzaak, ben ik nu ook al tegengekomen.
12% werkloosheid hebben we nu ook, als je meet hoe er in de jaren 70 gemeten werd.
Er zijn overigens crises waarin de rente stijgt en crises waarin hij daalt. De hoogte van de rente zegt dus weinig over de omvang van de crisis.
Oh, een villa hoef ik helemaal niet. Ik geloof dat al duidelijk was dat ik niet degene ben die veel eist? En mensen in Nederland 'eisen' in het algemeen veel minder dan dat ze pakweg vijf jaar geleden deden.
Heb je hem weer met z'n "in de jaren '70 was het pas echt crisis"-geleuter.quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:50 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Grapjas, heb jij de jaren '70 crisis meegemaakt? Waarschijnlijk niet ,want anders zou je hard lachen om die verwende gastjes van tegenwoordig die een crisis claimen van ongeachte omvang. 13% rente, 12% werkloosheid en bosjes mensen die huis en haard achterlieten voor een leven aan het andere einde van de wereld, niet uit fashion statement, maar uit noodzaak.
De gemiddelde mens, dat is de 4 US$ per dag mens? Ik weet exact wat die van de crisis denkt.
Echt, wat een gejankboehoeeee, ik kan geen villa betalen. Presteer eerst eens wat, bozo.
Nou, voorzover ik het kan nakijken op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto levert 40k bruto maar 19961,- netto per jaar op. Als ik daar die 10K van jou vanaf trek, blijft er dus nog maar 9961,- over om van te leven. Dat is netto 830,- per maand om je vaste lasten enz. te betalen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:22 schreef Lemans24 het volgende:
Even in het algemeen: als je met een salaris van 40.000 bruto per jaar niet in staat bent om minimaal 10.000 euro per jaar te sparen, heeft de bank mijn inzien volkomen gelijk om niet te staan springen om een hypotheek te verlenen.
kom maar op met die cijfers, danquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n "in de jaren '70 was het pas echt crisis"-geleuter.
Totaal ongeloofwaardig, aangezien zo'n beetje alle cijfers iets anders uitwijzen. De huidige crisis is minstens net zo erg, en bovendien nog láááááng niet over.
Kom jij eerst maar eens met cijfers. Jij beweert elke keer allerlei onzin, zoals hier ook weer, maar ik heb nog nooit enige serieuze, onafhankelijke onderbouwing van je gezien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:01 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
kom maar op met die cijfers, danZal wel weer niet.
LOL. Denk jij soms dat je wat te vertellen hebt hierzo?quote:/clone check
Allerlei trash claimen, denk je soms dat je wat te vertellen hier hebt, trolclone?quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kom jij eerst maar eens met cijfers. Jij beweert elke keer allerlei onzin, zoals hier ook weer, maar ik heb nog nooit enige serieuze, onafhankelijke onderbouwing van je gezien.
[..]
LOL. Denk jij soms dat je wat te vertellen hebt hierzo?
Het is nog lang niet over nee, maar tevens nog lang niet zo erg. Er zit nog redelijk wat vet aan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n "in de jaren '70 was het pas echt crisis"-geleuter.
Totaal ongeloofwaardig, aangezien zo'n beetje alle cijfers iets anders uitwijzen. De huidige crisis is minstens net zo erg, en bovendien nog láááááng niet over.
Yep, en ze komen nooit meer terug in de werkelijkheidquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:21 schreef blomke het volgende:
In de jaren '70 was een auto een luxeartikel; lang niet elke modale man reed erin. Sparen en werken voor een schoolfiets moesten we, schoenzolen werden vervangen bij de schoenlappen. Gaten in sokken werden gestopt, en we spaarden zegeltjes voor Jip&Janneke boekjes.
Dat waren nog eens tijden!
En op een kapotte knie van een spijkerbroek werd gewoon een kniestuk gezet. En kleding ging als het nog goed was gewoon van je oudere broer naar jou over. Of werd in de familie doorgegeven. Moet je nu eens mee aankomen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:21 schreef blomke het volgende:
In de jaren '70 was een auto een luxeartikel; lang niet elke modale man reed erin. Sparen en werken voor een schoolfiets moesten we, schoenzolen werden vervangen bij de schoenlappen. Gaten in sokken werden gestopt, en we spaarden zegeltjes voor Jip&Janneke boekjes.
LOL wat een grap. En tevens, wat een leugens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:21 schreef blomke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |