abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2013 @ 18:30:43 #226
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133083957
Deflatie is natuurlijk wel extreem slecht voor een economie.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133084495
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:09 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Doe eens normaal.
Kijk naar Zuid-Europa, waar een baan voor jongeren al een utopie is geworden. De positie van Nederlanders is natuurlijk beter, maar veel jongeren zullen in de toekomst al blij zijn met *iets*. De eisen zullen veel en veel lager zijn dan die van de babyboomers en de generatie daarna.
Kijk eens naar India waar 1 mrd mensen minder dan 2 US$ per dag verdienen.

En wat wil je daarmee aantonen?

Doe zelf eens normaal, het niet alsof je wereld op instorten staat.
so long and thanks for all the fish
pi_133084582
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:28 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Net als de volwassenen...
Ongeveer twee derde van de huurwoningen in NL zijn sociale huurwoningen....
Twee derde van de huurwoningen gesubsidieerd door de overheid... de belastingbetaler dus.

Je haalt wat data door elkaar. Het is net andersom, ongeveer een derde zijn sociale huurwoningen (ca 35%).
pi_133084632
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wie zijn 'jullie'?
De jaren '70 crisis was een korte, daarna kenden we ongekende groei. Dat deed de crisis snel vergeten. Wat er nu aan de hand is, kun je daar toch niet mee vergelijken?
En verder doe ik niet aan doemdenken, ik vind geremde groei zelfs erg gewenst. Deflatie, het Japan-scenario, allemaal een nachtmerrie voor economen, maar het zou totaal geen ramp zijn voor de gemiddelde mens.
Grapjas, heb jij de jaren '70 crisis meegemaakt? Waarschijnlijk niet ,want anders zou je hard lachen om die verwende gastjes van tegenwoordig die een crisis claimen van ongeachte omvang. 13% rente, 12% werkloosheid en bosjes mensen die huis en haard achterlieten voor een leven aan het andere einde van de wereld, niet uit fashion statement, maar uit noodzaak.

De gemiddelde mens, dat is de 4 US$ per dag mens? Ik weet exact wat die van de crisis denkt.

Echt, wat een gejank :R boehoeeee, ik kan geen villa betalen. Presteer eerst eens wat, bozo.
pi_133084698
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:30 schreef monkyyy het volgende:
Fuck de economie, het gaat natuurlijk om de individuele speculatieve positie van de poster in kwestie. D'oh
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:09:46 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133085317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:30 schreef monkyyy het volgende:
Ja, dat zeggen we net.
Maar economie is niet hetzelfde als maatschappij.
Japan draait ook nog prima, ook al is de economie naar de klote.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:11:40 #232
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133085396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:46 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kijk eens naar India waar 1 mrd mensen minder dan 2 US$ per dag verdienen.

En wat wil je daarmee aantonen?

Doe zelf eens normaal, het niet alsof je wereld op instorten staat.
Met normaal doen refereer ik aan je opmerking over zelfmoord.
India is een ontwikkelingsland, Europa is bezig aan de fase ná ontwikkeling. Hoe dat precies verloopt, weet niemand.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:16:50 #233
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133085574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Grapjas, heb jij de jaren '70 crisis meegemaakt? Waarschijnlijk niet ,want anders zou je hard lachen om die verwende gastjes van tegenwoordig die een crisis claimen van ongeachte omvang. 13% rente, 12% werkloosheid en bosjes mensen die huis en haard achterlieten voor een leven aan het andere einde van de wereld, niet uit fashion statement, maar uit noodzaak.
Mensen die Nederland verlaten uit noodzaak, ben ik nu ook al tegengekomen.
12% werkloosheid hebben we nu ook, als je meet hoe er in de jaren 70 gemeten werd.
Er zijn overigens crises waarin de rente stijgt en crises waarin hij daalt. De hoogte van de rente zegt dus weinig over de omvang van de crisis.

Oh, een villa hoef ik helemaal niet. Ik geloof dat al duidelijk was dat ik niet degene ben die veel eist? En mensen in Nederland 'eisen' in het algemeen veel minder dan dat ze pakweg vijf jaar geleden deden.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:17:19 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133085600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Fuck de economie, het gaat natuurlijk om de individuele speculatieve positie van de poster in kwestie. D'oh
ja vast...
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:23:07 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_133085801
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:50 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Iemand met 46k inkomen, vast-contract, 35k spaargeld, wel alleenstaand heeft niet bijzonder veel keus als het om koopwoningen gaat. Welk deel van m'n sommetje klopt niet?
Echt keus zat man. Zeker als je alleen bent
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:23:47 #236
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133085837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:16 schreef Lemans24 het volgende:
Er zijn overigens crises waarin de rente stijgt en crises waarin hij daalt.
De rente wordt door de ECB nu extreem laag gehouden (juist weer een diepterecord gebroken). Geen idee hoe dat in de jaren '70 ging, maar de ECB bestond toen nog niet.
Deze lage rente is alleen een kunstgreep om de echte problemen uit te stellen.
censuur :O
pi_133085970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De rente wordt door de ECB nu extreem laag gehouden (juist weer een diepterecord gebroken). Geen idee hoe dat in de jaren '70 ging, maar de ECB bestond toen nog niet.
Deze lage rente is alleen een kunstgreep om de echte problemen uit te stellen.
Ik heb geen probleem hoor, ik heb een huis met maandlasten nagenoeg nul. Hoe vaak ze me ook zeiden dat een huis kopen weggegooid geld was. Die mensen betalen nu huurverhoging na huurverhoging. En een dito tandartsrekening, want knarsetanden laat zo onderhand sporen na.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:31:18 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133086092
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:23 schreef pfaf het volgende:

[..]

Echt keus zat man. Zeker als je alleen bent
Dit dus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_133086890
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:16 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mensen die Nederland verlaten uit noodzaak, ben ik nu ook al tegengekomen.
12% werkloosheid hebben we nu ook, als je meet hoe er in de jaren 70 gemeten werd.
Er zijn overigens crises waarin de rente stijgt en crises waarin hij daalt. De hoogte van de rente zegt dus weinig over de omvang van de crisis.

Oh, een villa hoef ik helemaal niet. Ik geloof dat al duidelijk was dat ik niet degene ben die veel eist? En mensen in Nederland 'eisen' in het algemeen veel minder dan dat ze pakweg vijf jaar geleden deden.
LOL

You real?

Serieus, hoe oud ben je dat je die vergelijking kunt maken? Mensen eisen bizar veel meer en meer. Ik zal het woord hier maar eens uitspreken: "bizar verwend". Uitsporig, en bovendien buitengewoon vanuitgaand dat een ander het wel voor je regelt, in plaats dat jezelf verantwoordelijk bent om jezelf vooruit te helpen. Eigen initiatief en keuzes, ze bestaan niet meer.

Denk je echt dat de afgelopen vier generaties iedereen maar even huisvesting twee jaar na afstuderen optimale huisvesting in de schoot geworpen kreeg? Normaal toch, als je je bul in schoot geworpen kreeg, hoor daar ook een eensgezinswoning bij?

Echt waar? Echt, doe normaal. Dan doe je al gek genoeg. Realisme is misschien een scheldwoord, maar het doet vast geen pijn op wat langere termijn.
pi_133087109
Dit topic wordt wel wereldvreemder dag tot dag :)

Het kan best zijn dat sommige 'starters' zo denken, maar de wal keert het schip dan vanzelf ;)
pi_133087110
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De gemiddelde mens, dat is de 4 US$ per dag mens? Ik weet exact wat die van de crisis denkt.

Echt, wat een gejank :R boehoeeee, ik kan geen villa betalen. Presteer eerst eens wat, bozo.
Heb je hem weer met z'n "in de jaren '70 was het pas echt crisis"-geleuter. :')

Totaal ongeloofwaardig, aangezien zo'n beetje alle cijfers iets anders uitwijzen. De huidige crisis is minstens net zo erg, en bovendien nog láááááng niet over.
pi_133087120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:22 schreef Lemans24 het volgende:
Even in het algemeen: als je met een salaris van 40.000 bruto per jaar niet in staat bent om minimaal 10.000 euro per jaar te sparen, heeft de bank mijn inzien volkomen gelijk om niet te staan springen om een hypotheek te verlenen.
Nou, voorzover ik het kan nakijken op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto levert 40k bruto maar 19961,- netto per jaar op. Als ik daar die 10K van jou vanaf trek, blijft er dus nog maar 9961,- over om van te leven. Dat is netto 830,- per maand om je vaste lasten enz. te betalen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_133087143
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Totaal ongeloofwaardig, aangezien zo'n beetje alle cijfers iets anders uitwijzen. De huidige crisis is minstens net zo erg, en bovendien nog láááááng niet over.
kom maar op met die cijfers, dan :) Zal wel weer niet.

/clone check
pi_133087241
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

kom maar op met die cijfers, dan :) Zal wel weer niet.
Kom jij eerst maar eens met cijfers. Jij beweert elke keer allerlei onzin, zoals hier ook weer, maar ik heb nog nooit enige serieuze, onafhankelijke onderbouwing van je gezien.
quote:
/clone check
LOL. Denk jij soms dat je wat te vertellen hebt hierzo? _O-
pi_133087451
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:04 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Kom jij eerst maar eens met cijfers. Jij beweert elke keer allerlei onzin, zoals hier ook weer, maar ik heb nog nooit enige serieuze, onafhankelijke onderbouwing van je gezien.

[..]

LOL. Denk jij soms dat je wat te vertellen hebt hierzo? _O-
Allerlei trash claimen, denk je soms dat je wat te vertellen hier hebt, trolclone? :D

Omdraaien is zo bizar voorspelbaar, sukkel.
pi_133087695
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het is nog lang niet over nee, maar tevens nog lang niet zo erg. Er zit nog redelijk wat vet aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_133087827
In de jaren '70 was een auto een luxeartikel; lang niet elke modale man reed erin. Sparen en werken voor een schoolfiets moesten we, schoenzolen werden vervangen bij de schoenlappen. Gaten in sokken werden gestopt, en we spaarden zegeltjes voor Jip&Janneke boekjes.

Dat waren nog eens tijden!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133087885
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:21 schreef blomke het volgende:
In de jaren '70 was een auto een luxeartikel; lang niet elke modale man reed erin. Sparen en werken voor een schoolfiets moesten we, schoenzolen werden vervangen bij de schoenlappen. Gaten in sokken werden gestopt, en we spaarden zegeltjes voor Jip&Janneke boekjes.

Yep, en ze komen nooit meer terug in de werkelijkheid :)

Tegenwoordig is het apps op je smartphonen, en internet is minstens 100 MB en huizen zijn voor niks! ;)
pi_133087986
quote:

En op een kapotte knie van een spijkerbroek werd gewoon een kniestuk gezet. En kleding ging als het nog goed was gewoon van je oudere broer naar jou over. Of werd in de familie doorgegeven. Moet je nu eens mee aankomen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_133088076
quote:

LOL wat een grap. En tevens, wat een leugens.

Mijn ouders, die het echt niet bijzonder breed hadden, hadden eind jaren '70/ begin jaren '80, toen het zogenaamd zo'n verschrikkelijke crisis was, 2 dikke auto's voor de deur staan. Een dikke Mercedes van de zaak en een mooie BMW (en later Peugeot 505) voor m'n moeder, die overigens niet eens hoefde te werken.

Jij hebt het over de jaren '20 en wellicht ook de jaren '50.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')