abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132922213
quote:
De Nederlandse versie van MasterChef keert in 2014 voor de derde maal terug bij Net5. Dit keer voor het eerst als dagelijkse variant. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Net5-baas Justine Huffmeijer is laaiend enthousiast. “We zenden momenteel op werkdagen het vijfde seizoen van MasterChef Australië uit. Dit zorgt voor ruim 12 procent marktaandeel, wat heel veel is voor dat tijdslot en wat meer dan het dubbele is van het zendergemiddelde“, zo laat ze weten.

Dat sterkte Huffmeijer in haar beslissing een derde Nederlandse serie te maken. “We zijn heel trots op een A-merk als MasterChef en daarom kan een derde seizoen in Nederland niet uitblijven.”

Net5 heeft al eerder twee seizoenen uitgezonden met Nederlandse amateurkoks, maar dat waren wekelijkse programma’s en nooit dagelijkse. “Qua opzet houden we dit seizoen de structuur van de Australische serie aan.”

Een precieze startdatum is nog niet bekend.
bron

De juryleden bekend worden binnenkort bekend gemaakt. Ik vond de vorige versies niet zo denderend. Het was geloof ik ook met Renate Verbaan.
pi_132922276
de Nederlandse is stom. ook USA en UK.

Australië is veel leuker omdat ze elkaar daar niet continu af lopen te zeiken :r en die jury O+
-___-
pi_132922431
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
pi_132922605
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen :r
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen :P
pi_132922738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen :r
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen :P
Vorig jaar hadden ze ook een (excuus)moslima.
pi_132922818
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_132923919
Wie doet er mee? Ik schrijf me in ieder geval in!
pi_132924113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
My Kitchen Rules is inderdaad leuker! O+ en die jury!!! :9~
-___-
pi_132924134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven?? :')
-___-
pi_132924760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:10 schreef Snoepie85 het volgende:

[..]

ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven?? :')
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..

Nee ik vind het ergerlijk dat ze dan net doet alsof ze supergoed is in het bereiden van (zoals gisteren) gevogelte onder het mom van 'oeh dit maak ik altijd klaar voor mijn mannetje'. En dan zet ze de oven op de verkeerde stand, en zie je haar in de laatste 10 minuten nog snel die kip in de pan bakken zodat hij niet rauw geserveerd wordt.

Zelfde verhaal met die totaal rauwe garnalen van dr met dat boerenkoolsoepje (ofzo) wat eigenlijk een puree had moeten zijn.

Qua creativiteit vind ik het niveau best hoog liggen, ook onder de andere deelnemers. Qua technieken soms echt belabberd laag, tot zelfs de meest simpele kok dit beter kan.

Geen idee wie het was gister, prachtig stukje lamsbout sous-vide, maar dan wel dat stuk vlees er een half uur te lang in laten liggen, en helemaal niet meer kunnen laten rusten. Dan denk ik .. kom op zeg, dat is het niveau van amateurkoks.

Ze bedenken allemaal erg leuke dingen, maar het daadwerkelijke koken schiet er nog al eens bij in.

(maar dit is wel erg OT)

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 05-11-2013 14:39:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_132960021
Ben wel benieuwd wie hier de chefs worden.. Wie vinden jullie dat ze moeten strikken?
pi_132961645
sergio herman en Leon Mazairac
pi_132965399
Logisch dat Masterchef AU goed loopt. Zegt alleen niks over de kijkcijfers van de flauwe NL versie, altijd van een veel lager niveau.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132971413
Masterchef australie probeer ik elke dag te kijken. Vind het wel een van de leukere programma's op tv. Kijk voor de rest eigenljjk geen tv. Soms wat series.
Maar begrijp ik het ni goed dat er een Nedelandse masterchef komt? ( best triest denk ik).
De jury van masterchef australie is soms wat raar. Ze kijken teveel naar de opmaak. En hoe doen ze dat trouwens. Alle mensen zijn tegeljjk klaar, dan is 't laatste bord toch alweer koud als ze gaan proeven? Als je 't warm houdt is het toch iets minder lekker lijkt mij.
De mensen zijn ook helemaal geen koks toch? Gewoon amateur thuis kokers?
pi_133285704
Masterchef UK met John en Gregg of Professionals met Michel Roux Jr. blijft het leukst. Die Australiers rekken het altijd zo op. En dan die jankmuziek erbij. Elke aflevering gaan er wel een paar janken, alsof ze het erom doen. :r
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 november 2013 @ 17:06:53 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133289022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Masterchef UK met John en Gregg of Professionals met Michel Roux Jr. blijft het leukst. Die Australiers rekken het altijd zo op. En dan die jankmuziek erbij. Elke aflevering gaan er wel een paar janken, alsof ze het erom doen. :r
Dat. Australië is iets te veel emo-tv.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 24 januari 2014 @ 01:15:42 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135879957
In 2014 keert de Nederlandse versie van MasterChef voor de derde maal terug bij Net5. Dit keer voor het eerst als dagelijkse variant! In deze talentenjacht voor amateurkoks draait alles om passie voor koken. De jury bestaat deze keer uit Peter Lute, Alain Caron en Julius Jaspers.

TV-hit
MasterChef is een wereldwijde tv-hit en de koning van alle kookprogramma’s. Het succes van de Australische serie hier in Nederland heeft ervoor gezorgd dat er ook in ons land een enorme groep MasterChef-fans is. Programmadirecteur Net5, Justine Huffmeijer: “We zenden momenteel op werkdagen het vijfde seizoen van MasterChef Australië uit. Dit zorgt voor ruim 12% marktaandeel, wat heel veel is voor dat tijdslot en wat meer dan het dubbele is van het zendergemiddelde. We zijn heel trots op een A-merk als MasterChef en daarom kan een derde seizoen in Nederland niet uitblijven”.

Elke werkdag
Net5 heeft al eerder twee seizoenen uitgezonden met Nederlandse amateurkoks, maar dat waren wekelijkse programma’s en nooit dagelijkse. De kijker kan zijn hart dus ophalen en straks elke werkdag meeleven met de culinaire avonturen van de kandidaten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135881818
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:18 schreef Snoepie85 het volgende:
de Nederlandse is stom. ook USA en UK.

Australië is veel leuker omdat ze elkaar daar niet continu af lopen te zeiken :r en die jury O+
Eens,

De britse is ook goed te doen, alleen is die veel zakelijker en minder feel-good en vermaak tv
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135885353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:32 schreef probeer het volgende:

Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..

Nee ik vind het ergerlijk dat ze dan net doet alsof ze supergoed is in het bereiden van (zoals gisteren) gevogelte onder het mom van 'oeh dit maak ik altijd klaar voor mijn mannetje'. En dan zet ze de oven op de verkeerde stand, en zie je haar in de laatste 10 minuten nog snel die kip in de pan bakken zodat hij niet rauw geserveerd wordt.

Zelfde verhaal met die totaal rauwe garnalen van dr met dat boerenkoolsoepje (ofzo) wat eigenlijk een puree had moeten zijn.

Qua creativiteit vind ik het niveau best hoog liggen, ook onder de andere deelnemers. Qua technieken soms echt belabberd laag, tot zelfs de meest simpele kok dit beter kan.

Geen idee wie het was gister, prachtig stukje lamsbout sous-vide, maar dan wel dat stuk vlees er een half uur te lang in laten liggen, en helemaal niet meer kunnen laten rusten. Dan denk ik .. kom op zeg, dat is het niveau van amateurkoks.

Ze bedenken allemaal erg leuke dingen, maar het daadwerkelijke koken schiet er nog al eens bij in.

(maar dit is wel erg OT)
Maar daarom is dit ook allemaal made for tv.
pi_135902221
nieuw zeeland is ook CRAP. Australische was veel leuker. Daarnaast praten die lui met de mond half dicht, klinkt echt voor geen meter. Finale gerechten waren maar simpel, lijkt een beetje op die kinder masterchef waar ik het ook 5 min heb volgehouden.

Gerecht compleet verneukt "JE HEBT HET HEEEEEEL GOED GEDAAN HOOR MEISJE, WEES TROTS OP JEZELF!!!!!1111!!1"

NEE KUT JE HEBT HET VERNEUKT, JE LIGT ER UIT GA WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :r
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:36:31 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137021959
Vanaf a.s. maandag dus.
Ma t/m donderdag 20:30 Net 5.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:58:52 #22
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137022565
Ik ben benieuwd. Ga ook zeker wel kijken. (opnemen waarschijnlijk)

Wat ik alleen niet snap, is dat Net5 zelf niet snapt dat je misschien wel kunt scoren met een goed (buitenlands) kookprogramma rond etenstijd, maar ja, nu zetten ze het op primetime! Ik weet niet of mensen om 20:30u naar een kookprogramma willen gaan zitten kijken. Ik heb al jaren andere dingen die ik rond die tijd kijk of doe.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:13:46 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_137025402
Mijn verwachtingen zijn hoog!
Ga het niet "live" kijken, het is inderdaad een rottijd maar liever kijk ik een hele week in 1 ruk uit.
Neem het dus maar gewoon op of net5 gemist ofzo.

Ben echt benieuwd :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:25:35 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137025986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:58 schreef RobinOok het volgende:

Wat ik alleen niet snap, is dat Net5 zelf niet snapt dat je misschien wel kunt scoren met een goed (buitenlands) kookprogramma rond etenstijd, maar ja, nu zetten ze het op primetime! Ik weet niet of mensen om 20:30u naar een kookprogramma willen gaan zitten kijken. Ik heb al jaren andere dingen die ik rond die tijd kijk of doe.
Opnemen en later terugkijken met doorspoelen van de reclames dus. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_137099647
Vanavond eerste uitzending :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')