InstallatieNog niet gedaan, omdat ik nu op andere PS3 even GT6 heb gespeeld nog geen reden tot installatie. Zover ik van GTplanet heb begrepen ben je iets meer dan 20 minuten kwijt als je alle data op de PS3 wil zetten.
LaadtijdenDie zijn zeker sneller geworden. 2 keer zo snel zelfs is mijn beleving. Maarrrr, het is niet consistent. Dat kan er mee te maken hebben dat ik het spel niet geinstalleerd heb, maar soms heb je even een race of event die wat langer duurt qua laden, vergelijkbaar met GT5... het went dus snel en dan word je dus snel teleurgesteld als het wat langer duurt

Hopelijk is dat na installatie verdwenen.
BeginNouja eigenlijk kan je er niet omheen, je allereerste auto die je koopt is een Honda Fit. Best wel jammer. Dan houd je circa 13.000 over en kan je nog maar bar weinig kopen. Ik heb gelijk een 2e auto aangeschaft en dat werd een Mitshubishi Mirage uit de jaren 70/80? Weet het exacte jaartal niet. Zonder tuning kan je best wel leuke races hebben in de eerste licentie testen, wat gewoon racejes zijnvan 2 a 3 ronden, 3 kampioenschappen = 9 races. En je eerste price car is gelijk een leuk bakkie waar je nog lang plezier van kan hebben.
LicentiesBinnen elke licentie bevinden zich de evenementen. One make, mission en normale kampioenschappen unlocken zich naarmate je de betreffende licentie (bestaande uit 5 proeven ipv 10 ?, kan verschillen bij internationale licenties).
Het rijdenZoals iedereen al wel weet, hebben we in GT6 nu meer body roll. En ik moet zeggen, dat voelt verrassend snel vertrouwd aan.Onder stuur 'voel' je meer aan, ook al rijd je met controller, doordat de koets van de auto meer naar voren wil en over gaat hellen. Daarbij kan je dus ook concluderen dat gewicht ook een grotere rol gaat spelen in GT6 en dat je samen met body roll, remmen en gewicht erg goed je wagen kan plaatsen waar je hem wilt hebben. Het verschil met GT5 is niet heel groot, de beleving van het rijden vind ik wel enorm verbeterd en die vond ik al niet slecht. En tot nu toe alleen nog maar met FWD's gereden, erg benieuwd dus naar de RWD's
GraphicsNog niet echt heel grote verbeteringen gezien, maar ook wel weer verrassend eenvoudige aanpassingen die beleving beter maken.
Als eerste de belichting in het spel. Er lijkt een duidelijker onderscheid tussen licht en donker. Schaduwen en stand van zon gaven mij het idee iets meer in open lucht te rijden dan een inmens grote studio. Bovendien lijken vooral de straten circuits levendiger te zijn, waarbij ik niet kan noemen wat ze gedaan hebben, maar er lijkt meer diepte te zijn en meer sfeer. Rome, London en Madrid zijn er zo op het eerste gezicht (geen idee dus wat er precies anders is) zeker op vooruit gegaan te zijn.
Menu's en DealershipEen andere interface is natuurlijk wennen, maar het zit (na één avondje pielen) volgens mij wel veel beter in elkaar. Via de start knop kom je volgens mij (niet heel zeker van) overal in het hoofdmenu zodat je controller, geluid en beeld opties kan wijzigen. Deze optie naar hoofdmenu staat rechtsboven in je scherm.
Dealerships. Ja ik weet het niet. Aan de ene kant erg fijn dat elke auto nu voorradig is, maar het mist nu denk ik voor velen de spanning en de begeerte om auto's te verzamelen, als ze toch allemaal zo 'makkelijk' te koop zijn, ipv dat je geluk moet hebben als er een zeldzame wagen,zoals de Chaparral wagens en de Gillet Vertigo voor je neus voorbij komt.
Aan de andere kant, je ziet nu wel duidelijker waar je zit in de dealerships en je kan veel dingen sorteren op prijs, PP of bouwjaar. Auto's zijn allemaal te bekijken en je ziet in de dealership hoeveel geld je tekort komt om bepaalde auto te kopen. De Bugatti Veyron heeft trouwens een
aantal boel kleursamenstellingen, dat je echt hoofdpijn kan krijgen welke je nu moet kiezen.
Tot zover even mijn zeer bescheiden en objectieve mening