Omdraaien? Naar je toe halen bedoel je dan toch of niet? Die haal ik gewoon door de naalden naar voor....quote:Op donderdag 7 november 2013 10:01 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Uhm. Hoe draai jij de draad om bij averechts breien? Dat maakt heel veel uit namelijk.
Dat klopt niet helemaal.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:57 schreef Angelof9 het volgende:
Die eerste foto is goed. Op de tweede foto brei je door de backloop waardoor je verdraaide steken krijgt.
Purl continental style:quote:Op donderdag 7 november 2013 16:15 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.
@Tyler-Girl:
Wat jij anders gaat moeten doen, is de manier waarop je averechts breit. Jij slaat de draad van onder naar boven om de naald heen. je moet deze echter van boven naar onder om de naald heen slaan. Als je dat gaat doen, dan kun je wel de bovenste manier van rechts breien hanteren.
Waar het eigenlijk op neer komt, is dat jij bij het averechts breien, de steken verdraaid. Dat los je nu al op door de de steek terug te draaien bij het rechts breien. Dus door de manier die jij nu gebruikt, kreeg je inderdaad al de goede steken (die V-tjes). Alleen gaat het voor de averechte kanten dan mis.
Dat klopt, vandaar dat ze haar manier van averechts breien aan zal moeten breien naar de juiste wijze, zodat ze geen verdraaide steken krijgt.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:17 schreef Angelof9 het volgende:
Maar twee keer verdraaid breien is toch ook niet handig? Ik snap wel dat het dan weer goed komt zeg maar, maar ze kan het toch beter gewoon op de goede manier leren?
Je bent mn heldquote:Op donderdag 7 november 2013 16:15 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.
@Tyler-Girl:
Wat jij anders gaat moeten doen, is de manier waarop je averechts breit. Jij slaat de draad van onder naar boven om de naald heen. je moet deze echter van boven naar onder om de naald heen slaan. Als je dat gaat doen, dan kun je wel de bovenste manier van rechts breien hanteren.
Waar het eigenlijk op neer komt, is dat jij bij het averechts breien, de steken verdraaid. Dat los je nu al op door de de steek terug te draaien bij het rechts breien. Dus door de manier die jij nu gebruikt, kreeg je inderdaad al de goede steken (die V-tjes). Alleen gaat het voor de averechte kanten dan mis.
volgens mij breit ze ze maar 1 keer verdraaid, de rechte steken worden verdraaid gebreid, wat op zich niet erg is, maar de v-tjes zien er wat anders uit. De averechte breit ze gewoon in de voorkant, dus niet verdraaid, maar wel met een vreemde omslag, die "de verkeerde kant" op zit als je recht wilt breien en daardoor is die steek steeds te strak...quote:Op donderdag 7 november 2013 16:17 schreef Angelof9 het volgende:
Maar twee keer verdraaid breien is toch ook niet handig? Ik snap wel dat het dan weer goed komt zeg maar, maar ze kan het toch beter gewoon op de goede manier leren?
Dank je!quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:59 schreef Angelof9 het volgende:
Ziet er mooi strak uit hoor! Je bent het breien niet verleerd. Welke opzet methode heb je gebruikt?
Nee, ze breide de averechte steken dusdanig, dat de steken vóór het recht breien al verdraaid waren. Door de naald dusdanig in te steken dat ze "verdraaid" breit, draaide ze de steken juist weer goed om.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
volgens mij breit ze ze maar 1 keer verdraaid, de rechte steken worden verdraaid gebreid, wat op zich niet erg is, maar de v-tjes zien er wat anders uit. De averechte breit ze gewoon in de voorkant, dus niet verdraaid, maar wel met een vreemde omslag, die "de verkeerde kant" op zit als je recht wilt breien en daardoor is die steek steeds te strak...
Edit: ik zie dat je er al uit bent TGdie filmpjes vind ik heel handig. recht breien zoals jij eerst deed (dus aan de voorkant insteken) hoort juist lekker los en makkelijk te zijn. t komt vast goed als je averechte steken beter gaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |