SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door PandaDrop op 04-11-2013 21:46:50 ]
Iedereen denkt datquote:Op maandag 4 november 2013 21:41 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik dacht dat jij wel ouder was dan 16
Weet je hoe ze heet, wat ze doet in haar vrije tijd, met wie ze omgaat..? Dan kun je vast wel een onderwerp vinden om een gesprek over te beginnen?
Zelfde probleem hier, al lukt het me wel met wat alcoholquote:Ik ben het spontane type bij mensen, maar rondom iemand die ik leuk vind ben ik een zenuwachtig verlegen egeltje.
Even wat bier naar achter knallen voor schoolquote:Op maandag 4 november 2013 22:17 schreef Hmmm_Okay het volgende:
[..]
Zelfde probleem hier, al lukt het me wel met wat alcohol
Heb ik wat aan, bedankt. Ik moet het inderdaad niet te lang vooruit schuiven.quote:Op maandag 4 november 2013 23:07 schreef cigarette14 het volgende:
Gewoon aanspreken. Maakt niet uit als je een keer op je bek gaat.. Daar leer je alleen maar van. Hoe vaker je meisjes aanspreekt, hoe beter je in er in zal worden. Hoe langer je er mee wacht, hoe groter de drempel is om op haar af te stappen.. Dat waren even een aantal clichés op een rijtje, maar ze zijn wel waar.
Zulke dingen kun je niet voorkomen. Op het moment dat je dichtklapt gewoon eerlijk zeggen dat het komt, omdat ze een leuk meisje is. Vind ze alleen maar leuk..quote:Op maandag 4 november 2013 23:10 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Maar ik snap niet hoe ik kan voorkomen om dicht te klappen als ik haar zie.
Ook heb ik geen idee waarover met een een onbekende meid te praten.
omdat je een beetje verliefd bent, is vrij normaal.quote:Op maandag 4 november 2013 22:34 schreef SherlockHolmes het volgende:
Tips?
Waarom kan ik niet kalm blijven als ze in de buurt is?
Bedanktquote:Op maandag 4 november 2013 23:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat je een beetje verliefd bent, is vrij normaal.
volgende keer dat je haar aankijkt en ze kijkt terug, zeg je gewoon hallo, en glimlach. en dan zie je wel wat er gebeurt.
en ga niet gelijk mee uit vragen, dat is raar. probeer een gesprek met haar te krijgen. maakt niet uit waarover. en laat dan een beetje merken dat je haar wel aardig vind.
welquote:Op dinsdag 5 november 2013 08:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Bedankt
Punt is echt alleen dat ik geen woord kan zeggen, dus hallo ook niet denk ik
Ik durf het idd niet, en daarom gebeurt het nietquote:Op dinsdag 5 november 2013 08:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wel![]()
je kan het wel, je durft het alleen niet. maar angst is niet hetzelfde als geen stembanden hebben.
als ze je aankijkt, kan je gewoon hallo zeggen. maar je hebt best kans dat ze niks terug zegt...quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik durf het idd niet, en daarom gebeurt het niet![]()
Is het niet raar om uit het niet door een onbekende aangesproken te worden die niet eens weet wat te zeggen
Niet onbelangrijk, haar kluis zit dus naast de mijne, oftewel, elke dag zie ik haar 0,5 meter van me afquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als ze je aankijkt, kan je gewoon hallo zeggen. maar je hebt best kans dat ze niks terug zegt...
of ze zegt; ken ik jou? dan zeg je ; nou, toen met dat kluisje.. en dan heb je een gesprek. en de volgende keer dat je haar tegenkomt, kent ze je wel. en zeg je weer hallo, en dat dr haar leuk zit ofzo.
en ja, je zal toch echt iets moeten durven, een andere oplossing is er niet. maar het wordt minder moeilijk als je het gewoon gaat doen. het is maar een meisje, weet je. je vind haar leuk, dus doe leuk tegen haar.
gooi er eens een "Heyquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Niet onbelangrijk, haar kluis zit dus naast de mijne, oftewel, elke dag zie ik haar 0,5 meter van me af
kijk, dan MOET je eigenlijk gewoon elke dag hallo zeggen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Niet onbelangrijk, haar kluis zit dus naast de mijne, oftewel, elke dag zie ik haar 0,5 meter van me af
Post-It op haar kluisje plakken waarin je haar uit vraagt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
Niet onbelangrijk, haar kluis zit dus naast de mijne,
Instant fail!quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Post-It op haar kluisje plakken waarin je haar uit vraagt.
Is het raar? Alleen maar zo raar als jij het maakt. Het zit letterlijk in de natuur van de mens dat M en V contact willen maken: Dus als jij gewoon eens luchtig begint (na wat oog-contact en een glimlach) met van "weet je waar lokaal B8 is?" of "Pfff, echt geen zin vandaag in les... jij?".quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik durf het idd niet, en daarom gebeurt het niet![]()
Is het niet raar om uit het niet door een onbekende aangesproken te worden die niet eens weet wat te zeggen
Fuck man. Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:49 schreef consequence het volgende:
[..]
Is het raar? Alleen maar zo raar als jij het maakt. Het zit letterlijk in de natuur van de mens dat M en V contact willen maken: Dus als jij gewoon eens luchtig begint (na wat oog-contact en een glimlach) met van "weet je waar lokaal B8 is?" of "Pfff, echt geen zin vandaag in les... jij?".
Je weet niet wat je moet zeggen? Ja hier maak je wel wat ernstige fouten. Lees dan in ieder geval het Wetboek "De fundamenten van het "Wat te zeggen" (met-adolescenten-perspectief-op-Jonge- deernes editie)"
Kortom, maak je niet zo druk om WAT je zegt. Je hebt een veel groter probleem en dat is dat je niet eens IETS zegt. Het maakt niet uit wat je zegt, maar zeg nou eens een keer iets!
Het ergste dat kan gebeuren gebeurt op dit moment al, namelijk: je gaat nooit meer met d'r doen dan wat je in je dagdromen doet, NOOIT. Pas als je gewoon een keer je mond opentrekt, dan maak je tenminste kans op iets.
En het mooie is, je hoeft helemaal geen risico/blauwtje te lopen want eventueel mee uit vragen om iets te gaan doen komt pas een stuk later kijken als je een beetje op je gemak bent met elkaar met smalltalk.
En nee, dan ga je niet vragen of ze verkering wilt, maar je vraagt t.z.t. of ze eens een drankje wil doen, of die leuke film bij jou thuis checken.
Dus, hophop, wat houd je nog tegen? Je kunt niet falen.. je faalt alleen maar als je niks probeert.
Minder nadenken, meer doen
You're welcome! Ok, ik heb zin om even uitgebreid te reageren hier op, gezien mijn vroegere frustratiesquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Fuck man. Je hebt helemaal gelijk.
Bedankt voor deze geweldige post
Verder nog tips om deze zenuwachtigheid rondom haar te verminderen?
Kan ik dit ergens inlijsten?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:03 schreef consequence het volgende:
[..]
You're welcome! Ok, ik heb zin om even uitgebreid te reageren hier op, gezien mijn vroegere frustraties
Het grootste deel van je angst in deze situatie komt, mijn inziens, van de volgende gedachte:
"Ik MOET 'iets' met haar krijgen. en als dat niet gebeurt omdat (a) ze me niet leuk genoeg vindt, of (b) omdat ik iets verpest, dan kan ik dat NIET verdragen (doet teveel pijn)."
Maar gelukkig is hier niks van waar.. complete BULLSHIT![]()
Je moet maar zo denken, als iemand de algemene opvatting heeft: spaghetti is niet lekker, bah, moet ik niet! Zegt dat dan ook maar iets over het gerecht spaghetti? Natuurlijk niet, alleen is het gerecht in dit geval niet terecht gekomen bij de juiste persoon. Het is ook niet nodig om op een meid af te rennen en een bord spaghetti in haar gezicht te douwen en wrijven, gehakt stukjes in dr neus proppende, en dan vragen.. "lekker??! *nervous*".
Nee. Gewoon er voor zorgen dat je subtiel in contact komt.
Het is ook volkomen begrijpelijk dat je bang bent dat je "faalt", ook dat zit in de aard van de mens. Evolutionair gezien (en ook sociaal gezien) is het volkomen logisch dat we heel graag willen slagen. Maar.. zulke gedachten zijn niet nodig (je hebt namelijk ontelbare kansen in je leven) en je kunt ook van dit perspectief afstappen, beetje bij beetje.
Enkele tips die misschien helpen in dat proces:
Over haar:
- Zij is ook gewoon een mens van vlees en bloed. Idealiseer haar dus zo min mogelijk, moeilijk bij verliefdheid, maar bewust worden van het idealiseren is een eerste stap.
- Zij gaat ook gewoon naar het toilet en perst 'r regelmatig een flinke uit.
- Zij heeft net zo goed haar onzekerheden en angsten
- Zij vind het leuk om positieve aandacht te krijgen van jongens (uitzonderingen daargelaten, kan altijd gebeuren dat ze dat niet wil, maar dat merk je dan vanzelf, so what?)
- Zij heeft sterke punten, maar net goed haar minder sterke punten die haar mens maken
Over jou:
- Jij bent een top gozer, met je eigen kwaliteiten en unieke karaktereigenschappen
- Je verdient het om gewoon een leuk praatje te maken met haar
- Bijna iedereen worstelt met angsten en onzekerheden, zeker op jouw leeftijd, en dat is
niks om je voor te schamen
- Als jij het gewoon leuk en luchtig houdt heb je in ieder geval alvast wat leuke omgang.
- Laat verwachtingen zo veel mogelijk varen, die creëren alleen maar angst.
Ja maar hoe doet je dat dan? Fake it till you make it! Zeg het hardop tegen jezelf als je
alleen bent: Ik laat mn verwachting varen, het is ok dat zij het niet wordt. Wie weet hoe
het loopt als ik haar wat beter leer kennen, maar voor nu geef ik die verwachting op, omdat het beter voor me is, en het mijn toekomstige kansen vergroot, als ik het voor nu los laat. Als je het goed doet zou je al veel spanning/angst van je af moeten kunnen zetten.
- Wees dus streng naar jezelf, en print jezelf in dat je enige doel is om wat contact met haar te krijgen. Alles meer dan dat is te ambitieus op dit moment en contraproductief.
- Richt je aandacht op haar, vrouwen houden van emotie, dus vind ergens iets van als je met haar praat (saaie les, rot leraar, lekker eten, fijne muziek, etc): lachen, gieren, brullen, woede en verdriet, etc. Maar als je dus in je angst, serieusheid (en saaiheid) blijft zitten dan ben je vooral bezig met jezelf, en niet met haar. Dus als je dit los kunt laten kun je er op richten om het gewoon leuk te hebben.
- We zijn nu heel erg aan het focussen op contact krijgen met haar.. maar zoek ook balans. Steek dus ook veel tijd in andere zaken: Hobbies, familie, je schoolcijfers, vriendschappen. Allemaal zaken die balans brengen en je doen realiseren dat zij (en een relatie) niet zo belangrijk hoeven te zijn.
- De gezondste relaties ontstaan omdat twee mensen elkaar aanvullen, niet omdat ze elkaar nodig hebben en dus afhankelijk zijn.
Algemeen:
- We zijn vaak geneigd om te geloven/voelen dat ZIJ.. ja echt, precies ZIJ geweldig is
en dat er niemand is die je net zo leuk als haar zou vinden. Dat is natuurlijk onzin.
Je kunt met veel minder angst en zenuwachtigheid met haar praten als je komt vanuit
een gevoel van "ik ben goed zoals ik ben, ook als zij mij niet ziet zitten, want er zijn nog ONTELBAAR meer leuke meiden".
En hoogst.. HOOGST waarschijnlijk gaan er nog vele veeeele relaties komen en gaan, dus probeer
je ook niet druk te maken om één enkel persoon (pas als je samen wat opbouwt, dan krijgt het meer waarde/relevantie).
- De eerste keren dat je wat zegt, hou het dan kort en luchtig: "Pff geen zin vandaag in de les, jij?
Zij: nee, blehh / mwah gaat wel hoor, jij: Ach ja.. hoort er bij *smile*, en hup, door lopen.
Blijf dat eerst maar eens een tijdje doen, om gewoon een basis "he ik ken jou"-relatie te vestigen
Laatste praktische tip bij zenuwen.. ga regelmatig oefenen om diep adem te halen, tot ver onder je navel als het ware. Je gevoel volgt je lichaam. Dus als je krachtig en diep adem haalt, dan word je rustiger. Verder gewoon normaal ademen, maar doe het diep. Dit helpt ook goed bij presentaties of als je even in gesprek raakt met haar. Van te voren, of tijdens het begin lekker diep die adem teugen nemen, op die manier blijf je makkelijker in het moment dan dat je afdwaalt naar negatieve emoties.
Succes! PM of post gerust als je later meer wilt vragen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |