abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132905317
Beste muziekvriendjes,

Aangezien aardig wat mensen hier volgens mij eigen werk maken c.q. componeren, leek het me leuk om een soort van 'wedstrijdje' te houden in een bepaald thema. Het thema kan verschillen van klassieke thema's zoals een rondo of menuet - trio, fuga's of nocturnes tot een simpele blues of rock nummer. Een thema kan ook zijn: een bepaald instrument, of zelfs iets heel abstracts.

Er zal dan een thema gekozen worden, waarin mensen dan bijvoorbeeld 2 weken of een maand voor hebben om iets leuks te maken. In die tijd kan dus gewoon gepost worden. De ervaring leert dat een maand vaker beter te doen is, maar dat het wachten ook lang kan duren :D

Na de sluitingsdatum van een bepaald thema, kan iedereen op een nummer stemmen (behalve zijn eigen duh! :P ) en degene met de meeste stemmen 'wint' *O* Die mag dan een volgend thema kiezen.

Het gaat dus niet om het winnen, maar om te horen wat anderen doen met een bepaald thema. Dan komen altijd hele leuke dingen naar boven en ideeën die je zelf later kunt gebruiken.

Wie doet er mee? :*
I feel kinda Locrian today
  maandag 4 november 2013 @ 21:17:38 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132905374
Hoe leuk het ook klinkt.. word dit ook veel op de newgrounds audio portal gedaan en is het in de meeste gevallen uiteindelijk een populariteits wedstrijdje.

Vooral zonder hoogwaardige neutrale judges.
(hoogwaardig in de zin van muzikale kennis)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_132905453
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Hoe leuk het ook klinkt.. word dit ook veel op de newgrounds audio portal gedaan en is het in de meeste gevallen uiteindelijk een populariteits wedstrijdje.

Vooral zonder hoogwaardige neutrale judges.
;(

Dat gaan we hier natuurlijk voorkomen ^O^

Muzikale kennis moet geen must zijn vind ik. Het gaat erom hoe het klinkt ;)
  maandag 4 november 2013 @ 22:09:19 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132907990
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:19 schreef starla het volgende:

[..]

;(

Dat gaan we hier natuurlijk voorkomen ^O^

Muzikale kennis moet geen must zijn vind ik. Het gaat erom hoe het klinkt ;)
zonder muzikale kennis kun je moeilijk een wedstrijd houden, houd dan gewoon een forum (ja ik weet dat je fok ook een forum noemt maar je snapt vast wel wat ik bedoel).
pi_132908623
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zonder muzikale kennis kun je moeilijk een wedstrijd houden, houd dan gewoon een forum (ja ik weet dat je fok ook een forum noemt maar je snapt vast wel wat ik bedoel).
Enige kennis is wel handig, maar moet zeker geen vereiste zijn vind ik. Het moet vooral om de lol gaan ;)
  maandag 4 november 2013 @ 22:32:54 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132909160
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 22:21 schreef starla het volgende:

[..]

Enige kennis is wel handig, maar moet zeker geen vereiste zijn vind ik. Het moet vooral om de lol gaan ;)
Mweh, dan pas ik.
pi_132915368
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mweh, dan pas ik.
Muziek gaat dus niet om de lol voor jou? Lighten up dude :D

Het zou jammer zijn als dit topic mensen afschrikt die nieuw zijn met eigen dingen maken enzo. Het moet wel leuk blijven. Oók voor hen.

Is toch leuk om te zien wat anderen doen, of ben je alleen maar geïnteresseerd in je eigen muziek?

Zou het wel jammer vinden. Jij maakt goede dingen, Seam maakt goede dingen, Braddie maakt goede dingen (maar volgens mij heeft ie zelfmoord gepleegd :D) een scala aan gitaristen in het gitaristentopic die zelf dingen maken. Ik zeg laten we ons verenigen! *O*

Mensen die niet eigen werk maken zullen ook niet zo snel in dit topic komen toch ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door starla op 05-11-2013 06:10:51 ]
  Moderator dinsdag 5 november 2013 @ 09:09:35 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132916310
Tof idee ik hoop dat je veel deelnemers krijgt. Ikzelf kan helaas geen muziek maken. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 november 2013 @ 10:02:12 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132917071
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 05:55 schreef starla het volgende:

[..]

Muziek gaat dus niet om de lol voor jou? Lighten up dude :D

Het zou jammer zijn als dit topic mensen afschrikt die nieuw zijn met eigen dingen maken enzo. Het moet wel leuk blijven. Oók voor hen.

Is toch leuk om te zien wat anderen doen, of ben je alleen maar geïnteresseerd in je eigen muziek?
Nee, maar ik vind het niet prettig om beoordeeld te worden door mensen die wellicht geen verstand van muziek zouden hebben.
pi_132920400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het niet prettig om beoordeeld te worden door mensen die wellicht geen verstand van muziek zouden hebben.
Ik denk dat dat zichzelf uitselecteert in dit topic.
pi_133064260
Ben geen goede muzikant, maar ik wil me best weleens openstellen hiervoor :)
pi_133078364
Mooi!

Hebben wel al 1. Baajguardian doet vast ook wel mee, dus dat wordt 2. Even kijken of Seam dit topic nog onder ogen krijgt, dat maakt al 3. En met mij erbij minstens 4. Misschien komen er nog meer gegadigden :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:13:45 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_133080348
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:45 schreef starla het volgende:
Mooi!

Hebben wel al 1. Baajguardian doet vast ook wel mee, dus dat wordt 2.
Ik zei nee, sorry.
pi_133080793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zei nee, sorry.
Okidoki
pi_133080985
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:45 schreef starla het volgende:
Mooi!

Hebben wel al 1. Baajguardian doet vast ook wel mee, dus dat wordt 2. Even kijken of Seam dit topic nog onder ogen krijgt, dat maakt al 3. En met mij erbij minstens 4. Misschien komen er nog meer gegadigden :)
Het lijkt mij wel tof om als eerste *wedstrijd* een soort bluesrock nummertje te maken :)
pi_133116013
Prima idee, maar leuk als er een extra uitdaging is. We kunnen vast een beginnetje maken braddie en kijken wie er aansluit.

Thema 1:
Bluesrock

Voorwaarden:
1) er moet een modulatie in zitten naar een andere toonsoort, dit mag niet de relatieve majeur of mineur zijn.
2) er moeten minstens 2 verschillende instrumenten inzitten (exclusief evt drum).

Het mag live opgenomen worden, maar ook via computerprogramma's (moet voor elk thema gelden vind ik),

Let the games begin! *O*

Deadline = 10 december.
pi_133117665
waar moet je het inleveren dan, in dit topic of via dm
pi_133118347
en waarom begint ts zelf niet
pi_133118425
Is het niet eerst handig om even te kijken hoeveel animo er voor is?
Daarnaast iets meer voorwaarden zou handig zijn. Moet het nummer echt een typisch Bluesrock nummer worden of mag het ook invloeden ervan hebben?

Misschien dat er mensen van het UVT / Produceren # 41 - Waar teknomist hardstyle advies geeft ... topic interesse hebben. Zelf produceer ik rond de genres chillout, downtempo, triphop etc.
Zelf vind ik het leuk, en ik experimenteer hier ook mee om wat van die 70s prog invloeden er een beetje in te krijgen, dus Bluesrock lijkt mij ook wel wat om eens te proberen. Maar als het echt helemaal in het genre Bluesrock moet passen, dan pas ik ;)

Daarnaast moet ik nog even kijken of ik tijd heb, ivm tentamens.
pi_133122119
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:42 schreef Trollscience het volgende:
waar moet je het inleveren dan, in dit topic of via dm
Gewoon hier posten.

quote:
15s.gif Op zondag 10 november 2013 19:04 schreef Trollscience het volgende:
en waarom begint ts zelf niet
Ik doe vanzelfsprekend mee, maar binnen 1 uur een compositie maken lukt me niet...helemaal niet als ik op het werk zit :P

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:06 schreef Rivalo het volgende:
Is het niet eerst handig om even te kijken hoeveel animo er voor is?
Daarnaast iets meer voorwaarden zou handig zijn. Moet het nummer echt een typisch Bluesrock nummer worden of mag het ook invloeden ervan hebben?
Teveel voorwaarden is (nog) niet leuk, het moet vrij 'open' blijven. Dat maakt het juist leuk, iedereen geeft zijn eigen draai eraan. Invloeden mag dus ook, als het maar herkenbaar is als een bluesy nummer met een rock-randje. Als het topic eenmaal loopt kan het specifieker worden, maar eerst even kijken hoe dit loopt. Ik kan wel beginnen met moet in C mineur zijn, en een modulatie naar D mineur, er moet viool in en in 5/4 maat, maar dat schrikt in het begin teveel af. Lekker simpel beginnen dus ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door starla op 10-11-2013 20:31:45 ]
pi_133275791
Lijkt me leuk, maar met blues pas ik :D zie wel wat ut volgende thema word.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_133279184
Mocht er nog iemand een triangel-speler nodig hebben, i'm your guy. Leuk topic, kan alleen geen muziek maken, blijf m wel volgen :)
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 11:38:04 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133279698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:12 schreef mug89 het volgende:
Mocht er nog iemand een triangel-speler nodig hebben, i'm your guy. Leuk topic, kan alleen geen muziek maken, blijf m wel volgen :)
Wat heb je nou aan een triangel speler die geen muziek kan maken :D
pi_133279709
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat heb je nou aan een triangel speler die geen muziek kan maken :D
Hahaha, is dat nodig dan voor een triangel? ;-)
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 11:39:50 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_133279739
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:38 schreef mug89 het volgende:

[..]

Hahaha, is dat nodig dan voor een triangel? ;-)
Zougauw je hem gebruikt maak je muziek toch :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')