Niet, als jij correct had gehandeld was er geen schade om aansprakelijk gesteld voor te worden.quote:
Zij maakte een fout?quote:Op maandag 4 november 2013 19:49 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Hij moet daar toch opletten als rijschoolhouder, nu laat hij haar een fout maken en kan ik het gaan betalen.
Verzekerd bij Rialto toevallig??quote:Op maandag 4 november 2013 20:13 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Maar deze dwaas heeft een hele dure verzekering, dus dat gaat me heel veel geld kosten om een paar krasjes te laten polijsten.
Nee, heb een schadevrije BMW cabrio, die zijn casco wat duurder in de verzekering.quote:Op maandag 4 november 2013 20:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Verzekerd bij Rialto toevallig??
quote:Op maandag 4 november 2013 20:11 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Nee hoor! Ik stond gewoon een meter of 3 achter die auto en trok tegelijk met hem op.
Geen remlichten natuurlijk dus voor dat je ziet dat hij opeens stil staat ben je te laat op een natte weg.
quote:Op maandag 4 november 2013 20:51 schreef LethalNinja het volgende:
Tja wellicht in het altijd flamboyant Amsterdam,
Het zegt genoeg. Dat je te dom bent om het te begrijpen is niet mijn probleem.quote:Op maandag 4 november 2013 20:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor niks zeggende reactie? Zeg dan in één keer wat je dwars zit.
Het is echt waar helaas. Waar ik kwaad op ben is dat er een paar kleine krasjes zijn die zo weg te poetsen zijn op een bumper die al niet meer perfect was. De rijschool had ook begrip kunnen hebben dat ik niet meer kon remmen omdat zijn leerling de auto liet afslaan nadat hij al in beweging was.quote:Op maandag 4 november 2013 20:51 schreef LethalNinja het volgende:
Holy shit, dit kan toch niet echt waar zijn? Ik neem aan dat TS een scenario heeft gepost omdat hij benieuwd is wat er gebeurt bij zulke incidenten? Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand op iemand anders knalt, boos word en gewoon maar weg scheurt.
Tja wellicht in het altijd flamboyant Amsterdam, maar zelfs daar.. Bizar dit..
Nee, je had een schadevrije BMW.quote:Op maandag 4 november 2013 20:37 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Nee, heb een schadevrije BMW cabrio, die zijn casco wat duurder in de verzekering.
Hmm je ondertitel van je UI had ik gemist "ik negeer je" je negeert dus mij vraag om opheldering over je kortzinnige reactie prima zo laat ook maar. Ik voeg slechts toe dat er in A'dam gewoon anders wordt gereden dan in bv Leiden of Arnhem of Groningen. Bij rijlessen was 't al van "voorrang neem je etc, en fietsers doen emo door zichzelf af en toe voor je auto te gooien".quote:Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het zegt genoeg. Dat je te dom bent om het te begrijpen is niet mijn probleem.
Tja heel zuur natuurlijk, maarja 't is een lesauto. Dan zou je er gewoon op moeten rekenen dat er gekke dingen kunnen gebeuren. Wat anderen al adviseerden, neem ff contact op met de rijschool. Geef aan dat je schrok van de situatie en dat je er met hen uit wil komen.quote:Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Het is echt waar helaas. Waar ik kwaad op ben is dat er een paar kleine krasjes zijn die zo weg te poetsen zijn op een bumper die al niet meer perfect was. De rijschool had ook begrip kunnen hebben dat ik niet meer kon remmen omdat zijn leerling de auto liet afslaan nadat hij al in beweging was.
Dan hadden we het zonder verzekering kunnen regelen en kon hij naar een spotrepair gaan om het te laten herstellen voor een paar tientjes. Maar hij wilde persé het aanrijdingsformulier invullen want dit was spuitwerk volgens hem! ... en toen stopte het voor mij.
Het "eruit peren", moet je nooit meer doen. Trek deze les uit dit incident, plus dat je alles moet kunnen verwachten van een lesserquote:Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Het is echt waar helaas. Waar ik kwaad op ben is dat er een paar kleine krasjes zijn die zo weg te poetsen zijn op een bumper die al niet meer perfect was. De rijschool had ook begrip kunnen hebben dat ik niet meer kon remmen omdat zijn leerling de auto liet afslaan nadat hij al in beweging was.
Dan hadden we het zonder verzekering kunnen regelen en kon hij naar een spotrepair gaan om het te laten herstellen voor een paar tientjes. Maar hij wilde persé het aanrijdingsformulier invullen want dit was spuitwerk volgens hem! ... en toen stopte het voor mij.
quote:Op maandag 4 november 2013 20:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, je had een schadevrije BMW.
In dit geval is coulance een gunst, geen recht. De rijschoolhouder wil alles volgens de regels afhandelen. Dat jij daar niet mee om kunt gaan zegt genoeg over je houding in het verkeer.quote:Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 november 2013 20:57 schreef Cucumissativus het volgende:
De rijschool had ook begrip kunnen hebben dat ik niet meer kon remmen omdat zijn leerling de auto liet afslaan nadat hij al in beweging was.
Dit dus.quote:Op maandag 4 november 2013 22:54 schreef JJH het volgende:
Ik zou morgen even de politie bellen inderdaad. Als ik het me goed herinnner laten ze je er mee weg komen als jij je meld voordat ze jou vinden. En ze hebben je kenteken dus dat is een koud kunstje.
En zoals gezegd is doorrijden na een ongeval een misdrijf en dan houd het niet op bij een paar tientjes voor spotrepair.
Je hebt dus al vaker aanrijdingen veroorzaakt en kan dus aantoonbaar niet rijden en wil daar andere voor laten opdraaien. Ik hoop dat de rijschoolhouder aangifte heeft gedaan van doorrijden na een ongeval. Hij heeft in iedere geval een getuige die kan bevestigen dat jij achter het stuur zat.quote:Op maandag 4 november 2013 20:13 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Maar deze dwaas heeft een hele dure verzekering, dus dat gaat me heel veel geld kosten om een paar krasjes te laten polijsten.
Dat is net zo kansloos als de actie van TS.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:38 schreef jitzzzze het volgende:
Ik hoop zo dat de rijschool aangifte tegen je heeft gedaan omdat je bent doorgereden na een ongeval
TS mag van mij wel even geconfronteerd worden met zijn actie. Dat mag je kansloos vinden, totdat je zelf met een doorrijder te maken hebt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is net zo kansloos als de actie van TS.
Nee dat hoef je niet want die lesauto reed niet achteruit in welk geval de lesauto fout gezeten zou hebben. Wat je wel moet doen is afstand houden bij het optrekken. De verkeerswet is gewoon duidelijk: als jij achterop een auto knalt ben je altijd fout ongeacht de reden waarom je voorganger afremt. Of je moet kwade opzet kunnen hardmaken.quote:Op maandag 4 november 2013 19:50 schreef Cucumissativus het volgende:
Dus ik moet 10 meter achter iemand gaan staan voor het stoplicht?
Ik niet, Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik dat niet op tijd zag.quote:
er moet ooit een eerste keer zijnquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik niet, Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik dat niet op tijd zag.
Ik denk niet dat het zo gaat werken. Je zit gewoon dubbel fout.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:17 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik wacht het wel af. De politie zal niet meer doen dan mijn gegevens aan de verzekering van de tegenpartij verstrekken. Ik ben gestopt en uitgestapt en had het best willen oplossen maar niet via de verzekering, dus ben niet direct doorgereden.
Bij mij is ook weleens iemand net tegen mijn bumper gereden bij het parkeren, dan wissel je telefoonnummers uit en mocht de schade dan niet uit te poetsen zijn dan laat je het elkaar weten.
Als ik op zijn stilstaande auto had gereden dan kan ik de woede wel begrijpen, maar hier is sprake van gedeelde schuld. Hij had moeten opletten of zijn leerling de auto in de juiste versnelling had gezet, dit is zijn taak. Je kan een leerling expres de gevolgen van zijn fout laten ondergaan, maar niet midden in de stad bij slecht weer.
Nee, zo werkt het dus niet. Je hebt te weinig afstand gehouden, daarnaast heb je de plaats van het ongeval verlaten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:17 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik wacht het wel af. De politie zal niet meer doen dan mijn gegevens aan de verzekering van de tegenpartij verstrekken. Ik ben gestopt en uitgestapt en had het best willen oplossen maar niet via de verzekering, dus ben niet direct doorgereden.
Bij mij is ook weleens iemand net tegen mijn bumper gereden bij het parkeren, dan wissel je telefoonnummers uit en mocht de schade dan niet uit te poetsen zijn dan laat je het elkaar weten.
Als ik op zijn stilstaande auto had gereden dan kan ik de woede wel begrijpen, maar hier is sprake van gedeelde schuld. Hij had moeten opletten of zijn leerling de auto in de juiste versnelling had gezet, dit is zijn taak. Je kan een leerling expres de gevolgen van zijn fout laten ondergaan, maar niet midden in de stad bij slecht weer.
Nee hoor. Het betreft hier een lesauto. Die hebben een grote blauwe L om jou er op te attenderen dat je gewoon fatsoenlijk moet opletten. Jij doet dat niet en rijdt bij hem achterop. Het is gewoon 100% jouw schuld.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:17 schreef Cucumissativus het volgende:
maar hier is sprake van gedeelde schuld.
Neeeheeee.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:17 schreef Cucumissativus het volgende:
Als ik op zijn stilstaande auto had gereden dan kan ik de woede wel begrijpen, maar hier is sprake van gedeelde schuld.
quote:Hij had moeten opletten of zijn leerling de auto in de juiste versnelling had gezet, dit is zijn taak. Je kan een leerling expres de gevolgen van zijn fout laten ondergaan, maar niet midden in de stad bij slecht weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |