Tenslotte hebben ze fukushima ook in no-time onder controle gekregen... oh wacht...quote:Op maandag 11 november 2013 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Japan heeft jaarlijks zware aardbevingen, de VS kampt ook heel vaak met natuurrampen... Waarom zijn ze daar wel goed voorbereid?
Vergeleken met de Filipijnen krijgen Japan en de VS echt niks te verduren naar oppervlakte rato. De enige vergelijkbare plekken ter wereld, die periodiek verwoest worden door natuurrampen, zijn waarschijnlijk Bangladesh en Sumatra.quote:Op maandag 11 november 2013 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Japan heeft jaarlijks zware aardbevingen, de VS kampt ook heel vaak met natuurrampen...
De VS en de Filipijnen kun je op die manier ook absoluut niet vergelijken, de VS heeft enorme gebieden die nooit te maken krijgen met tropische stormen. De Filipijnen en Japan liggen ook aan een veel actiever basin kwa tropische stormen, hier een mooi kaartje.quote:Op maandag 11 november 2013 14:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vergeleken met de Filipijnen krijgen Japan en de VS echt niks te verduren naar oppervlakte rato. De enige vergelijkbare plekken ter wereld, die periodiek verwoest worden door natuurrampen, zijn waarschijnlijk Bangladesh en Sumatra.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Volledig artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)hulp-uitblijft.dhtmlquote:Hulpkonvooien hebben moeite om de stad te bereiken, omdat een grote stroom mensen de stad juist verlaat. Met auto's, op motoren of te voet beweegt een massa mensen zich richting de luchthaven, terwijl ze een stuk stof voor hun neus en mond houden om de geur van de doden tegen te houden. Honderden zijn met vrachtvliegtuigen al naar Manilla gevlucht en de rest slaapt op de luchthaven in de hoop later mee te kunnen.
Stormloop
Uitdeelpunten die wel werken, sluiten na zonsondergang. "Er zou anders een stormloop kunnen ontstaan", vreest een militair die zo'n uitdeelpunt leidt. "De mensen zijn boos, ze springen uit hun vel van woede." Er is een avondklok ingesteld, maar het is onduidelijk of de naleving daarvan wordt gecontroleerd.
De winkels zijn grotendeels leeggeplunderd. Ook een bottelbedrijf voor frisdrank en bier is beroofd. Op sommige plekken wordt cola uitgedeeld omdat water nergens te vinden is. De autoriteiten hebben gewaarschuwd niet uit bronnen te drinken, omdat het water besmet kan zijn.
Ik heb er een topic over geopend.quote:Op maandag 11 november 2013 18:15 schreef DarkAccountant het volgende:
Ondertussen in Somalië ook honderd doden geschat na een zware storm. Zo zie je maar dat het ene nieuws het andere kan gaan overschaduwen.
quote:Vliegdekschip VS naar Filippijnen - officiële dodental naar 1.744
De Verenigde Staten hebben de USS George Washington, een vliegdekschip, naar het oosten van de Filippijnen gestuurd om hulp te bieden aan de door tyfoon Haiyan zo zwaar getroffen gebieden. De verwachting is dat het schip over zo’n twee à drie dagen de kust van de archipel bereikt, meldt Reuters.
Het schip, waarop zich zo’n 5.000 militairen bevinden en meer dan tachtig vliegtuigen, zal zorgen voor een grote bijdrage aan de hulp in de getroffen gebieden. Volgens woordvoerder van het Pentagon George Little “zullen de schepen en vliegtuigen waar nodig humanitaire hulp, voorraden en medische zorg bieden”.
De USS George Washington ligt momenteel in Hong Kong, de bemanning is teruggeroepen van verlof. Naast het vliegdekschip zullen er ook enkele andere schepen naar de Filippijnen worden gezonden, waaronder torpedobootjagers en kruisers.
Ook Groot-Brittannië zendt schepen naar de Filippijnen, meldt The Guardian. De HMS Daring vertrekt vanuit Singapore spoedig naar de getroffen gebieden.
Ik betwijfel dan ook of onze huizen bestand zijn tegen dit soort krachtenquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:34 schreef INViCTuS het volgende:
Deze storm was wel erg extreem maar stel je bouwt de huizen en infrastructuur net zo als hier, wat hou je dan over?
Net zo weinig inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik betwijfel dan ook of onze huizen bestand zijn tegen dit soort krachten
Dit zijn tornadokrachten inderdaad... rondvliegende brokstukken gaan ook dwars door muren heen...quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Net zo weinig inderdaad.
Misschien de geraamtes van onze huizen zouden overeind blijven maar de zwakke punten zijn ramen en daken en die worden er echt wel uitgeblazen.
Beetje misplaatste arrogante opmerking dit.quote:Maar de Filipino's lachten me echt uit toen ik zei: ik ga even flink wat boodschappen doen, want de storm komt er zo aan. Dat is blijkbaar een hele Nederlandse gedachte, om je op zoiets voor te bereiden.'
Bron
Ik denk dat goed gebouwde huizen zoals hier in Nederland gewoon blijven staan hoor. Het was overigens ook niet de wind maar het water wat de meeste schade aanrichtte.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Net zo weinig inderdaad.
Misschien de geraamtes van onze huizen zouden overeind blijven maar de zwakke punten zijn ramen en daken en die worden er echt wel uitgeblazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |