Da's James Reynolds zn brood gok ik. Een beetje de Reed Timmer maar dan van tyfonen en orkanenquote:Op maandag 11 november 2013 09:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heftig.
Wel vreemd dat je gaat filmen ipv veiligheid te zoeken.
Ken ze beiden niet. Wel een documentaire gezien over Amerikanen die tornado's opzochten om te filmen. Ben je ook gestoord.quote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Da's James Reynolds zn brood gok ik. Een beetje de Reed Timmer maar dan van tyfonen en orkanen
Idd, al zijn er nog wel een paar bekendequote:Op maandag 11 november 2013 09:54 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Da's James Reynolds zn brood gok ik. Een beetje de Reed Timmer maar dan van tyfonen en orkanen
Wie zijn die mensen. Ken ze echt niet.quote:Op maandag 11 november 2013 10:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Idd, al zijn er nog wel een paar bekende
Denk dat er daardoor ook weinig aandacht is. Fillipijnen zijn net als Bangladesh een land dat elk jaar door natuurrampen wordt getroffen. Er gaat geen jaar voorbij zonder overstromingen en doden, en de regering doet er toch niks aan dat inwoners zich beter kunnen voorbereiden op die natuurrampen.quote:Op maandag 11 november 2013 09:45 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
5 van de 10 zwaarste orkanen (bij landfall gemeten) ooit dus in de Filipijnen
Naja, voor 99% zijn ze geen bekende, maar ik volg er meerdere via twitter of hun webblog, zoals Reynolds en Jim Edds.quote:Op maandag 11 november 2013 10:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen. Ken ze echt niet.
Das wel wat grof en cru gezegd... dat ze niets doen...quote:Op maandag 11 november 2013 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk dat er daardoor ook weinig aandacht is. Filipijnen zijn net als Bangladesh een land dat elk jaar door natuurrampen wordt getroffen. Er gaat geen jaar voorbij zonder overstromingen en doden, en de regering doet er toch niks aan dat inwoners zich beter kunnen voorbereiden op die natuurrampen.
Dat filmen en jagen is wat er wordt uitgeplukt voor de sensatie tv.quote:Op maandag 11 november 2013 10:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken ze beiden niet. Wel een documentaire gezien over Amerikanen die tornado's opzochten om te filmen. Ben je ook gestoord.
De corrupte regering doet weinig tot niks voor zijn inwoners dus waarom zou het met dit anders zijn?quote:Op maandag 11 november 2013 10:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das wel wat grof en cru gezegd... dat ze niets doen...
Er valt niks te halen, dus dan mag iedereen het lekker zelf uit gaan zoeken met zijn handel.quote:Op maandag 11 november 2013 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk dat er daardoor ook weinig aandacht is. Fillipijnen zijn net als Bangladesh een land dat elk jaar door natuurrampen wordt getroffen. Er gaat geen jaar voorbij zonder overstromingen en doden, en de regering doet er toch niks aan dat inwoners zich beter kunnen voorbereiden op die natuurrampen.
Dat zou ook de reden zijn waarom de serie StormChasers is gecancelled volgens mij. Volgens Timmer en Co teveel sensatie voor Discovery, te weinig wetenschappelijk...quote:Op maandag 11 november 2013 10:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat filmen en jagen is wat er wordt uitgeplukt voor de sensatie tv.
Zijn er regeringen die niet corrupt zijn?quote:Op maandag 11 november 2013 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De corrupte regering doet weinig tot niks voor zijn inwoners dus waarom zou het met dit anders zijn?
Wil je echt een discussie gaan voeren over hoe goed of slecht het daar geregeld is allemaal?quote:Op maandag 11 november 2013 10:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn er regeringen die niet corrupt zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:'De Filipino's lachten me uit toen ik zei dat ik eten ging inslaan voor de storm'
Het begon met een 'Nederlandse storm'. Het waaide wel, maar zó hard nou ook weer niet. Totdat er ramen begonnen te springen en voorwerpen in de rondte vlogen. Het eerste wat de op de Filipijnen woonachtige Maartje Ruijgt (33) zag toen ze de deur van haar appartement opendeed, waren mensen die onder een brug zaten. 'Die zijn waarschijnlijk hun huizen verloren.' .
Denk je de storm in die jullie laatst in Nederland hadden. De geluiden van harde windstoten, maar dan 10 keer erger.Nee, echt bang was ze niet. Het centraal gelegen Cebu City lag er op donderdag nog erg zonnig en vredig bij. Pas 's avonds begon het te waaien. 'Ik maakte nog grappen, zo van: is dít het?', zegt Maartje Ruijgt, die sinds april in Cebu woont, waar ze een 'cultural exchange'-bedrijf runt en Filipijnse au pairs traint. 'We waren door de overheid goed gewaarschuwd. Cebu lag in een gebied dat was ingeschaald in categorie 3, het zwaarst getroffen gebied - dat de Eye wordt genoemd - lag in categorie 4. Maar de Filipino's lachten me echt uit toen ik zei: ik ga even flink wat boodschappen doen, want de storm komt er zo aan. Dat is blijkbaar een hele Nederlandse gedachte, om je op zoiets voor te bereiden.'
Zo'n land regeren is gewoon onmogelijk. Ze hebben jaar in jaar uit te maken met natuurrampen, met hun beperkte middelen kun je dat niet opbouwen.quote:Op maandag 11 november 2013 10:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wil je echt een discussie gaan voeren over hoe goed of slecht het daar geregeld is allemaal?
Japan heeft jaarlijks zware aardbevingen, de VS kampt ook heel vaak met natuurrampen... Waarom zijn ze daar wel goed voorbereid?quote:Op maandag 11 november 2013 12:36 schreef eight het volgende:
[..]
Zo'n land regeren is gewoon onmogelijk. Ze hebben jaar in jaar uit te maken met natuurrampen, met hun beperkte middelen kun je dat niet opbouwen.
Dit kun je niet serieus menen.quote:Op maandag 11 november 2013 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Japan heeft jaarlijks zware aardbevingen, de VS kampt ook heel vaak met natuurrampen... Waarom zijn ze daar wel goed voorbereid?
En wij toch ook, tegen de zee en overstromingen? Daar is NL met zijn dijken wereldberoemd om. Maar als je het zo ziet, is het dus ook iets cultureels ofzo. Ze maken vaker overstromingen mee maar een beetje voorbereiding is ze vreemd, daar lachen ze anderen zelfs om uit, kijk maar naar de post van Perrin.
De Filipijnen ZIJN redelijk goed voorbereid op dit soort stormen want elk jaar krijgen ze er vijf of tien voor de kiezen. Dit zag niemand aankomen dat het zo'n zware storm zou worden, misschien wel de zwaarste ooit gemeten.quote:Op maandag 11 november 2013 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Japan heeft jaarlijks zware aardbevingen, de VS kampt ook heel vaak met natuurrampen... Waarom zijn ze daar wel goed voorbereid?
En wij toch ook, tegen de zee en overstromingen? Daar is NL met zijn dijken wereldberoemd om. Maar als je het zo ziet, is het dus ook iets cultureels ofzo. Ze maken vaker overstromingen mee maar een beetje voorbereiding is ze vreemd, daar lachen ze anderen zelfs om uit, kijk maar naar de post van Perrin.
Ze zijn ook gewoon aangepast aan dit soorten stormen, een hoog geboortecijfer om de bevolking weer terug op peil te brengen en makkelijk te herbouwen huizen.quote:Op maandag 11 november 2013 12:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |