Ik pakte sowieso meer groente dan wat er op de verpakking stond dus voor mij is het gewoon hetzelfdequote:Op maandag 4 november 2013 14:15 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Je moet wel meer maken.. Ik bedoel: wij maakten de Mexicaanse wraps van die wereldgerechten en dan moet je 1 of 2 groentes maken. Als je het zelf doet; moet je ook tomaten; knoflook; peper etc etc allemaal klaar maken; dus meer werk (want meer verse groentes)
Dit dusquote:Op maandag 4 november 2013 14:15 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Je moet wel meer maken.. Ik bedoel: wij maakten de Mexicaanse wraps van die wereldgerechten en dan moet je 1 of 2 groentes maken. Als je het zelf doet; moet je ook tomaten; knoflook; peper etc etc allemaal klaar maken; dus meer werk (want meer verse groentes)
Nice, goeden tipquote:Op maandag 4 november 2013 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
ik maak 'm met gehakt:
Gehakt aanbraden
zakje Ras El Hanout kruiden er bij
Winterpeen in stukjes er bij
Broccoli in kleine roosjes er bij
Champignons er bij
Couscous kook ik apart en flikker ik er later bij
Ik ben niet per se te lam om iets te snijdenquote:Op maandag 4 november 2013 14:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dan koop je voorgesneden groentes, klaarrr
HOE???quote:Op maandag 4 november 2013 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Maar goed, ik doe vaak niet aan standaard recepten, ik pak wat groentes die ik lekker vind en die snij ik en kieper ik door mijn gerecht heen.
Een courgette snijd ik in 40 seconden, een ui in 80 seconden (incl ontschillen) een paprika in een minuut en een wortel incl schrappen in 2 minuten. Dan ben ik een whopping vijf minuten kwijt aan het snijden van mijn verse gevarieerde groente
*TOONT GIANT HUGE MEGA COURGETTE*quote:Op maandag 4 november 2013 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Maar goed, ik doe vaak niet aan standaard recepten, ik pak wat groentes die ik lekker vind en die snij ik en kieper ik door mijn gerecht heen.
Een courgette snijd ik in 40 seconden, een ui in 80 seconden (incl ontschillen) een paprika in een minuut en een wortel incl schrappen in 2 minuten. Dan ben ik een whopping vijf minuten kwijt aan het snijden van mijn verse gevarieerde groente
courgette schillen?quote:Op maandag 4 november 2013 14:21 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
*TOONT GIANT HUGE MEGA COURGETTE*
Die schil je heul niet in 40 seconden![]()
Gewoon, verstand op nul en snijden. Als je daar twintig minuten over doet denk je er te veel bij naquote:Op maandag 4 november 2013 14:21 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
HOE???
Ik krijg dat echt niet voor elkaar zo snel... Ik ben dus al een kwartier tot 20 min kwijt met het snijden van al die zut, daarna begint het echte koken pas
Nee snij bedoel ikquote:
quote:Op maandag 4 november 2013 14:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dus het blijkt maar weer, het is niet of je het kan of er tijd voor hebt: je bent gewoon te lui om moeite te doen
Als je elke dag maar 3,5 uur tot je beschikking hebt voor jezelf, waarin er ook nog wat andere huishoudelijke taken verricht moeten worden etc en je ook nog wat tijd wil voor jezelf, dan ga je (ik niet in ieder geval) niet dagelijks een uur besteden aan alleen maar koken...quote:Op maandag 4 november 2013 14:20 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik ben niet per se te lam om iets te snijden
Maar met zo'n pakket als die Mexicaanse wraps zou ik echt niet weten hoe ik dat zelf moet maken en dat het dan ook nog enigszinds lijkt op wat je uit dat pakket krijgt. En ik vind dat pakket lekker, dus waarom moeilijk doen...
En bij pastasaus en zo heb ik het idee dat je er veel meer bij moet stoppen om het een beetje smakelijk te krijgen, of iets lang moet laten pruttelen om de smaken goed uit te laten komen en daar heb ik gewoon niet zoveel zin in...
De gedachte aan rauwe aubergine bracht een beetje kots in mijn mondquote:Op maandag 4 november 2013 14:21 schreef Mss het volgende:
Ik vind aubergine zo'n bazengroente, echt heerlijk. Alleen jammer dat het rauw niet te vreten is.
Er wordt net 20x besproken dat dat ook niet hoeft.quote:Op maandag 4 november 2013 14:22 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
[..]
Als je elke dag maar 3,5 uur tot je beschikking hebt voor jezelf, waarin er ook nog wat andere huishoudelijke taken verricht moeten worden etc en je ook nog wat tijd wil voor jezelf, dan ga je (ik niet in ieder geval) niet dagelijks een uur besteden aan alleen maar koken...
Ik kan het wel snellerquote:Op maandag 4 november 2013 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gewoon, verstand op nul en snijden. Als je daar twintig minuten over doet denk je er te veel bij na
Ja das wel, ik snij nooit met verstand op nul maar met grote chaos in mijn hoofd van wat er nog meer allemaal moetquote:Op maandag 4 november 2013 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gewoon, verstand op nul en snijden. Als je daar twintig minuten over doet denk je er te veel bij na
Maar gebakken of gegrild met oregano nerm nerm nermquote:Op maandag 4 november 2013 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De gedachte aan rauwe aubergine bracht een beetje kots in mijn mond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |