abonnement Unibet Coolblue
pi_132960201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:12 schreef PBateman1978 het volgende:
De uitwedstrijd in de beker tegen Cambuur is vastgesteld op woensdag 18 december, om 15:30 uur. :') :') :')

Omdat het 3FM Glazen Huis gebeuren die avond begint in Leeuwarden............................

En deze moet eigenlijk voortaan in de OP:

Jezus, speel hem dan niet.... of in Utrecht :)
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 14:04:34 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132960511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:12 schreef PBateman1978 het volgende:
De uitwedstrijd in de beker tegen Cambuur is vastgesteld op woensdag 18 december, om 15:30 uur. :') :') :')

Omdat het 3FM Glazen Huis gebeuren die avond begint in Leeuwarden............................

En deze moet eigenlijk voortaan in de OP:

Triest inderdaad, maar hier kan Cambuur natuurlijk weinig aan doen. Het is dat de KNVB NAC - Cambuur niet wil verzetten naar de zondag, wellicht heeft FOX daar ook nog wat mee te maken.

Dan kon het namelijk gewoon op donderdagavond.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132960549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Triest inderdaad, maar hier kan Cambuur natuurlijk weinig aan doen. Het is dat de KNVB NAC - Cambuur niet wil verzetten naar de zondag, wellicht heeft FOX daar ook nog wat mee te maken.

Dan kon het namelijk gewoon op donderdagavond.
Nee Cambuur niet maar de gemeente Leeuwarden wel...

Snap alleen niet dat Utrecht de wedstrijd niet gewoon boycot, nee we gaan ''onder protest'' spelen. :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 14:07:33 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132960627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee Cambuur niet maar de gemeente Leeuwarden wel...

Snap alleen niet dat Utrecht de wedstrijd niet gewoon boycot, nee we gaan ''onder protest'' spelen. :')
Wat moet de gemeente Leeuwarden dan doen? Die hebben ook een contract met 3FM? Die kunnen daar echt niet onderuit joh _O-

Ik weet niet waarom NAC - Cambuur niet op zondag kan, maar dat is het hele probleem. Heb verder geen idee waarom donderdag geen optie zou zijn (dinsdag is logisch, PSV is Europa-bound)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132960694
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat moet de gemeente Leeuwarden dan doen? Die hebben ook een contract met 3FM? Die kunnen daar echt niet onderuit joh _O-
Daar gaat 't niet om, die wisten allang dat die Serious Request onzin er was dus hadden ze er eerder rekening mee moeten houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik weet niet waarom NAC - Cambuur niet op zondag kan, maar dat is het hele probleem.
Zal me verder een zorg zijn wat het hele probleem is, dit is gewoon weer ouderwets de voetbalsupporter niet serieus nemen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 14:11:26 #31
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132960773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Daar gaat 't niet om, die wisten allang dat die Serious Request onzin er was dus hadden ze er eerder rekening mee moeten houden.

[..]

Zal me verder een zorg zijn wat het hele probleem is, dit is gewoon weer ouderwets de voetbalsupporter niet serieus nemen.
Uh? De gemeente Leeuwarden moet rekening houden met het speelschema van de KNVB omdat zij serious request organiseren? Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Zondag-zaterdag schema's bij een midweekse bekerronde zijn altijd gevaarlijk.

Het lijkt me evident dat een speelschema gewoon geschikt moet kunnen worden aangepast. Ik vind het overigens, als Cambuur-supporter die mogelijkerwijs naar deze wedstrijd had gewild, ook triest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132960938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Uh? De gemeente Leeuwarden moet rekening houden met het speelschema van de KNVB omdat zij serious request organiseren? Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Zondag-zaterdag schema's bij een midweekse bekerronde zijn altijd gevaarlijk.

Het lijkt me evident dat een speelschema gewoon geschikt moet kunnen worden aangepast. Ik vind het overigens, als Cambuur-supporter die mogelijkerwijs naar deze wedstrijd had gewild, ook triest.
De burgemeester van Leeuwarden verbiedt de wedstrijd in de avond...
Dus ja ik vind de gemeente verantwoordelijk, de KNVB zou eigenlijk op moeten treden en de wedstrijd om moeten draaien maar dat kan dan zgn. niet volgens de reglementen, dus wat gebeurt er ?

Een dikke middelvinger naar de supporters, zoals gewoonlijk.

En daarbij, 100.000 mensen in de stad die avond, geloof je het zelf? :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 14:18:31 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132961034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De burgemeester van Leeuwarden verbiedt de wedstrijd in de avond...
Dus ja ik vind de gemeente verantwoordelijk, de KNVB zou eigenlijk op moeten treden en de wedstrijd om moeten draaien maar dat kan dan zgn. niet volgens de reglementen, dus wat gebeurt er ?

Een dikke middelvinger naar de supporters, zoals gewoonlijk.

En daarbij, 100.000 mensen in de stad die avond, geloof je het zelf? :P
Waarom wordt die wedstrijd in de avond verboden, op donderdagavond dan? :? Omdat er dan ook serious request is? Dan trek ik mijn opmerking inderdaad in en is de gemeente wel verantwoordelijk. Het Cambuur stadion ligt niet in de stad, het is niet alsof 3 hooligans even serious request kunnen verneuken. En dat hou je echt niet tegen door op zo'n lomp tijdstip te spelen.

De wedstrijd omdraaien is overigens competitievervalsing.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132961096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waarom wordt die wedstrijd in de avond verboden, op donderdagavond dan? :? Omdat er dan ook serious request is? Dan trek ik mijn opmerking inderdaad in en is de gemeente wel verantwoordelijk.
Ja, te weinig politie voorhanden omdat de burgemeester 100.000 man verwacht voor Serious Request.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het Cambuur stadion ligt niet in de stad, het is niet alsof 3 hooligans even serious request kunnen verneuken. En dat hou je echt niet tegen door op zo'n lomp tijdstip te spelen.

De wedstrijd omdraaien is overigens competitievervalsing.
De wedstrijd op een doordeweekse dag om half 4 s'middags spelen wat mij betreft ook, want je kunt er nu vanuit gaan dat er amper Utrecht supporters bij kunnen zijn.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 14:25:58 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132961331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja, te weinig politie voorhanden omdat de burgemeester 100.000 man verwacht voor Serious Request.

[..]

De wedstrijd op een doordeweekse dag om half 4 s'middags spelen wat mij betreft ook, want je kunt er nu vanuit gaan dat er amper Utrecht supporters bij kunnen zijn.
Voorgaande jaren konden de thuisspelende clubs prima tijdens SR thuis spelen :') Heb nog bij PSV - Roda gezeten tijdens Serious Request.

Ik zie geen enkele reden waarom er niet donderdagavond gespeeld kan worden en NAC - Cambuur niet verzet kan worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132961412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Voorgaande jaren konden de thuisspelende clubs prima tijdens SR thuis spelen :') Heb nog bij PSV - Roda gezeten tijdens Serious Request.

Ik zie geen enkele reden waarom er niet donderdagavond gespeeld kan worden en NAC - Cambuur niet verzet kan worden.
Natuurlijk kan dat, maar ja... :{

Trouwens, waarom niet op neutraal terrein zoals Vitesse - Ajax vorig jaar?

http://www.vi.nl/nieuws/v(...)n-voor-bekerduel.htm

[ Bericht 12% gewijzigd door PBateman1978 op 06-11-2013 14:36:28 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 16:00:17 #37
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132964898
Maar goed, blijkbaar moet het duel op woensdag afgewerkt worden (volgens bronnen), dus daar ligt het probleem uiteindelijk gewoon. Ze hadden gewoon open moeten houden dat een duel op woensdagavond niet kon en naar donderdag verplaatst moest kunnen worden. Waarom NAC - Cambuur dus niet verzet kan worden snap ik niet, daarmee los je het probleem ook op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132967462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, blijkbaar moet het duel op woensdag afgewerkt worden (volgens bronnen), dus daar ligt het probleem uiteindelijk gewoon. Ze hadden gewoon open moeten houden dat een duel op woensdagavond niet kon en naar donderdag verplaatst moest kunnen worden. Waarom NAC - Cambuur dus niet verzet kan worden snap ik niet, daarmee los je het probleem ook op.
Utrecht heeft inmiddels officieel bezwaar aangetekend.

quote:
6 november 2013

FC Utrecht heeft bij de KNVB officieel bezwaar aangetekend tegen het spelen van de bekerwedstrijd bij SC Cambuur op woensdag 18 december om 15:30 uur. Voor FC Utrecht is dit tijdstip in de middag onacceptabel.

Omdat ’s avonds in de binnenstad van Leeuwarden het openingsfeest van 3FM’s Serious Request wordt gehouden, is onvoldoende politie beschikbaar om op hetzelfde moment de wedstrijd ordelijk te laten verlopen. Daarom heeft de burgemeester van de Friese hoofdstad de bekerwedstrijd vervroegd naar de middag.

Bezwaar
Op basis van de reglementen van de KNVB heeft FC Utrecht bezwaar gemaakt. Volgens deze reglementen is het denkbaar dat de wedstrijd op woensdagavond 18 december op neutraal terrein wordt afgewerkt. FC Utrecht doet er alles aan om zijn supporters op een normaal tijdstip naar deze belangrijke wedstrijd in de achtste finales van de KNVB beker te kunnen laten gaan.

Dit is ook besproken tijdens het overleg met supporterscoördinator Robert Junier en de voorzitters van de SupportersVereniging FC Utrecht en True Support. Eerder vandaag gaf de club al aan dat de supporters de dupe zijn van het verplaatsen van de wedstrijd naar de middag.
Denk dat Wilco een hoop boze mails heeft ontvangen nav het eerdere bericht over ''onder protest gaan we om half 4 spelen''
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 17:00:38 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132967745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Utrecht heeft inmiddels officieel bezwaar aangetekend.

[..]

Denk dat Wilco een hoop boze mails heeft ontvangen nav het eerdere bericht over ''onder protest gaan we om half 4 spelen''
Waarom kan er niet op donderdag gespeeld worden? Lijkt mij een hele redelijke oplossing. Ik zie echt geen enkele reden om die wedstrijd NIET op donderdag af te werken er vanuit gaande dat er geen probleem is met NAC - Cambuur verzetten.

Bezwaar is wmb begrijpelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132967761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waarom kan er niet op donderdag gespeeld worden? Lijkt mij een hele redelijke oplossing. Ik zie echt geen enkele reden om die wedstrijd NIET op donderdag af te werken er vanuit gaande dat er geen probleem is met NAC - Cambuur verzetten.

Bezwaar is wmb begrijpelijk.
Zou ik ook prima vinden hoor, zolang het maar in de avond is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_132973274
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zou ik ook prima vinden hoor, zolang het maar in de avond is.
Dit dus. Was er eentje waar ik van aan het overwegen was om mee te gaan maar met een woensdagmiddag 15:30 is dat geen optie.
pi_132973313
Gaan ze die hoeken nu dichtmaken?
pi_132992394
Gelukkig ben ik elke woensdagmiddag vrij ;)

Nee zonder gekheid, misschien moeten we als Utreg zijnde als dit doorgang vind gewoon niet gaan. Jammer dan van die beker, je maakt tenminste is een statement. En dan niet vooraf doorgeven, maar gewoon niet op komen draven. Staan ze daar met al hun stewards, pliesie etc.
pi_132993463
Ja dat zal zoden aan de dijk zetten. Dan heb je direct een claim, boete en uitsluitsel van de beker aan je broek hangen.
pi_132993520
Denk je dat ze onder de indruk zullen zijn van die statement. De politie en stewards zijn alleen maar blij, die hebben een rustige middag. En overheid is helemaal blij
pi_132993566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:22 schreef zatoichi het volgende:
Ja dat zal zoden aan de dijk zetten. Dan heb je direct een claim, boete en uitsluitsel van de beker aan je broek hangen.
Toch zou ik ervoor kiezen niet te spelen als er niks verandert, dan maar uit de beker.

De KNVB heeft trouwens geen poot om op te staan hoor, uit hun eigen reglementen:

quote:
De wedstrijden, met uitzondering van de wedstrijden in de 1e en 2e speelronde en de wedstrijden die vanaf ronde 2 live worden uitgezonden, vangen aan om 20.00 uur zulks met een marge van maximaal 15 minuten indien de lokale vergunning een aanvang van 20.00 uur niet toestaat.
Afwijking van dit tijdstip voor wedstrijden die niet live worden uitgezonden is toegestaan mits het verzoek wordt ondersteund door de lokale autoriteiten en de tegenstander. Het aanvangstijdstip mag echter niet liggen voor 18.45 uur. Een dergelijk verzoek dient bij de KNVB te worden ingediend, uiterlijk de eerste dag na de loting om 12.00 uur.
De wedstrijden in de 2e speelronde tot en met de 1/2e finale die live worden uitgezonden, vangen aan om 18.45 uur, 19.45 uur of 20.45 uur, zulks ter beoordeling van de KNVB.
Van het live uitzenden van een wedstrijd als genoemd in de vorige zin is sprake indien tenminste één helft van de desbetreffende wedstrijd rechtstreeks en integraal wordt uitgezonden.


[ Bericht 49% gewijzigd door PBateman1978 op 07-11-2013 09:34:46 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_132994141
Ik denk dat de KNVB hun reet afveegt met hun eigen reglementen.

Maar ik vind dat we de boete/uitsluiting/etc. maar moeten pakken als Utreg zijnde, jammer dan. Ballen tonen is nooit verkeerd.
pi_132994159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk dat de KNVB hun reet afveegt met hun eigen reglementen.

Maar ik vind dat we de boete/uitsluiting/etc. maar moeten pakken als Utreg zijnde, jammer dan. Ballen tonen is nooit verkeerd.
Advocaat erop zetten, moet je eens kijken hoe snel de KNVB toegeeft.
Beetje media-aandacht erbij...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_132995759
quote:
Regels KNVB: neutraal terrein of winst Utrecht

Een door de overheid verboden bekerwedstrijd kan op dezelfde dag op neutraal terrein worden gespeeld. Als dat niet mogelijk is, wordt de uitslag automatisch 0-1 voor de bezoekende ploeg. Dat schrijven de reglementen voor van het toernooi om de KNVB beker.

De KNVB maakte gisteren bekend dat de bekerwedstrijd SC Cambuur – FC Utrecht op woensdag 18 december niet wordt gespeeld in de avond, maar ’s middag om 15.30 uur. Dat is in strijd met de reglementen van de voetbalbond die voorschrijven dat een bekerwedstrijd niet voor 18.45 uur mag beginnen.

Bezwaar
Burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden besloot het doorgaan van het duel op woensdagavond te verbieden omdat gelijktijdig in het centrum van Leeuwarden het Glazen Huis van start gaat (3FM Serious Request 2013). De politie en SC Cambuur stemden unaniem in met verplaatsing van de wedstrijd naar 15.30 uur, meldt de gemeente Leeuwarden.

De KNVB heeft het voorstel van de burgemeester gehonoreerd. Daarmee heeft de bond voor een oplossing gekozen die op grond van de eigen reglementen niet voor de hand ligt. FC Utrecht tekende gisteren officieel bezwaar aan tegen het aanvangstijdstip van de wedstrijd in de achtste finales van het KNVB bekertoernooi. De club vindt het tijdstip onacceptabel en stelt dat de supporters de dupe zijn van het besluit.

Neutraal terrein
Artikel 11 van het reglement voor het toernooi om de KNVB beker laat aan duidelijkheid weinig te wensen over:

“Indien een wedstrijd in het toernooi om de KNVB beker van overheidswege wordt verboden, is het de club in kwestie toegestaan de betreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.

Indien het niet mogelijk is de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen, wordt de uitslag van de wedstrijd automatisch 0-1 en wordt deze als gespeeld beschouwd. De thuisspelende club wordt alsdan geacht niet aan de betreffende speelronde te hebben deelgenomen.” (fcufans)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_132998081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:29 schreef PBateman1978 het volgende:

Toch zou ik ervoor kiezen niet te spelen als er niks verandert, dan maar uit de beker.
Dat risico nemen voor 100 supporters die mee zouden gaan anders?
Lijkt mij altijd beter om te spelen, snelste weg naar Europa, zou wel heel dom zijn om er zo uit te gaan om een statement te maken waarmee je alleen je zelf hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')