abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132874020

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 04-11-2013 23:18:29 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 3 november 2013 @ 22:56:18 #2
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_132874805
haha topic gevonden
Alle verslagen weer met plezier gelezen.
Feyenoord!!! * Barça
pi_132874929

Kouuuuud
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132875128
http://www.flotrack.org/c(...)er-NYC-Marathon-2013

Laatste NY verhaal: Hij kon niet meer rennen maar heeft hem toch uitgelopen..
  zondag 3 november 2013 @ 23:11:29 #5
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132875774
Haha Zwabber, laan van medevoort trail _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132880116
quote:
4s.gif Op zondag 3 november 2013 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Zwabberhark de gepiercedte genitaliën precies zag? "De ballen uit je broek" krijgt opeens een letterlijke betekenis.
Ik vraag me dan weer af waarom jij daar benieuwd naar bent ;)

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:51 schreef Corniel het volgende:
@Zwabber: Je was weer het perfecte gezelschap, voor en na de wedstrijd. De volgende keer toch gewoon op mijn tempo mee, is de wedstrijd zelf ook weer een stukje levendiger. (Gewoon op je tanden bijten, je kan dat tempo echt wel aan)
Als ik op mijn tanden beet dan knarste dat zand zo vervelend :(

En meegaan op jouw tempo doet me denken aan dit filmpje: http://losseveter.nl/2013(...)d&utm_medium=twitter

Verslagje op Losse Veter van de LVML: http://losseveter.nl/2013(...)an-meerdervoortloop/
  maandag 4 november 2013 @ 07:05:42 #7
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_132880262
Mooie loopresultaten allemaal ^O^
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_132880361
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

Kouuuuud
Charmant is anders. Maar hij heeft wel stijl (or so they say).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_132880537
Tis wel een redelijke "in you face" stijl, zeker als je erachter loopt... :X
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 4 november 2013 @ 08:30:04 #10
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_132880655
La_Tramposa kan je mij toevoegen aan de 7HL op 17 November? Ik loop ook de 15 km.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_132880744
Ik zit mobiel, dus op alle verslagen uit het vorige topic reageren is vrij lastig, dus bij deze een massapost: Weet lekker gelopen allemaal zo te zien!

In het bijzonder even aan Corniel: puike prestatie! Hele mooie tijd ook.
RD, gisteren al gezegd, maar vandaag mag het gewoon nog een keer: _O_

Vandaag weer een nieuwe assessment gehad bij de fysio. Conclusie op basis van testjes, en de afgelopen weken: Voornamelijk m'n voeten/ hiel (arch) zijn zijn te zwak. Als ik m'n voet ingetapet heb, heb ik namelijk nergens geen last van.
Bijbehorend advies: Juist wel voorzichtig lopen, anders worden de voeten nooit sterker. Tenzij het tijdens het lopen echt niet gaat
pi_132881466
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:39 schreef Levitas het volgende:
Ik zit mobiel, dus op alle verslagen uit het vorige topic reageren is vrij lastig, dus bij deze een massapost: Weet lekker gelopen allemaal zo te zien!

In het bijzonder even aan Corniel: puike prestatie! Hele mooie tijd ook.
RD, gisteren al gezegd, maar vandaag mag het gewoon nog een keer: _O_

Vandaag weer een nieuwe assessment gehad bij de fysio. Conclusie op basis van testjes, en de afgelopen weken: Voornamelijk m'n voeten/ hiel (arch) zijn zijn te zwak. Als ik m'n voet ingetapet heb, heb ik namelijk nergens geen last van.
Bijbehorend advies: Juist wel voorzichtig lopen, anders worden de voeten nooit sterker. Tenzij het tijdens het lopen echt niet gaat
http://www.natuurlijkhardlopen.nl/voetenfitness/
En probeer waar het kan op blote voeten te wandelen, strand, grasveld, thuis etc...
Goed dat je wel voorzichtig mag lopen! De kinvara's zouden ook moeten helpen voor sterkere voeten, maar dat moet je dus wel rustig opbouwen. Succes! :)
  maandag 4 november 2013 @ 09:41:57 #13
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132881561
Ik zit klaar voor een LDL, maar het weer is er nog niet echt naar. En er komen rode plekken mijn kant op, op buienradar, en ik ben bang voor onweer.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132881595
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 09:34 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

http://www.natuurlijkhardlopen.nl/voetenfitness/
En probeer waar het kan op blote voeten te wandelen, strand, grasveld, thuis etc...
Goed dat je wel voorzichtig mag lopen! De kinvara's zouden ook moeten helpen voor sterkere voeten, maar dat moet je dus wel rustig opbouwen. Succes! :)
Ik loop, als ik niet op het werk ben, continue op blote voeten, als ik thuis/ in het park/ op het strand ben, etc. Als ik naar buiten ga op de weg, altijd op (teen)slippers.
Vorige week 2 van de 3 trainingen op Kinvara's gedaan en dat ging in principe net zo goed als op m`n Omni's. Ja, ik moet het rustig opbouwen, maar het is geen oorzaak/ verslechtering van de klachten.
Die oefeningen zijn in principe wel goed ja. Grappig dat ik de teengrip, eversie/inversie, en tissue oppakken al 2x per dag doe :) Daarnaast oefeningen voor de kuiten en bovenbenen 2x per dag.

Overigens kies ik wel eieren voor m`n geld: Ik pak de komende 2 weken volledige rust wat betreft hardlopen. Ik wil dat het 100% geneest, i.p.v dat ik er continue halfjes mee loop. Ben er nu ondertussen wel klaar mee...
  maandag 4 november 2013 @ 09:49:08 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132881676
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:44 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik loop, als ik niet op het werk ben, continue op blote voeten, als ik thuis/ in het park/ op het strand ben, etc. Als ik naar buiten ga op de weg, altijd op (teen)slippers.
Vorige week 2 van de 3 trainingen op Kinvara's gedaan en dat ging in principe net zo goed als op m`n Omni's. Ja, ik moet het rustig opbouwen, maar het is geen oorzaak/ verslechtering van de klachten.
Die oefeningen zijn in principe wel goed ja. Grappig dat ik de teengrip, eversie/inversie, en tissue oppakken al 2x per dag doe :) Daarnaast oefeningen voor de kuiten en bovenbenen 2x per dag.

Overigens kies ik wel eieren voor m`n geld: Ik pak de komende 2 weken volledige rust wat betreft hardlopen. Ik wil dat het 100% geneest, i.p.v dat ik er continue halfjes mee loop. Ben er nu ondertussen wel klaar mee...
^O^ Dat lijkt me beter ja. En ook fijner voor jezelf. Straks weer rustig opbouwen.
pi_132881897
Haha, Jero, je hebt me op een idee gebracht. Gisterenavond eens met de HRM om gaan slapen. "Helaas" is 'ie na 4u39m ermee gestopt met het loggen van de HR.
Heel interessant om te zien dat m`n hartslag vrij constant rond de 50 bpm zit als ik slaap. Eén uitschieter op 66 bpm, maar toen werd ik wakkeer :P

http://www.endomondo.com/workouts/265484105/8850231
pi_132882365
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:03 schreef Levitas het volgende:
Haha, Jero, je hebt me op een idee gebracht. Gisterenavond eens met de HRM om gaan slapen. "Helaas" is 'ie na 4u39m ermee gestopt met het loggen van de HR.
Heel interessant om te zien dat m`n hartslag vrij constant rond de 50 bpm zit als ik slaap. Eén uitschieter op 66 bpm, maar toen werd ik wakkeer :P

http://www.endomondo.com/workouts/265484105/8850231
Haha, ik heb het ook een keer gedaan.
Mijn hartslag was gemiddeld 58BPM. Verder ben ik een uurtje dood geweest, en heb ik heel veel uitschieters.
Elke keer als mijn vriend bij mijn slaapt klaagt hij dat ik zo onrustig slaap (veel draaien en schoppen enzo :P) ik denk dat ik hem vanaf nu maar geloof...

Ik heb hem alleen niet in endomondo gezet :P
Wel hier:
http://connect.garmin.com/activity/398796507
  maandag 4 november 2013 @ 10:53:21 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132882802
F means you're fucked
  maandag 4 november 2013 @ 11:18:33 #19
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_132883339
Misschien leuk voor mensen die zich graag verkleden bij een loopje: http://news.yahoo.com/nyc-marathon-jesus-200033428.html

8)7
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_132883706
quote:
ik moet weer even een drang tot aankoop onderdrukken :P
  maandag 4 november 2013 @ 11:34:54 #21
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132883719
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:34 schreef Guard het volgende:

[..]

ik moet weer even een drang tot aankoop onderdrukken :P
Van mij hoeft dat niet hoor :P
F means you're fucked
pi_132883777
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:34 schreef YUR het volgende:

[..]

Van mij hoeft dat niet hoor :P
van mijn bankrekening wel... >:)
  maandag 4 november 2013 @ 11:40:53 #23
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132883843
Voor degene die voor weinig hun hartslag willen bijhouden tijdens het lopen.

http://www.ibood.com/heal(...)_campaign=newsletter

Geen idee verder of het wat is.
  maandag 4 november 2013 @ 11:51:36 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132884095
quote:
Mooi ding hoor. Maar mijn 610 voldoet nog goed. Al wil ik wel die nieuwe HRM band hebben die bij de 620 zit.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 4 november 2013 @ 12:08:14 #25
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_132884597
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Mooi ding hoor. Maar mijn 610 voldoet nog goed. Al wil ik wel die nieuwe HRM band hebben die bij de 620 zit.
Ja precies..zo denk ik er ook over :)
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')