quote:Op zondag 3 november 2013 17:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heel interessant, maar wat is de relevantie voor dit topic?
Ik verlies mij zelf soms ook in andere onderwerpen.quote:Op zondag 3 november 2013 17:32 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Vijf Basken in het team. Verder weet ik niet of dit relevant is voor dit topic
ben slecht in topics maken doe jij het maarquote:Op zondag 3 november 2013 17:35 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Kan gebeuren.![]()
Iemand zin om een op te maken voor het WTF topic?
sinds nole zijn nr 1 positie verloor is hij beter aan het spelen (2011 vorm is weer teruggekomen lijkt het )quote:
Dit lijkt nog in de verste verte niet op zijn 1e helft van 2011. Daar was hij geweldig. Nu gewoon goed en stabiel.quote:Op zondag 3 november 2013 17:44 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
sinds dat nole zijn nr 1 positie verloor is hij beter aan het spelen (2011 vorm is weer teruggekomen lijkt het )
tijdens de amerikaans swing speelde hij matig
Je deed het ook met die sportondergronden. Moet kunnen, ik verlies mezelf vaak in slechte grappen.quote:Op zondag 3 november 2013 17:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Ik verlies mij zelf soms ook in andere onderwerpen.
Een verschrikkelijk goede speler. Zeker top 7, maar mist net dat mentale wat nodig is om een grandslam/master te winnen.quote:Op zondag 3 november 2013 18:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Prachtige finale vandaag, wat intens jammer dat Ferrer het zo verschrikkelijk liet liggen toen hij voor beide sets moest serveren. Natuurlijk had e.e.a. ook te maken met Djoko, maar ik vind toch echt dat deze wedstrijd een derde set had verdiend!
Een Master won hij vorig jaar (Parijs).quote:Op zondag 3 november 2013 20:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een verschrikkelijk goede speler. Zeker top 7, maar mist net dat mentale wat nodig is om een grandslam/master te winnen.
I see. Nou ja, hij mist net dat beetje voor een grandslam.quote:Op zondag 3 november 2013 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een Master won hij vorig jaar (Parijs).
Ja, nja, eigenlijk ook voor een master als je dit vandaag ziet. Maar vorig jaar was de uitzondering die de regel bevestigde.quote:Op zondag 3 november 2013 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
I see. Nou ja, hij mist net dat beetje voor een grandslam.
Ik heb ze nooit echt meegemaakt maar waren Costa,Moya en Ferrero echt zoveel beter dan Ferrer? Zij wonnen immers wel een GS.quote:Op zondag 3 november 2013 22:01 schreef 1239758715981 het volgende:
In elke ander tijdperk had Ferrer wel één keer RG weten te pakken, denk ik. Als hij tegen iemand anders dan een van de big 4 had gemoeten in de finale dit jaar had hij 'm waarschijnlijk wel gewonnen, dus het is ook een beetje pech dat hij leeft in het tijdperk van de besten ooit.
Dat gaat natuurlijk niet op, want het hele punt is dat Moya etc die slams wel wonnen vanwege minder tegenstand, en Ferrer niet.quote:Op zondag 3 november 2013 22:04 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit echt meegemaakt maar waren Costa,Moya en Ferrero echt zoveel beter dan Ferrer? Zij wonnen immers wel een GS.
Mwa, hoogstens 1 denk ik.quote:Op zondag 3 november 2013 22:25 schreef Norrage het volgende:
Ferrer moet maar in een clubje met Hewitt en Roddick denk ik
Al waren die natuurlijk nog wel een paar niveautjes hoger....maar het leven in een Rafa/Fed/Djoko tijdperk is niet heel fijn
Tsja, of ie nou in een goed tijdperk zit of niet, hij heeft gewoon die clutchness niet op de belangrijke punten, tegen welke speler dan ook. Ben wel benieuwd hoe hij het inderdaad rond 2001 gedaan had. Wel een redelijk vergelijkbaar spelletje met bijvoorbeeld Hewittquote:Op zondag 3 november 2013 22:32 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwa, hoogstens 1 denk ik.Als Ferrer zijn 2011/2012 vorm had gehad rond 2001-2003 had hij denk ik een veel indrukwekkendere erelijst.
Tsja, dat is vrij onmogelijk te vergelijken omdat het spelletje zo veel sneller was vroeger. Maar gezien Rafa en Djoko beiden niet heel erg goed zijn tegen big servers, denk ik dat Sampras het ze heel moeilijk zou makenquote:Op zondag 3 november 2013 22:35 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe verhoudt het niveau van Pete Sampras zich bijvoorbeeld met een Nadal/Djokovic? Zou hij daar potten tegen kunnen breken op hardcourt. Heb hem helaas nooit live zien tennissen. Hij was al 2 jaar van het podium verdwenen toen ik tennis begon te volgen.
Tsja, je kan alleen speculeren. Maar je moet niet vergeten dat Sampras heel, heel bedreven was in het spelen van het spelletje zoals dat doen gebruikelijk was, dus serve&volley. Ik denk dat hij de meeste spelers van dit tijdperk op dat gebied wel had geklopt. Djokovic bijvoorbeeld (die jij specifiek noemt) is geen geweldig volleerder.quote:Op zondag 3 november 2013 22:35 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe verhoudt het niveau van Pete Sampras zich bijvoorbeeld met een Nadal/Djokovic? Zou hij daar potten tegen kunnen breken op hardcourt. Heb hem helaas nooit live zien tennissen. Hij was al 2 jaar van het podium verdwenen toen ik tennis begon te volgen.
quote:Op zondag 3 november 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, dat is vrij onmogelijk te vergelijken omdat het spelletje zo veel sneller was vroeger. Maar gezien Rafa en Djoko beiden niet heel erg goed zijn tegen big servers, denk ik dat Sampras het ze heel moeilijk zou maken
Duidelijk. Thanks voor de uitleg.quote:Op zondag 3 november 2013 22:39 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Tsja, je kan alleen speculeren. Maar je moet niet vergeten dat Sampras heel, heel bedreven was in het spelen van het spelletje zoals dat doen gebruikelijk was, dus serve&volley. Ik denk dat hij de meeste spelers van dit tijdperk op dat gebied wel had geklopt. Djokovic bijvoorbeeld (die jij specifiek noemt) is geen geweldig volleerder.
Mwa, clutch tegen iedereen behalve de grote 4 en dan heeft nog enkele goede overwinningen.quote:Op zondag 3 november 2013 22:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, of ie nou in een goed tijdperk zit of niet, hij heeft gewoon die clutchness niet op de belangrijke punten, tegen welke speler dan ook. Ben wel benieuwd hoe hij het inderdaad rond 2001 gedaan had. Wel een redelijk vergelijkbaar spelletje met bijvoorbeeld Hewitt
Het niveau van tennis is door de grote talentpool, technische verbeteringen (rackets, strings) en trainingsniveau dergelijken in grote lijn meestal stijgend (Borg zie ik bijvoorbeeld geen games winnen van Nadal op gravel hadden we een tijdmachine), maar Sampras is nog niet lang genoeg geleden dat hij niet competitief zou zijn op (niet te traag) hardcourt. Lijkt me dat hij ook een goede match up tegen Djokovic heeft.quote:Op zondag 3 november 2013 22:35 schreef Jellereppe het volgende:
Jammer dat het onmogelijk is om een Sampras op zijn best tevoorschijn te toveren, maar zulke wedstrijden zouden inderdaad veel geld in het laatje brengen, meer dan gebruikelijk lijkt mij.quote:Op zondag 3 november 2013 22:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwa, clutch tegen iedereen behalve de grote 4 en dan heeft nog enkele goede overwinningen.
[..]
Het niveau van tennis is door de grote talentpool, technische verbeteringen (rackets, strings) en trainingsniveau dergelijken in grote lijn meestal stijgend (Borg zie ik bijvoorbeeld geen games winnen van Nadal op gravel hadden we een tijdmachine), maar Sampras is nog niet lang genoeg geleden dat hij niet competitief zou zijn op (niet te traag) hardcourt. Lijkt me dat hij ook een goede match up tegen Djokovic heeft.
Ik vind hem ook vaak un-clutch tegen niet top 4 spelers hoor. Laatste jaar en vorig jaar was ie wel heel sterk, maar dan heb je het ook maar over een korte perioide.quote:Op zondag 3 november 2013 22:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwa, clutch tegen iedereen behalve de grote 4 en dan heeft nog enkele goede overwinningen.
[..]
Het niveau van tennis is door de grote talentpool, technische verbeteringen (rackets, strings) en trainingsniveau dergelijken in grote lijn meestal stijgend (Borg zie ik bijvoorbeeld geen games winnen van Nadal op gravel hadden we een tijdmachine), maar Sampras is nog niet lang genoeg geleden dat hij niet competitief zou zijn op (niet te traag) hardcourt. Lijkt me dat hij ook een goede match up tegen Djokovic heeft.
Kan me om eerlijk te zijn geen wedstrijd herinneren. Zullen er vast een paar zijn, daar niet van, maar in 2008/2009 was hij eerder niet goed dan niet clutch.quote:Op zondag 3 november 2013 22:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind hem ook vaak un-clutch tegen niet top 4 spelers hoor. Laatste jaar en vorig jaar was ie wel heel sterk, maar dan heb je het ook maar over een korte perioide.
Ik kan ze nu ook niet echt voor de geest halen inderdaad, als ie verliest is het meestal heel hard en heeft ie gewoon een offday....Maar goed., je ziet het alleen aan spelers als Delpo, Berdych, Tsonga etc...maar ook Hewitt, Roddick in hun oude dag...zij winnen tenminste af en nog eens van de top 4. Ferrer doet dat wel heel erg weinig....al was het nu tegen Rafa wel heel goedquote:Op zondag 3 november 2013 22:50 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Kan me om eerlijk te zijn geen wedstrijd herinneren. Zullen er vast een paar zijn, daar niet van, maar in 2008/2009 was hij eerder niet goed dan niet clutch.
quote:Op zondag 3 november 2013 22:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kan ze nu ook niet echt voor de geest halen inderdaad, als ie verliest is het meestal heel hard en heeft ie gewoon een offday....Maar goed., je ziet het alleen aan spelers als Delpo, Berdych, Tsonga etc...maar ook Hewitt, Roddick in hun oude dag...zij winnen tenminste af en nog eens van de top 4. Ferrer doet dat wel heel erg weinig....al was het nu tegen Rafa wel heel goed
Over Hewitt etc ben ik het met je eens. Maar Ferrer heb ik nooit van de top 4 zien winnen in een belangrijk toernooi! Nog nooit op een master (tot deze week) of op een GS! (behalve Murray op Roland Garros...en Rafa in 2005 ofzo)...Berdych, Tsonga én Delpo (en laten we Soderling ook nog even meetellen) hebben dat wel gedaan op GS...Al is het allemaal wel heel minimaal hoor... En veel van Ferrer zijn overwinningen zijn tegen de top 4 op gigantische offdays, vaak met bv de WTF als ze echt op en/of geblesseerd zijn (Djoko, Murray 2011).quote:Op zondag 3 november 2013 23:20 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]Dit zeg je wel vaker maar het klopt nog steeds niet.
Ferrer doet het niet minder dan Del Potro, Berdych of Tsonga tegen de top 4. Dat soort mythes worden vaak herhaald maar hebben geen enkele basis. Hij heeft een positieve h2h tegen Murray en Djokovic op gravel en heeft een positieve h2h tegen Nadal op hardcourt (select gezelschap met alleen Davydenko en Djokovic (Federer?) geloof ik), alleen tegen Federer is hij hopeloos.
Net als de anderen heeft hij enkele goede overwinningen maar verliest hij meestal.
En HewittOp zijn oude dag heeft hij 1x van Federer gewonnen, alles verder verloren sinds 2006, Puppy Djokovic en Nadal had nog geen kwartfinale van een GS buiten RG gehaald. Goh, die doet het goed.
Nja, het was toen net zo gebruikelijk als baselinetennis. Is dat wat je bedoelt?quote:Op zondag 3 november 2013 22:39 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Tsja, je kan alleen speculeren. Maar je moet niet vergeten dat Sampras heel, heel bedreven was in het spelen van het spelletje zoals dat doen gebruikelijk was, dus serve&volley. [...]
Ik probeerde het ook wel heel erg uit te vergroten hoor. De verschillen zijn marginaal. Maar ik zie Ferrer nooit een close potje winnen met de top 4...en die potten op gravel tegen Murray kan je sowieso wel negeren natuurlijk ;-)quote:Op zondag 3 november 2013 23:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Nadal: US Open 2007, Australian Open 2011 ( "geblesseerd") WTF 2007.
Djokovic: Davis Cup 2009, Monte Carlo 2007, WTF 2007, WTF 2011
Murray: Roland Garros, WTF 2011, 2010 Rome, Madrid.
Als je de toernooien waar hij het het beste doet gaat wegtellen blijft er natuurlijk weinig over.Dat geldt ook voor de anderen, kan genoeg asterixjes vinden hoor
. (misschien ietsje minder Del Potro)
Clutchness tegen de grote vier is inderdaad niet zijn sterkste punt, maar dat heeft denk ik ook met zijn service te maken.
Ik vind dat Ferrer vaak onderschat wordt op dit gebied, op de juiste ondergrond is hij gevaarlijk. De commentatoren waren bijvoorbeeld helemaal geschokt dat hij een wedstrijd van Nadal op HC won, ondertussen gewoon een positieve h2h, kunnen die andere 3 niet zeggen.
US open was laatste 16 en AO was kwart finalequote:Op maandag 4 november 2013 01:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dit dus! Ferrer, die zogenaamde 'gravelbijter' is wel degene die Nadal heeft gestopt in twee halve finales HC-GS's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |