abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2013 @ 13:14:09 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_132886489
Ik zat even te lurken en ging zoeken op kaasfondue kant en klaar.
Dit komt letterlijk rechtstreeks van de productinfo van de fabrikant:

quote:
Ingrediënten
Kaas (Emmentaler en Gruyère) 54%, (Vacherin Fribourgeois 18%), witte wijn, water, zetmeel, Kirsch brandewijn, smeltzout (E 339), zout, kruiden, stabilisator (E410)

Extra informatie
- Gemaakt van gepasteuriseerde melk; dus geen probleem voor zwangere vrouwen.
- Bevat alcohol.

- Gluten vrij.
ik gnorkte :')
disclaimer
  maandag 4 november 2013 @ 13:14:29 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132886498
:')!
KuikenGuppy
pi_132886507
hahahahaha _O-
  maandag 4 november 2013 @ 13:15:20 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_132886518
:') _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132886796
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:11 schreef Burdie het volgende:
Ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Vorig jaar hadden ze die bij de Aldi, ze zullen die binnenkort ook wel weer in het assortiment hebben.
pi_132886836
http://www.aldi.nl/aldi_kaasfondue_7525_7524_680_78.html

Geen idee of het lekker is. Zelf maken zal toch lekkerder zijn.
pi_132887426
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2013 12:38 schreef Burdie het volgende:
@Dot: heb je een recept? Ik smacht al maanden naar kaasfondue :9.
Nee, niet echt eigenlijk :D Gewoon kaas nemen die je lekker vindt, meestal doe ik een mengeling van 1-2 scherpe kazen met jonge kaas, raspen en smelten met wat vocht erbij (normaal gesproken dus wijn, maar je kunt ook gewoon water, melk of bouillon nemen) en eventueel nog wat binden met een maizenapapje.
pi_132888044
Omg hoe confronterend is het als je bij de AH aan een meisje vraagt of ze dat pak melk voor je zou willen pakken... Laatste 2 anderhalf literpakken halfvolle melk stonden helemaal achteraan onderaan en mijn heupen werken niet mee vandaag dus ik dacht 'laat me eens braaf naar mijn lichaam luisteren' (de boodschappen waren eigenlijk al teveel ...en ik loop net weg en ik zie een heel oud krom mannetje met rollator naar dat laatste pak wijzen en de AHmedewerker pakt het voor voor hem.
Ik voelde me heel even oud en krom en kreeg serieus tranen in mijn ogen :')

Maar! Toen ik net naar boven liep strompelde was ik toch wel blij dat ik het heb gevraagd en ondertussen kan ik gewoon weer lachen.

Haha SQ betrouwbare fabrikant :')
Aldi en Lidl hebben rond de feestdagen inderdaad altijd een alcoholvrije variant. Ideaal als je spontaan bedenkt dat je over een uurtje wil kaasfonduen. Jummie :Y) :9
pi_132888343
Ik hou van kaas maar kaasfondue lijkt me toch best smerig op de een of andere manier :D

En mawaba goed bezig hoor!

Ik verveel me, maar mijn bekken werkt niet mee..dus badkamer poetsen zit er niet in en iets anders kan ik niet verzinnen....heeeeeelp :P
pi_132888740
Aan een heel dik boek beginnen? :P
  maandag 4 november 2013 @ 14:30:53 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_132888747
Als ik me verveel is de badkamer poetsen wel het laatste waar ik aan denk. :o
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132888970
Als ik me straks verveel tijdens mijn verlof ga ik veel series kijken. We zijn al flink aan het downloaden. :P
pi_132889007
Morning! Ik begin vandaag even opnieuw. Heb nog lekker geslapen en toen vervolgens al mijn afspraken van vandaag afgezegd. Daar was ik blijkbaar gespannen van, want nu is mijn hoofdpijn bijna weg en moet ik ook niet meer huilen en vreten (en heb wel behoorlijk gesnaaid :@). *O*

Oooh Mabawa! Wat goed dat je het hebt gevraagd. *O* En dat opaatje... die zag natuurlijk zijn kans schoon ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Limone op 04-11-2013 14:44:43 ]
pi_132889324
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat even te lurken en ging zoeken op kaasfondue kant en klaar.
Dit komt letterlijk rechtstreeks van de productinfo van de fabrikant:

[..]

ik gnorkte :')
Haha _O- Daar zat iemand niet op te letten. Al klopt het wel dat gepasteuriseerde melk mag :')
pi_132889528
Dik boek..nah kan me al niet op de tv concentreren, laat staan een boek ;)

Nummer zoveel..ja maar op een gegeven moment ben je daar ook klaar mee ;)

Limone gooeeeeed!

Soempie, niet? Hier de beste optie bij verveling..daarna voel ik me namelijke voldaan en is op de bank voor de tv hangen niet langer vervelen maar relaxen :D
pi_132889647
Voor dames die nog steeds pampers new baby te kort komen:

quote:
Trekpleister heeft alleen vrijdag 9 november een knal actie. Op Pampers New Baby krijgt u 50% korting op 2 pakken! Er zijn maximaal 4 pakken per klant te koop.
Deze laat ik maar eens aan me voorbijgaan :s)
  maandag 4 november 2013 @ 14:57:00 #117
30252 Soempie
Procreating
pi_132889663
Neuh, huishouden sowieso niet. We hebben vorige week besloten dat er in het nieuwe jaar toch echt een schoonmaker/ schoonmaakster voor ons minihuisje komt. :@
pi_132889696
Ghehe ja wij ook hoor. Vanaf februari :)
pi_132889882
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:56 schreef Theeleuter het volgende:
Voor dames die nog steeds pampers new baby te kort komen:

[..]

Deze laat ik maar eens aan me voorbijgaan :s)
Dank!!

Vanmorgen bij de verloskundige het hartje gehoord! En hij/zij gaf tot twee keer toe een schop tegen de doppler apparatuur haha!
Volgende week weet ik als de baby er goed voor ligt,het geslacht. Ben erg nieuwsgierig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_132890033
Wat leuk PJ! Wij hebben gisteren voor het eerst het hartje gehoord :) Echt tof O+
Tralalalaaa
pi_132890546
Uhm verdampt de alcohol niet uit de kaasfondue?
pi_132890959
O+ voor de hartjes
pi_132891082
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:28 schreef Purple010 het volgende:
Uhm verdampt de alcohol niet uit de kaasfondue?
Niet 100%

Maar die 0.03% die overblijft, gedeeld door het aantal personen waarmee je die kaasfondue eet, vond ik de ene keer verwaarloosbaar, terwijl ik het de andere keer juist daarom niet heb gegeten. Inconsequent.. Ik ben het :')

die 0.03% is gechargeerd... Voordat hier allerlei onderzoeken worden geplaatst.
pi_132891152
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Limone het volgende:

[..]

Niet 100%

Maar die 0.03% die overblijft, gedeeld door het aantal personen waarmee je die kaasfondue eet, vond ik de ene keer verwaarloosbaar, terwijl ik het de andere keer juist daarom niet heb gegeten. Inconsequent.. Ik ben het :')
Het is wel meer:

quote:
Om u een indruk te geven van de verdamppercentages: als u een gerecht even laat koken is 15% van de alcohol verdampt. Bij flamberen verdampt 25%. Na 15 minuten laten pruttelen is 60% van de alcohol weg. Na 1 uur koken 75%. In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.
van http://www.alcoholdebaas.nl/u-en-alcohol/alcoholvrij-drinken.aspx

Al weet ik natuurlijk niet hoe lang die kaas heeft gekookt voor het het pakje in ging :)
pi_132891170
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Limone het volgende:

[..]

Niet 100%

die 0.03% is gechargeerd... Voordat hier allerlei onderzoeken worden geplaatst.
:D

Ik had het toevallig net opgezocht hoe het zat, dus hij zat onder mn CTRL+V
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')