abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133113416
SPIJT

Zonder meer 1 van de betere nederlandse jeugd films, hoewel hij (ben zelf 25) zonder meer ook goed te zien is voor volwassenen.
Het acteer werk is over het algemeen prima, op een aantal scenes van Robin Boissevain na dan, vond hem af en toe een beetje nepperig spelen. Maar dat maakte de film niet minder sterk.
Want het verhaal in de film is ijzersterk, het gaat over een jongen in een klas in het begin van de middelbare school die gepest word.. en niemand doet er wat tegen, Terwijl die jongen eigenlijk gewoon een hele leuke kant heeft ook, maar dan komt hij niet meer thuis na een klassenavond..
De film geeft een aardige indruk hoe het er aan toe kan gaan in een klas, de sfeer en de onderlinge relaties, en wat de effecten van pesten kunnen hebben.
Kreeg zelfs kippenvel van het einde van de film, was ijzingwekkend sterk einde
Daarom een echte aanrader
8
pi_133118356
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die ga ik nog eens uit de kast trekken :D ik zocht een leuke voor vanavond, maar deze
wil ik best nog een keertje zien, is al zo lang geleden.
Mooi hoef ik niet verder te zoeken :+
Het is toch deze geworden _O_

Seizoen 1 dat waren heel wat uurtjes :D nu de rest nog ik geloof dat er 4 seizoenen zijn :+

cijfer? eh............ 9
pi_133118419
huh wat je hebt heel seizoen 1 gekeken in 24 uur? Uurtje of 12 in totaal? :D :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_133118516
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:06 schreef Tim86 het volgende:
huh wat je hebt heel seizoen 1 gekeken in 24 uur? Uurtje of 12 in totaal? :D :')
Ja vanaf gisteravond, en vandaag de hele dag, met af en toe plas. drink of eetpauze :')
pi_133119211
Carrie (2013) - IMDb

Ik heb het origineel gezien toen ik een jaar of 15 was gok ik, en was niet zo heel erg onder de indruk. Maar toen deze uitkwam dacht ik: hmm interessant. Jammer maar helaas. Voorafgaand aan de film werden trailers van horrorfilms laten zien die enger waren dan de gehele film. De film heeft wat goede en spannende momenten, maar overall is het niet spannend, de film bouwt niet goed op, sommige scenes zijn zelfs lachwekkend (letterlijk; de bioscoopzaal liet een luid gebulder horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en niemand acteert echt overtuigend, behalve Julianne Moore.

Jammer, want ik had er blijkbaar toch wat meer van verwacht. Jammer ook van de hoofdrolspeelster (Chloë Grace Moretz). In Kick-ass echt tof, maar hier kwam ze totaal niet uit de verf. Misschien was ze ook veel te knap voor deze rol? Ik ben nu weer benieuwd naar het origineel. Hoewel ik die destijds niet zo vond, denk ik dat ik die nu heel wat beter kan waarderen.
pi_133127000
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 00:16 schreef Cheiron het volgende:
Makkelijk bruggetje van de film hiervoor, want gister heb ik This Is the End (2013) - IMDb gezien. Heel kort; de vrienden van James Franco komen bij elkaar voor een housewarming, en terwijl judgement day zich aan de wereld voorbij trekt proberen een aantal vrienden en James Franco in zijn huis te overleven.

Ik heb er bij vlagen enorm om moeten lachen ("There's a rapey vibe in here"). Gewoon een behoorlijk grappige film.

Idd grappige film. Hoewel ik het einde wel weer minder vond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mike op 11-11-2013 08:43:34 ]
  zondag 10 november 2013 @ 21:49:12 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_133128463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:14 schreef kevin_ het volgende:
The Best Offer

[ afbeelding ]

Wow, wat een film....

SPOILER
Cijfer: 8.
Bedankt voor deze tip.

Erg goede film, mooie sfeer 9/10
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 10 november 2013 @ 21:53:39 #58
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_133128796
Psycho (1960) - IMDb

Een bekende film van Hitchcock. Een secretaresse steelt $ 40.000,- van haar baas en gaat op de vlucht. Ze wil overnachten in een motel en vanaf dat moment gaat het mis. Net als andere werken van Hitchcock (Vertigo, Secret Window) viel ook deze film mij erg tegen. Het verhaal is goed, alleen het plot zie je van mijlen aankomen en het acteerwerk is niet best, al is het acteren van Anthony Perkins wel prima.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 6,0

The World's End (2013) - IMDb

Weer een nieuwe film van Simon Pegg en Edgar Wright. Leuke film om te zien. Goede grappen en een verrassend verhaal. Wel iets minder dan Shaun of the dead en Hot Fuzz, maar zeker de moeite waard om te kijken.

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 7.5

Kiss Kiss Bang Bang (2005) - IMDb

Een film over een dief die per ongeluk als acteur in Hollywood terecht komt. Daar beland hij de penarie en moet hij zijn best doen om nog meer ongeluk te voorkomen en tegelijkertijd wil hij zijn jeugdliefde veroveren. Lekkere mix van actie en comedy met goed geacteerde rollen van Val Kilmer en Robert Downey jr.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_133133363
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:29 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Idd grappige film. Hoewel ik het einde wel weer minder vond.
Major spoiler man :{w
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_133133767

The Black Pirate (1926)
Douglas Fairbanks in een actierijke avonturenfilm waarin hij onder meer de dood van zijn vader wil wreken en een beeldschone vrouw tegenkomt. Vooral het eerste kwart van de film is leuk. Je wordt klaargestoomd voor een tijdloos avontuur om samen met de held te vechten tegen de slechteriken. Pretentieloos, simpel, maar zeer vermakelijk.

Na ongeveer 45 minuten (op de helft) zakt de film echter volledig in. Het verhaal duurt veel en veel te lang, de actie heeft weinig meer te bieden, de personages zijn inmiddels allemaal geïntroduceerd en bieden niets nieuws meer... niets in de film is nieuw meer. Fairbanks die ongegeneerd de perfecte man speelt, dat is leuk voor even, maar niet voor een film van zo'n 90 minuten.

The Black Pirate schijnt de eerste Technicolor film te zijn geweest die geld in het laatje bracht. Er waren een paar films die voor deze ook aan Technicolor deden, maar die waren blijkbaar geen kassuccessen.

Voor die kleuren hoef je het echter ook niet te doen. De technologie bevond zich uiteraard nog in een vroeg stadium, maar de kleuren zijn in de meeste scenes zo 'vaag' dat het lijkt alsof ze er volledig 'uitgewassen' zijn door te veel wasbeurten. Een beetje als een spijkerbroek die zo oud is dat je er nog wel indigo in kan ontdekken als je er lang naar staart, maar daar is alles wel mee gezegd. Misschien kan je hem nog beter in zwart-wit kijken. Als je hem al wil kijken... want uiteindelijk is hij niet al te best.

Pluspuntje voor het we-gaan-op-avontuur-gevoel in het begin, maar anders was het nog lager: 4/10
pi_133137434
heerlijk potje pedofilm gekeken ;)

Schatjes (1984)
Schatjes! (1984) - IMDb

imdb 6,2
wij/ik 6.0

Het is niet veel soeps, na al de ophef (Akkemay tietjes.. 15 jaar enz) wou moeder de vrouw hem eens zien. Had hem zelf al eens eerder gezien maar blijf het niet echt super vinden. Begin was leuk maar gaat als snel berg afwaarts tot het absurde aan toe.

Leuk vermaak voor als je ff mindless tv wil kijken.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_133139029
quote:
13s.gif Op zondag 10 november 2013 23:02 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Major spoiler man :{w
Aangepast.
pi_133140474

WTF is dit, dacht eerst dat het een usa Scary Movie achtige parodie was, toen begonnen met kijken, oh nee, gewoon een britse comedy... wtf brits, nouja laten we het proberen, even doorbijten JDx, toch benieuwd wat er gaat gebeuren, wat? WAT? :')

Na een uur en nog wat afgezet, achterlijke teringzooi.

1.

Ok een 2, want Disaster Movie had ik al een 1 gegeven en deze was net iets beter dan die.
  maandag 11 november 2013 @ 22:18:53 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_133167270
De afgelopen dagen gezien:

Piranha 3D
Maar dan niet de 3D versie. Kan er kort over zijn: ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Lekker bloederig en goor, leuke humor, toffe effecten en een geniaal einde.
Binnenkort Piranha 3DD maar eens checken.

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Het Diner
Naar het boek van Herman Koch. Aangrijpend verhaal dat goed is uitgewerkt en waarin sterk wordt geacteerd. Voor Jacob Derwig in de hoofdrol vond ik heerlijk spelen. Een verschrikkelijk personage, absoluut, maar met briljante one-liners en dialogen.
Er zitten ook een aantal schokkende scenes in waarbij het helemaal stil was in de zaal, heel goed gedaan. En eindelijk was Daan Schuurmans een niet irritant, ook dat mag gezegd worden.
Al met al zeker een bezoekje waard.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Singin` In The Rain
Nog steeds één van de beste musicals allertijden. Leuke liedjes met briljante choreografie en een lust voor het oog.
Een mooie ode aan de (stomme) film en de Broadway musical.
De beeldkwaliteit van de blu-ray kan er mee door. Het is mooi opgepoetst en vrij van iedere vorm van beschadiging maar het oogt wel vaak flets. Had het gevoel dat Warner hier niet alles uit heeft gehaald wat mogelijk was.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  maandag 11 november 2013 @ 23:01:19 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133169385
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:18 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen dagen gezien:

Piranha 3D
Maar dan niet de 3D versie. Kan er kort over zijn: ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Lekker bloederig en goor, leuke humor, toffe effecten en een geniaal einde.
Binnenkort Piranha 3DD maar eens checken.

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
Ik ga hem ook maar eens kijken nu!

Zelf onlangs gezien:
House at the End of the Street

Een horrorfilm die bijwijlen doet denken aan klassiekers als Halloween, maar dan volledig verkeerd uitgevoerd. Rommelig, niet spannend en ook al niet best geacteerd. Erg jammer allemaal.
Alleen Jennifer Lawrence speelt wel aardig en ziet er natuurlijk ook wel aardig uit.

vandaar een 5
(IMDb 5,4)
pi_133169718
Op aanraden van anderen hier gekeken

LA MIGLIORE OFFERTA

Wat een geweldige film, spannend, drama en een vleugje romantiek.
Ook sterk acteerwerk, vind echt dat deze film meer aandacht verdiend dan dat hij nu krijgt. 1 van de betere films die ikdit jaar gezien heb
hele dikke 9
pi_133171162
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 16:45 schreef casper019 het volgende:
SPIJT

[ afbeelding ]

Zonder meer 1 van de betere nederlandse jeugd films, hoewel hij (ben zelf 25) zonder meer ook goed te zien is voor volwassenen.
Het acteer werk is over het algemeen prima, op een aantal scenes van Robin Boissevain na dan, vond hem af en toe een beetje nepperig spelen. Maar dat maakte de film niet minder sterk.
Want het verhaal in de film is ijzersterk, het gaat over een jongen in een klas in het begin van de middelbare school die gepest word.. en niemand doet er wat tegen, Terwijl die jongen eigenlijk gewoon een hele leuke kant heeft ook, maar dan komt hij niet meer thuis na een klassenavond..
De film geeft een aardige indruk hoe het er aan toe kan gaan in een klas, de sfeer en de onderlinge relaties, en wat de effecten van pesten kunnen hebben.
Kreeg zelfs kippenvel van het einde van de film, was ijzingwekkend sterk einde
Daarom een echte aanrader
8
Net gekeken, en zie wel veel dingen terug, idd (zelf 26) Werd ook altijd als laatste gekozen behalve met volleybal etc ik was de langste.
Maar dat zag ik niet als pesten,

Enja die kleren vlogen ook wel in het rond na het gymmen maar na 5 min was het leuk geweest gaf je de bende weer terug en volgende week was je zelf aan de beurt..

Ging het echt los, gingen de jasjes uit :P en was het weer over.
We gingen altijd crossen in het bos na schooltijd dat weet ik nog wel. gloed nieuwe cross fiets paar van die oudere jongens die wouden daar wel even op/ik had niet veel anders te zeggen dan ja.

Maar heb toen die gozer een ros op zijn oog gegeven nooit geen last meer van gehad.

SPOILER
  dinsdag 12 november 2013 @ 02:29:22 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133174226
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:08 schreef casper019 het volgende:
Op aanraden van anderen hier gekeken

LA MIGLIORE OFFERTA

Wat een geweldige film, spannend, drama en een vleugje romantiek.
Ook sterk acteerwerk, vind echt dat deze film meer aandacht verdiend dan dat hij nu krijgt. 1 van de betere films die ik dit jaar gezien heb
hele dikke 9
Ik heb hem ook net gekeken (in plaats van Piranha 3D...) en sluit me hier volledig bij aan. Geweldige film, een mix van Hitchcock en Fincher en ERG Europees. Waarom die zo onder de radar is gebleven, is me een raadsel. Sylvia Hoeks moet ook meer Engelstalige rollen gaan spelen, ze is daarin een stuk beter dan in Nederlandstalige. Daarin lijkt ze namelijk maar één ding te kunnen: cynisch zijn.

Ook een 9

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemans24 op 12-11-2013 18:52:04 ]
pi_133174405
The Croods

Eerlijk gezegd ben ik wat huiveriger geworden met animatiefilms. Vroeger werden ze getekend en waren alleen goede verhalen de moeite waard om zoveel moeite in te stoppen. Toen begon het digitale tijdperk en was er een tijd waarin het nog vrij lastig was om alles goed te animeren waardoor het ook nog veel tijd en moeite kostte. De laatste vijf tot tien jaar rollen de films echter van de lopende band waardoor je ook een hoop rommel krijgt. Gelukkig zitten er af en toe ook nog goede films tussen.

In die laatste categorie past The Croods wat mij betreft ook. Het verhaal zit op zich wel goed in elkaar al voelt het hier en daar wat onevenwichtig. Uiteindelijk is het toch een heel bevredigend geheel. Aanvankelijk vond ik het jammer dat de aankleding van de wereld zo fantasierijk was maar ook dat werkt uiteindelijk bijzonder leuk. Voor zowel kinderen als volwassenen (ben zelf 25) zit er genoeg in om vermakelijk te zijn. Persoonlijk vond ik
SPOILER
Natuurlijk geen Finding Nemo maar als je thuis een rijtje DVD's hebt staan met Ice Age, Finding Nemo, Monsters Inc., Up, etc. dan past deze daar prima tussen.

IMDB: 7.3
Ik: 7.5
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133174411
How I Live Now (2013)

Dit was me toch een verrassing. Een soort romantische, coming-of-age, roadtrip film met als achtergrond het in de derde wereldoorlog verkerende Groot-Brittannië. In het begin denk je waar gaat dit heen, maar daarna wordt het behoorlijk spannend en zitten er zelfs actiescenes in. De film schuwt ook niet om nare oorlogstoestanden te laten zien. Het heeft soms ook wat weg van 28 Days Later. Heb echt geboeid zitten kijken. Aanrader, laat je vooral niet afschrikken door het minimale IMDb cijfer, waar ik niks van begrijp.

8
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:18:25 #71
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133175008
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:12 schreef JDx het volgende:

WTF is dit, dacht eerst dat het een usa Scary Movie achtige parodie was, toen begonnen met kijken, oh nee, gewoon een britse comedy... wtf brits, nouja laten we het proberen, even doorbijten JDx, toch benieuwd wat er gaat gebeuren, wat? WAT? :')

Na een uur en nog wat afgezet, achterlijke teringzooi.

1.

Ok een 2, want Disaster Movie had ik al een 1 gegeven en deze was net iets beter dan die.
:') is de enige mogelijke reactie op deze review.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_133176542
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

:') is de enige mogelijke reactie op deze review.
SPOILER
pi_133177893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:11 schreef JDx het volgende:

[..]

SPOILER
Zo kun je alles wel de grond in boren. Jurrasic Park->dino's, District 9->Aliens 'n da ghetto, etc. etc.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:28:05 #74
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133178229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:11 schreef JDx het volgende:

[..]

SPOILER
Britse humor is waarschijnlijk te lastig voor je, aangezien je wel geniet van Scary Movie-humor :')

Sowieso Simon Pegg _O_ en Nick Frost _O_ niet kunnen waarderen.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_133178256
JDx haat sowieso alles dat Brits is :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')