abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132845958
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_132846098
Nieuw topic *O*
Mijn meisje hangt nu ergens in een babyschommel en moeders zit met een kop koffie wakker te worden. O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132847947
CS leuk joh!

Gefeliciteerd morretje!

Mijn mop zegt ook nog geen dankjewel, ze maakt wel zinnetjes! "ba is eee nie" "naar mama" "wil nie" "ei eten" enzovoort!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132856037
Ik zag allemaal leuk geknutsel in het vorige topic, en nu wil ik dus ook. Mijn specialiteit is meer de buitenactiviteit, maar met dit weer zijn tips voor binnen ook wel prettig.
Dus. Wat voor knutseldingen kun je doen met een net 1jarige?

Het handje-voetje verven doen ze (gelukkig :@) al op het KDV.
pi_132856445
Met wasco of dikke kleurpotloodjes tekenen misschien?
Rond 1 jaar deden wij vooral aan verven. Canvasje er bij en schilderen maar. Met kwast of handjes (wel uitkijken met wat ze allemaal vastpakken dan....)

M zegt sinds kort wel "dankewel" maar lang niet altijd hoor. Hier trouwens ook de "van mij" fase aangebroken. Best lastig met 2 zusjes die ook M's speelgoed hebben ontdekt.... :X
pi_132858913
Oh knutseltips moet ik ook idd. Op het kdv wordt vooral geverfd met handen en voeten.

En mijn hemel, wat een k*tweekend was het hier. Het zou al intensief worden, alleen met M, en 3 verjaardagen te gaan. Het werd een ziekenboeg, met een heel zielig koortsig jongetje, een ochtendrit naar de HAP, en een avond met geijl en gekrijs.
Wat ben ik blij dat mijn man weer thuis is. :') Echt, single ouderschap, respect... ik ben daar niet voor gemaakt. :@
pi_132859518
Ai, dat klinkt inderdaad als een beroerd weekend Mango. Hoe gaat het nu met M?
  zondag 3 november 2013 @ 18:05:20 #8
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132860571
Alsjeblieft en Dankjewel zegt ze hier wel. Gewoon opletten dat je het zelf ook zegt als je haar iets geeft :)

En het 'VAN MIJ !!! " zeggen..heel bekend idd :P

Aj Mango, dat klinkt niet lekker zeg :/ En hoe is het nu dan? Niet meer ziek?
pi_132861232
Vanochtend was ie koortsvrij en vrolijk, en naarmate de dag vorderde werd ie weer iets warmer en erg hangerig en moe. Zijn avondeten heeft ie geskipt, kijken of ie daar nog voor wakker wordt straks.
Maar zeker stukken beter dan gisteren. ^O^
pi_132863976
Ai beterschap Mango voor je ukkie. Pittig !

Mineola:
Knutseltips:
-plastic op raam met frutsels
-kijkdoos
-kralen maken
-herfstslinger
-lampion
-papier op grond en tekenen
-ketting van kastanjes
- kleien
-stickers en schilderstape plakken

Dank je wel en ASB _O_ Voor M en Cristel !
bitterend: leuk en knap hoor, al die zinnetjes
pi_132864592
Gefeliciteerd en welkom Morretje en Ophelia.

Jeetje Mango, wat een weekend! Beterschap.

Kz fijn, dat het zo een succes was.

Bitterend stempels kan ook al wel denk ik. Je kunt ook zelf stempels maken uit aardappels en deze verven met vingerverf.

Net terug van 5 dagen bij oma in Zuid Duitsland. Treinrit ging best aardig, maar moet toch even bijkomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132865033
Welkom terug Tinu ! Kom lekker bij :*
pi_132871321
Welkom terug Tinu!

Leuk lijstje KZ! Kan ik nu ook wel wat mee ;)
pi_132871404
Geen dank, maar allemaal gejat uit dit topic :D
pi_132871455
Verdorrie, ik moet een regenpak. Kind viel in een plas vandaag :D Helemaal nat en het stonk :r
pi_132871616
He bah. Ik heb juist een regenpak bij de Hema laten liggen. Ik wil echt een poncho.
Wel regenlaarsjes gekocht trouwens.
pi_132871734
Dankjewel KZ en Kyara. De reis in de trein ging best goed, je bent als mama van 2 kids dan natuurlijk entertainer puur en dat 6 uur lang. De tablet voor de grote, boeken, tekenspullen en opdrachtboekjes voor de grote zorgen prima voor urenlang vermaak en met de dreumes moest ik natuurlijk ook door de trein wandelen. Verder heeft de Duitse NS een service/ dienst dat een soort overstap hulp is en dat was fantastisch. Je komt aan en iemand helpt met bagage en kids brengen naar het goede perrein, precieze locatie waar de wagen met gereserveerde zitplaatsen gaat stoppen en tillen van de kinderwagen in de trein. Uiteraard waren de medepassagiers ook super lief en behulpzaam met het tillen van de kinderwagen en boden zelf aan om even bij mijn slapende dreumes te blijven zitten zodat ik naar de wc kon gaan cq mijn kleuter naar de wc kon brengen.

Kz balen van het vallen in de plas.

Hema heeft regenponcho's.
Ik wil graag voor de kleine een regenjas, maar geen poncho. Is dat ergens in maat 80 of 86 al te krijgen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132872228
Oh dat klinkt goed Tinu !
Poncho wil ik ook voor op de fiets. Regenjas heeft ze in het roze maat 86 ( van MP) en een pak voor over haar kleertjes om lekker buiten te stampen en ook voor op de fiets lijkt me wel erg fijn. Het liefst uit 1 stuk. Of misschien alleen een regenbroek erbij voor onder de jas. Skipak ligt nog te wachten :D
Tinu, ze bestaan zeker. Ducksday is een pracht merk, maar duur.

Was niet erg hoor die plas. man was in het park eendjes aan het voeren en heeft haar op de fiets snel naar huis gebracht. Zij had de grootste lol en is meteen lekker in bad geweest. O+

Kyara: welke laarsjes zijn het geworden en welke maat ? Is een pak voor M niet handiger ? Of fietsen jullie vaak ?
pi_132872597
Tinu, fijn van de hulp bij het overstappen. Bij de lidl hadden ze regenjasjes in die maten, weet niet of ze er nog liggen.
pi_132872828
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 22:03 schreef Tinuviel het volgende:
Hema heeft regenponcho's.
Nou, de 2 filialen waar ik ben geweest niet in elk geval.
pi_132872862
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 22:03 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil graag voor de kleine een regenjas, maar geen poncho. Is dat ergens in maat 80 of 86 al te krijgen?
Bij de Hema zag ik ze vanaf maat 86/92.
pi_132872960
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:11 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: welke laarsjes zijn het geworden en welke maat ? Is een pak voor M niet handiger ? Of fietsen jullie vaak ?
Rode met jip en janneke. Vond ik de minst leuke maar de babylaarsjes zijn te klein en de blauwe met sterren waren alleen nog maar in grote maten. En de roze waren toch net iets te roze ;)

Ik vind een pak niet zo handig. In de regen gaan we niet zo vaak naar buiten (want nog 2 baby's). Het is meer voor de kleine stukjes als het even per se moet en dan is zo'n pak weer zo'n gedoe.
pi_132873553
Het verschilt dus per HEMA :D :(
Kyara: snap ik . M in rode J&J laarsjes O+ . Wij fietsen en wandelen elke dag. Dan is het nu wel erg handig !
pi_132880358
Kz regenjassen uit 1 stuk heb ik nog niet gezien. Vind dat ook wel een beetje onhandig als je wil verschonen, net zoals bij de skipakken. Hoewel de regen- en skibroeken met bretels net zo onhandig zijn.

Kyara onze blauwe jip en janneke poncho maat 86/92 komt van de Hema vandaan maar is al eeuwen geleden gekocht. J draagt deze nog steeds, valt echt best groot en ik zou hem voor L veels te groot vinden. Ik weet niet of de regenjassen van Hema ook zo groot vallen.

Heeft er hier iemand trouwens de lanceerder van de tuut tuut garage? Ik twijfel tussen de lanceerder en een leuk badspeeltje met polarberen, die je van de glijbaan af kunt laten gaan als Sinterklaas cadeautje. Hier toevallig iemand met ervaringen en meningen? Wij hebben trouwens nog helemaal niets van de Tuut tuut garage.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132880385
Ik vind regenpakken heel stug zitten. Mex heeft nu zelfs nog wat meer moeite met lopen en op zijn fiets stappen met een regenpak aan. Voor kleine dreumesjes die net lopen lijkt het me helemaal lastig.
of je moet echt heel zacht spul hebben, maar dat heb ik nog niet gezien bij regenjassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')