abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132845815
Ik ben bezig met het bouwen van een ytong muurtje. Op de lange muur komt een haaks los muurtje te staan van zo'n 50cm. Het haakse muurtje kan niet vertands worden geplaatst, maar komt tegen een stalen stutbalk aan. De muur is puur decoratief, maar moet ook weer niet bij het minste stootje omvallen.

Ik veranker de blokken aan de stutbalk. Verder staat het muurtje los in wat specie. Boven wordt het geheel tegen het plafond aan gepurt.

Nu de vraag. Moet ik de losse zijde van dit uitstekende muurtje nog fixeren? Kan dit met veerankers (die ik dan telkens een beetje in het volgende blok frees? Zijn er vaste oplossingen te kopen om de open zijde van zo'n muurtje te verstevigen? Bv een strip ofzo? Is bij een los muurtje een u-profiel gewenst?
pi_132846164
Ik dacht dat je zo'n muurtje moest lijmen ipv specie. Verder zijn er speciale afwerkprofielen; misschien ook in aluminium. Dat lijkt me dan wel genoeg stevigheid te geven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 10:48:51 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_132848056
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 08:10 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik ben bezig met het bouwen van een ytong muurtje. Op de lange muur komt een haaks los muurtje te staan van zo'n 50cm. Het haakse muurtje kan niet vertands worden geplaatst, maar komt tegen een stalen stutbalk aan. De muur is puur decoratief, maar moet ook weer niet bij het minste stootje omvallen.

Ik veranker de blokken aan de stutbalk. Verder staat het muurtje los in wat specie. Boven wordt het geheel tegen het plafond aan gepurt.

Nu de vraag. Moet ik de losse zijde van dit uitstekende muurtje nog fixeren? Kan dit met veerankers (die ik dan telkens een beetje in het volgende blok frees? Zijn er vaste oplossingen te kopen om de open zijde van zo'n muurtje te verstevigen? Bv een strip ofzo? Is bij een los muurtje een u-profiel gewenst?
gaat het wel helemaal door naar plafond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')